Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 mei 2018, 17:13   #161
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Bij mij is dat in de praktijk hetzelfde. In de zin dat de nationale staten een bom geld mislopen. Massaal veel inkomsten van superrijken langs hun neus zien voorbij gaan. Geld dat ze meestal verdorie goed kunnen gebruiken.
De Europese Unie is een amalgaan van bedrijven, multinationals en hun lobbygroepen die niet-verkozen "politiekers" besturen als marionetten.

Herlees die zin nu nog eens, dan zal je begrijpen hoe ernstig de situatie is.

Dit heeft niets te maken met democratie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2018, 17:25   #162
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
De Europese Unie is een amalgaan van bedrijven, multinationals en hun lobbygroepen die niet-verkozen "politiekers" besturen als marionetten.

Herlees die zin nu nog eens, dan zal je begrijpen hoe ernstig de situatie is.

Dit heeft niets te maken met democratie.
Dat komt omdat de EU nog altijd hoofdzakelijk een 'economische' unie is. En minder een 'politieke'. Er is een shift bezig maar alles gaat zo langzaam dat de greep van de bedrijven op de EU nog een hele tijd kan duren. Vandaar ook die belachelijke EU 'zwarte lijst' waar de Kaaimaneilanden niet eens opstonden.

Dit gezegd zijnde, ben ik vanzelfsprekend voorstander van een Europese (politieke en economische) unie.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 mei 2018 om 17:44.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2018, 17:36   #163
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.862
Standaard

Meneer Farage,hoewel geen snotneus meer,mist dus kompleet "The Point"......
Doorheen de geschiedenis van Europa leren we dat er GEEN ENKEL "echt land" is geweest en ook nooit zal zijn......
....al is het maar omdat de definitie "echt land" al zo moeilijk te maken is...

Er zijn alleen maar "volkeren" (tegenwoordig ook een losser wordende omschrijving) die zich al dan niet "gemakkelijk" voelen in een bepaalde staatsconstructie voor een bepaalde tijd....

Het VK bestaat eigenlijk nog maar een tiental mensengeneraties,is beslist geen gegeven omdat het zich toevalligerwijs geheel op een eilandengroep bevindt en dat Engels taaltje daar overal gebruikt wordt...De "Britten" zijn doorheen de geschiedenis samengeklonken onder bruut Engels staal,en vervolgens door de conflicten met naburige grootmachten ......

...meer is het niet...
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 5 mei 2018 om 17:40.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2018, 18:52   #164
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat komt omdat de EU nog altijd hoofdzakelijk een 'economische' unie is. En minder een 'politieke'. Er is een shift bezig maar alles gaat zo langzaam dat de greep van de bedrijven op de EU nog een hele tijd kan duren. Vandaar ook die belachelijke EU 'zwarte lijst' waar de Kaaimaneilanden niet eens opstonden.

Dit gezegd zijnde, ben ik vanzelfsprekend voorstander van een Europese (politieke en economische) unie.
Geloof je nu werkelijk dat er een shift bezig is?
Je gelooft ook in Sinterklaas neem ik aan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2018, 19:35   #165
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Meneer Farage,hoewel geen snotneus meer,mist dus kompleet "The Point"......
Doorheen de geschiedenis van Europa leren we dat er GEEN ENKEL "echt land" is geweest en ook nooit zal zijn......
....al is het maar omdat de definitie "echt land" al zo moeilijk te maken is...
Hoe kunt u nu iets aftoetsen als u toegeeft dat u zelf geen sluitende criteria hebt om dat af te toetsen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2018, 22:23   #166
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard

We laten de man zelve even aan het 'woord' ... (eerder)

'Who the Hell You Think You Are?' Nigel Farage throws egg in Eurocrat faces
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 14:17   #167
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
We laten de man zelve even aan het 'woord' ... (eerder)

'Who the Hell You Think You Are?' Nigel Farage throws egg in Eurocrat faces
Hij geeft inderdaad weer wat bij veel Europeanen leeft: de steeds groter wordende argwaan voor wat als ondemocratisch wordt aangevoeld in het bestuur van de EU.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 23:02   #168
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.864
Standaard

Farage, van de partij die bij de lokale verkiezingen in de UK nog 3 zetels overhield van de 60 die UKIP had. Namens wie staat die kerel te tetteren over democratie?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 23:05   #169
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Farage, van de partij die bij de lokale verkiezingen in de UK nog 3 zetels overhield van de 60 die UKIP had. Namens wie staat die kerel te tetteren over democratie?
Namens de kiezers die hem het zitje hebben gegeven in het EP. Zo eenvoudig is dat.

Moet ik trouwens uit uw commentaar verstaan dat u kleine partijen misprijst? Hoe democratisch is zo'n ingesteldheid van u dan wel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 23:12   #170
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Namens de kiezers die hem het zitje hebben gegeven in het EP. Zo eenvoudig is dat.

Moet ik trouwens uit uw commentaar verstaan dat u kleine partijen misprijst? Hoe democratisch is zo'n ingesteldheid van u dan wel?
Ik misprijs kleine partijen niet. Een partij met nul zetels in het Brits parlement en 3 in alle gemeenteraden samen zou beter wat minder toeteren over democratie. Maar goed, Nigel mag nog eens aan zijn fluit rukken in zijn laatste maanden als EP'er. Ik versta dat.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 23:17   #171
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik misprijs kleine partijen niet. Een partij met nul zetels in het Brits parlement en 3 in alle gemeenteraden samen zou beter wat minder toeteren over democratie. Maar goed, Nigel mag nog eens aan zijn fluit rukken in zijn laatste maanden als EP'er. Ik versta dat.
Neen, ook een kleine partij mag de stem verheffen. Ook een kleine partij maakt deel uit van onze democratie. En als die kleine partij vaststelt dat de groten een weinig verheffend spel spelen, mag ze daar zeker over "toeteren". Naar hartelust zelfs!

