Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 november 2017, 18:36   #801
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Ik snap niet wat je hier vraagt hoor.
Ik vraag niets, ik antwoord op jouw vraag.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Ik vraag je aan te duiden waar ik onzin postte na jouw laatste reactie en wat je doet is die hele post van mij herhalen (in italic) en dan moet ik je geest verhelderen?
Precies wat ik deed, een bloemlezing uit 3 recente posts van je, in italic.

Je gebruikt niet bestaande begrippen én bestaande begrippen op een onzinnige manier.

Volgens mij althans, misschien weet je beter.
__________________
Fortuna favet fortibus

Laatst gewijzigd door JeeBee : 15 november 2017 om 18:37.
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2017, 00:32   #802
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ik vraag niets, ik antwoord op jouw vraag.



Precies wat ik deed, een bloemlezing uit 3 recente posts van je, in italic.

Je gebruikt niet bestaande begrippen én bestaande begrippen op een onzinnige manier.

Volgens mij althans, misschien weet je beter.
Je geeft me geen antwoord, je post gewoon mijn post terug en plakt er een heel algemeen verwijt aan zonder specifiek te zijn.

Als ik ergens begrippen onzinnig gebruik en/of als ik ergens gewoon pure onzin post, duidt dit dan aan.
Ik zal je wat helpen:

Heb je een probleem met die eerste zin? Dat entropie ooit heel laag was en alsmaar omhoog gegaan was sindsdien? Ik dacht dat dit algemeen aanvaardt was en gewoon een logisch gevolg was van de 2de wet van de thermodynamica?
Of met het feit dat ons universum naar een thermisch evenwicht (maximum entropie) lijkt toe te gaan? Ik dacht ook dat dit algemeen geweten was en het volgt gewoon weer uit diezelfde wet.

Is het dan de bewering dat de jonge aardse atmosfeer hoge concentraties CO2 bevatte? Tja: https://en.wikipedia.org/wiki/Carbon...27s_atmosphere

Mischien is het de bewering dat het eerste leven op aarde anaeroob was?
Ook hier is het algemeen aanvaard dat de atmosfeer van de aarde toen het eerste leven ontstond zo goed als geen zuurstof bevatte, al die zuurstof is pas daarna en waarschijnlijk dankzij dat leven gekomen, lees meer hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Oxygenation_Event

Ben je mischien niet akkoord devolgende bewering dat er kwantum mechanische processen bestaan om chemische barrieres te overbruggen? Quantum tunneling bestaat niet enkel in het overbruggen van fysieke barrieres he. Elke barriere waarbij meer energie nodig is dan beschikbaar om ze te overbruggen kan in principe toch overbrugt worden d.m.v. kwantum tunneling, hier heb je een voorbeeld van chemische barrieres die overbrugd worden: https://www.space.com/21843-quantum-...chemistry.html

Of heb je problemen met de stelling dat leven er zou gekomen zijn om CO2 om te zetten in stoffen zoals methaan en zo de opgeslagen energie te verlossen en zo de evolutie van het heelal naar thermisch evenwicht (maximale entropie) een duwtje in de rug te geven?
Dat is nu net de theorie in kwestie zelf. Nogmaals, ik verdedig die theorie niet, ik ben er zelf ook sceptisch over. Er zijn vele vragen onbeantwoord zoals het feit dat het complexer leven van vandaag het omgekeerde lijkt te doen (met die CO2 althans), maar ik pen gewoon neer wat ik hier (http://www.preposterousuniverse.com/...aning-of-life/) las en het was enkel als voorbeeld aangebracht in de context van de discussie over wetenschap en levensvragen.
Als je over de theorie zelf (veel) meer wil weten ga dan even op de website van Mike Russell verder lezen (https://science.jpl.nasa.gov/people/Russell/)

Dus, ik heb je hier de pap met de lepel ingegoten, laat me weten waar ik begrippen ongepast gebruik en waarom.
Als je kan aantonen dat ik ergens de begrippen fout gebruik of fout begrijp wil ik gerust mijn standpunt(en) aanpassen, ik zei al dat ik niet eigenlijk te weinig kennis van zaken over sommige van deze onderwerpen.
Maar als je dat niet kan of wil doen vraag ik je ook om te stoppen met van die vrij algemene en inhoudsloze verwijten in mijn richting te gooien.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2017, 00:33   #803
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

.

