Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 februari 2018, 09:57   #21
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Incassobureaus kunnen niks anders als u aanmanen: ze helpen bedrijven om openstaande facturen te innen. Iedereen kan dus voor de leute een incassobureau inschakelen.

Deurwaarders kunnen pas bij u langskomen als er een gerechterlijk bevel is tot in beslagname. Na een rechtszaak dus.

Ik zou ze een vriendelijk aangetekend schrijven sturen en de situatie uitleggen, indien ze naar de rechtbank willen trekken staat het hun vrij, en zal de volgende communicatie via advocaat verlopen.

Kans is groot dat ge er dan niks meer van hoort.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2018, 10:34   #22
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Incassobureaus kunnen niks anders als u aanmanen: ze helpen bedrijven om openstaande facturen te innen. Iedereen kan dus voor de leute een incassobureau inschakelen.

Deurwaarders kunnen pas bij u langskomen als er een gerechterlijk bevel is tot in beslagname. Na een rechtszaak dus.

Ik zou ze een vriendelijk aangetekend schrijven sturen en de situatie uitleggen, indien ze naar de rechtbank willen trekken staat het hun vrij, en zal de volgende communicatie via advocaat verlopen.

Kans is groot dat ge er dan niks meer van hoort.


Inderdaad.

Standaard-email incasso usenet: genomen uit https://radar.avrotros.nl/forum/view...p?f=36&t=98056 (ik raad de TS aan dat eens te bekijken)
Geachte heer xxxxxxxxxxx,


betreft: Usenet.nl / [Klantennummer]


Tot ons heeft zich gewend Usenet.nl.nl gevestigd te Domagnano , San Marino. Zij verzochten ons de incasso van haar openstaande vordering op u ter hand te nemen. Deze vordering bestaat uit abonnementsgeld voor de toegang tot de Usenet.nl nieuwsgroepen. U hebt zich hier op 27.XX.11 15:29 geregistreerd vanaf IP adres: xxxxxxxx met emailadres :
xxxxxxxxxxx

Bij de aanmelding heeft u gekozen voor een automatische betaling van het abonnementsgeld. Usenet.nl heeft getracht dit abonnementsgeld af te schrijven, dit is niet gelukt.
De machtiging is afgegeven op:
Bankrekening: xxxxxxxx
Paypal account:
CreditCard:
Usenet.nl heeft u daarom nog eenmaal in de gelegenheid gesteld de vordering te voldoen. Hiervoor heeft u een betalingsherinnering gehad.

Tijdens het aanmeldproces bent u akkoord gegaan met de voorwaarden van Usenet.nl. Zonder uw akkoord kan dit aanmeldproces niet succesvol worden afgerond. Volgens deze voorwaarden wordt de 14 dagen proefperiode automatisch verlengd indien u het contract niet opzegt. Meer informatie treft u in de bijlage en op de website van Usenet.nl: http://nl.usenet.nl/.

Wij verzoeken u het totaal verschuldigde bedrag ad € 162,23 binnen 10 dagen na dagtekening bij te schrijven op onze derdenrekening: bankrekeningnummer xxxxxxxxxx ten name van ‘Stichting Beheer xxxxxxxx xxxxx’ onder vermelding van het betalingskenmerk: xxxxxxxxx.

Hoofdsom

99,96

Rente

0,27

Buitengerechtelijke incassokosten

37,00

Registratiek osten

25,00

In mindering voldaan

-0,00

Totaal

162,23


Bij gebreke van ontvangst van dit volledige bedrag acht opdrachtgever z ich vrij tot gerechtsmaatregelen over te gaan. De kosten van een gerechtelijke procedure zullen bij u in rekening worden gebracht.

Wilt u meer informatie of een reactie doorgeven?
Meer informatie over uw vordering kunt u vinden op de website http://debiteur.incassoxxxxx.nl . Hier kunt u ook uw reacties direct doorgeven aan de zaakbehandelaar. Op deze wijze kunnen wij u snel en goed van dienst zijn. Uw login gegevens zijn: loginnaam: ....., wachtwoord: .....
Incasso Partners ...

