Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 januari 2018, 18:15   #221
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Vele mensen maken de fout door etnische problemen, te wijden aan de Islam.
U heeft ze zelf opgenoemd.
De Islam is wel duidelijk tov niet-Moslims, maar dat gaat in dit geval helemaal niet op.
Een denkfout, die door velen, al dan niet of moedwillig of door onwetendheid gemaakt wordt.
Geld & macht, dat zijn al altijd de hoofdredenen geweest, en ook hier speelt het Westen een niet al te propere rol in.

In België zijn er ook problemen, zij het dan mss minder erg tussen de Walen en de Vlamingen. Ga je dat ook steken op het Christendom ?
Stop toch met de islam en "het christendom" in dezelfde zin te vermelden!
Het christendom zit ondertussen in het verdomhoekje, en dat was tijd ook!
Pas nog eens gekeken naar de "Borgia's" op tv. Gedaan dus...
Terwijl de islam nog springlevend is en een even grote of nog grotere smeerlapperij dan het "christendom" destijds!
Stel dat we de islam kunnen doen smelten als sneeuw voor de zon, dat zou pas een zegen zijn voor de mensheid!
Islam en nazisme, allebei "godsdiensten"! Allah Ackbar of Heil Hitler...
Of wil je dat ontkennen?

Laatst gewijzigd door andev : 20 januari 2018 om 18:17.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 18:21   #222
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Heel deze asielindustrie stinkt naar een sluwer groter plan van hogere machten om Europa te breken.
Al kan ik niet goed begrijpen wat ze er gaan aan hebben aan een gebroken Europa? Met de rotzooi die Europa dan zal overspoeld hebben zullen er nog veel meer problemen zijn voor iedereen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 18:25   #223
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Witmensen houden minder en minder van mensen. De tijd dat we medemensen waren is lang voorbij. Nu zijn we elkaars tegenmensen.
Wanneer men het vroeger had over medemensen bedoelde men niet die van duizenden km verder!
En zijn diegenen "van duizenden km verder" ook aan het praten over de "medemensen" als ze het over ons hebben?
Waarschijnlijk niet...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 18:31   #224
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
En ondertussen voert de N-VA een discussie of het wenselijk is dat een 95 jarige nog een nieuwe heup mag krijgen en verminderen ze het kindergeld vanaf 01/2018.
En gelijk hebben ze! Die nieuwe heup voor een 95 jarige kost veel geld en zal wellicht niet zoveel meer veranderen aan het leven van die 95 jarige! Het daarvan uitgespaarde geld kan beter gebruikt voor andere jongere patienten!
Misschien zijn het de dokters en de hospitalen die er het meest aan hadden en verdienden met de in rekening te brengen kosten voor die nieuwe heupen?
Ook voor de wijzigingen aan de kinderbijslag hebben ze overschot aan gelijk! Bepaalde ocmw-verrijkers met een halve klas kindjes maken dat wel duidelijk!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 18:37   #225
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Misschien ook niet vergeten dat migranten hier ook veel verteren. Ze geven goede prijzen voor oude huizen.....ze huren oudere panden voor dikwijls veel geld...ze kopen benzine ....betalen accijnzen....Of migratie uiteindelijk duur is of geld opbrengt is de vraag.
Hoe durf je nog maar de vraag stellen! Migratie, het soort waar we het voortdurend over hebben, kost wellicht tien keer meer dan ze opbrengt!
De moslimmigranten die hier huizen "kopen" worden naar het schijnt een beetje geholpen door Marokkaanse en andere banken die de eigenlijke eigenaars zijn van die huizen! En de "koper" kan gemakkelijk "zijn eigendom" afbetalen door er koterijen van te maken en te verhuren. Zoiets?
Dat en veel babies maken is goed om het grondgebied in te palmen voor Allah.
Wat er dan zal mee gebeuren eens het van hen zal zijn...
Horrorscenario...

Laatst gewijzigd door andev : 20 januari 2018 om 18:39.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 18:45   #226
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ah ja, want opvang van vluchtelingen is hetzelfde als migratie.
Volgens jou zo'n groot verschil?
Die duizenden zijn niet de naam "vluchtelingen" waard! Ze "vluchten van de ellende die ze zelf al jaren maken en onderhouden, oorlogje na oorlogje, en ze weten heel goed waarom ze naar onze gebieden komen ipv in hun eigen buurlanden waar het eventjes geen oorlog is!
Liever profiteren van een ander dan zelf iets verwezenlijken.
Het erge is dat ze enkel in staat zijn om het hier ook om zeep te helpen op termijn. Kunnen ze dan weer "de vluchteling" gaan uithangen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 18:47   #227
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.971
Standaard

Nogmaals, migratie is ok, maar geen islamieten gewenst.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 18:53   #228
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Voor een deel wel ja.
Het kost ons idd geld, en dat kan niemand ontkennen.

Maar ipv ons daar blind op te staren zouden we beter, zoals ik al verschillende keren gepost heb, het probleem aan de bron aanpakken.
Steek daar het geld in, dan hoeven ze zelfs niet naar hier te komen.

