Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 december 2021, 22:06   #401
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als iedereen zou redeneren zoals jij nu bezig bent dan zou de integratie van vreemdelingen nog véél moeilijker verlopen. Zuhal Demir haar gelaat vertoont inderdaad bepaalde kenmerken van het Midden-Oosten. Maar dat vind ik hoegenaamd niet "abnormaal" integendeel zelfs, het heeft een eigen charme
Eerlijk gezegd vind ik dat niet: Koerden hebben heel andere trekken dan de Arabische bevolking van het Midden-Oosten en ik zie veel meer gelijkenissen met Iraniërs. Heel wat Koerden hebben blauwe en groene ogen, daar waar het mensentype uit het Midden-Oosten meestal bruine ogen heeft. Los daarvan: Demir toont zich bereid om deel uit te maken van het volk waar ze een nieuwe thuis hebben gevonden. Waarom zouden we, zoals MvDietsland doet, haar die mogelijkheid ontzeggen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 22:20   #402
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als iedereen zou redeneren zoals jij nu bezig bent dan zou de integratie van vreemdelingen nog véél moeilijker verlopen. Zuhal Demir haar gelaat vertoont inderdaad bepaalde kenmerken van het Midden-Oosten. Maar dat vind ik hoegenaamd niet "abnormaal" integendeel zelfs, het heeft een eigen charme.
En wat de naam en de voornaam betreft, Max jongen toch! Als ik geconfronteerd wordt met de voornamen die sommige jonge autochtone ouders tegenwoordig aan hun kinderen geven...
Zulma De Mier , Vlaamser kan niet .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 23:37   #403
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

Ze doet het niet slecht als Vlaams minister, dus kan er wat mij betreft een mogelijkheid geboden worden om toch Vlaming onder de Vlaming te worden, maar dan zal ze zelf nog een stap moeten doen om definitief afstand te doen van haar volksvreemde afkomst. Een naamsverandering dus.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 23:39   #404
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ze doet het niet slecht als Vlaams minister, dus kan er wat mij betreft een mogelijkheid geboden worden om toch Vlaming onder de Vlaming te worden, maar dan zal ze zelf nog een stap moeten doen om definitief afstand te doen van haar volksvreemde afkomst. Een naamsverandering dus.
En waarom moet Bourgeois dat dan niet doen? En de Paix uit Antwerpen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 23:42   #405
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En waarom moet Bourgeois dat dan niet doen? En de Paix uit Antwerpen?
Als je al Vlaming bent, moet je dat niet doen hé. Is toch allemaal niet zo moeilijk om te begrijpen. Hoe verschillender het land van afkomst, het ras, tov Vlaanderen, hoe hoger de lat.

Voor een Congolees zal het zeer, zeer moeilijk worden om echt Vlaming te worden, wegens te verschillend uiterlijk.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 3 december 2021 om 23:44.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 23:45   #406
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Als je al Vlaming bent, moet je dat niet doen hé. Is toch allemaal niet zo moeilijk om te begrijpen. Hoe verschillender het land van afkomst, het ras, tov Vlaanderen, hoe hoger de lat.

Voor een Congolees zal het zeer, zeer moeilijk worden om echt Vlaming te worden, wegens te verschillend uiterlijk.
Bourgeois is een afstammeling van een... Waalse familie die in Vlaanderen is terechtgekomen. Volgens uw eigen criterium zijn dat dus Walen en geen Vlamingen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 07:32   #407
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lancalot Bekijk bericht
Ik ook wat u met homo's en stransseksuelen wil aanvangen.
Blijkbaar zijn die des duivels.
Ik wil daar niets mee aanvangen. Ze hoeven hun seksualiteit en geaardheid niet rond kinderen hun oren te slagen.
Dutroux en Epstein, we weten reeds hoe white supremacisten deze lieden beschermden en het plebs ze liet doen om een alu hoedje te vermijden.
WE KNOW
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 07:36   #408
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lancalot Bekijk bericht
Volgens mij bent u in een verkeerd tijdvak geboren.
Uw verhaal klinkt behoorlijk middeleeuws en dus gatachterlijk.
Stop toch met dat gezeik over uw geloof en stop ermee om het op te dringen.
De enige die hier hun willetje opdringen zijn vaccinazis en kindermoordende liberalen.
U zegt zelfs wat een ander wel en niet kan zeggen door te verdraaien wat men zegt, typisch een liberaal.

Niet antwoorden, u staat op negeer. Nog niets zinnig uit u zien komen. Een lopende reclamebord van uitgekotste propaganda om op te kloppen zie ik irl genoeg.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 4 december 2021 om 07:38.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 11:41   #409
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eerlijk gezegd vind ik dat niet: Koerden hebben heel andere trekken dan de Arabische bevolking van het Midden-Oosten en ik zie veel meer gelijkenissen met Iraniërs. Heel wat Koerden hebben blauwe en groene ogen, daar waar het mensentype uit het Midden-Oosten meestal bruine ogen heeft. Los daarvan: Demir toont zich bereid om deel uit te maken van het volk waar ze een nieuwe thuis hebben gevonden. Waarom zouden we, zoals MvDietsland doet, haar die mogelijkheid ontzeggen?
Beter lezen!
Wat ik geschreven heb was niet dat Zuhal "arabische" (semitische) gelaatstrekken heeft. Als het over het Midden Oosten gaat dan is dat niet beperkt tot het arabisch gedeelte. Waar begint het en waar eindigt het Midden Oosten? Iran, Afghanistan hoort daar ook bij. Sommigen nemen er zelfs Turkije en Pakistan bij. Hoe dan ook, Demir is van Koerdische herkomst en ik weet ook wel dat Koerden in de verste verte geen arabieren zijn en evenmin Turken. Dat willen de verwoed nationalistische Turken natuurlijk niet geweten hebben en ze kleven op de Koerden dan maar de term "Bergturken". De Koerdische taal ligt overigens dicht bij het Iraanse Farsi, wat overigens ook de taal is van een groot gedeelte van de Afghanen.
Zuhal Demir is, wat mij betreft, een zeer goede en zeer toegewijde Vlaamse politica.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 11:47   #410
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Zulma De Mier , Vlaamser kan niet .
Welja...voor wie mordicus elke niet Nederlands klinkende naam wil bannen moet er aan Zuhal haar naam niet zo gek veel gewijzigd worden...
Het zou overigens niet de eerste maal zijn dat er in onze regio aan de namen geprutst wordt. Tijdens de Franse bezetting van 1792 tot 1814 werden zo heel wat namen door de autoriteiten verfranst.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 11:54   #411
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bourgeois is een afstammeling van een... Waalse familie die in Vlaanderen is terechtgekomen. Volgens uw eigen criterium zijn dat dus Walen en geen Vlamingen.
Maar wel uit hetzelfde land België volgens zijn criterium.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 12:07   #412
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.073
Standaard