Hoogachtend,
Incasso Partners...

Meer:

Op 3 januari 2013 ontving ik voor het eerst, een factuur van Usenet via de firma Gothia.

Hier werd aangegeven dat ondanks diverse herinneringen ik niet aan mijn betalings verplichtingen had voldaan.

Uitleg factuur:

Hoofdsom € 99,96
Rente € 0,21
Andere kosten € 0,00
Incassokosten € 40,00

Totaal bedrag € 140,17

Ik heb gebeld met het bedrijf Gothia. Daar verteld een mevrouw mij dat zij dit van Usenet.nl had doorgekregen.
Ik verklaarde haar dat ik geen jaarabonnement had afgesloten maar slechts een Free Trial, waarvoor ik netjes € 1,00 had betaald.
Nooit een mailtje of brief of herinnering ontvangen van Usenet.nl

Ik heb dit nog nooit meegemaakt van een bedrijf. Als ik een jaarabonnement heb afgesloten moet ik daar toch een bevestiging van ontvangen?

Geen taal of teken gehad van Usenet.nl.

Mevrouw zal Usenet vragen mij te informeren middels brief of email.

Tot op heden niets meer van ze vernomen.


Zo ga je toch niet om met consumenten!!!!
Ben lid van Tros Radar.

Misschien kunnen we nu een uitzending maken waar we computergebruikers kunnen waarschuwen voor Usenet.nl

Met vriendelijke groet,

Nu. Indien de TS na de trial nog effectief van usenet gebruik heeft gemaakt zou hij moeten betalen. Of men dat daadwerkelijk kan afdwingen is me onduidelijk.

De TS heeft de trial bekomen onder bepaalde voorwaarden, die in het contract staan...


De TS is in elk geval zeer duidelijk in de OP:
Ik heb dan getracht dit abonnement stop te zetten, maar dat lukte niet. Ik moest een aantal internetpagina's door, maar op het einde wilde men mijn opzegging niet aanvaarden tenzij ik naar 1 van 2 telefoonnummers belde.
Dat gebeurt dus keer op keer met de 'slachtoffers'. Middelste vinger en niet betalen. Wel dat incassobureau contacteren en laten weten dat er geen reden bestaat tot vordering...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 19 februari 2018 om 11:00.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2018, 21:35   #23
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Inderdaad.

Standaard-email incasso usenet: genomen uit https://radar.avrotros.nl/forum/view...p?f=36&t=98056 (ik raad de TS aan dat eens te bekijken)
Geachte heer xxxxxxxxxxx,


betreft: Usenet.nl / [Klantennummer]


Tot ons heeft zich gewend Usenet.nl.nl gevestigd te Domagnano , San Marino. Zij verzochten ons de incasso van haar openstaande vordering op u ter hand te nemen. Deze vordering bestaat uit abonnementsgeld voor de toegang tot de Usenet.nl nieuwsgroepen. U hebt zich hier op 27.XX.11 15:29 geregistreerd vanaf IP adres: xxxxxxxx met emailadres :
xxxxxxxxxxx

Bij de aanmelding heeft u gekozen voor een automatische betaling van het abonnementsgeld. Usenet.nl heeft getracht dit abonnementsgeld af te schrijven, dit is niet gelukt.
De machtiging is afgegeven op:
Bankrekening: xxxxxxxx
Paypal account:
CreditCard:
Usenet.nl heeft u daarom nog eenmaal in de gelegenheid gesteld de vordering te voldoen. Hiervoor heeft u een betalingsherinnering gehad.

