Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 november 2018, 21:33   #5701
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Ik lees nu in een paar kranten dat Trump een groot gezichtsverlies lijdt met de uitspraak van een rechter die hem verplicht die journalist in het witte huis toe te laten. De media blijft en volhard dezelfde fouten maken, ze duwen juist Trump in een rol waarin hij alleen maar kan winnen. De doorsnee Amerikaan gaat nog meer Trump steunen.

De media heeft zijn verkiezing niet zien aankomen en door hun continu aanvallen hebben ze hem alleen maar sterker gemaakt. Het gaat er niet in en ze blijven maar doorgaan. Op die manier wordt Trump in een zetel verkozen. Hij moet niets doen, de media en andere aanvallen maken hem alleen maar sterker.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2018, 23:59   #5702
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
En hebben we daar een linkje naartoe? Of is het maar weer het duimpje?
Reportage over de toestand in het onderwijs in de States op TV van gisterenavond. Ik ga proberen om het programma terug te vinden.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 00:01   #5703
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik lees nu in een paar kranten dat Trump een groot gezichtsverlies lijdt met de uitspraak van een rechter die hem verplicht die journalist in het witte huis toe te laten. De media blijft en volhard dezelfde fouten maken, ze duwen juist Trump in een rol waarin hij alleen maar kan winnen. De doorsnee Amerikaan gaat nog meer Trump steunen.

De media heeft zijn verkiezing niet zien aankomen en door hun continu aanvallen hebben ze hem alleen maar sterker gemaakt. Het gaat er niet in en ze blijven maar doorgaan. Op die manier wordt Trump in een zetel verkozen. Hij moet niets doen, de media en andere aanvallen maken hem alleen maar sterker.
Gij hebt de afgelopen verkiezingen duidelijk gemist.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 00:05   #5704
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De meeste student loans worden uitgeschreven door de staat en zijn meestal gesubsidieerd tot 12.000 per jaar, die er ook voor gezorg heeft dat die niet kunnen deel uitmaken van een persoonlijk failliet. Dat is al lang zo, het gevaar zit 'm in dat een student teveel kan verdoen en dat de afbetaling pas begint na 10 jaar.

Heb je een link voor die gratis studie de eerste 2 jaar die Trump zou afgeschaft hebben? Ik kan dit niet terug vinden.
Dit is tijdens het interview over dit onderwerp door iemand van de deelnemers gezegd.
Er werd ook getoond dat ze studenten lokken met een school die enkele zwembaden, een luxe inrichting en zelfs een replica van een luxevliegtuig heeft om de studenten al vertrouwd te maken met het latere leven dat ze zouden kunnen hebben.
Het verbaasd me dat niemand die uitzending gezien heeft...……...naar voetbal gekeken zeker?????
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 08:40   #5705
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gij hebt de afgelopen verkiezingen duidelijk gemist.
http://politics.lunitechs.be/images/...icon_smile.gif

Op welk gebied? Ik herinner me alleen het algemeen ongeloof toen de cijfers doorsijpelden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 09:27   #5706
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.795
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Dit is tijdens het interview over dit onderwerp door iemand van de deelnemers gezegd.
Er werd ook getoond dat ze studenten lokken met een school die enkele zwembaden, een luxe inrichting en zelfs een replica van een luxevliegtuig heeft om de studenten al vertrouwd te maken met het latere leven dat ze zouden kunnen hebben.
Het verbaasd me dat niemand die uitzending gezien heeft...……...naar voetbal gekeken zeker?????
Ik haat voetbal maar ook de TV media die tegenwoordig een slaafse kritiekloze kopie is van de VS media, dus vol leugens en onjuistheden zolang dit het 'goeie doel' maar ondersteunt. Je moet voor alles bevestiging zoeken en die vind ik niet.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 17 november 2018 om 09:29.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 09:38   #5707
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.795
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Reportage over de toestand in het onderwijs in de States op TV van gisterenavond. Ik ga proberen om het programma terug te vinden.
Was dat een zwarte leerling? Wat ik wel kan terugvinden is dat voordelen op basis van je huidskleur eventueel worden teruggedraaid, er is ook iets met de garantie van 'free speech' op colleges die aan het verdwijnen is.

Betreft filmpjes op Google vind ik enkel rapportages terug over hoe slecht het onderwijs is tijdens het Obama tijdperk.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 18:34   #5708
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Was dat een zwarte leerling? Wat ik wel kan terugvinden is dat voordelen op basis van je huidskleur eventueel worden teruggedraaid, er is ook iets met de garantie van 'free speech' op colleges die aan het verdwijnen is.