Uw laatste zinnen tonen trouwens aan dat uw eerste zin helemaal niet meent.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 23:20   #172
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.864
Standaard

Laat het me anders uitdrukken. Natuurlijk mag hij dat. Maar het is me een raadsel waarom op zijn uitspraken steevast wordt gereageerd alsof ze relevant zijn Ik lees zelden iets in onze media over uitspraken van mandatarissen van andere micropartijen

De media-aandacht beloont geheel ten onrechte het gebrek aan stijl dat de man uitwasemt
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 23:24   #173
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Laat het me anders uitdrukken. Natuurlijk mag hij dat. Maar het is me een raadsel waarom op zijn uitspraken steevast wordt gereageerd alsof ze relevant zijn Ik lees zelden iets in onze media over uitspraken van mandatarissen van andere micropartijen

De media-aandacht beloont geheel ten onrechte het gebrek aan stijl dat de man uitwasemt
Het ging over uw misprijzende houding, net alsof alleen grote partijen met veel vertegenwoordigers iets mogen opmerken over de democratische werking van een instelling als het EP.

Stijl? Het is geen saaie man, maar ik hoor geen grof taalgebruik in het eerder geciteerde fragment.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 23:27   #174
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.864
Standaard

Uiteraard misprijs ik de man. Mag je iemand niet misprijzen omdat hij parlementslid is?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 23:31   #175
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Uiteraard misprijs ik de man. Mag je iemand niet misprijzen omdat hij parlementslid is?
Ik misprijs geen mensen. Ik misprijs ideeën, politieke opvattingen...

Alleen: u gaf in het begin heel duidelijk aan dat Farage niets heeft te toeteren omdat zijn partij electoraal niets meer voorstelt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2018, 23:36   #176
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Uiteraard misprijs ik de man.
Omdat hij de waarheid spreekt?

Ik had het kunnen denken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 11:04   #177
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Nigel Farage vindt België “geen echt land”, Michel en Verhofstadt dienen hem van antwoord



En weer die gestoorde Farage.

Wat zou die slikken?

Onze vorige premier wist hij de 'koosnaam' schotelvod aan te meten.

Op huidig ogenblik is de gek van mening dat België geen land is.



Engeland wel misschien? Dat is een afvallig eiland.

Hopelijk komt die brexit er vrij snel dat we van die zeveraars vanaf zijn.

De toespraak van onze premier viel anders best te smaken.

In de rubriek verkeer haalde ik het al meermaals aan dat zijn Engelsen de wetten overtreden.

Ze blijven gas geven die Engelsen

Maar kom, misschien heeft die clowneske figuur weer eens een helicopter crash voor één van de dagen. De vorige was spijtig genoeg mislukt.
Als België aantreedt op het WK en het volkslied klinkt "Bloei o land, in eendracht niet te breken" kun jij dan die woorden uitspreken zonder te lachen?

Vlamingen en Walen zijn 2 totaal andere volkeren die inderdaad helemaal niks met elkaar te maken willen hebben. Kijk naar N-VA, de grootste partij in Vlaanderen die streeft naar een confederatie, een soort van LAT relatie om nog net de scheiding te kunnen vermijden.

Er zit wel degelijk een waarheid in de woorden van Farage. Het is gewoon jammer dat zo veel mensen het persoonlijk nemen. Ik voel me totaal niet persoonlijk beledigd omdat ik in een apenland woon
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 11:23   #178
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Als België aantreedt op het WK en het volkslied klinkt "Bloei o land, in eendracht niet te breken" kun jij dan die woorden uitspreken zonder te lachen?

Vlamingen en Walen zijn 2 totaal andere volkeren die inderdaad helemaal niks met elkaar te maken willen hebben. Kijk naar N-VA, de grootste partij in Vlaanderen die streeft naar een confederatie, een soort van LAT relatie om nog net de scheiding te kunnen vermijden.

Er zit wel degelijk een waarheid in de woorden van Farage. Het is gewoon jammer dat zo veel mensen het persoonlijk nemen. Ik voel me totaal niet persoonlijk beledigd omdat ik in een apenland woon
Mocht Vlaanderen onafhankelijk zijn zou ik "zolang hij tanden heeft" evenmin zonder proesten kunnen meezingen.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 13:34   #179
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Als België aantreedt op het WK en het volkslied klinkt "Bloei o land, in eendracht niet te breken" kun jij dan die woorden uitspreken zonder te lachen?

Vlamingen en Walen zijn 2 totaal andere volkeren die inderdaad helemaal niks met elkaar te maken willen hebben. Kijk naar N-VA, de grootste partij in Vlaanderen die streeft naar een confederatie, een soort van LAT relatie om nog net de scheiding te kunnen vermijden.

Er zit wel degelijk een waarheid in de woorden van Farage. Het is gewoon jammer dat zo veel mensen het persoonlijk nemen. Ik voel me totaal niet persoonlijk beledigd omdat ik in een apenland woon
Sorry hoor, maar ik denk dat iemand die het gaat zoeken in een verpauperde en door misdaad verklote zuid amerikaanse bananen republiek bij mestiezen en mulatten waar ze je op straat doodschieten om je schoenen te pikken niet goed geplaatst is om commentaar te geven over een westeuropese democratie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be