Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 maart 2020, 15:27   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard Dramatische toestanden in Italië ...

Indrukwekkende colonne legertrucks voert doodskisten weg in Italiaanse stad Bergamo.

Pik ik even in op wat ik hier een tijd geleden al geschreven heb in de één of andere rubriek.

Zal dit alles het einde van begraafplaatsen in de hand werken?

Naast dat het voor velen dramatisch is om op zo een manier (Corona virus) familieleden, vrienden en kennissen te verliezen ben ik van mening dat die mensen die 'aangevallen' geweest zijn door het Covid-virus niet zouden mogen begeraven worden maar op een eervolle manier gecremeerd zouden moeten worden.

Crematie is dan ook en zeker een eervol afscheid.

Daar zullen de meningen over verschillen natuurlijk.

Laatste tijden zie je op vele begraafplaatsen ook héél der parken die ontruimd worden.

Na een crematie loop je ook niet het risico dat er een paar gekken op een begraafplaats wat vernielingen gaan aanbrengen aan de dure stenen die u heeft laten plaatsen, andere zaken (beeldjes, bloemen) die men even steelt of gewoon vernielt.

In geval van crematie zal het virus mee verbranden of zie ik dat weer maar eens verkeerd?

Mocht ik ooit mijn kop neerleggen dan zal men het liedje van Johnny Cash spelen denk ik: San quentin - may you rot and burn in hell!!!!

Ter info: LP nog in bezit.

Moet crematie in geval van Covid-19 verplicht worden, moet het algemeen verplicht worden?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 maart 2020 om 15:30.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 15:45   #2
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Crematie is beter ja.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 16:09   #3
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Indrukwekkende colonne legertrucks voert doodskisten weg in Italiaanse stad Bergamo.

Pik ik even in op wat ik hier een tijd geleden al geschreven heb in de één of andere rubriek.

Zal dit alles het einde van begraafplaatsen in de hand werken?
Heb je je eigen link wel gelezen?
Citaat:
Het crematorium van Bergamo draait dan ook 24 uur op 24 uur, maar nog kunnen ze de toestroom niet aan. De planning voor de crematies van deze week zit volledig vol.
Die colonne is er dus NET OMDAT de lijken gecremeerd worden.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 06:34   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Heb je je eigen link wel gelezen?


Die colonne is er dus NET OMDAT de lijken gecremeerd worden.
De colonne legervoertuigen is inderdaad ingezet om doden naar verschillende crematoria met te brengen daar die de stijgende aantallen doden niet meer aankunnen.

Mij ging het er bij wat ik schreef ook om of men de gewone begrafenissen, kisten de grond moet afschaffen, niet alleen voor corona slachtoffers maar voor iedereen die te overlijden komt en iedereen gecremeerd zal worden na zijn/haar overlijden.

Ik vond het zelf al moeilijk om dat onder de aandacht te brengen maar toch ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 10:44   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard

Blijkbaar zijn al 3 Russische vrachtvliegtuigen in Italie geland ,met allerlei medische apparatuur(oa beademingstoestellen) op last van Mr Putin,en er zal vermoedelijk nog meer volgen.

Moskou had eerder al aangeboden te helpen waar ze maar kunnen en dit geheel los te zien van "uitstaande problemen" tussen NATO-landen en Rusland.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 10:17   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard

Het ziet ernaar uit dat enkele grote brandstofleveranciers in Italie hun keten aan pompstations,ook langs de autostrades,binnenkort gaan sluiten.

"Het is economisch zinloos om die zaken open te houden gezien de fel verminderde vraag naar brandstof...."

Zo zien we maar weer,de maffioso zijn eigenlijk de overheid tegen de muur aan het drukken om subsidies te verkrijgen natuurlijk...

Want er zijn nog steeds veel Italianen die WEL aan het werk zijn en die dreigen straks verplaatsings problemen te krijgen natuurlijk.


En transportfirma's gaan zeker hun vrachtwagens niet meer naar Italie zenden,want die dreigen er niet meer uit te raken.Dit gaat dus REGELRECHT in tegen de EU-afspraken om de "logistieke corridors" met alle mogelijke middelen open te houden...


Dit is een even goede methode om geld af te persen als het blokkeren van het informatiesysteem van een ziekenhuis....

Goed dat er zoveel behulpzame mensen zijn hé

Laatst gewijzigd door kelt : 25 maart 2020 om 10:20.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 10:28   #7
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Vijf jaar gevangenisstraf voor wie zich niet aan de regels houdt ondertussen ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 16:08   #8
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Spanje zit Italie op de hielen wat het aantal doden per miljoen inwoners betreft.

Iran op 3 en Nederland op 4, San Marino door het te klein aantal inwoners buiten beschouwing gelaten.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 15:05   #9
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Besmettingen bij personeel in Tirol niet gemeld
Gerecht onderzoekt schuldig verzuim bij coronaverspreiding
Het gerecht in Innsbruck onderzoekt of het mensen in Tirol kan vervolgen omdat ze niet hebben gemeld dat er een coronapatïent was. Vanuit die regio zijn honderden toeristen besmet terug naar huis gegaan.
www.standaard.be

Ze wensten het skiseizoen niet te ruïneren.

Citaat:
Op 7 maart bleek dat de Duitse barman van de populaire bar ‘Kitzloch’ besmet was. Weer minimaliseerde de Tiroler Gezondheidsdirectie het gevaar. Ze vond het ‘zeer onwaarschijnlijk dat het virus op de gasten van de bar is
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 10:24   #10
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03...e-zevende-dag/
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be