Tijdens het aanmeldproces bent u akkoord gegaan met de voorwaarden van Usenet.nl. Zonder uw akkoord kan dit aanmeldproces niet succesvol worden afgerond. Volgens deze voorwaarden wordt de 14 dagen proefperiode automatisch verlengd indien u het contract niet opzegt. Meer informatie treft u in de bijlage en op de website van Usenet.nl: http://nl.usenet.nl/.

Wij verzoeken u het totaal verschuldigde bedrag ad € 162,23 binnen 10 dagen na dagtekening bij te schrijven op onze derdenrekening: bankrekeningnummer xxxxxxxxxx ten name van ‘Stichting Beheer xxxxxxxx xxxxx’ onder vermelding van het betalingskenmerk: xxxxxxxxx.

Hoofdsom

99,96

Rente

0,27

Buitengerechtelijke incassokosten

37,00

Registratiek osten

25,00

In mindering voldaan

-0,00

Totaal

162,23


Bij gebreke van ontvangst van dit volledige bedrag acht opdrachtgever z ich vrij tot gerechtsmaatregelen over te gaan. De kosten van een gerechtelijke procedure zullen bij u in rekening worden gebracht.

Wilt u meer informatie of een reactie doorgeven?
Meer informatie over uw vordering kunt u vinden op de website http://debiteur.incassoxxxxx.nl . Hier kunt u ook uw reacties direct doorgeven aan de zaakbehandelaar. Op deze wijze kunnen wij u snel en goed van dienst zijn. Uw login gegevens zijn: loginnaam: ....., wachtwoord: .....
Incasso Partners ...

Hoogachtend,
Incasso Partners...

Meer:

Op 3 januari 2013 ontving ik voor het eerst, een factuur van Usenet via de firma Gothia.

Hier werd aangegeven dat ondanks diverse herinneringen ik niet aan mijn betalings verplichtingen had voldaan.

Uitleg factuur:

Hoofdsom € 99,96
Rente € 0,21
Andere kosten € 0,00
Incassokosten € 40,00

Totaal bedrag € 140,17

Ik heb gebeld met het bedrijf Gothia. Daar verteld een mevrouw mij dat zij dit van Usenet.nl had doorgekregen.
Ik verklaarde haar dat ik geen jaarabonnement had afgesloten maar slechts een Free Trial, waarvoor ik netjes € 1,00 had betaald.
Nooit een mailtje of brief of herinnering ontvangen van Usenet.nl

Ik heb dit nog nooit meegemaakt van een bedrijf. Als ik een jaarabonnement heb afgesloten moet ik daar toch een bevestiging van ontvangen?

Geen taal of teken gehad van Usenet.nl.

Mevrouw zal Usenet vragen mij te informeren middels brief of email.

Tot op heden niets meer van ze vernomen.


Zo ga je toch niet om met consumenten!!!!
Ben lid van Tros Radar.

Misschien kunnen we nu een uitzending maken waar we computergebruikers kunnen waarschuwen voor Usenet.nl

Met vriendelijke groet,

Nu. Indien de TS na de trial nog effectief van usenet gebruik heeft gemaakt zou hij moeten betalen. Of men dat daadwerkelijk kan afdwingen is me onduidelijk.

De TS heeft de trial bekomen onder bepaalde voorwaarden, die in het contract staan...


De TS is in elk geval zeer duidelijk in de OP:
Ik heb dan getracht dit abonnement stop te zetten, maar dat lukte niet. Ik moest een aantal internetpagina's door, maar op het einde wilde men mijn opzegging niet aanvaarden tenzij ik naar 1 van 2 telefoonnummers belde.
Dat gebeurt dus keer op keer met de 'slachtoffers'. Middelste vinger en niet betalen. Wel dat incassobureau contacteren en laten weten dat er geen reden bestaat tot vordering...
Een rechtszaak werkt twee richtingen uit.

Je kan aantonen dat het oplichterij is.

Laat ze maar komen, TS.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2018, 22:13   #24
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Ik zie geen oplichting.

