Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 september 2017, 18:11   #1
Bloem123
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 augustus 2015
Berichten: 59
Standaard De Doop

Ik was eigenlijk vrij onreligieus opgegroeid. Ik was officieel boeddhistisch om dat ik lange tijd in Japan heb gewoont, maar dat stelde weinig voor. Nu woon ik voor een paar jaartjes terug in Japan om te studeren. En door een christelijke Japanse medestudent ben ik een Katholieke Kerk in Takasaki gaan bezoeken. Het evangelie vindt ik heel mooi. Ik volg nu Cathechese en binnenkort wordt ik gedoopt. Het Christendom kan je echt heel gelukkig maken, daarvoor ben ik God heel dankbaar.

Laatst gewijzigd door Bloem123 : 9 september 2017 om 18:12.
Bloem123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2017, 18:38   #2
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.538
Standaard

Ik heb zwaar getwijfeld tussen katholiek worden en islamitisch en ben uiteindelijk voor islamitisch gegaan omdat ik daar meer en nog jongere meisjes mag doen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2017, 18:45   #3
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloem123 Bekijk bericht
Ik was eigenlijk vrij onreligieus opgegroeid. Ik was officieel boeddhistisch om dat ik lange tijd in Japan heb gewoont, maar dat stelde weinig voor. Nu woon ik voor een paar jaartjes terug in Japan om te studeren. En door een christelijke Japanse medestudent ben ik een Katholieke Kerk in Takasaki gaan bezoeken. Het evangelie vindt ik heel mooi. Ik volg nu Cathechese en binnenkort wordt ik gedoopt. Het Christendom kan je echt heel gelukkig maken, daarvoor ben ik God heel dankbaar.
Veel geluk ermee, toch is de doop slechts een beetje water en de rest van het christendom eveneens een hoop bijgeloof en de katholieke kerk een dictatuur (lees de geschiedenis er maar op na).
Het is veel beter mijn atoomtheorie te lezen om de heilige geest te leren kennen in het denken en begrijpen wie God werkelijk is.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2017, 08:21   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Wij wensen iedereen in zijn eigen sekte veel geluk. Met de kleine suggestie evenwel om anderen niet te ambeteren als het enigszins kan.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2017, 17:05   #5
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wij wensen iedereen in zijn eigen sekte veel geluk. Met de kleine suggestie evenwel om anderen niet te ambeteren als het enigszins kan.
Een beetje kritiek kan geen kwaad om de medemens tot nadenken te zetten en wat energie in te zetten zich te verdedigen.
Want al te zoetsappig brengt ons niet vooruit.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2017, 19:02   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Een beetje kritiek kan geen kwaad om de medemens tot nadenken te zetten en wat energie in te zetten zich te verdedigen.
Want al te zoetsappig brengt ons niet vooruit.
Ik heb nog maar gesuggereerd om mij niet te ambeteren, en ge begint er al mee.

Akkoord dat hetgeen jij doet, maar licht ambeteren is.

Wat me meest ambeteert, is de non-scheiding van kerk en staat, bijvoorbeeld het betalen van de weddes van de meester-oplichters-voorgangers.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 09:55   #7
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb nog maar gesuggereerd om mij niet te ambeteren, en ge begint er al mee.
Je bent dus een gevoelige ziel, neem ik aan?
Citaat:
Akkoord dat hetgeen jij doet, maar licht ambeteren is.
Als ik je zou prijzen, dan zou je niks terug weten te zeggen, en kritiek doet je antwoorden, zoals hier al meteen wordt bewezen.
Citaat:
Wat me meest ambeteert, is de non-scheiding van kerk en staat, bijvoorbeeld het betalen van de weddes van de meester-oplichters-voorgangers.
Ik dacht dat de scheiding van kerk en staat al overal een feit was.

Wat mij het meest ambeteert is dat de mensen nog steeds blijven zeuren over die oude kerk, in plaats van mijn nieuwe bijbel te lezen en wat van hun geld aan mij over te dragen, ik kan best wel wat gebruiken....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 10:14   #8
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloem123 Bekijk bericht
Ik was eigenlijk vrij onreligieus opgegroeid. Ik was officieel boeddhistisch om dat ik lange tijd in Japan heb gewoont, maar dat stelde weinig voor. Nu woon ik voor een paar jaartjes terug in Japan om te studeren. En door een christelijke Japanse medestudent ben ik een Katholieke Kerk in Takasaki gaan bezoeken. Het evangelie vindt ik heel mooi. Ik volg nu Cathechese en binnenkort wordt ik gedoopt. Het Christendom kan je echt heel gelukkig maken, daarvoor ben ik God heel dankbaar.
Bemmeke zijde gij het?
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be