Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 augustus 2002, 18:46   #1
Kevin Devos
Lokaal Raadslid
 
Kevin Devos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Berichten: 349
Standaard

Het valt op hoe de argumentatie van onze politieke tegenstanders bol staat van de contradicties. Enerzijds tracht men de bevolking ervan te overtuigen dat de christen-democratie achterhaald is en stelt men dat de "C" uit onze naam had moeten verdwijnen. Vreemd toch, als je ziet wat een slag er nu wordt geleverd om een christen-democratische poot te kunnen uitbouwen binnen de VLD. Vreemd ook dat diegenen die overlopen een beweging oprichten die zelf de "C" in haar naam draagt. Hoe meer er om de christen-democratie wordt gestreden, hoe meer men bewijst dat de christen-democratie een stroming is met toekomst.

Maar er zijn nog meer contradicties. Men zegt te willen komen tot een volkspartij. Om dat te bereiken verlaat men de enige echte volkspartij om over te lopen naar een partij die nooit een volkspartij kan worden, omdat ze manifest de brug niet kan slaan tussen de diverse bevolkingsgroepen die onze samenleving rijk is. Ik begrijp niet dat zij die beweren dat CD&V te rechts wordt, overlopen naar een partij die niet bereid is om het sociaal overleg in ons land te respecteren, die het stakingsrecht fundamenteel wil aantasten en die met de gedachte speelt de privatisering van de ziekteverzekering.

Men zegt dat CD&V ethisch conservatief is. Zijn wij ethisch conservatief omdat wij de jongeren willen behoeden voor de gevaren van drugs? Zijn wij ethisch conservatief omdat we de stervende mens willen beschermen tegen mogelijke misbruiken? Zijn wij ethisch conservatief omdat we systematisch ijveren voor duurzame relaties en het huwelijk ook openzetten voor holebi's? Strijden voor waarden is strijden voor maatschappelijke vooruitgang.

Men zegt ook dat ons congres van Kortrijk teksten heeft goedgekeurd die van CD&V opnieuw een standenpartij maken. Zal ik u letterlijk voorlezen wat wij hebben goedgekeurd in onze opdrachtverklaring? "De Vlaamse christen-democraten willen, vanuit een fundamenteel respect voor ieders verantwoordelijkheid, in voortdurende dialoog treden met verenigingen en organisaties uit het maatschappelijk middenveld. Wij willen hierbij bevoorrechte relaties onderhouden en ontwikkelen met alle groepen die zich herkennen in de christen-democratische visie op mens en samenleving. We moeten ons zo organiseren dat we bovenop het vele bestaande talent, voluit kansen bieden aan gedreven jongeren en vrouwen om ons te vervoegen, ook vanuit het brede middenveld. Maar, goeie afspraken maken goeie vrienden: in alle duidelijkheid voeg ik er aan toe dat wij als politieke partij de eindverantwoordelijkheid nemen over de lijstvorming." Wij zijn dus geen standenpartij, wij zijn de enige partij die zonder pleinvrees kiest voor het middenveld en voor een democratie van verbondenheid. Gedaan met holle clichés, wij laten ons deze troef niet afnemen. Het is immers een fundamenteel kenmerk van de echte volkspartij.
__________________
Midden de Mensen met de Kracht van Mensen! Samen gaan we voor de Toekomst van Vlaanderen! CD&V - Christen-Democratisch & Vlaams alternatief
Kevin Devos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2002, 23:04   #2
Kevin Devos
Lokaal Raadslid
 
Kevin Devos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Berichten: 349
Standaard