Laatst gewijzigd door Rizzz : 16 november 2017 om 00:35.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2017, 00:43   #804
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik vrees dat we niet op dezelfde lijn zitten over wat oorzaak is en wat gevolg is. Een effect kan zeer nuttig zijn, maar dit maakt het nog geen doel.

Neem de microgolfoven. Een zeer nuttig toestel dat eigenlijk per ongeluk werd uitgevonden. De uitvinder werkte aan een radar. Zijn doel was de bombardementen op Londen te beperken. Hij merkte dat de chocolade in zijn zakken gesmolten was en hupla, we hadden een nieuwe toepassing.

Men kan niet zeggen dat de uitvinder het doel had om een microgolfoven te ontwerpen om voedsel op te warmen gewoon omdat dit een nuttig effect is.
Ik ben akkoord met al wat je hierboven schrijft, maar het verschil is dat ook al zie je leven als een neveneffect van de evolutie van het heelal naar termisch evenwicht toe, dat neveneffect heeft ook zelf een nut in dat proces waaruit het ontstaan is, volgens deze theorie athans.
Dat is verschillend van je voorbeeld hierboven waar die microgolfoven geen enkele bom zal tegenhouden.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 08:55   #805
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Ik ben akkoord met al wat je hierboven schrijft, maar het verschil is dat ook al zie je leven als een neveneffect van de evolutie van het heelal naar termisch evenwicht toe, dat neveneffect heeft ook zelf een nut in dat proces waaruit het ontstaan is, volgens deze theorie athans.
Dat is verschillend van je voorbeeld hierboven waar die microgolfoven geen enkele bom zal tegenhouden.
Dit kan, maar dit maakt het nog geen doel.

Trouwens om terug te komen op de problematiek met levensvragen, dit zal zeker de vraag van de gelovigen niet beantwoorden. Zij betrekken namelijk het metafysische erbij en daar heeft de wetenschap sowieso geen antwoord op.

In hun denken worden de natuurwetten gecontroleerd door iets wat erboven staat. Het ontstaan van het leven werd georkestreerd door dit iets, al dan niet in contradictie met de door ons gekende natuurwetten.

Tegen dergelijke argumentatie is de wetenschap machteloos, men kan nog met miljarden bewijzen afkomen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 09:45   #806
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Ik ben akkoord met al wat je hierboven schrijft, maar het verschil is dat ook al zie je leven als een neveneffect van de evolutie van het heelal naar termisch evenwicht toe, dat neveneffect heeft ook zelf een nut in dat proces waaruit het ontstaan is, volgens deze theorie athans.
Dat is verschillend van je voorbeeld hierboven waar die microgolfoven geen enkele bom zal tegenhouden.
JimmyB ziet (hierboven) geen doel in wat je hier stelt en ik ook niet. Je gebruikt het woord nut, waar wellicht het woord functie beter op zijn plaats is. En dan nog is niet duidelijk waarom dit een aparte en onmisbare functie zou zijn in het 'proces' van 'evolutie naar thermisch evenwicht'. Of dat proces zich werkelijk voltrekt kan ik niet beoordelen, maar ik zou niet weten welk doel het dient. Het universum dient geen doel en 'de evolutie van het universum' (wat een belachelijke uitdrukking is) dient ook geen doel. Dan kan een onderdeel van dat proces ook geen doel dienen. En verder is het 'proces' geen hypothese of theorie die ergens op steunt en een natuurkundig probleem oplost, het is zotte speculatie.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 09:58   #807
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Je geeft me geen antwoord, je post gewoon mijn post terug en plakt er een heel algemeen verwijt aan zonder specifiek te zijn.