Betreft filmpjes op Google vind ik enkel rapportages terug over hoe slecht het onderwijs is tijdens het Obama tijdperk.
N
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 18:44   #5709
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Was dat een zwarte leerling? Wat ik wel kan terugvinden is dat voordelen op basis van je huidskleur eventueel worden teruggedraaid, er is ook iets met de garantie van 'free speech' op colleges die aan het verdwijnen is.

Betreft filmpjes op Google vind ik enkel rapportages terug over hoe slecht het onderwijs is tijdens het Obama tijdperk.
Niks Google fimpjes noch You Tubes gezeik..
Ik denk dat het op VICE was en op Telenet is dat zender 21. Ongelooflijk maar die leerlinge met de $ 180.000 schuld was blank (en voor mijn smaak 25kg. te dik maar dat heeft er niets mee te maken) .De reden dat ze die schuld gemaakt had was de garantie op werk die de school beloofde maar dat uiteindelijk een blaas bleek te zijn. Ze had wel een job maar ze verdiende er maar iets van en $ 650 mee en daarmee kon ze haar lening niet afbetalen met alle gevolgen van dien.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 18:57   #5710
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gij hebt de afgelopen verkiezingen duidelijk gemist.
Niet alleen datte maar dien uitleg insinueert dat de media een instrument zou zijn van de democraten en suggereert dat ze dan maar best om strategische redenen hun journalistieke kenmerken kunnen opgeven.

Leuk hoor... in order to get Trump out of office get rid of journalism, schaf verworven rechten voor minderheden af, gooi scheiding van machten op de vuilbak, etc

Neen hoor... het vermeende doel heiligt hier absoluut de middelen niet
Da's schieten op een lastige mug met een paar lange afstands-raketten
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 19:17   #5711
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik lees nu in een paar kranten dat Trump een groot gezichtsverlies lijdt met de uitspraak van een rechter die hem verplicht die journalist in het witte huis toe te laten. De media blijft en volhard dezelfde fouten maken, ze duwen juist Trump in een rol waarin hij alleen maar kan winnen. De doorsnee Amerikaan gaat nog meer Trump steunen.

De media heeft zijn verkiezing niet zien aankomen en door hun continu aanvallen hebben ze hem alleen maar sterker gemaakt. Het gaat er niet in en ze blijven maar doorgaan. Op die manier wordt Trump in een zetel verkozen. Hij moet niets doen, de media en andere aanvallen maken hem alleen maar sterker.
Trump heeft een flater van jewelste geschoten.
Van de pers blijf je af !
Er is de persvrijheid, en hij mag daar gewoonweg niets aan veranderen.
Als er een journalist iets zou mispeuteren, dan is er de gerechtelijke macht, en wat hij nu gedaan heeft druist gewoon in tegen de 3 machtspeilers in een democratie.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 19:31   #5712
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Trump heeft een flater van jewelste geschoten.
Van de pers blijf je af !
Er is de persvrijheid, en hij mag daar gewoonweg niets aan veranderen.
Als er een journalist iets zou mispeuteren, dan is er de gerechtelijke macht, en wat hij nu gedaan heeft druist gewoon in tegen de 3 machtspeilers in een democratie.
Ik kan me voorstellen dat dit ook tegen de borst van menig republikein stoot.

... dat is trouwens niet de eerste keer dat hij flatert
Denk maar aan heel die abortuszever ( een preek van de paus was er niks tegen ) waarin hij stelde dat hij die vrouwen zwaar wou gaan bestraffen
Niet lang nadien had hij dat standpunt bijgesteld tot iets wat meer consensus de gehele republikeinse zijde die er tegen is was.

Na forse kritiek, ook uit republikeinse hoek, had Trump zijn standpunt al bijgesteld en gezegd dat het de dokters zouden zijn die in dat geval gestraft moeten worden.

en nog wat later :

Op dit moment liggen de wetten vast. En ik denk dat we dat zo moeten laten", zei Trump gisteren dan weer in een interview tijdens 'Face the Nation' op CBS.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 23:35   #5713
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Dit is een foto van de congresleden toen het huis stemde om obamacare af te schaffen (nadien tegengehouden door senaat).
Die met een kruiske zijn weggestemd.

Zegt genoeg.

Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 23:36   #5714
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
http://politics.lunitechs.be/images/...icon_smile.gif

Op welk gebied? Ik herinner me alleen het algemeen ongeloof toen de cijfers doorsijpelden.
De GOP is afgeslacht geworden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2018, 08:50   #5715
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dit is een foto van de congresleden toen het huis stemde om obamacare af te schaffen (nadien tegengehouden door senaat).
Die met een kruiske zijn weggestemd.

Zegt genoeg.

We leven in een tijd van het einde van het American en British Empire.
De wereld gaat op grote schaal veranderen en wij in Europa hebben hier geen antwoord op.
We hebben geen visie op de toekomst en de grootmachten in andere continenten.

citaat Trouw:


Trump: het Westen is zozeer in beslag genomen door zichzelf dat we de grote ontwikkeling in het Oosten missen, zegt Peter Frankopan. ‘China heeft een strategische visie, wij niet.