Is dit te moeilijk om een deftige commentaar op te geven, of weten jullie geen ...
__________________
Midden de Mensen met de Kracht van Mensen! Samen gaan we voor de Toekomst van Vlaanderen! CD&V - Christen-Democratisch & Vlaams alternatief
Kevin Devos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2002, 07:09   #3
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kadé
Het valt op hoe de argumentatie van onze politieke tegenstanders bol staat van de contradicties. Enerzijds tracht men de bevolking ervan te overtuigen dat de christen-democratie achterhaald is en stelt men dat de "C" uit onze naam had moeten verdwijnen. Vreemd toch, als je ziet wat een slag er nu wordt geleverd om een christen-democratische poot te kunnen uitbouwen binnen de VLD. Vreemd ook dat diegenen die overlopen een beweging oprichten die zelf de "C" in haar naam draagt. Hoe meer er om de christen-democratie wordt gestreden, hoe meer men bewijst dat de christen-democratie een stroming is met toekomst.
Ik denk dat de overlopers gewoon kotsmisselijk werden van de hypocrisie binnen de CVP.
Een andere mogelijk is dat de ratten het zinkende schip verlaten. Gewend om te besturen als ze waren, voelen ze dat hun haring de eerste jaren niet meer zal braden bij de CD&V wegens: te weinig slagkracht, inhoudelijk achterhaald, zwakke oppositie, geen poot om op te staan tegen de huidige ploeg wegens decennialang wanbestuur.........

Citaat:
Maar er zijn nog meer contradicties. Men zegt te willen komen tot een volkspartij. Om dat te bereiken verlaat men de enige echte volkspartij om over te lopen naar een partij die nooit een volkspartij kan worden, omdat ze manifest de brug niet kan slaan tussen de diverse bevolkingsgroepen die onze samenleving rijk is. Ik begrijp niet dat zij die beweren dat CD&V te rechts wordt, overlopen naar een partij die niet bereid is om het sociaal overleg in ons land te respecteren, die het stakingsrecht fundamenteel wil aantasten en die met de gedachte speelt de privatisering van de ziekteverzekering.
Het proberen oprichten van een 'brede volkspartij' vertaal ik als 'het proberen vissen op alle vijvertjes. Het is juist één van de grote redenen waar de CVP aan tenonder is gegaan. Een amalgaam van belangengroepen en standen,dat onmogelijk tevreden kon gesteld worden, tenzij door een dure mosselpolitiek te voeren om elkeen een deeltje van de koek te gunnen.

Citaat:
Men zegt dat CD&V ethisch conservatief is. Zijn wij ethisch conservatief omdat wij de jongeren willen behoeden voor de gevaren van drugs? Zijn wij ethisch conservatief omdat we de stervende mens willen beschermen tegen mogelijke misbruiken? Zijn wij ethisch conservatief omdat we systematisch ijveren voor duurzame relaties en het huwelijk ook openzetten voor holebi's? Strijden voor waarden is strijden voor maatschappelijke vooruitgang.
Het strijden voor waarden is m.i. slechts begonnen toen jullie op de oppositiebankjes plaatsnamen.

Citaat:
Gedaan met holle clichés, wij laten ons deze troef niet afnemen. Het is immers een fundamenteel kenmerk van de echte volkspartij.
Je geeft dus toe dat het tot voor kort wel één en al cliché en gewauwel was wat de klok sloeg? Fijn zo! Sta me toe eraan te twijfelen of die tijd definitief voorbij is.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2002, 12:12   #4
Kevin Devos
Lokaal Raadslid
 
Kevin Devos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Berichten: 349
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kadé
Het valt op hoe de argumentatie van onze politieke tegenstanders bol staat van de contradicties. Enerzijds tracht men de bevolking ervan te overtuigen dat de christen-democratie achterhaald is en stelt men dat de "C" uit onze naam had moeten verdwijnen. Vreemd toch, als je ziet wat een slag er nu wordt geleverd om een christen-democratische poot te kunnen uitbouwen binnen de VLD. Vreemd ook dat diegenen die overlopen een beweging oprichten die zelf de "C" in haar naam draagt. Hoe meer er om de christen-democratie wordt gestreden, hoe meer men bewijst dat de christen-democratie een stroming is met toekomst.
Ik denk dat de overlopers gewoon kotsmisselijk werden van de hypocrisie binnen de CVP.
Een andere mogelijk is dat de ratten het zinkende schip verlaten. Gewend om te besturen als ze waren, voelen ze dat hun haring de eerste jaren niet meer zal braden bij de CD&V wegens: te weinig slagkracht, inhoudelijk achterhaald, zwakke oppositie, geen poot om op te staan tegen de huidige ploeg wegens decennialang wanbestuur.........