Als ik ergens begrippen onzinnig gebruik en/of als ik ergens gewoon pure onzin post, duidt dit dan aan.
Ik zal je wat helpen:

Heb je een probleem met die eerste zin? Dat entropie ooit heel laag was en alsmaar omhoog gegaan was sindsdien? Ik dacht dat dit algemeen aanvaardt was en gewoon een logisch gevolg was van de 2de wet van de thermodynamica?
Of met het feit dat ons universum naar een thermisch evenwicht (maximum entropie) lijkt toe te gaan? Ik dacht ook dat dit algemeen geweten was en het volgt gewoon weer uit diezelfde wet.

Is het dan de bewering dat de jonge aardse atmosfeer hoge concentraties CO2 bevatte? Tja: https://en.wikipedia.org/wiki/Carbon...27s_atmosphere

Mischien is het de bewering dat het eerste leven op aarde anaeroob was?
Ook hier is het algemeen aanvaard dat de atmosfeer van de aarde toen het eerste leven ontstond zo goed als geen zuurstof bevatte, al die zuurstof is pas daarna en waarschijnlijk dankzij dat leven gekomen, lees meer hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Oxygenation_Event

Ben je mischien niet akkoord devolgende bewering dat er kwantum mechanische processen bestaan om chemische barrieres te overbruggen? Quantum tunneling bestaat niet enkel in het overbruggen van fysieke barrieres he. Elke barriere waarbij meer energie nodig is dan beschikbaar om ze te overbruggen kan in principe toch overbrugt worden d.m.v. kwantum tunneling, hier heb je een voorbeeld van chemische barrieres die overbrugd worden: https://www.space.com/21843-quantum-...chemistry.html

Of heb je problemen met de stelling dat leven er zou gekomen zijn om CO2 om te zetten in stoffen zoals methaan en zo de opgeslagen energie te verlossen en zo de evolutie van het heelal naar thermisch evenwicht (maximale entropie) een duwtje in de rug te geven?
Dat is nu net de theorie in kwestie zelf. Nogmaals, ik verdedig die theorie niet, ik ben er zelf ook sceptisch over. Er zijn vele vragen onbeantwoord zoals het feit dat het complexer leven van vandaag het omgekeerde lijkt te doen (met die CO2 althans), maar ik pen gewoon neer wat ik hier (http://www.preposterousuniverse.com/...aning-of-life/) las en het was enkel als voorbeeld aangebracht in de context van de discussie over wetenschap en levensvragen.
Als je over de theorie zelf (veel) meer wil weten ga dan even op de website van Mike Russell verder lezen (https://science.jpl.nasa.gov/people/Russell/)

Dus, ik heb je hier de pap met de lepel ingegoten, laat me weten waar ik begrippen ongepast gebruik en waarom.
Als je kan aantonen dat ik ergens de begrippen fout gebruik of fout begrijp wil ik gerust mijn standpunt(en) aanpassen, ik zei al dat ik niet eigenlijk te weinig kennis van zaken over sommige van deze onderwerpen.
Maar als je dat niet kan of wil doen vraag ik je ook om te stoppen met van die vrij algemene en inhoudsloze verwijten in mijn richting te gooien.
Lees wat ik schreef en kom tot de vaststelling dat alle mooie woorden niet veel te maken hebben met mijn opmerkingen.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 22:17   #808
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Lees wat ik schreef en kom tot de vaststelling dat alle mooie woorden niet veel te maken hebben met mijn opmerkingen.
Zoals ik al zei:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Als je kan aantonen dat ik ergens de begrippen fout gebruik of fout begrijp wil ik gerust mijn standpunt(en) aanpassen, ik zei al dat ik niet eigenlijk te weinig kennis van zaken over sommige van deze onderwerpen.
Maar als je dat niet kan of wil doen vraag ik je ook om te stoppen met van die vrij algemene en inhoudsloze verwijten in mijn richting te gooien.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 22:38   #809
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dit kan, maar dit maakt het nog geen doel.

Trouwens om terug te komen op de problematiek met levensvragen, dit zal zeker de vraag van de gelovigen niet beantwoorden. Zij betrekken namelijk het metafysische erbij en daar heeft de wetenschap sowieso geen antwoord op.

In hun denken worden de natuurwetten gecontroleerd door iets wat erboven staat. Het ontstaan van het leven werd georkestreerd door dit iets, al dan niet in contradictie met de door ons gekende natuurwetten.

