Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 april 2018, 07:52   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard De jacht op Julian Assange

Een paar weken geleden publiceerde Assange over de inmenging van de UK bij de vergiftiging van Russische ex spion Sergei Skripal.

Om goede relaties met de UK en de USA te behouden, heeft de ambassade van Ecuador (waar Assange al 6 jaar verblijft omdat hij wordt uitgeleverd aan de USA zodra hij 1 stap buiten zet) zijn internetverbinding afgesloten.

Assange mag ook niet communiceren met journalisten of met gelijk wie uit de buitenwereld. Hij mag dus geen enkel bezoek ontvangen.

Hij zit daar inmiddels al 3 weken binnen op een kamer zonder internet en zonder enig menselijk contact. Zoiets kun je toch onmogelijk volhouden?
Er wordt gedacht dat Assange binnen afzienbare tijd zal sterven in Ecuador
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2018, 07:58   #2
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Er wordt gedacht dat Assange binnen afzienbare tijd zal sterven in Ecuador
Hij zit gewoon in de ambassade in Londen, Dumbo.
En zijn cover als nuttige idioot voor Putin is ondertussen al volkomen opgeblazen, het is bekend nu wat hij is en waarvoor hij staat en daardoor is hij ook voor Moskou nu nog enkel een idioot (zonder nut dus).

Hij heeft gespeeld en verloren. From hero to zero.


https://www.theguardian.com/commenti...eaks-us-sweden

Citaat:
When Ecuador first gave asylum to Assange, he was still a hero to many on the liberal left, and to many opponents of “US imperialism”. Today, most of those who still support Assange are hard-right nationalists – with many seeing him as a supporter of the style of politics of both Trump and Vladimir Putin. Assange is not the political icon he used to be.

This is perhaps what’s behind Ecuador trying to seek a way to end the standoff. Assange’s effect on foreign and diplomatic relations surely outweighs much of what Ecuador’s own diplomatic corps would like to do.

The problem for both sides is that neither wants to lose face: Assange wants to be a symbol of resistance against an overreaching US state, and does not want to admit his asylum was about his personal actions and not those of WikiLeaks. Ecuador does not want to suggest it made a mistake in granting Assange asylum.

Their problem is a simple one, though: what is there to mediate between the UK and Ecuador on Assange? Assange’s case in Britain is not a political one, it’s a matter of simple law. Assange was arrested on a European arrest warrant and eventually granted bail – then fought his extradition case right the way to the supreme court.

Following Sweden’s decision to abandon its attempts to extradite Assange, all that he faces in the UK is the relatively straightforward matter of breaching bail – a minor offence, but not one suitable for political negotiation. Ecuador’s “mediation” pitch to the UK amounts simply to asking them to ignore UK law – it’s not a strong ask.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2018, 08:01   #3
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.613
Standaard

Rusland zou een diplomatieke rel kunnen ontketenen door Julien Assange naar Rusland te smokkelen en hem daar asiel te bieden. Hij kan dan in het gezelschap van Edward Snowden vertoeven.

https://www.imdb.com/title/tt4044364/
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2018, 08:11   #4
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Hij zit gewoon in de (Ecuadoriaanse) ambassade in Londen
Potayto potahto


Citaat:
En zijn cover als nuttige idioot voor Putin is ondertussen al volkomen opgeblazen, het is bekend nu wat hij is en waarvoor hij staat en daardoor is hij ook voor Moskou nu nog enkel een idioot (zonder nut dus)
Hij staat voor de waarheid.

En iedereen die de waarheid publiceert (oorlogsmisdaden en corruptieschandalen door de USA) is natuurlijk een pro Russische troll. Je bent waarschijnlijk een van die mensen die vindt dat Edward Snowden levenslang in de cel zou moeten zitten.

Je artikel van propagandablad The Guardian is niet representatief voor wat de mensen zelf denken.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 19 april 2018 om 08:13.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2018, 10:07   #5
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Hij staat voor de waarheid.

Ja hoor.
Maar dan vooral die 'waarheid' die hem geleverd wordt door Russische GRU-medewerkers en Hackers zoals Guccifer.

Hij is een politiek instrument dat gebruikt wordt/werd voor een bepaald doel.
Niet meer of minder.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
En iedereen die de waarheid publiceert (oorlogsmisdaden en corruptieschandalen door de USA) is natuurlijk een pro Russische troll. Je bent waarschijnlijk een van die mensen die vindt dat Edward Snowden levenslang in de cel zou moeten zitten.
Nee hoor, Snowden is overigens al aardig aan het draaien, ik vraag me af hoelang het Kremlin hem nog in 'vrijheid' laten.

Zoals je ongetwijfeld weet probeert het Kremlin de app 'Telegram' van Pavel Durov te blokkeren (een beetje te vergelijken met WhatsApp) , omdat ze natuurlijk geen ongecontroleerbare en geencrypteerde communicatie kan toelaten in de russische politiestaat.