Citaat:
Maar er zijn nog meer contradicties. Men zegt te willen komen tot een volkspartij. Om dat te bereiken verlaat men de enige echte volkspartij om over te lopen naar een partij die nooit een volkspartij kan worden, omdat ze manifest de brug niet kan slaan tussen de diverse bevolkingsgroepen die onze samenleving rijk is. Ik begrijp niet dat zij die beweren dat CD&V te rechts wordt, overlopen naar een partij die niet bereid is om het sociaal overleg in ons land te respecteren, die het stakingsrecht fundamenteel wil aantasten en die met de gedachte speelt de privatisering van de ziekteverzekering.
Het proberen oprichten van een 'brede volkspartij' vertaal ik als 'het proberen vissen op alle vijvertjes. Het is juist één van de grote redenen waar de CVP aan tenonder is gegaan. Een amalgaam van belangengroepen en standen,dat onmogelijk tevreden kon gesteld worden, tenzij door een dure mosselpolitiek te voeren om elkeen een deeltje van de koek te gunnen.

Citaat:
Men zegt dat CD&V ethisch conservatief is. Zijn wij ethisch conservatief omdat wij de jongeren willen behoeden voor de gevaren van drugs? Zijn wij ethisch conservatief omdat we de stervende mens willen beschermen tegen mogelijke misbruiken? Zijn wij ethisch conservatief omdat we systematisch ijveren voor duurzame relaties en het huwelijk ook openzetten voor holebi's? Strijden voor waarden is strijden voor maatschappelijke vooruitgang.
Het strijden voor waarden is m.i. slechts begonnen toen jullie op de oppositiebankjes plaatsnamen.

Citaat:
Gedaan met holle clichés, wij laten ons deze troef niet afnemen. Het is immers een fundamenteel kenmerk van de echte volkspartij.
Je geeft dus toe dat het tot voor kort wel één en al cliché en gewauwel was wat de klok sloeg? Fijn zo! Sta me toe eraan te twijfelen of die tijd definitief voorbij is.
Betere commentaar had ik van jou ook niet verwacht.
__________________
Midden de Mensen met de Kracht van Mensen! Samen gaan we voor de Toekomst van Vlaanderen! CD&V - Christen-Democratisch & Vlaams alternatief
Kevin Devos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2002, 12:48   #5
Steven Keirse
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 juni 2002
Locatie: Roeselare
Berichten: 96
Stuur een bericht via MSN naar Steven Keirse
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kadé
Betere commentaar had ik van jou ook niet verwacht.
ssss...
SS schrijft zijn commentaar tenminste zelf. Bepaalde andere personen daarentegen doen niks anders dan wat teksten kopiëren en op het forum zetten, de plotse diepe val in niveau wanneer ze zelf iets inhoudelijks trachten te produceren, is veelal gigantisch, doch dit terzijde en vooral niet persoonlijk op te nemen.
__________________
Vrijheid is een essentieel element om te ontsnappen aan een of andere vorm van lijfeigenschap of ondergeschiktheid aan collectieve waanbeelden van extreem rechts of extreem links.
Steven Keirse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2002, 14:58   #6
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kadé
Betere commentaar had ik van jou ook niet verwacht.
Beste Kadé,
Ik had van jou anderzijds wél commentaar op mijn antwoord verwacht.
Of moet je daarvoor eerst naar je columnist van het CD&V?
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2002, 16:20   #7
vivanter007
Burgemeester
 