De site is duidelijk genoeg.

u neemt een proefperiode en na 14 dagen wordt dit automatisch omgezet naar een jaarlijkse abonnement "Relax" van 99 EUR per jaar;

U kan opzeggen via telefonisch contact, per brief of via het contactformulier.

De incassobureau kan geen extra kosten aanrekenen (Belgisch recht), betaal gewoon die 99 EUR en zegt uw abonnement op tijd op.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2018, 22:20   #25
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Ik zie geen oplichting.

De site is duidelijk genoeg.

u neemt een proefperiode en na 14 dagen wordt dit automatisch omgezet naar een jaarlijkse abonnement "Relax" van 99 EUR per jaar;

U kan opzeggen via telefonisch contact, per brief of via het contactformulier.

De incassobureau kan geen extra kosten aanrekenen (Belgisch recht), betaal gewoon die 99 EUR en zegt uw abonnement op tijd op.
Als je een proefabbonoment krijgt, maar deze niet kan opzeggen, is dat wel een vorm van oplichting.

Laat ze maar naar de rechter trekken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2018, 22:28   #26
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als je een proefabbonoment krijgt, maar deze niet kan opzeggen, is dat wel een vorm van oplichting.

Laat ze maar naar de rechter trekken.
Geen probleem, graag een bewijs dat u het proefabonnement heeft stopgezet.

Telefonisch moeilijk, webform of aangetekende brief geen discussie mogelijk.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2018, 16:45   #27
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Deurwaarders kunnen pas bij u langskomen als er een gerechterlijk bevel is tot in beslagname. Na een rechtszaak dus.

Kans is groot dat ge er dan niks meer van hoort.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als je een proefabbonoment krijgt, maar deze niet kan opzeggen, is dat wel een vorm van oplichting.

Laat ze maar naar de rechter trekken.
Nogmaals bedankt. Vooral dat stukje over de deurwaarder die pas aan mijn deur kan staan NA een rechtszaak stelt me gerust. Ik heb ook op andere plaatsen info gewonnen en daar wordt beweerd dat ik wel eerst moet aangeven waarom ik niet betaal. Dat heb ik dus gedaan nadat ik deze week alweer een dreigbrief kreeg waarin argumenten als "binnen de 48 uur", "onbetwistbare schuld", "dagvaarden" en "gerechtskosten" werden gebruikt.

Citaat:
Ik kreeg net van jullie alweer een herinnering om een rekening te betalen die ik usenet.nl verschuldigd zou zijn.
Uw conclusie was correct. Dit betreft geen vergetelheid, ik weiger deze rekening bewust te betalen.

Ik ben namelijk usenet niets verschuldigd omdat zij zich bedienen van misleidende verkoop praktijken. Omdat:
- Usenet meermaals benadrukt tijdens het registratieproces dat het testaanbod gratis is.
- Usenet de consumenten onvoldoende informeert over het feit dat het gratis proefaanbod automatisch overgaat in een betalend abonnement.
- Usenet niet de mogelijkheid biedt om het proefabonnement stop te zetten.

mvg
Wat mij ook sterkt in mijn standpunt is dat zij aan de ene kant mij proberen duidelijk te maken dat ik voor alle kosten zal moeten opdraaien en dat ik dit niet kan winnen. De zin daaronder is "desondanks bieden wij u nog eens de kans tot minnelijke schikking".

ALs ik inderdaad voor alle kosten ga moeten opdraaien, waarom doen ze dan al die moeite? Vanuit hun goeie hart? Of zijn zij misschien het enige incassobureau dat niet in de business zit om geld te verdienen?
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 24 februari 2018 om 16:46.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2018, 16:44   #28
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Nogmaals bedankt. Vooral dat stukje over de deurwaarder die pas aan mijn deur kan staan NA een rechtszaak stelt me gerust. Ik heb ook op andere plaatsen info gewonnen en daar wordt beweerd dat ik wel eerst moet aangeven waarom ik niet betaal. Dat heb ik dus gedaan nadat ik deze week alweer een dreigbrief kreeg waarin argumenten als "binnen de 48 uur", "onbetwistbare schuld", "dagvaarden" en "gerechtskosten" werden gebruikt.