“Er zijn veel landen die geld kunnen uitlenen, maar niet op zo’n massale schaal als China. Aanleg van staatsinfrastructuur gaat over miljarden, niet miljoenen. Wij in het Westen zijn zo met onszelf bezig dat we geen strategische plannen hebben, zelfs voor onszelf. Kijk naar de Brexit: wij Britten roepen dat we vrijhandelsakkoorden zullen afsluiten en de wereldleider op het gebied van vrijhandel zullen zijn. Maar wat betekent het? Wij missen visie. En Trumps visie America first betekent ‘andere landen op de tweede plaats’.

“Wat je in China, Rusland, Turkije en Iran hoort, is dit: de VS trekken zich terug uit het klimaatakkoord, het TPP-handelsverdrag, uit de VN-Mensenrechtenraad; het Westen verstoort de internationale orde en verandert regels voor eigen gewin. Die kritiek is nogal gortig uit de mond van Rusland dat elders verkiezingen beïnvloedt en moorden laat plegen, van Iran dat een oorlog in Jemen laat voeren, en van China dat intellectueel eigendom steelt.

“Maar het verhaal van Amerikaanse analisten die Rusland, China en Iran bronnen van mondiale instabiliteit noemen, krijgt daar een andere draai: kijk naar wat jullie interventies hebben aangericht in Irak, Afghanistan, Syrië en Libië. ‘Als het gaat om leiderschap, dan hebben we wel andere modellen’, dat is de politieke retoriek in de nieuw opkomende wereld. Die retoriek staat los van de realiteit: regeringen missen er transparantie, hun burgers zijn onvrij en riskeren vervolging. Maar dát is wel de andere wereld die opkomt, en we zullen moeten leren daarmee om te gaan.”


https://www.trouw.nl/samenleving/his...ina-~a15e31cf/

Laatst gewijzigd door cato : 18 november 2018 om 08:53.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2018, 09:26   #5716
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.795
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Trump heeft een flater van jewelste geschoten.
Van de pers blijf je af !
Er is de persvrijheid, en hij mag daar gewoonweg niets aan veranderen.
Als er een journalist iets zou mispeuteren, dan is er de gerechtelijke macht, en wat hij nu gedaan heeft druist gewoon in tegen de 3 machtspeilers in een democratie.
Obama trok de toegang van een journalist al de eerste maand in en verbood een pak fotografen de toegang aan openbare evenementen. En er is nog wel meer, het is weeral een geval van 2 maten en gewichten, zoals gewoonlijk.

https://variety.com/2018/politics/ne...rs-1202782264/
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2018, 10:05   #5717
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

https://timesofindia.indiatimes.com/...w/66594203.cms


Tulsi
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2018, 10:09   #5718
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De GOP is afgeslacht geworden.
We hadden het over de presidentsverkiezingen van 2016 omdat Trump een onverwachte keuze was maar nu springt u ineens op de midterm. Maar Ok dan doen we daarop voort.

Nee het was geen afslachting temeer dat de Republicans stand houden in de senaat. Sinds WO2 hebben reeds 4 of 5 presidenten de kamer of senaat verloren tijdens de midterms. Als dit een afslachting was met iets van 30 zetels verlies hoe zou u het verlies van 63 Kamer zetels noemen tijdens de mid term van Obama in 2010?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2018, 10:11   #5719
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Ik wist niet dat zij een Hindoe was, dat gaan haar tegenstrevers keihard tegen haar uitspelen : een presidentskandidaat die niet gelooft in Jezeke...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2018, 10:39   #5720
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
We hadden het over de presidentsverkiezingen van 2016 omdat Trump een onverwachte keuze was maar nu springt u ineens op de midterm. Maar Ok dan doen we daarop voort.

Nee het was geen afslachting temeer dat de Republicans stand houden in de senaat. Sinds WO2 hebben reeds 4 of 5 presidenten de kamer of senaat verloren tijdens de midterms. Als dit een afslachting was met iets van 30 zetels verlies hoe zou u het verlies van 63 Kamer zetels noemen tijdens de mid term van Obama in 2010?
In 2010 das het R/D +- 0 popular house vote en de R's wonnen massaal veel zetels. Net change Republican +63

Dit wilt dus zeggen dat met evenveel stemmen nationaal de R's massaal veel zetels hebben gewonnen.

In 2018 hebben de democraten pakweg 40 zetels gewonnen met D + 9.

Gerrymandering, zegt het u iets ? Zelfs al zijn de democraten in grote meerderheid, door de rare districtisindelingen hebben ze veel moeite om zetels te winnen.

Daar kunnen ze nu gelukkig iets aan doen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be