vivanter007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2002
Berichten: 588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kadé
Enerzijds tracht men de bevolking ervan te overtuigen dat de christen-democratie achterhaald is en stelt men dat de "C" uit onze naam had moeten verdwijnen. [...]
Hoe meer er om de christen-democratie wordt gestreden, hoe meer men bewijst dat de christen-democratie een stroming is met toekomst.
Het is ook niet verboden om CD&V te heten en christenen hebben zeker toekomst in de democratie, maar dat belet niet dat jullie naam een afstotend en limiterend effect heeft. Heeft de SP.a al niet langer zijn op arbeiders toegespitste doctrines verruimd naar het sociaal welzijn in het algemeen? Hun S kon dus blijven, da's goedkoop .
Jullie C van Christen laat uitschijnen dat jullie partij voor en door christenen is, en alle blabla die daar nog op volgt zal weinigen overtuigen. Het wekt de indruk dat de enen uitgesloten en anderen bevoordeeld worden, en ook dat jullie als enige inspiratie voor waarden het christendom opvoeren.
Voorts kan het mij niet schelen hoe lang die haring nog bakt, het kan maar smaken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kadé
Maar er zijn nog meer contradicties. Men zegt te willen komen tot een volkspartij. Om dat te bereiken verlaat men de enige echte volkspartij om over te lopen naar een partij die nooit een volkspartij kan worden, omdat ze manifest de brug niet kan slaan tussen de diverse bevolkingsgroepen die onze samenleving rijk is. Ik begrijp niet dat zij die beweren dat CD&V te rechts wordt, overlopen naar een partij die niet bereid is om het sociaal overleg in ons land te respecteren, die het stakingsrecht fundamenteel wil aantasten en die met de gedachte speelt de privatisering van de ziekteverzekering.
Troost Kadé, die van de NCD heb ik ook nooit begrepen. Het begin klonk veelbelovend, maar als ik de naam zag (juist ja, *weer* die C) en die vrijage met de VLD, dan werd ik soms mottig in hun plaats.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kadé
Men zegt dat CD&V ethisch conservatief is. Zijn wij ethisch conservatief omdat wij de jongeren willen behoeden voor de gevaren van drugs? Zijn wij ethisch conservatief omdat we de stervende mens willen beschermen tegen mogelijke misbruiken? Zijn wij ethisch conservatief omdat we systematisch ijveren voor duurzame relaties en het huwelijk ook openzetten voor holebi's? Strijden voor waarden is strijden voor maatschappelijke vooruitgang.
Ik wil best geloven dat jullie opener en vrijdenkender zijn dan velen beweren, maar in de partijnaam durven jullie je niet openstellen, de mensen zijn niet blind.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kadé
Wij zijn dus geen standenpartij, wij zijn de enige partij die zonder pleinvrees kiest voor het middenveld en voor een democratie van verbondenheid. Gedaan met holle clichés, wij laten ons deze troef niet afnemen. Het is immers een fundamenteel kenmerk van de echte volkspartij.
Dus als ik het goed begrijp, dan is de CD&V er alleen maar om mensen tot verbondenheid te brengen? Wow... Weet je, er zijn ook wel partijen die iets willen verwezenlijken in de samenleving, die iets meer willen bereiken dan samen in de kring te gaan zitten om als christen tot "verbondenheid" te komen (wat ik me daar ook bij moet voorstellen).
Kadé, dit zijn kenmerken van een machtsgeile octopus, ook wel centrumpartij geheten.
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2002, 13:53   #8
Jörgen Noens
Burgemeester
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Locatie: Wolvertem
Berichten: 501
Standaard

Van die verjonging en verruiming merk ik bij mij in de gemeenteraad maar bitter weinig! CD&V had een jongere verkozen in de gemeenteraad ... ze nemen zijn mandaat af en paaien hem met een ander postje (ondervoorzitter vzw). Daarmee is deze jong man wel weg en kan hij niet aan zijn beloftes en gedachtegoed werken (verlating sluitingsuur, bouw fuifzaal, ...). CD&V had 4 jongere op zijn lijst staan waarvan er 3 na de verkiezing al uit de CD&V zijn gestapt omdat niet aan hun eisen (maar dus ook de eisen van de gehele CD&V in de verkiezingsstrijd!) wordt voldaan! Is dat dan de CD&V of is dat plaatselijk in Meise zo? Troost u de VLD heeft de schepen van jeugd geleverd (een jonge knappe vrouw (ex-druivenmiss)) en ook zij beloofde een fuifzaal ... tot op heden ben ik de enigste die het voor de jeugd in de gemeenteraad opneemt!

J.N.
__________________
Jörgen Noens
Fractievoorzitter Vlaams Belang Meise - Wolvertem - Oppem
Jörgen Noens is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be