Wat mij ook sterkt in mijn standpunt is dat zij aan de ene kant mij proberen duidelijk te maken dat ik voor alle kosten zal moeten opdraaien en dat ik dit niet kan winnen. De zin daaronder is "desondanks bieden wij u nog eens de kans tot minnelijke schikking".

ALs ik inderdaad voor alle kosten ga moeten opdraaien, waarom doen ze dan al die moeite? Vanuit hun goeie hart? Of zijn zij misschien het enige incassobureau dat niet in de business zit om geld te verdienen?
Tenzij u kan aantonen dat u binnen de 14 dagen de opzeg hebt gedaan,

Nederlandse wetgeving,

https://www.juridischloket.nl/schuld...incassokosten/

Bovendien is de site zeer duidelijk
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  use.PNG‎
Bekeken: 78
Grootte:  378,6 KB
ID: 108461  

__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2018, 18:33   #29
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Geen probleem, graag een bewijs dat u het proefabonnement heeft stopgezet.

Telefonisch moeilijk, webform of aangetekende brief geen discussie mogelijk.
Hij heeft gebeld. Het is een kwestie van proximus/telenet/orange/etc...uw belhistoriek te laten opmaken. Als daarin dat nummer staat voor x-aantal minuten, zal iedere rechter daar rekening mee houden. Tevens is het een gekende oplichterstruuk en er zijn nog meer gedupeerden.

Incassobureaus kunnen enkel dreigen. Meer niet. Laat ze maar naar het gerecht trekken. En op hun bek gaan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 10:09   #30
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hij heeft gebeld. Het is een kwestie van proximus/telenet/orange/etc...uw belhistoriek te laten opmaken. Als daarin dat nummer staat voor x-aantal minuten, zal iedere rechter daar rekening mee houden. Tevens is het een gekende oplichterstruuk en er zijn nog meer gedupeerden.

Incassobureaus kunnen enkel dreigen. Meer niet. Laat ze maar naar het gerecht trekken. En op hun bek gaan.
2!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 10:39   #31
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hij heeft gebeld. Het is een kwestie van proximus/telenet/orange/etc...uw belhistoriek te laten opmaken. Als daarin dat nummer staat voor x-aantal minuten, zal iedere rechter daar rekening mee houden. Tevens is het een gekende oplichterstruuk en er zijn nog meer gedupeerden.

Incassobureaus kunnen enkel dreigen. Meer niet. Laat ze maar naar het gerecht trekken. En op hun bek gaan.
heb jij wel al eens in een rechtbank gezeten?

advocaat van dat bedrijf staat daar voor de rechter met wsl een vijftigtal kaftjes met elk een wanbetaler
die staat daar vooraan bij de rechter kaftjes om te draaien ?* rato van 50 per twee minuten, allemaal meteen gevonnist.
als de verweerder daar niet met een advokaat staat, is de kans bijzonder groot dat er een uitspraak viel alvorens verweerder nog maar gezien heeft dat t aan hem is ... en eens zijn frank valt is m te laat. enige wat die rechter nog gaat doen is m zeggen dat m dan maar op tijd had moeten tussenkomen!

echt ga eens op zo'n vredegerecht langs en in t publiek zitten ...

ik heb daar gezeten voor een persoonlijke zaak en had die praktijken in de gaten, dat ging over fitnessabonnementjes (ook zo'n dubieuze sector) ... alle verweerders werden daar veroordeeld op twee minuten tijd ... en daarna een paar mensen in t publiek jammeren ... pech gehad zei de rechter.