Pavel Durov heeft geweigerd om te plooien en dus wordt zijn app nu geblokkeerd.

https://t.me/durov/77

Citaat:
For the last 24 hours Telegram has been under a ban by internet providers in Russia. The reason is our refusal to provide encryption keys to Russian security agencies. For us, this was an easy decision. We promised our users 100% privacy and would rather cease to exist than violate this promise.

dit was Snowden's reactie :
https://twitter.com/Snowden/status/986273158603952128

Citaat:
I have criticized @telegram's security model in the past, but @Durov's response to the Russian government's totalitarian demand for backdoor access to private communications—refusal and resistance—is the only moral response, and shows real leadership.
Dat is hoe het hoort. *kudos*

Laatst gewijzigd door parcifal : 19 april 2018 om 10:11.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2018, 19:24   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Tot op bepaalde hoogte ben ik best altijd wel fan geweest van Snowden.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2018, 22:43   #7
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.613
Standaard

https://www.zerohedge.com/news/2018-...julian-assange

With Assange's internet cut off the same month as Moreno dissolved Ecuador's clandestine agency, one has to wonder if his comments on his country's "security needs" will include eventually giving Assange up to Britain - where he faces an outstanding arrest warrant for jumping bail to seek political asylum on now-abandoned rape allegations in Sweden.

De rest van het artikel is ook lezenswaardig. Het geeft een inkijk op de kosten en moeite die Ecuador deed voor Julian Assange. Sinds 24.05.2017 heeft Ecuador een nieuwe president.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2018, 15:36   #8
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

https://nl.express.live/2018/07/20/r...en-zelfs-dagen

Assange gaat uitgeleverd worden. Hij zal boeten voor wat hij gedaan heeft!

https://collateralmurder.wikileaks.org

Hierna Snowden!
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2018, 11:14   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

In tegenwoordige tijden is het gevaarlijk om de rol van 'klokkenluider' op zich te nemen.

In diezelfde tegenwoordige tijden bent u beter dat u niets zegt en zeker geen pogingen waagt om tegen één of ander systeem in te gaan, al heeft u het onderzocht en weet u dat u op bepaalde punten uw gelijk zou kunnen halen als u bepaalde zaken openbaar maakt, dagelijkse kost anders. (stille verwijzing naar de media?)

Dus zwijgen en onderdanig volgen en betalen is de boodschap, monkey business?

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 juli 2018 om 11:18.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2018, 13:05   #10
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
In tegenwoordige tijden is het gevaarlijk om de rol van 'klokkenluider' op zich te nemen.

In diezelfde tegenwoordige tijden bent u beter dat u niets zegt en zeker geen pogingen waagt om tegen één of ander systeem in te gaan, al heeft u het onderzocht en weet u dat u op bepaalde punten uw gelijk zou kunnen halen als u bepaalde zaken openbaar maakt, dagelijkse kost anders. (stille verwijzing naar de media?)

Dus zwijgen en onderdanig volgen en betalen is de boodschap, monkey business?

Daar zegt u eens iets!
Inderdaad, voetbal kijken, consumeren en voor de rest,....MUIL HOUDEN!
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2018, 15:59   #11
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Een paar weken geleden publiceerde Assange over de inmenging van de UK bij de vergiftiging van Russische ex spion Sergei Skripal.
² De kans zit er dik in dat de Britten Skripal hebben vergiftigd om Rusland zwart te maken. Een wanhoopsdaad.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2018, 17:23   #12
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
² De kans zit er dik in dat de Britten Skripal hebben vergiftigd om Rusland zwart te maken. Een wanhoopsdaad.
Jouw pro-Russische sympathieën spelen je nu wel parten want je hebt blijkbaar jouw fantasie niet meer onder controle.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 00:45   #13
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
https://nl.express.live/2018/07/20/r...en-zelfs-dagen

Assange gaat uitgeleverd worden. Hij zal boeten voor wat hij gedaan heeft!

https://collateralmurder.wikileaks.org

Hierna Snowden!
Juist dat is wat de journalisten in Amerika - demokraten (sic)- ook vinden. Hij - Assange -moet- boeten dat Trump president is geworden.

Dit ipv af te vragen of zij niet zelf schuldig zijn. Assange gaf de strategie van John Piper open via Wikileaks. De strategie was om Trump, Cruz en voormalig zwarte chirurg in het nieuws te zetten ipv Bush en Rubio. Rara wie de meeste free zendtijd kreeg -> Trump.

Alleen om via hacked DNC server oa deze info aan te geven ben je dus een landverrader. Nml. Trump heeft door Assange gewonnen; aldus 'hen'.

Mocht dit - boeten -werkelijk gebeuren dan zijn daarna alle journalisten vogelvrij; echter deze stommelingen, ik doel op journalisten tegen Trump, snappen dit nog niet.

djoebidoebidoe of ik heb uw tekst verkeerd begrepen of u bent een betreurenswaardige debiel..



Dictatuur !

