Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juni 2008, 11:46   #1
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard Blauwe beestenbeulen

http://video.msn.com/video.aspx?mkt=...7955a85&fg=rss

Weer een reden te meer waarom er bij mij thuis nooit een mannetje in blauw uniform zomaar binnen zal komen. Het is normaal dat honden op hun eigen terrein snuffelen aan wie er binnenkomt en wie recht in zijn schoenen staat, zal normaal niet gebeten worden.

Die schaamteloze agenten vinden een broek dus meer waard dan een levend wezen! Zomaar iemands huisdier doodschieten, terwijl de kinderen er op staan toe te kijken dan nog!

Weg met de blauwe pest! Ik vind het onwaardig dat ze zelf nog met viervoeters in hun korpsen mogen werken! Redt politiehonden tegen deze geweldenaars!

Persoonlijk ben ik al lang een voorstander voor het verbieden van dieren bij politiewerk, vermits dit deze dieren teveel aan gevaar blootstelt. Nu is ook bewezen dat velen in het korps deze hulp ook niet waardig zijn.

Als men oproerkraaiers wil aanpakken, hebben ze matrakken en waterkanonnen. Honden- en paardenpatrouilles zouden in mijn ogen moeten afgeschaft worden.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc

Laatst gewijzigd door Boadicea : 19 juni 2008 om 12:04.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 12:39   #2
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Hahahah, en die agent is twee weken werkonbekwaam hoorde ik ergens.

Totdat zijn broek terug komt van de kleermaker.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 12:40   #3
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Er zijn redelijk veel honden die plotseling agressief worden en mensen bijten ...
Hond bijt baby dood en dergelijke verbazen ons al lang niet meer ...
Die agent staat bij een onbekende hond (die dan nog eens agressief overkomt) , wat moet die man dan doen ? We horen de eigenaars wel zeggen dat het een braaf lief diertje was , maar dat zeggen de eigenaars van pitbulls ook van hun dier , zelfs van de dieren die iemand aanvielen .
Als een hond ineens mensen aanvalt staat héél het land op z'n kop , want dan zijn alle honden levensgevaarlijk , maar als een aanvallende hond wordt neergeschoten is het een schande
Moet nu ineens de hele politiemacht er aan geloven omdat er 1 hond werd doodgeschoten ?
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 19 juni 2008 om 12:40.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 12:40   #4
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

En zo'n mensen mogen gewapend op straat lopen en wij niet.

__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 12:41   #5
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Ik ben nu ook wel een heel grote dierenvriend, en vind het ook niet kunnen dat men zomaar een hond neerknalt.

Maar om nu ineens de politiehonden te willen verbieden, en alle agenten over dezelfste kam te scheren vind ik er behoorlijk over Boa.

Uit ervaring weet'k dat de politiehonden die ze hier in België hebben rondlopen, heel goed verzorgd worden en niks tekort komen.

Trouwens, die honden doen dat graag.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 12:43   #6
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik ben nu ook wel een heel grote dierenvriend, en vind het ook niet kunnen dat men zomaar een hond neerknalt.

Maar om nu ineens de politiehonden te willen verbieden, en alle agenten over dezelfste kam te scheren vind ik er behoorlijk over Boa.

Uit ervaring weet'k dat de politiehonden die ze hier in België hebben rondlopen, heel goed verzorgd worden en niks tekort komen.

Trouwens, die honden doen dat graag.
En schieten ze die ook neer?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 12:44   #7
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Er zijn redelijk veel honden die plotseling agressief worden en mensen bijten ...
Hond bijt baby dood en dergelijke verbazen ons al lang niet meer ...
Die agent staat bij een onbekende hond (die dan nog eens agressief overkomt) , wat moet die man dan doen ? We horen de eigenaars wel zeggen dat het een braaf lief diertje was , maar dat zeggen de eigenaars van pitbulls ook van hun dier , zelfs van de dieren die iemand aanvielen .
Als een hond ineens mensen aanvalt staat héél het land op z'n kop , want dan zijn alle honden levensgevaarlijk , maar als een aanvallende hond wordt neergeschoten is het een schande
Moet nu ineens de hele politiemacht er aan geloven omdat er 1 hond werd doodgeschoten ?
ik denk dat elke aanleiding die daartoe zou kunnen leiden moet aangegrepen worden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 12:45   #8
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
http://video.msn.com/video.aspx?mkt=...7955a85&fg=rss

Weer een reden te meer waarom er bij mij thuis nooit een mannetje in blauw uniform zomaar binnen zal komen. Het is normaal dat honden op hun eigen terrein snuffelen aan wie er binnenkomt en wie recht in zijn schoenen staat, zal normaal niet gebeten worden.

Die schaamteloze agenten vinden een broek dus meer waard dan een levend wezen! Zomaar iemands huisdier doodschieten, terwijl de kinderen er op staan toe te kijken dan nog!