Hmmm, interessant. Het forum staat op het punt een nieuwe rassentheorie te ontwikkelen met daaraan verbonden rassenwetten. Ik ben benieuwd.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 03:47   #413
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hij is politicoloog, geen politicus. Bijgevolg is het ook niet aan hem om "de" oplossing aan te dragen. Wel aan de politici die steunen op een meerderheid van het volk.

Mischien wel een meerderheid van het volk maar samengesteld uit al de loosers samen, zelfs pyromanen hebben ze er moeten bijhalen.
Om er uit te komen hebben ze een veelvoud aan regeringen en wouldbe ministers die om de haverklap vechtend door de gangen rollen ....
Dat heet hier een regering ......
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 03:51   #414
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bourgeois is een afstammeling van een... Waalse familie die in Vlaanderen is terechtgekomen. Volgens uw eigen criterium zijn dat dus Walen en geen Vlamingen.

Juist, gewoon een parvenu die "denkt" dat hij belangrijk is.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 09:24   #415
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Hmmm, interessant. Het forum staat op het punt een nieuwe rassentheorie te ontwikkelen met daaraan verbonden rassenwetten. Ik ben benieuwd.
Gewééééldig argument!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 09:29   #416
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zuhal Demir is, wat mij betreft, een zeer goede en zeer toegewijde Vlaamse politica.
Tot daar de nieuwe rassentheorie met de daaraan verbonden rassenwetten volgens een....Turk.
Koerden zijn Turkse separatisten, en daarom gehaat door Turken. Ook als zijn die Turken zélf gaan lopen uit hun geliefde vaderland.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 09:32   #417
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Hmmm, interessant. Het forum staat op het punt een nieuwe rassentheorie te ontwikkelen met daaraan verbonden rassenwetten. Ik ben benieuwd.
Men zou beter definieren waarop mensen zich moeten assimileren? Nuance: als ze onze taal reeds spreken,hier reeds werken en onze wetten naleven.
Is dat niet voldoende meer? Zelfs werken is geen wettelijke verplichting he
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 09:58   #418
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
En wat heeft deze post nu weer te maken met het topic "zwarte zondag".....a ja juist De Wever is lid van het VB
Totaal niets, maar het geeft De Rode Willem weer een gelegenheid om op een Vlaamse partij te kakken...
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 10:33   #419
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Men zou beter definieren waarop mensen zich moeten assimileren? Nuance: als ze onze taal reeds spreken,hier reeds werken en onze wetten naleven.
Is dat niet voldoende meer? Zelfs werken is geen wettelijke verplichting he
Onze lokale forumdenktank lult over gelaatstrekken, blauwe, groene en bruine ogen, volksvreemde afkomsten, over wie wel een Vlaming is of kan zijn. En dan is de herinnering(al dan niet verwaterd) aan de rassentheorieën en rassenwetten van de Nazi's niet veraf.
Met de persoon Zuhal Demir heb ik trouwens absoluut geen probleem. Ik heb het hier op dit forum tot op zekere hoogte al voor haar persoon(niet haar ideologische keuzes) opgenomen.

Assimileren of integreren zijn termen die wat mij betreft in de vuilbak gegooid mogen worden en al helemaal voor mensen die hier geboren en opgegroeid zijn. Jouw nuancering voldoet ruimschoots als definitie om als volwaardig burger beschouwd te worden.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 10:39   #420
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Onze lokale forumdenktank lult over gelaatstrekken, blauwe, groene en bruine ogen, volksvreemde afkomsten, over wie wel een Vlaming is of kan zijn. En dan is de herinnering(al dan niet verwaterd) aan de rassentheorieën en rassenwetten van de Nazi's niet veraf.
Met de persoon Zuhal Demir heb ik trouwens absoluut geen probleem. Ik heb het hier op dit forum tot op zekere hoogte al voor haar persoon(niet haar ideologische keuzes) opgenomen.

Assimileren of integreren zijn termen die wat mij betreft in de vuilbak gegooid mogen worden en al helemaal voor mensen die hier geboren en opgegroeid zijn. Jouw nuancering voldoet ruimschoots als definitie om als volwaardig burger beschouwd te worden.
Amen! De enige die hier het kind met badwater wegsmeten en alzo hun cultuur er aan verloren; zijn de Vlamingen zelf.

Men is de wereldgeest gelijk geworden en er is simpelweg geen Vlaamse cultuur of identiteit meer. Er is niet eens deftige ziekenzorg meer en in de simpele basis kunnen we ons land niet eens meer voorzien.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be