Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 januari 2018, 10:21   #61
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Neen, ik som hier nare feiten op die rechtstreeks het gevolg zijn van een nefast en intolerant geloof.
Nou, dat weten we dan weer. Overigens, die zonen van Jakob waren volgens het verhaal ook geen aardige jongens. Maar gelovig waren ze wel. Erg gelovig zelfs, maar niet erg volgzaam. Vreemd hoor.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 12:32   #62
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Nou, dat weten we dan weer. Overigens, die zonen van Jakob waren volgens het verhaal ook geen aardige jongens. Maar gelovig waren ze wel. Erg gelovig zelfs, maar niet erg volgzaam. Vreemd hoor.
Ik zeg maar wat is. Een voorbeeld.


Citaat:
In de meeste islamitische landen worden homoseksuele mannen en vrouwen uitgestoten, vervolgd en in sommige gevallen zelfs vermoord. Repressieve regimes wakkeren vaak het vuur aan van de haat die leeft bij radicale islamisten die elkaar proberen de loef af te steken als het gaat om de verspreiding van ‘morele paniek’ onder haar holebi’s.
Of nog:

Citaat:
Het homoseksuele koppel Daan en Willem uit Amsterdam is uit z'n huis gevlucht. De mannen zeggen te worden bedreigd door hun Marokkaanse buren en voelen zich niet veilig meer.
Wilt u zo'n maatschappij? Voor mijn part mogen homo's hun leven inrichten zoals ze dat willen. Dat en vele andere dingen zijn de rijkdom van onze soort maatschappij.

Met de islam, moest die het voor het zeggen krijgen: terug naar af! Zeker weten. Niet alleen voor de homo's maar voor heel wat mensen. Gezwind en samen terug naar de Middeleeuwen! Wel, ik pas.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 januari 2018 om 12:42.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 12:47   #63
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zeg maar wat is. Een voorbeeld.




Of nog:



Wilt u zo'n maatschappij? Voor mijn part mogen homo's hun leven inrichten zoals ze dat willen. Dat en vele andere dingen zijn de rijkdom van onze soort maatschappij.

Met de islam, moest die het voor het zeggen krijgen: terug naar af! Zeker weten. Niet alleen voor de homo's maar voor heel wat mensen. Gezwind en samen terug naar de Middeleeuwen! Wel, ik pas.
Wel, wel. Dat kan niet vaak genoeg herhaald worden. Desnoods off-topic.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 23:11   #64
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Die uitspraak van Osman is reden genoeg om zijn boek als onwetenschappelijk weg te zetten. Hij doet een religieuze uitspraak, die dan nog een absolute uitspraak is. Vanuit zijn premisse, is verder wetenschappelijk onderzoek trouwens nutteloos aangezien hij zijn conclusie al neerpende.
Ja, alleen atheïsten zijn 100% pure wetenschappers. Dat pakt niet meer, hoor...
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 23:14   #65
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ja, alleen atheïsten zijn 100% pure wetenschappers. Dat pakt niet meer, hoor...
Hoeveel strenggelovigen kregen reeds een Nobelprijs geneeskunde, fysica en/of scheikunde ???
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 23:23   #66
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Dit bijvoorbeeld :
Er heeft altijd een farao geregeerd en geen koning. Een keizer is ook geen koning.
In zijn tijd van Mozes ? Welke tijd was dat ? Welke dynastie, welke farao ?
Ik schreef natuurlijk over de profeet Jozef vzmh naar ik vermoed in prehistorisch Egypte. De koning was toen (nog) geen farao die zichzelf als God beschouwde en zich zo liet behandelen (in de mate van het mogelijke).

Laatst gewijzigd door Guinevere : 31 januari 2018 om 23:24.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 23:25   #67
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Hoeveel strenggelovigen kregen reeds een Nobelprijs geneeskunde, fysica en/of scheikunde ???
In de gouden eeuwen van de islam bestond de Nobelprijs nog niet.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 23:43   #68
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik respecteer natuurlijk uw geloof maar ik kan er niet bij dat iemand kan geloven dat de koran het woord van God is. Wat dat laatste ook mogen betekenen.

Indien Allah ons iets had willen zeggen, dan had hij bijvoorbeeld zijn boodschapper Gabriël kunnen sturen met de boodschap in de aard van: "Op die bepaalde dag, om 15.00h , zal Ik ,Allah, verschijnen te Mekka in een vorm die draaglijk is voor de mensenkinderen. Dan zal Ik u allen diets maken wat Ik, Allah, verlang van de mensen." Iedereen in die tijd had dit dan kunnen aanschouwen en aanhoren. Zo zou er niet de minste twijfel meer over hebben kunnen bestaan over het waarheidsgehalte van de Boodschap.


Heel die poespas met Mohammed die dan plots boodschappen doorkrijgt van Allah (en die hij soms veranderde wanneer het hem uitkwam volgens één van zijn secretarissen die de revelaties opschreef) kan men toch niet ernstig nemen. Verre van zelfs.