Tegen dergelijke argumentatie is de wetenschap machteloos, men kan nog met miljarden bewijzen afkomen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
JimmyB ziet (hierboven) geen doel in wat je hier stelt en ik ook niet. Je gebruikt het woord nut, waar wellicht het woord functie beter op zijn plaats is. En dan nog is niet duidelijk waarom dit een aparte en onmisbare functie zou zijn in het 'proces' van 'evolutie naar thermisch evenwicht'. Of dat proces zich werkelijk voltrekt kan ik niet beoordelen, maar ik zou niet weten welk doel het dient. Het universum dient geen doel en 'de evolutie van het universum' (wat een belachelijke uitdrukking is) dient ook geen doel. Dan kan een onderdeel van dat proces ook geen doel dienen. En verder is het 'proces' geen hypothese of theorie die ergens op steunt en een natuurkundig probleem oplost, het is zotte speculatie.
Het hangt er echt wel vanaf hoe je het woord 'doel' gebruikt en mischien hebben jullie gelijk en gebruik ik het verkeerd.

De theorie zegt niet (als ik het goed begrijp) dat leven een 'onmisbare' functie zou leveren. Enkel een functie. Ik stelde al dat ik gerust andere manieren zie om te bekomen wat leven in die theorie zou bekomen, leven zou gewoon een manier zijn en mischien ook de efficientste manier.

Dat ons heelal evoleert is wel duidelijk dacht ik, ooit had het een hele hoge dichtheid, hoge temperatuur en lage entropie. Sindsdien is de dichtheid en temperatuur continu afgenomen en entropie omhoog gegaan, en dat zal zo blijven verder gaan tot een maximum entropie bereikt wordt.
Dus als ik over de evolutie van het heelal spreek bedoel ik net dat. Op zich heeft dat (voor zo ver we weten) inderdaad geen doel, maar binnen dat gehele proces zijn er wel onderliggende processen, die een 'functie' (ik zal mijn benoeming hier dan maar veranderen) hebben. Hier wordt dan gesteld dat leven daar 1 van zou zijn.

Maar, laat me het even anders stellen, want het gaat hem eigenlijk niet om de betekenis van het woordje 'doel' in die theorie:

Als die theorie idd zou kloppen en leven is gewoon iets wat natuurlijk vormt in een situatie waar zulke chemische barrieres moeten overbrugd worden om de opgeslagen energie vrij te maken en bijgevolg de entropie van het systeem omhoog te helpen, beschouwen jullie dit dan als een antwoord op de (levens-)vraag "waarom zijn we hier"?
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 23:47   #810
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Maar, laat me het even anders stellen, want het gaat hem eigenlijk niet om de betekenis van het woordje 'doel' in die theorie:

Als die theorie idd zou kloppen en leven is gewoon iets wat natuurlijk vormt in een situatie waar zulke chemische barrieres moeten overbrugd worden om de opgeslagen energie vrij te maken en bijgevolg de entropie van het systeem omhoog te helpen, beschouwen jullie dit dan als een antwoord op de (levens-)vraag "waarom zijn we hier"?
Er is van mijn kant geen verschil tussen deze hypothese en de hypothese dat dat het leven gewoon ontstaan is zonder nut. Wat voor mij telt is dat er geen groot plan van een scheppende entiteit achter zit, en dit blijkt in beide gevallen zo te zijn.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 23:50   #811
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
...

Als die theorie idd zou kloppen en leven is gewoon iets wat natuurlijk vormt in een situatie waar zulke chemische barrieres moeten overbrugd worden om de opgeslagen energie vrij te maken en bijgevolg de entropie van het systeem omhoog te helpen, beschouwen jullie dit dan als een antwoord op de (levens-)vraag "waarom zijn we hier"?
Ik ben geen astrofysicus en kan daarrom niets zeggen over het ontstaan en de veranderingsprocessen van de kosmos waarover je hiier spreekt. Maar als atheïst spreekt de visie van veel hedendaagse natuurkundigen mij aan die stelt dat 'de natuur geen wetten volgt en niets 'moet', maar dat ze doet wat ze doet'. Natuurkundige wetten zijn beschrijvingen van waargenomen regelmatigheden maar geen verklaringen voor die regelmatigheden.

