Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 maart 2018, 14:21   #41
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waren wel plezant om mee te schieten.

Ook Milan-raketten waren leuk om er door te blazen aan - ik dacht - zo'n 200.000€ per stuk. Ermee sleuren op het terrein was minder.
Duurde evenwel niet lang, ze kochten toen simulators, was goedkoper.

Maar ook de goedkopere fratsen zoals de blindicide, ik schoot daar graag mee.
het was helaas een exemplaar zonder munitie
opmerkelijk licht van gewicht ... herinner me niet juist welk model ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2018, 14:22   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ah ik zie het al, in 1957 vrijgekomen wegens procedurefouten.
Ja, die mens was onrecht aangedaan.

Men kan zich dus de vraag stellen, welk onrecht heeft men nog meer uitgehaald op die Nurenburg-processen?

Ik meen zelfs dat men Duitsers heeft opgehangen voor de moorden op Poolse burgers, officieren en joden die in de realiteit door de Russen - onze bondgenoten - vermoord werden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2018, 14:23   #43
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, die mens was onrecht aangedaan.

Men kan zich dus de vraag stellen, welk onrecht heeft men nog meer uitgehaald op die Nurenburg-processen?

Ik meen zelfs dat men Duitsers heeft opgehangen voor de moorden op Poolse burgers, officieren en joden die in de realiteit door de Russen - onze bondgenoten - vermoord werden.
van 45 tot 57 ontrecht vast gezeten ... je vraagt je af welke vergoeding die man (of zijn nazaten) getrokken moet hebben of nog te goed hebben ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2018, 14:25   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het was helaas een exemplaar zonder munitie
opmerkelijk licht van gewicht ... herinner me niet juist welk model ...
Als het die groene buis was die je uiteen/open moest trekken waarbij de 'keep en korrel' openklapte om te mikken, alvorens ze af te vuren - het model op de foto's daar in de HA affaire, dat was een LAW, Light Anti-tank Weapon.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2018, 14:27   #45
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als het die groene buis was die je uiteen/open moest trekken waarbij de 'keep en korrel' openklapte om te mikken, alvorens ze af te vuren - het model op de foto's daar in de HA affaire, dat was een LAW, Light Anti-tank Weapon.
ja, dat zou t wel eens geweest kunnen zijn.

ik was vooral verwonderd over t lichte gewicht, was eigenlijk niet veel meer dan een aluminium(?) buisje ... heb er jammer genoeg nooit mee geschoten.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2018, 14:27   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
van 45 tot 57 ontrecht vast gezeten ... je vraagt je af welke vergoeding die man (of zijn nazaten) getrokken moet hebben of nog te goed hebben ...
Hij zal hier en daar nog wel een zakcentje hebben weggestoken, toen het nog goed ging.

Een Oberst-Gruppenfuhrer, was redelijk hoog.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2018, 14:34   #47
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ja, dat zou t wel eens geweest kunnen zijn.

ik was vooral verwonderd over t lichte gewicht, was eigenlijk niet veel meer dan een aluminium(?) buisje ... heb er jammer genoeg nooit mee geschoten.
Kon geen kwaad, raketwerpers hebben geen terugslag. Het lichte gewicht was dus positief, je kon er meer van meenemen en ze waren gebruiken en wegsmijten.

Een beetje zoals de lopen van de MAG en de Browning MII, in het gevecht schieten tot hij gaat doorhangen omdat hij begint te smelten van de hitte en dan snel vervangen en verder schieten.

Ik herinner me een keer dat de van de MII .50 een band munitie hadden gemaakt van de spoortrekkers, normaal is enkel elke vijfde een spoortrekker. Binnen de vijfhonderd patronen begon te loop door te hangen, half gesmolten.
Het voltallige officierencorps in mijn eenheid was zeer verbaasd over het aantal gesmolten lopen in mijn peloton.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2018, 14:36   #48
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Kon geen kwaad, raketwerpers hebben geen terugslag. Het lichte gewicht was dus positief, je kon er meer van meenemen en ze waren gebruiken en wegsmijten.

Een beetje zoals de lopen van de MAG en de Browning MII, in het gevecht schieten tot hij gaat doorhangen omdat hij begint te smelten van de hitte en dan snel vervangen en verder schieten.

Ik herinner me een keer dat de van de MII .50 een band munitie hadden gemaakt van de spoortrekkers, normaal is enkel elke vijfde een spoortrekker. Binnen de vijfhonderd patronen begon te loop door te hangen, half gesmolten.
Het voltallige officierencorps in mijn eenheid was zeer verbaasd over het aantal gesmolten lopen in mijn peloton.
lol
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2018, 14:45   #49
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik moet me dus zorgen maken als de politie ooit hier eens komt kijken.
De muren hangen hier vol zwaarden en bijlen. (sierbrol, de echte marchandies zit in de paraplubak). En als een lege buis gezien wordt als raketwerper, dan sta ik er ook schoon op. Meer buis dan geld in huis.