Maar goed, als u zich daar bij goed voelt, moet u maar in heel die historie blijven geloven.
Alsof Mohamed vzmh de eerste profeet ooit is... alsof hij de eerste en enige is die ooit boodschappen kreeg (al dan niet via de engel Gabriël)?
Om uw redenering te volgen: als Allah swt ons iets had willen zeggen, waarom stuurde hij dan Mozes, Jezus, en ale Adam, Noach, Jakob, Jozef, David,... ? Blijkbaar heeft u minder problemen met die namen?

Maar Mohamed vzmh is wel de laatste profeet.
De koran is nl. het door God beschermde en onveranderlijke woord van God. Dat kent geen ander boek op deze aarde, de bijbel niet, de zoveelste herdruk/heruitgave van deze of gene boek niet, enz. Ik vind dat een indrukwekkend feit. Zeker gezien de interesse van de mensen ervoor door de eeuwen heen. En de inhoud is gewoon grandioos perfect, vol Goddelijke wijsheid en leiding. Het boek spreekt voor zichzelf eigenlijk. En het is een levend mirakel, actueel.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 31 januari 2018 om 23:45.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 23:47   #69
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zeg maar wat is. Een voorbeeld.




Of nog:



Wilt u zo'n maatschappij? Voor mijn part mogen homo's hun leven inrichten zoals ze dat willen. Dat en vele andere dingen zijn de rijkdom van onze soort maatschappij.

Met de islam, moest die het voor het zeggen krijgen: terug naar af! Zeker weten. Niet alleen voor de homo's maar voor heel wat mensen. Gezwind en samen terug naar de Middeleeuwen! Wel, ik pas.
Met de islam gaan we niet terug naar de heerschappij van de Kerk... dit... wordt... veel... beter......
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 00:50   #70
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht

... En de inhoud is gewoon grandioos perfect, vol Goddelijke wijsheid en leiding. Het boek spreekt voor zichzelf eigenlijk. En het is een levend mirakel, actueel.
Die geschiedenis van Jozef in de koran, dateert die niet van ca 3200 jaar geleden? En dan noemt u de koran actueel?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 09:22   #71
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ja, alleen atheïsten zijn 100% pure wetenschappers. Dat pakt niet meer, hoor...
Ik heb het boek van Osman gelezen. Net zoals Graham Phillips leunt hij zo dicht mogelijk aan bij de Bijbelse Mozes en daar krullen mijn tenen van. Beiden zitten niet zo ver weg van de geschiedenis waar Exodus op geschreven is en doen het op sommige punten beter dan de "wetenschappers ". Ook hij tracht krampachtig alle gebeurtenissen aan één persoon toe te schrijven en daar zitten ze beiden fout.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 09:26   #72
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik schreef natuurlijk over de profeet Jozef vzmh naar ik vermoed in prehistorisch Egypte. De koning was toen (nog) geen farao die zichzelf als God beschouwde en zich zo liet behandelen (in de mate van het mogelijke).
Die onzin moet je aan mij niet verkopen, zeker als je absoluut niks weet over Egyptologie. En Jozef was helemaal geen profeet. Ik denk dat je zelfs de betekenis van profeet niet weet.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 09:29   #73
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
In de gouden eeuwen van de islam bestond de Nobelprijs nog niet.
Die " gouden eeuwen " stoppen wel in de 12e eeuw door de verwoestende werking van moslim fundamentalisten. Nadien was het steeds maar bergaf.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 09:36   #74
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht


Alsof Mohamed vzmh de eerste profeet ooit is... alsof hij de eerste en enige is die ooit boodschappen kreeg (al dan niet via de engel Gabriël)?
Om uw redenering te volgen: als Allah swt ons iets had willen zeggen, waarom stuurde hij dan Mozes, Jezus, en ale Adam, Noach, Jakob, Jozef, David,... ? Blijkbaar heeft u minder problemen met die namen?

Maar Mohamed vzmh is wel de laatste profeet.
De koran is nl. het door God beschermde en onveranderlijke woord van God. Dat kent geen ander boek op deze aarde, de bijbel niet, de zoveelste herdruk/heruitgave van deze of gene boek niet, enz. Ik vind dat een indrukwekkend feit. Zeker gezien de interesse van de mensen ervoor door de eeuwen heen. En de inhoud is gewoon grandioos perfect, vol Goddelijke wijsheid en leiding. Het boek spreekt voor zichzelf eigenlijk. En het is een levend mirakel, actueel.
Misschien wil ' Mohammed ' wat anders zeggen. :
https://www.youtube.com/watch?v=puSqBWYAJCc&gl=BE
https://frankgbosman.wordpress.com/2...-van-de-islam/
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 09:40   #75
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Die geschiedenis van Jozef in de koran, dateert die niet van ca 3200 jaar geleden? En dan noemt u de koran actueel?
Geschiedkundig 1340 v.C. Grofweg 3360 jaar geleden.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be