Dan komt de vraag of het universum als geheel een systeem genoemd kan worden. Een systeem is volgens mijn begrip onveranderlijk. Dus als het universum een begin heeft gehad en voortdurend transformeert (ook qua entropie en biochemie) op een niet vooraf bepaalde manier en naar een onbepaalde (!) vorm of toestand dan kan ik het geen systeem noemen. Is universum dan een proces? Ook dat is moeilijk te aanvaarden zolang we niets zeker weten over de samenhang en het begin en het einde van het universum.

Het is mij duidelijk dat biochemie (leven) ontstaat waar dit mogelijk is en dat biochemie sporen achter laat zoals (dode) koolwaterstoffen. Dat is alles wat ik weet over de levensvragen. Is dat van belang voor de entropie van het universum of een thermisch evenwicht? Dat weet ik niet. Wel weet ik dat energie verschillende gedaanten kan aannemen en men zegt dat het nooit verloren gaat. Dan lijkt het mij niet nodig dat een bepaalde gedaante, thermisch, electrisch, straling, of qua massa of mechanica de overhand zal krijgen. Het universum transformeert zoals het transformeert en waar dat toe leidt zullen wij nooit weten.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 00:15   #812
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Het hangt er echt wel vanaf hoe je het woord 'doel' gebruikt en mischien hebben jullie gelijk en gebruik ik het verkeerd.

De theorie zegt niet (als ik het goed begrijp) dat leven een 'onmisbare' functie zou leveren. Enkel een functie. Ik stelde al dat ik gerust andere manieren zie om te bekomen wat leven in die theorie zou bekomen, leven zou gewoon een manier zijn en mischien ook de efficientste manier.

Dat ons heelal evoleert is wel duidelijk dacht ik, ooit had het een hele hoge dichtheid, hoge temperatuur en lage entropie. Sindsdien is de dichtheid en temperatuur continu afgenomen en entropie omhoog gegaan, en dat zal zo blijven verder gaan tot een maximum entropie bereikt wordt.
Dus als ik over de evolutie van het heelal spreek bedoel ik net dat. Op zich heeft dat (voor zo ver we weten) inderdaad geen doel, maar binnen dat gehele proces zijn er wel onderliggende processen, die een 'functie' (ik zal mijn benoeming hier dan maar veranderen) hebben. Hier wordt dan gesteld dat leven daar 1 van zou zijn.

Maar, laat me het even anders stellen, want het gaat hem eigenlijk niet om de betekenis van het woordje 'doel' in die theorie:

Als die theorie idd zou kloppen en leven is gewoon iets wat natuurlijk vormt in een situatie waar zulke chemische barrieres moeten overbrugd worden om de opgeslagen energie vrij te maken en bijgevolg de entropie van het systeem omhoog te helpen, beschouwen jullie dit dan als een antwoord op de (levens-)vraag "waarom zijn we hier"?
Uiteraard heeft de evolutie van het heelal een functie, nl: bewust worden van zichzelf in complexe organismen, een functie die moeilijk kan genegeerd/ontkend worden, hoewel sommigen op dit forum aardig hun best doen, om zelfs hun eigen proces van bewustwording te ontkennen.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 00:57   #813
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
...
Wat voor mij telt is dat er geen groot plan van een scheppende entiteit achter zit, en dit blijkt in beide gevallen zo te zijn.
Dat klopt.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 00:58   #814
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Uiteraard heeft de evolutie van het heelal een functie, nl: bewust worden van zichzelf in complexe organismen, een functie die moeilijk kan genegeerd/ontkend worden, hoewel sommigen op dit forum aardig hun best doen, om zelfs hun eigen proces van bewustwording te ontkennen.
Natuurlijk; alleen blijven de meeste mensen er maar over praten. Je gedachten werken zoals een slinger, een pendulum. Je gaat van het ene uiterste naar het andere uiterste zonder ooit te "commiten"; bij iets te blijven. Als je iets innerlijk hebt gevonden dat lijkt op een gat in je gedachtenstroom moet je er bij blijven en niet gelijk weggooien of angstig worden. Het probleem is dat vele mensen niet "committed" zijn en blijven twijfelen of "op het hek zitten".

