Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 oktober 2021, 16:22   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard Is jouw maandelijks voorschot voor energie verhoogd?

Verhoogd?
Of hoe is jouw situatie juist?

Ik persoonlijk heb hoerenchance gehad.

De laatste jaren verander ik elk jaar omdat ik meedoe aan de groepsaankoop van iChoosr. (leren kennen via samenwerking iChoosr en De Standaard krant, maar de krant is afgehaakt sedert een paar jaar).

De prijs voor mij is vastgelegd eind mei 2021, voor een vaste prijs, voor 1 jaar, met ingang op 1 augustus.

Ik betaal op mijn appartement hier dus 30 euro voor gas (verwarming, warm water) en 40 euro voor elektriciteit. Helaas geen zonnepanelen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 17:31   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.862
Standaard

Mijn leverancier Luminus heeft het voorgesteld,maar ik ben er niet op ingegaan.Beleefde mensen...

Bij kennissen van mij,die bij Mega zitten was er gene moyen,lap,verhoging,en naar ik net verneem kon men die verhoging via een link in de aankondigings-email gedurende een paar dagen ongedaan maken of veranderen maar.....dat werkte blijkbaar niet of misschien zat de "bevestigen" knop goed verborgen ik weet het niet maar die verhoging is er.....

Laatst gewijzigd door kelt : 26 oktober 2021 om 17:32.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 17:40   #3
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Verhoogd?
Of hoe is jouw situatie juist?

Ik persoonlijk heb hoerenchance gehad.

De laatste jaren verander ik elk jaar omdat ik meedoe aan de groepsaankoop van iChoosr. (leren kennen via samenwerking iChoosr en De Standaard krant, maar de krant is afgehaakt sedert een paar jaar).

De prijs voor mij is vastgelegd eind mei 2021, voor een vaste prijs, voor 1 jaar, met ingang op 1 augustus.

Ik betaal op mijn appartement hier dus 30 euro voor gas (verwarming, warm water) en 40 euro voor elektriciteit. Helaas geen zonnepanelen.
Ik verander elk jaar van energieleverancier via mijnenergie.be
Tot nu toe is er altijd de mogelijkheid om de voorschotfactuur zelf online aan te passen. Hoger of lager. Ik verkies een zo hoog mogelijk voorschot.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 17:58   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik verander elk jaar van energieleverancier via mijnenergie.be
Tot nu toe is er altijd de mogelijkheid om de voorschotfactuur zelf online aan te passen. Hoger of lager. Ik verkies een zo hoog mogelijk voorschot.
Aha!

Rudy,ik wil uw "enregieleverancier" worden....

Keltelec...zo groen als je het maar wil(we verzinnen wel iets ),en uiteraard de "goedkoopste op de markt!" ***


***aanbod onderhevig aan voorwaarden,niks ervan is waar .Alle geschillen worden behandeld door de handelsrechtbank van Nieuw-Guinea

Laatst gewijzigd door kelt : 26 oktober 2021 om 17:59.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 19:59   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Even scherp stellen:
iemand die voor een bepaalde duur een vaste prijs heeft bedongen, kan geen verhoging van zijn maandelijks voorschot krijgen (tenzij bij verwachte stijging van het gebruik natuurlijk).

Ook nog:
als je meent dat je leverancier mogelijks failliet zal gaan, dan lijkt het me interessant om zeker te zorgen dat het totaal van je maandelijks voorschotten je totale te betalen bedrag niet zal overschrijden. Want die centen ga je niet rap terug zien.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 06:41   #6
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.456
Standaard

neen, vaste prijs, al jaren
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 06:51   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.445
Standaard

ik ga mijn eigen nucleaire reactor bouwen op mijn zolder. Afvoeren van het koelwater is nog een klein probleem.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 06:58   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Mijn leverancier Luminus heeft het voorgesteld,maar ik ben er niet op ingegaan.Beleefde mensen...

Bij kennissen van mij,die bij Mega zitten was er gene moyen,lap,verhoging,en naar ik net verneem kon men die verhoging via een link in de aankondigings-email gedurende een paar dagen ongedaan maken of veranderen maar.....dat werkte blijkbaar niet of misschien zat de "bevestigen" knop goed verborgen ik weet het niet maar die verhoging is er.....

Luminus heeft mij gewoon gezegd waar het op staat.
Ik was zelf vrij om mijn voorschot aan te passen, hetgeen ik ook gedaan heb.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 06:59   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik verander elk jaar van energieleverancier via mijnenergie.be
Tot nu toe is er altijd de mogelijkheid om de voorschotfactuur zelf online aan te passen. Hoger of lager. Ik verkies een zo hoog mogelijk voorschot.
Ik doe dat ook steeds, zo hoog mogelijk, liever nadien iets terugkrijgen dan nadien bij te betalen.