Weg met de blauwe pest! Ik vind het onwaardig dat ze zelf nog met viervoeters in hun korpsen mogen werken! Redt politiehonden tegen deze geweldenaars!

Persoonlijk ben ik al lang een voorstander voor het verbieden van dieren bij politiewerk, vermits dit deze dieren teveel aan gevaar blootstelt. Nu is ook bewezen dat velen in het korps deze hulp ook niet waardig zijn.

Als men oproerkraaiers wil aanpakken, hebben ze matrakken en waterkanonnen. Honden- en paardenpatrouilles zouden in mijn ogen moeten afgeschaft worden.

de laminaat naar de kloten, dat hebbekik gezien ! dat zal wel weer voor den huisbaas zijn

Laatst gewijzigd door Anna List : 19 juni 2008 om 12:45.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 12:45   #9
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
En schieten ze die ook neer?
Waarom zouden ze dat doen ?

Als men een ongeval krijgt, en uwe hond zit los in den auto, en ze moeten u eruit bevrijden..En uwe hond wil u net op dien moment beschermen... Ze knallen hem af zonder meer. En euh, als nen hond vals is, zal dien wel euthanasie ondergaan. En maar goed ook in zo'n geval.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 12:48   #10
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Waarom zouden ze dat doen ?
Waarom doen ze het bij de mensen thuis?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 12:50   #11
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Waarom doen ze het bij de mensen thuis?
Omdat het beest aanvalt
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 12:52   #12
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Omdat het beest aanvalt
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 12:54   #13
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik ben nu ook wel een heel grote dierenvriend, en vind het ook niet kunnen dat men zomaar een hond neerknalt.

Maar om nu ineens de politiehonden te willen verbieden, en alle agenten over dezelfste kam te scheren vind ik er behoorlijk over Boa.

Uit ervaring weet'k dat de politiehonden die ze hier in België hebben rondlopen, heel goed verzorgd worden en niks tekort komen.

Trouwens, die honden doen dat graag.
Persoonlijk vind ik het er over dat politiediensten hun honden en paarden inzetten als wapens bij rellen. Dat brengt die dieren in gevaar en daarnaast is het oneerlijk.
Een politiehond zou dan in bepaalde omstandigheden MOETEN bijten, terwijl een gewone hond, die zijn verdedigingsdrang gebruikt, zomaar mag neergekogeld worden.

Die agenten hebben toch revolvers om zich te beschermen. Waarom moeten ze dan nog dieren inzetten? Zij mogen honden als wapens gebruiken en de reputatie van die dieren schaden en mensen op ideeën brengen om hetzelfde te doen en zo nog meer dierenlevens in gevaar te brengen.

Nee: ik heb GAIA gecontacteerd en hoop dat het eindelijk eens gedaan gaat zijn dat die blauwe uitdagers met veel machtsvertoon hun viervoeters misbruiken aan stadions en dergelijke. Ze hebben waterkanonnen, matrakken, traangas en desnoods kogels. Waarom dan nog paarden en honden in gevaar brengen?

Deze actie heeft bewezen dat politiemensen geen hulp van dieren waardig zijn.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 12:54   #14
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Waarom doen ze het bij de mensen thuis?
Net alsof elke agent honden gaat doodschieten bij mensen hun thuis. Dat ene voorvalletje zegt helemaal niets over de gemiddelde politie-agent.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 12:55   #15
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Waarom doen ze het bij de mensen thuis?
Als jij politie binnenlaat in uw woning (eigenlijk eender wie je binnenlaat) moet uw hond niet bijten. Als uwe hond niet gesteld is op bezoek, zet hem dan weg. Wat had dien agent dan moeten doen ? Blijven staan en in zijn been laten bijten verder ? Die mensen gaan zwaar in de fout mijns inziens. Met mijn mechelaars moest er ook niemand binnenkomen of er was een kans dat er iets zou gebeuren. Ik zette ze dan ook elke keer opzij als er iemand binnenkwam.

Ik lees dat die man 2 weken werkonbekwaam is, dat is niet van een afschamperke.

Ik ben vorige zondag flink getrakteerd door een hond. Twas ook een lief beestje dat normaal gezien niets deed... Een geluk dat ik toch weet hoe om te gaan met een hond die vals is en mij aanvliegt... Mss had die agent dat niet. En euh, dat neem ik dan die agent niet kwalijk. Een agent schiet niet zomaar zonder reden. Die mannen moeten teveel verantwoording afleggen voor 1 kogeltje dat weg is.
En honden? Hoe graag ik ze ook zie, het is nooit volledig risicovrij, het zijn en blijven dieren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 12:56   #16
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Net alsof elke agent honden gaat doodschieten bij mensen hun thuis. Dat ene voorvalletje zegt helemaal niets over de gemiddelde politie-agent.
het zijn er nu op een half jaar tijd toch al twee, nietwaar ?

het meervoud 'waarom doen ze het bij de mensen thuis?' is dus mogelijks licht aandikkend, maar technisch perfect toegestaan, de waarheid wordt geen geweld aangedaan.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 12:56   #17
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Net alsof elke agent honden gaat doodschieten bij mensen hun thuis. Dat ene voorvalletje zegt helemaal niets over de gemiddelde politie-agent.
Dat moet ook niet, ik weet best wat de gemiddelde agent waard is.