Hetzelfde met het lichaam. Het lichaam is "zogezegd" altijd ziek bij bepaalde mensen ofwel hebben ze dit ofwel hebben ze dat; altijd 1 of andere psychosomatische kwaal (vooral bij vrouwen). Dan moet je afkomen met medicijnen of placebo's of hypnose of acupunctuur of psychiatrie ofzo om dat lichaam te "genezen". Als iets werkt moet je het gebruiken...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 06:32   #815
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Uiteraard heeft de evolutie van het heelal een functie, nl: bewust worden van zichzelf in complexe organismen, een functie die moeilijk kan genegeerd/ontkend worden, hoewel sommigen op dit forum aardig hun best doen, om zelfs hun eigen proces van bewustwording te ontkennen.
Het bewust worden van zichzelf in complexe organismen? Is dit wel correct Nederlands?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 09:36   #816
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Vooruit dan met de geit, ik herneem er eentje uit de vele die ik vroeger al vermeldde

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Dat leven zetten weldegelijk C02 om in andere stoffen met hogere entropy.
Pure onzin.

Zoals de rest uit mijn eerdere posting omtrent je kemels met drie bulten.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 09:41   #817
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht

Als die theorie idd zou kloppen en leven is gewoon iets wat natuurlijk vormt in een situatie waar zulke chemische barrieres moeten overbrugd worden om de opgeslagen energie vrij te maken en bijgevolg de entropie van het systeem omhoog te helpen,
Nog een pareltje van gebruik van begrippen die men niet beheerst. Jammer maar helaas.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 12:52   #818
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Natuurlijk; alleen blijven de meeste mensen er maar over praten. Je gedachten werken zoals een slinger, een pendulum. Je gaat van het ene uiterste naar het andere uiterste zonder ooit te "commiten"; bij iets te blijven. Als je iets innerlijk hebt gevonden dat lijkt op een gat in je gedachtenstroom moet je er bij blijven en niet gelijk weggooien of angstig worden. Het probleem is dat vele mensen niet "committed" zijn en blijven twijfelen of "op het hek zitten".

Hetzelfde met het lichaam. Het lichaam is "zogezegd" altijd ziek bij bepaalde mensen ofwel hebben ze dit ofwel hebben ze dat; altijd 1 of andere psychosomatische kwaal (vooral bij vrouwen). Dan moet je afkomen met medicijnen of placebo's of hypnose of acupunctuur of psychiatrie ofzo om dat lichaam te "genezen". Als iets werkt moet je het gebruiken...
Klopt, heeft te maken met de polaire tegenstellingen waaruit alles bestaat, nl de positieve en negatieve energieën, die elkaar in stand houden/beïnvloeden.
Als we ons – hetzij mentaal, hetzij fysiek – in het midden ervan bevinden, dan is dat evenwicht gezond.
Als die instelling verschuift naar de ene of de andere kant, veroorzaakt dat een ziekte of aandoening.
Blijkbaar lopen er nogal wat mensen rond die uit balans zijn.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 12:53   #819
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Het bewust worden van zichzelf in complexe organismen? Is dit wel correct Nederlands?
Ik hoop het, maar je mag steeds de mogelijke fouten in die zin eens aanduiden.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 12:58   #820
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Klopt, heeft te maken met de polaire tegenstellingen waaruit alles bestaat, nl de positieve en negatieve energieën, die elkaar in stand houden/beïnvloeden.
Als we ons – hetzij mentaal, hetzij fysiek – in het midden ervan bevinden, dan is dat evenwicht gezond.
Als die instelling verschuift naar de ene of de andere kant, veroorzaakt dat een ziekte of aandoening.
Blijkbaar lopen er nogal wat mensen rond die uit balans zijn.
Hehe. Een placebo doet soms wonderen (om ze te kalmeren) bij vrouwen. Je moet het wel nog wat verkopen met wat overtuiging; een onnozel verhaaltje rond breien dat het echt wel werkt en vervaardigt is een familiebedrijf in de Ardennen en zulke zever. Een leugentje om bestwil.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be