Dat is natuurlijk nu ook niet zo evident, maar het zal wel die weg zijn die we gaan moeten inslaan om tot een oplossing te komen voor het probleem.
De enige oplossing is terug grenzen maken, tussen continenten ipv landen als het moet! En ze daar houden!
Alsof dat onze bevolking zou moeten werken om ze ginder een deel van ons geld te gaan cadeau geven?
Tot meer dan het verbruiken en verbrassen zijn ze niet in staat. En dan staan ze weer te wachten op nieuwe centen!
Kijk eens wat een grootse verwezenlijken de Congolezen al hebben gepresteerd sinds ze in 1960 "onafhankelijk" zijn geworden! Dan gingen we eens wat zien als ze zelf de touwtjes in handen kregen!
Inderdaad, alle berichten en beelden uit de regio slaan ons met verstomming, al meer dan een halve eeuw lang...
Nog straffer: ze komen nu zelfs hier aanzetten! "Vluchtelingen"!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 18:55   #229
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Er staan er anders wel een pak te popelen om naar de UK te gaan.
Hoog tijd dat men dat soort gasten op een paar vlotten de zee injaagt!
En in Engeland staan ze ook ongeduldig te wachten op hun soort...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 19:17   #230
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Voor een deel wel ja.
Het kost ons idd geld, en dat kan niemand ontkennen.
Om over de criminaliteit ea maatschappelijke gevolgen nog te zwijgen…
Citaat:
Maar ipv ons daar blind op te staren zouden we beter, zoals ik al verschillende keren gepost heb, het probleem aan de bron aanpakken.
Steek daar het geld in, dan hoeven ze zelfs niet naar hier te komen.

Dat is natuurlijk nu ook niet zo evident, maar het zal wel die weg zijn die we gaan moeten inslaan om tot een oplossing te komen voor het probleem.
En gelijk heb je, net zoals buitenlands verslaggever Harald Doornbos dat heeft vastgesteld:

“Ook interessant: Unhcr-cijfers tonen ook dat 31.000 Syriers vanuit buurlanden terugkeerden. Niemand vanuit W-Europa.”
“Ik zie al decennia in diverse oorlogsgebieden: Opvang in regio leidt vaak tot terugkeer vluchtelingen naar huis, opvang in Westen zelden.”
“Afghanen die lang zijn opgevangen in Pakistan keren inmiddels weer terug naar Afghanistan. Behalve de Afghanen die doorreisden naar Westen.”
“Met Syrie gebeurt dus hetzelfde: Syriers opgevangen in regio gaan grotendeels terug naar huis. Syriers doorgereisd naar Westen biijven daar.”
“Opvang in regio leidt er dus toe dat mensen op termijn teruggaan naar huis. Opvang in Westen zorgt ervoor dat mensen zelfden naar huis gaan.”


En verder, de door de cultuurmarxistische lobby aangeprate schuldgevoelens van de Gutmensch, zitten er ook voor iets tussen:

“Massaal vluchtelingen naar Westen halen heeft meer te maken met Westerse gevoelens van Wij-Willen-Iets-Goeds-Doen dan dat het effectief is”

https://www.geenstijl.nl/5132442/col...ngen_door_pro/

Kortom, vluchtelingen zijn meer gebaat met een opvang in de buurlanden dan hier, punt uit.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 19:51   #231
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
...
Kortom, vluchtelingen zijn meer gebaat met een opvang in de buurlanden dan hier, punt uit.
Ik wil zelfs nog een stapje verder gaan...
Zorg dat ze niet hoeven te vluchten.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 19:53   #232
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
De enige oplossing is terug grenzen maken, tussen continenten ipv landen als het moet! En ze daar houden!...
Hier bekanp je de gevolgen, niet de oorzaak.
Dat is maw dweilen met de kraan open.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 19:56   #233
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Als ik hier rondkijk dan zie ik die niet, die zitten dus eerder allemaal bij jullie, soort zoekt soort zeker ?
Het is gemakkelijk een standpunt over immigratie in te nemen als je in de witte villawijk woont ergens in een vlaamse landelijk dorp he ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 19:56   #234
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik wil zelfs nog een stapje verder gaan...
Zorg dat ze niet hoeven te vluchten.
Kolonisatie ?

Ik ben pro, maar ik vrees dat we niet veel medestanders zullen vinden. Congo zit op een massa diamant, cobalt, enz.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 20:07   #235
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kolonisatie ?

Ik ben pro, maar ik vrees dat we niet veel medestanders zullen vinden. Congo zit op een massa diamant, cobalt, enz.....
Niet alleen Congo, reken maar heel Afrika. Maar Congo is wel een fetisj-voorbeeld. Ondertussen zo goed als 58jaar onafhankelijk, en een puinhoop om u tegen te zeggen. Ook Z-Afrika waar veel werd verwacht na de machtswissel door Mandela. Er zijn nog altijd evenveel townships in Kaapstad als 25jaar geleden.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 20:11   #236
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het is gemakkelijk een standpunt over immigratie in te nemen als je in de witte villawijk woont ergens in een vlaamse landelijk dorp he ?
Dat is inderdaad wat gij doet, niet ik.

