Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 mei 2013, 21:12   #501
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik raad je aan om inderdaad het werk van Tesla eens goed te onderzoeken. Het is duidelijk dat je nog heel erg veel moet leren..
Ik heb sympathie voor grote wetenschappers die zich echter in de doeken laten doen door gehaaide poenscheppers. Je hebt mijn aandacht opnieuw getrokken. Nu effe terug mijn polytechnical elec-knowledge oprakelen ...
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 21:31   #502
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ondertussen zijn de reactoren van zowel Doel als Tihange weer goedgekeurd,en zullen ze ongetwijfeld in de komende maanden weer worden geladen en heropgestart.Er zit nog enkele jaren leven in,totdat ze ook technisch als afgeschreven kunnen beschouwd worden.Het zou een regelrechte verspilling zijn daar geen gebruik van te maken.
Men had verleden jaar "scheurtjes" gevonden in de reactorvaten.Maar het ziet ernaar uit dat ,(wat toen reeds gesuggereerd werd),dat deze scheurtjes er al altijd ingezeten hebben,maar nu pas ontdekt zijn(meetmiddelen worden steeds beter) .....
(...)
Ik verwachtte niet anders.
Ik heb de foto's gezien.
Die scheurtjes zijn in feite minieme belletjes.
Belletjes verzwakken een wand niet. Scherpe vormen versterken spanningen in het materiaal, afgeronde vormen doen dat niet.
Ik heb redelijk wat ervaring met wanden die het begeven onder invloed van mechanische spanningen.
Ik maak me geen zorgen over de heringebruikname van de centrales.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 21:42   #503
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Ik verwachtte niet anders.
Ik heb de foto's gezien.
Die scheurtjes zijn in feite minieme belletjes.
Belletjes verzwakken een wand niet. Scherpe vormen versterken spanningen in het materiaal, afgeronde vormen doen dat niet.
Ik heb redelijk wat ervaring met wanden die het begeven onder invloed van mechanische spanningen.
Ik maak me geen zorgen over de heringebruikname van de centrales.
Collega's bij Technum-Tractebel (die het probleem onderzoeken) vertellen mij net hetzelfde. Er is geen enkel probleem. Er zijn geen kerfwerkingen (lees de bijbel van Petterson) , er zijn geen spanningsconcentraties, er is geen enkel gevaar ... Maar het bekt goed in de media ...
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 21:54   #504
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Pindar, geef het op, de mensen die de democratie vertegenwoordigen begrijpen U niet.

PeterCC en Descartes Jr, wat U hier meld was 1 van de uitspraken die ik al deed toen de hele heisa begon.
De enige reden waarom men iets zag, is omdat de nieuwe meetmethode die lasovergangen kan zien.

Want als het effectief scheurtjes waren die in gebruik konden vergroten, had men elk jaar opnieuw de mogelijkheid die groter geworden scheurtjes te zien.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 22:13   #505
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
(...)
Er zijn geen kerfwerkingen (lees de bijbel van Petterson) , er zijn geen spanningsconcentraties, (...)
Geen kerfwerking, inderdaad.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 22:13   #506
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
PeterCC en Descartes Jr, wat U hier meld was 1 van de uitspraken die ik al deed toen de hele heisa begon.
De enige reden waarom men iets zag, is omdat de nieuwe meetmethode die lasovergangen kan zien.
Maddox, ik heb het over de anomalieën in het beton zelf, niet over de staallassen. Voor zover ik weet zijn daar nog minder problemen.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 22:15   #507
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
(...)
PeterCC en Descartes Jr, wat U hier meldt was 1 van de uitspraken die ik al deed toen de hele heisa begon.
De enige reden waarom men iets zag, is omdat de nieuwe meetmethode die lasovergangen kan zien.
(...)
Ik was me er niet van bewust dat het om een las ging, ik dacht dat de belletjes in de wand zelf gevonden waren.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 22:25   #508
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Ik was me er niet van bewust dat het om een las ging, ik dacht dat de belletjes in de wand zelf gevonden waren.
Beton is een complex mineralogisch product waarin zeer veel chemische componenten een rol spelen. Een foute combinatie (wat in de jaren 60/70/80 nogal eens gebeurde) kan aanleiding geven tot parasitaire reacties in het beton (zgn ASR- en Ettringiet-reacties...) welke aanleiding kunnen geven tot scheurtjes en microscopische caviteiten waar zelfs geen waterdruppel doorkan. That's it. Calvo maakt er wat anders van.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 23:33   #509
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Volgens wat ik weet, en da's helaas ook maar "via via"'.
De belletjes die in de reactorvaten gezien zijn, zijn geen belletjes of scheurtjes, maar lasovergangen tussen de RVS binnenmantel en het hoogwaardige, maar niet roestvaste staal van het druklichaam.
De reactorvaten waarover het gaat bestaan uit verschillende gegoten en gesmede drukdelen, die op elkaar gelast zijn, en waar nadien een RVS binnenmantel van 8mm in gelast is.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be