Dit jaar gingen we eens goed eten met hetgeen we terugkregen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 09:38   #10
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Neen en mijn jaarfactuur zal zakken.
Overgeschakeld naar LED, boiler warmt maar 1x op, gaskraan is toe en een extra deken op bed, koken is een zeldzaamheid en kledij wassen doe ik tijdens het douchen met die 1x verwarmde boiler.
Het extreme cheapskaten is van kracht, helaas heb ik vrouwen die daar vaak anders over denken

Ze gunnen ons zelfs geen warme kerst meer.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 27 oktober 2021 om 09:41.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 09:40   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neen en mijn jaarfactuur zal zakken.
Overgeschakeld naar LED, boiler warmt maar 1x op, gaskraan is toe en een extra deken op bed, koken is een zeldzaamheid en kledij wassen doe ik tijdens het douchen met die 1x verwarmde boiler.

Ze gunnen ons zelfs geen warme kerst meer.
trek zo een schaap uit de stal mee in uw bed he,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 14:15   #12
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Ik zit bij Luminus en ik heb mijn voorschotfactuur zelf laten verhogen.
Ik betaalde een maandelijks vast bedrag van 120 euro en dat heb ik verhoogd tot 165 euro.
Hopelijk volstaat dit om geen "opleg" te moeten betalen.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 14:22   #13
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik verander elk jaar van energieleverancier via mijnenergie.be
Tot nu toe is er altijd de mogelijkheid om de voorschotfactuur zelf online aan te passen. Hoger of lager. Ik verkies een zo hoog mogelijk voorschot.
Waarom in hemelsnaam renteloos geld uitlenen?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 15:25   #14
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik zit bij Luminus en ik heb mijn voorschotfactuur zelf laten verhogen.
Ik betaalde een maandelijks vast bedrag van 120 euro en dat heb ik verhoogd tot 165 euro.
Hopelijk volstaat dit om geen "opleg" te moeten betalen.
In Mechelen ben ik in juni veranderd van leverancier: Eneco.
Ik heb toen geopteerd voor variabel. Tja, ik bereid mij al voor op de eerstvolgende eindafrekening. Het voorschot is 145 euro.
Hoe dan ook verander ik volgend jaar, naar jaarlijkse gewoonte, van leverancier en geniet van de kortingen via mijnenergie.be.
Ik neem steeds de goeiekoopste via mijnenergie.be. Liefst dezelfde voor zowel gas als elektriciteit. Mijn profiel op mijnenergie.be heb ik gepersonaliseerd in functie van het verbruik. Zeer goed systeem. En ook al kom je na drie jaar terug bij dezelfde leverancier, je geniet steeds van de kortingen als nieuwe klant.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2021, 17:08   #15
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

ik hou mijn voorschot altijd zo laag mogelijk. Ik ben geen idioot die graag bank speelt voor de elek. leveranciers hé
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2021, 17:19   #16
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ik hou mijn voorschot altijd zo laag mogelijk. Ik ben geen idioot die graag bank speelt voor de elek. leveranciers hé
Zo zie ik het ook.......Ik krijg geen "goed gevoel" als er een hoop geld teruggegeven wordt dat in de eerste plaats "daar" niet hoorde te zijn...

Ik heb het de laatste tien jaar een paar keer meegemaakt en vond mezelf eerder een stom kalf....

Laatst gewijzigd door kelt : 28 oktober 2021 om 17:20.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2021, 17:23   #17
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Zo zie ik het ook.......Ik krijg geen "goed gevoel" als er een hoop geld teruggegeven wordt dat in de eerste plaats "daar" niet hoorde te zijn...

Ik heb het de laatste tien jaar een paar keer meegemaakt en vond mezelf eerder een stom kalf....
inderdaad. Het is een beetje hetzelfde met die idioten die juichen als ze geld terugkrijgen van de fiscus. Dan speel je renteloos bank voor de staat voor een jaar over langer. Welk weldenkend mens vindt dat positief?
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2021, 19:12   #18
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ik ga mijn eigen nucleaire reactor bouwen op mijn zolder. Afvoeren van het koelwater is nog een klein probleem.
Kan dat niet via de gestapo Dungeon Herr Flick?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2021, 22:19   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Kan dat niet via de gestapo Dungeon Herr Flick?
Jazeker, ik bedenk dat hier juist ik laat die van dze communist resitance allemaal op een veloke plaatsnemen en dan via de rollekes een turbine laten aandrijven.

Maar ik moet Von Smollhausen nog leren van niet te hard te meppen, anders krijg je van die vervelende schommelingen als er weer eentje dood van zijn velo valt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2021, 01:06   #20
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Vermits is 160 euro terugtrok is mijn voorschot verlaagd.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be