Ik heb hier buren van Turkse, Koerdische, Chinese, Russische , Griekse afkomst...

Ik weet wat de bouwgrond hier gekost heeft, dat hebben zij er dus ook voor moeten betalen en dat doen ze niet met de steun van het OCMW en VDAB en zeker niet met het kindergeld

Waar gij werkt is het blijkbaar ook alleen "alleen voor blanken" gezien bij ons genoeg ingenieurs zijn van allochtone afkomst met lonen waar gij alleen maar van kunt dromen.

Ook de veralgemening dat ze allemaal veel kinderen hebben kan je vergeten want ik zie hier de autochtonen tot 4 kinderen hebben, de allochtonen maximaal 3 ook al zal je dat niet geloven.

En ja er zijn gezinnen bij waar de vrouw een hoofddoek heeft, net zoals het gezin dat getuigen van Jehova zijn minder contact hebben met de rest van de buren, strikt doen wat hen opgelegt word.

En neen mijn Koerdische buur mekkert niet als er varkentjeslapjes op de BBQ liggen in de zomer, die komt gewoon een pintje meedrinken.

En de kinderen uit de buurt bellen bij iedereen aan met Haloween of Driekoningen, ook bij de moslims, Chinezen of getuigen van Jehova.

Laatst gewijzigd door dpg : 20 januari 2018 om 20:25.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 23:27   #237
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik ben opgegroeid uit Maasmechelen. Cite is niet meer zo. Mijn tante woont er nog in, de oudere eerste generatie turk is er stilletjes aan de pijp uit aan het gaan. Tweede en derde generatie zijn compleet niet meer geintegreerd, en jij maakt mij inderdaad niet wijs dat je allemaal kumbaya samenwoont.

Beter nog, ze zijn strikter geloviger, dragen meer de hoofddoek en zijn zich zelf aan het "uittegreren".

Nu procederen ze een school omdat ze niet met de hoofddoek er naar toe mogen. Hun ouders of grootouders hadden dat nooit gedurfd en stuurden hun kinderen gewoon zonder naar school.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 23:30   #238
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik wil zelfs nog een stapje verder gaan...
Zorg dat ze niet hoeven te vluchten.
Zeg dat tegen AIPAC Bush & Co, die hebben de poorten van de hel opengegooid:

https://www.youtube.com/watch?v=9RC1Mepk_Sw

…, al verwed ik er m’n eindejaarspremie om, dat je dat weer als fake news zult bestempelen.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 00:24   #239
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dat is inderdaad wat gij doet, niet ik.

Ik heb hier buren van Turkse, Koerdische, Chinese, Russische , Griekse afkomst...

Ik weet wat de bouwgrond hier gekost heeft, dat hebben zij er dus ook voor moeten betalen en dat doen ze niet met de steun van het OCMW en VDAB en zeker niet met het kindergeld

Waar gij werkt is het blijkbaar ook alleen "alleen voor blanken" gezien bij ons genoeg ingenieurs zijn van allochtone afkomst met lonen waar gij alleen maar van kunt dromen.

Ook de veralgemening dat ze allemaal veel kinderen hebben kan je vergeten want ik zie hier de autochtonen tot 4 kinderen hebben, de allochtonen maximaal 3 ook al zal je dat niet geloven.

En ja er zijn gezinnen bij waar de vrouw een hoofddoek heeft, net zoals het gezin dat getuigen van Jehova zijn minder contact hebben met de rest van de buren, strikt doen wat hen opgelegt word.

En neen mijn Koerdische buur mekkert niet als er varkentjeslapjes op de BBQ liggen in de zomer, die komt gewoon een pintje meedrinken.

En de kinderen uit de buurt bellen bij iedereen aan met Haloween of Driekoningen, ook bij de moslims, Chinezen of getuigen van Jehova.
Hé, nog eens dat sprookje van de perfecte, idyllische, harmonieuze multiculturele samenleving.
Dat was lang geleden.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 00:26   #240
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Stop toch met de islam en "het christendom" in dezelfde zin te vermelden!
Het christendom zit ondertussen in het verdomhoekje, en dat was tijd ook!
Pas nog eens gekeken naar de "Borgia's" op tv. Gedaan dus...
Terwijl de islam nog springlevend is en een even grote of nog grotere smeerlapperij dan het "christendom" destijds!
Stel dat we de islam kunnen doen smelten als sneeuw voor de zon, dat zou pas een zegen zijn voor de mensheid!
Islam en nazisme, allebei "godsdiensten"! Allah Ackbar of Heil Hitler...
Of wil je dat ontkennen?
Ga eens naar Polen, Slovakije en Hongarije... en u zult zien dat het christendom er springlevend is.

Gelieve het levensmoeë West- en Noord-Europa niet uit te vergroten tot de rest van het vasteland.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be