Laatst gewijzigd door Anna List : 26 februari 2018 om 10:39.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 14:17   #32
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hij heeft gebeld. Het is een kwestie van proximus/telenet/orange/etc...uw belhistoriek te laten opmaken. Als daarin dat nummer staat voor x-aantal minuten, zal iedere rechter daar rekening mee houden. Tevens is het een gekende oplichterstruuk en er zijn nog meer gedupeerden.

Incassobureaus kunnen enkel dreigen. Meer niet. Laat ze maar naar het gerecht trekken. En op hun bek gaan.
Een telefonisch gesprek met een klantendienst bewijst niets. Er is geen sprake van oplichting, wel dat iemand niet tijdig een abonnement heeft opgezegd.

Tegenwoordig kennen mensen enkel maar hun "rechten" (dat ze opzoeken via google) maar kennen ze niet hun plichten.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 15:25   #33
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Een telefonisch gesprek met een klantendienst bewijst niets. Er is geen sprake van oplichting, wel dat iemand niet tijdig een abonnement heeft opgezegd.

...
²
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 15:57   #34
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Een telefonisch gesprek met een klantendienst bewijst niets. Er is geen sprake van oplichting, wel dat iemand niet tijdig een abonnement heeft opgezegd.

Tegenwoordig kennen mensen enkel maar hun "rechten" (dat ze opzoeken via google) maar kennen ze niet hun plichten.
Ik zou zeggen, laat de rechter het maar uitzoeken. Als ze effectief de opzeggingsproducedure onnodig ingewikkeld hebben gemaakt, met als doel het "in de val lokken" van mensen, dan wordt dat een leuke zaak.

Je mist overigens het feit dat er massas getuigenissen zijn van mensen die hetzelfde voor hebben gehad.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 19:30   #35
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Je mist overigens het feit dat er massas getuigenissen zijn van mensen die hetzelfde voor hebben gehad.
Zoals

Citaat:
Ik had een proefabbonement genomen voor 2 weken, maar ik kon de software niet downloaden
Serieus?

Citaat:
Mijn vader heeft Usenet.NL ongewild binnengehaald via TrialPay en hier één Euro voor de Winzip download betaald
Nog een slachtoffer
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 19:54   #36
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Ik zie geen oplichting.

De site is duidelijk genoeg.

u neemt een proefperiode en na 14 dagen wordt dit automatisch omgezet naar een jaarlijkse abonnement "Relax" van 99 EUR per jaar;

U kan opzeggen via telefonisch contact, per brief of via het contactformulier.

De incassobureau kan geen extra kosten aanrekenen (Belgisch recht), betaal gewoon die 99 EUR en zegt uw abonnement op tijd op.
Het beste plan is dan in de meeste gevallen ook dat je het proefperiode aanbod na het aangegaan te zijn, op welke dienst dan ook, het dezelfde dag gelijk terug af te zeggen.

U 'geniet' dan van de proefperiode en verder einde verhaal.

Veel mensen vergeten dat wel eens ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 februari 2018 om 19:56.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2018, 17:24   #37
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het beste plan is dan in de meeste gevallen ook dat je het proefperiode aanbod na het aangegaan te zijn, op welke dienst dan ook, het dezelfde dag gelijk terug af te zeggen.

U 'geniet' dan van de proefperiode en verder einde verhaal.

Veel mensen vergeten dat wel eens ...
Net wat ik deed, en niet kon.

Soit, ik hou jullie op de hoogte. Want ondanks het feit dat ik honderden meldingen op internet vind die hetzelfde hebben meegemaakt en om hulp vragen, is er geen enkele die post wat nu uiteindelijk de uitkomst was. Ik zal die fout niet maken.

Voorlopig heb ik na mijn reactie geen brieven meer gehad. We zijn een week verder, tussen de twee vorige brieven zat geen week.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 28 februari 2018 om 17:29.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2018, 09:19   #38
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Weer een week verder. Nog altijd niks.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2018, 09:49   #39
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

hou ons op de hoogte, zolang de deurwaarder niet met je computer weg is!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2018, 15:42   #40
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Update ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be