De meesten zijn agent omdat ze zelfs te lui zijn om taxichauffeur te worden.
__________________




Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 19 juni 2008 om 12:57.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 12:57   #18
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Er zijn redelijk veel honden die plotseling agressief worden en mensen bijten ...
Hond bijt baby dood en dergelijke verbazen ons al lang niet meer ...
Die agent staat bij een onbekende hond (die dan nog eens agressief overkomt) , wat moet die man dan doen ? We horen de eigenaars wel zeggen dat het een braaf lief diertje was , maar dat zeggen de eigenaars van pitbulls ook van hun dier , zelfs van de dieren die iemand aanvielen .
Als een hond ineens mensen aanvalt staat héél het land op z'n kop , want dan zijn alle honden levensgevaarlijk , maar als een aanvallende hond wordt neergeschoten is het een schande
Moet nu ineens de hele politiemacht er aan geloven omdat er 1 hond werd doodgeschoten ?

Ten eerste: de eigenaan greep in. Hij had die hond vast om hem van die politieman los te krijgen, op het moment dat die schoot. Die agent heeft dus ook het leven van het baasje en diens gezin mee in gevaar gebracht.

Er is geen excuus voor deze actie. En het verbieden van politiepatrouilles met honden, speelt bij mij al lang door mijn hoofd. Ook paarden horen niet in een troep hooligans gegooid te worden.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 12:57   #19
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Als jij politie binnenlaat in uw woning (eigenlijk eender wie je binnenlaat) moet uw hond niet bijten. Als uwe hond niet gesteld is op bezoek, zet hem dan weg. Wat had dien agent dan moeten doen ? Blijven staan en in zijn been laten bijten verder ? Die mensen gaan zwaar in de fout mijns inziens. Met mijn mechelaars moest er ook niemand binnenkomen of er was een kans dat er iets zou gebeuren. Ik zette ze dan ook elke keer opzij als er iemand binnenkwam.

Ik lees dat die man 2 weken werkonbekwaam is, dat is niet van een afschamperke.

Ik ben vorige zondag flink getrakteerd door een hond. Twas ook een lief beestje dat normaal gezien niets deed... Een geluk dat ik toch weet hoe om te gaan met een hond die vals is en mij aanvliegt... Mss had die agent dat niet. En euh, dat neem ik dan die agent niet kwalijk. Een agent schiet niet zomaar zonder reden. Die mannen moeten teveel verantwoording afleggen voor 1 kogeltje dat weg is.
En honden? Hoe graag ik ze ook zie, het is nooit volledig risicovrij, het zijn en blijven dieren.
een agent die zijn wapen trekt in het bijzijn van kinderen, ZONDER in levensgevaar te verkeren, hoort niet thuis in het agentenkorps.

(het was geen pitbull hé)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 12:58   #20
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik het er over dat politiediensten hun honden en paarden inzetten als wapens bij rellen. Dat brengt die dieren in gevaar en daarnaast is het oneerlijk.
Een politiehond zou dan in bepaalde omstandigheden MOETEN bijten, terwijl een gewone hond, die zijn verdedigingsdrang gebruikt, zomaar mag neergekogeld worden.

Die agenten hebben toch revolvers om zich te beschermen. Waarom moeten ze dan nog dieren inzetten? Zij mogen honden als wapens gebruiken en de reputatie van die dieren schaden en mensen op ideeën brengen om hetzelfde te doen en zo nog meer dierenlevens in gevaar te brengen.

Nee: ik heb GAIA gecontacteerd en hoop dat het eindelijk eens gedaan gaat zijn dat die blauwe uitdagers met veel machtsvertoon hun viervoeters misbruiken aan stadions en dergelijke. Ze hebben waterkanonnen, matrakken, traangas en desnoods kogels. Waarom dan nog paarden en honden in gevaar brengen?

Deze actie heeft bewezen dat politiemensen geen hulp van dieren waardig zijn.
Hebt gij ooit al nen politiehond en/of paard geweten dat onder druk staat ?
Nog nooit, mijn honden stonden ook niet onder druk op manifestaties, au contraire zelfs, die bloeiden helemaal open.
Die zijn 1 zorgvuldig getest en uitgekozen en 2 echt vakkundig opgezet.
Kan daar nooit iets mis mee lopen ? Tuurlijk wel, dat kan altijd.

En ik blijf bij mijn standpunt, als je mensen over de vloer krijgt, zet uw beesten opzij, dan kan zoiets niet gebeuren (zeker als het mensen zijn die uw hond niet kent).
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be