Maar die egels, dat is wel een verrassing op die foto.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 23:35   #50
snowseals
Burger
 
snowseals's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 februari 2010
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Op de radio hadden ze het wel over een kleurenfoto van een SS officier! Ge moet dus ni alles zo maar minimaliseren!
ik mag toch in mijn kot hangen wat ik wil als ik simpathie heb voor ss officiers ?
__________________
steel niet en gedraag u ook niet als een dief ! de overheid dult hier namelijk geen concurentie!!!!

verdraagzaamheid is een mooi ding!
snowseals is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 00:28   #51
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik herinner me een keer dat de van de MII .50 een band munitie hadden gemaakt van de spoortrekkers, normaal is enkel elke vijfde een spoortrekker. Binnen de vijfhonderd patronen begon te loop door te hangen, half gesmolten.
Het voltallige officierencorps in mijn eenheid was zeer verbaasd over het aantal gesmolten lopen in mijn peloton.
Muhahaaa! Zelfs met de normale 1/5 munitie gaat het mis bij lange salvo's.
Bij oefeningen in Lombardsijde met de Quad .50 AA was het een favoriete sport om te blijven knallen tot je de spoortrekkers in spiraalvormige banen zag vertrekken.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 08:26   #52
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snowseals Bekijk bericht
ik merk op dat er enorm veel zever over motorclubs word geschreven
in kranten en nieuws ! nog niet de helft van wat ze schrijven klopt
mag men zomaar leugens openbaar maken ?
Citaat:
waarom vertelt de regering zoveel leugens over mc's
Misschien is daar ook een 'zwijgplicht' van toepassing?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2018, 11:54   #53
snowseals
Burger
 
snowseals's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 februari 2010
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik moet me dus zorgen maken als de politie ooit hier eens komt kijken.
De muren hangen hier vol zwaarden en bijlen. (sierbrol, de echte marchandies zit in de paraplubak). En als een lege buis gezien wordt als raketwerper, dan sta ik er ook schoon op. Meer buis dan geld in huis.

Maar die egels, dat is wel een verrassing op die foto.
die egels op de foto horen bij de verzameling van alle ww2 attributen en stonden op sokkel in de tuin ! waren gevonden met metaaldetector van een broer die ww2 spullen verzameld ! waarom zou men dit niet mogen hebben ?
ze tonen alles aan de burgers alsof ze een massa verboden wapens hebben gevonden ? maar uiteindelijk moeten ze zo goed als alles terug geven aan de eigenaars want je mag het wel allemaal bezitten alleen niet dragen ! we leven niet meer in de jaren 60 toen hebben er een aantal mc's het bont gemaakt ! da is zo ! maar dezer dagen kan je niks doen zonder dat de overheid het weet alles weten ze ! en daarom is het wel straf dat er bijna geen leden van mc's gevangen zitten en de meeste ook dagelijks werken als iedereen en gewoon een groep mensen zijn die zich distancieren van het politieke systeem van het land en europa en de hele wereld ! het fucking systeem dat alle burgers zo klein probeert te maken en zichzelf alles toeeigen ! zei zijn de grote criminelen van de wereld niet de mc's
__________________
steel niet en gedraag u ook niet als een dief ! de overheid dult hier namelijk geen concurentie!!!!

verdraagzaamheid is een mooi ding!
snowseals is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2018, 16:10   #54
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Arme MC's.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2018, 20:53   #55
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

Illegaal wapenbezit,afpersing,drugstransport,drugsvervaardi ging,drugshandel,geweldplegingen,afrekeningen,bran dstichtingen...moord......doorheen de jaren zien onze rechtbanken toch al eens wat interessante gevalletjes,gepleegd door leden van MC's passeren.....En het loskoppelen van individueel gedrag en "de club" lijkt steeds slechter te lukken....

Is dat de schuld van "de staat"?


We zien zulke zaken toch niet bij leden van MTC's........
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 17 maart 2018 om 20:53.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2018, 22:09   #56
snowseals
Burger
 
snowseals's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 februari 2010
Berichten: 117
Standaard

heb niet gezecht dat alle members brave jongens zijn maar dat kom je in elke bevolkingsgroep tegen ? overal zitten er criminelen tussen maar inderdaad doen ze dit in privetijd en betrekken daar de club zeker niet bij want in dat geval mag je gelijk je koffers pakken ! alles wat je doet dat de club schade aandoet ? word afgestrafd ! persoonlijk mogen ze bij mij altijd binnenvallen , ze gaan veel werk hebben want ik verzamel veel spullen maar ze gaan niks vinden , ik werk gewoon elke dag met plezier en ga dat niet op het spel zetten
__________________
steel niet en gedraag u ook niet als een dief ! de overheid dult hier namelijk geen concurentie!!!!

verdraagzaamheid is een mooi ding!

Laatst gewijzigd door snowseals : 18 maart 2018 om 22:18.
snowseals is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 09:04   #57
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Arme MC's.
idd, wat paintballgeweren en luchtbuksen en keukenmessen ... daar gaat je zorgvuldig opgebouwde imago van crimineel geweld.

de gemiddelde scoutsgroep heeft meer illegale wapens liggen.

kom zo in de krant ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 15:59   #58
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
idd, wat paintballgeweren en luchtbuksen en keukenmessen ... daar gaat je zorgvuldig opgebouwde imago van crimineel geweld.

de gemiddelde scoutsgroep heeft meer illegale wapens liggen.

kom zo in de krant ...
Op die manier gaan de jongens nog een slechte naam krijgen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be