Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Guy D'Haeseleer (Vlaams Belang) - 16 tot 22 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Guy D'Haeseleer (Vlaams Belang) - 16 tot 22 april (Ninove, 12 maart 1969) is sinds 18 mei 2003 een volksvertegenwoordiger van het Vlaams Belang voor de kieskring Oost-Vlaanderen. Als voormalig sociaal adviseur is hij lid van de commissies Volksgezondheid en Sociale Zaken.

 
 
Discussietools
Oud 13 april 2007, 08:24   #1
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.602
Standaard vraag: Europese taal vs nationalisme (volkstaal)

namaskar D'Haeseleer-ji,

Ik onderzoek de ontwikkelingen in de Nederlandse multikul al ongeveer 16 jaar, vooral theoretisch en heb er veel over gepubliceerd op het Kritisch Podium Dewanand. De ontwikkelingen binnen de Europese Unie zijn in zekere zin fataal voor de volkeren binnen de hele unie, want hun historisch gewortelde nationale identiteit en taal komen in gevaar. In theorie wil de Europese elite een soor super-Europese cultuur ontwikkelen, maar het hoe en waarom hiervan zijn totaal onbekend. Dus dit is een behoorlijk probleem.

Indiase model
In India ontwikkelden de Britten in de 18de en 19de eeuw een nationale identiteit, door de Engelse taal eroverheen te walsen. India was daarvoor absoluut geen eenheid, want er bestonden honderden vorstendommen (raja staatjes) en er waren bijna 5000 talen en dialecten. Na de onafhankelijkheid in 1946 werd Engels de nationale zaken en juridische taal in heel India. Nu heeft India hierom een streepje voor in de hele wereld en profiteert hiervan. Het bewijs hiervan is de stormachtige economische groei van minstens 8 procent.

In principe ben ik voorstander van de ontwikkeling van een unificerende wereldtaal, maar ik beargumenteer dit vanuit Hindoeistisch oogpunt (eigenlijk Vedisch perspectief). De Europese Unie zou hieraan moeten meedoen, want het is de meest actieve zone ter wereld en de kennisontwikkeling in de EU is toonaangevend op vele gebieden.

Hoe denkt u hierover? Een enkele taal binnen de hele EU verplicht stellen, in alle lagen van het onderwijs en binnen alle geledingen van de lidstaten. U als lid van het Vlaams Belang zou hier tegenstander van moeten zijn, want uw nationale taal, het Nederlands, zou dan afgeschaft worden.

Nationalisten in Nederland willen absoluut hun taal tot het uiterste verdedigen, dus hierom zijn zij tegen de Europese eenheidsworst. Vlaams Belang is ook nationalistisch en hierom ben ik benieuwd of u en uw partij er voorstander van zouden zijn om het Engels verplicht te stellen als voertaal en communicatietaal binnen de hele EU, volgens het pan-Indiase eenheidsmodel.

Tot zover mijn vraag.

Bedankt,

Dewanand
Hindoeschrijver en onderzoeker
Delft,
Nederland
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline  
Oud 26 april 2007, 05:44   #2
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

dewanand.
Zelf ben ik een bewust vlaming en ik zou niets liever zien dan dat nederlands terug nederlands zou worden. Weg met al die vreemde woorden waarvoor wij een uitstekende vervanger hebben. Als ik het groene boekje bekijk geloof ik dat minstens 30% van alle woorden van vreemde afkomst zijn. Voor 90% van die woorden beschikken wij over een eigen, nederlands, woord.
Maar het is inderdaad idioot dat ik, binnen europa, X aantal talen moet leren om mij overal verstaanbaar te kunnen maken. Zelfs in dit klotelandje moet ik al 3 talen kennen. Ik ben dus voorstander van één europese taal. Raadpleeg hiervoor de bevolking en laat die ieder één taal als vervanger kiezen met uitsluiting van hun eigen taal. De taal met de meeste stemmen word dan de winnaar.
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011

Laatst gewijzigd door Bece : 26 april 2007 om 05:45.
Bece is offline  
Oud 27 april 2007, 17:37   #3
adembaba
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 augustus 2005
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece Bekijk bericht
dewanand.
Zelf ben ik een bewust vlaming en ik zou niets liever zien dan dat nederlands terug nederlands zou worden. Weg met al die vreemde woorden waarvoor wij een uitstekende vervanger hebben. Als ik het groene boekje bekijk geloof ik dat minstens 30% van alle woorden van vreemde afkomst zijn. Voor 90% van die woorden beschikken wij over een eigen, nederlands, woord.
Maar het is inderdaad idioot dat ik, binnen europa, X aantal talen moet leren om mij overal verstaanbaar te kunnen maken. Zelfs in dit klotelandje moet ik al 3 talen kennen. Ik ben dus voorstander van één europese taal. Raadpleeg hiervoor de bevolking en laat die ieder één taal als vervanger kiezen met uitsluiting van hun eigen taal. De taal met de meeste stemmen word dan de winnaar.
Komaan dude, relax nou effe
adembaba is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be