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 24 juli 2018 om 00:48.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 04:51   #14
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
In tegenwoordige tijden is het gevaarlijk om de rol van 'klokkenluider' op zich te nemen....
Kan ik best inkomen.
Soms geraken ze aan 'hot' news, en brengen dat dan naar buiten.
Tot daar toe, nog geen vuiltje aan de lucht.
Tot ze zo'n mensen tussen de soep en de patatten ook wat nep-nieuws verkopen.
Mensen of instanties die van de situatie misbruik gaan maken, en het spel is om zeep.
Ik kan me trouwens ook moeilijk inbeelden dat zo'n klokkeluider altijd alles kan nagaan. Maw, of het wel écht nieuws is of ... fake.
Meestal zal het eerste nieuws wat ze naar buiten brengen wel juist zijn, daar zullen ze wel voldoende over nagedacht hebben en hun tijd ingestoken hebben, maar wat er nadien nog komt, dient men toch met een korreltje zout te nemen.
Zo'n mensen kicken ook op hun werk, en dan kunnen ze soms gevaarlijk worden omdat ze zichzelf niet meer controleren.
Met als gevolg dat ze hun eigen graf graven.
Ik beweer nu niet dat dit met Assange gebeurd is, maar de kans bestaat.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 06:52   #15
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Kan ik best inkomen.
Soms geraken ze aan 'hot' news, en brengen dat dan naar buiten.
Tot daar toe, nog geen vuiltje aan de lucht.
Tot ze zo'n mensen tussen de soep en de patatten ook wat nep-nieuws verkopen.
Mensen of instanties die van de situatie misbruik gaan maken, en het spel is om zeep.
Ik kan me trouwens ook moeilijk inbeelden dat zo'n klokkeluider altijd alles kan nagaan. Maw, of het wel écht nieuws is of ... fake.
Meestal zal het eerste nieuws wat ze naar buiten brengen wel juist zijn, daar zullen ze wel voldoende over nagedacht hebben en hun tijd ingestoken hebben, 1.maar wat er nadien nog komt, dient men toch met een korreltje zout te nemen.
2.Zo'n mensen kicken ook op hun werk, en dan kunnen ze soms gevaarlijk worden omdat ze zichzelf niet meer controleren.
Met als gevolg dat ze hun eigen graf graven.
3.Ik beweer nu niet dat dit met Assange gebeurd is, maar de kans bestaat.
Assange is niet zo maar iemand; hij is de top. Ben nu trouwens zijn ongeautoriseerde autobiografie aan het lezen. Hij is een hyperintelligent persoon die niet om geld geeft, noemt zichzelf 'cyberpunk', en vanaf kinderjaren altijd een letterlijk nomadenbestaan in Australië heeft gekend. Ongeautoriseerd; dit omdat toen zijn memoires uitkwamen Assange zijn ontvangen voorschotten besteedde om het boek - waar hij aan meegewerkt heeft - via zijn advocaten niet op markt te krijgen. Het rebelse en tegendraadse wordt ook enigszins thematisch beneden aangegeven..

Vele plaatsen en lagere en middelbare scholen in Australië heeft heeft Assange in zijn jeugd versleten omdat zijn moeder constant op de vlucht was voor zijn 2e stiefvader die bij een toen destijds gevaarlijke sekte behoorde. Via netwerk en lokaal computersysteem kwam zijn stiefvader het eenouder gezin van moeder Assange op het spoor; bedreiging; waardoor ze (telkens) weer naar een andere kant van het eiland moesten vluchten in een onbetekend gehucht.

1. Zijn leaks zijn op onwaarheden getoetst en nooit 1 gevonden.. Itt Washinton Post en New York Times; meerdere oorlogen in het M.O. hebben zij op aangestuurd. Oorlogen met desastreuze gevolgen. Dit middels fakenews.

2.Hij kikt niet op zijn werk; het is zijn opvoeding geweest, omgevingsfactoren, en is een soort van predestined lot. Zijn eerste stiefvader was een activist die o.a. aangekaart heeft dat er kernproeven zijn gehouden in een afgelegen gebied in Australië waar aboriginals leefden; de overheid heeft Jezus van het kruis gelogen; gezien de gevolgen die deze inheemse bevolking is aangedaan. De politie heeft gedreigd zijn moeder haar voogdij af te nemen. Dit vanwege haar activiteiten. Laatste heeft hem (mede/ onder andere) een 'tik' gegeven.

3. Assange gaat zijn eigen graf graven omdat hij vecht tegen de censuur. De strijd voor Catelonie heeft Equador, onder druk van Spanje, doen besluiten dat hij op moet rotten uit de Ambassade. Zijn volgende strijd zal tegen Pompeo en de MSM journalisten - Machthebber stenografen zoals hij ze noemt - worden.

Tegen 1 censuur kan je winnen, maar Assange gaat telkens weer een nieuwe strijd aan, tegen een nieuwe mogendheid. Dit gaat hem opbreken, denk ik..

Die haat van die journalisten tegen Assange zit zo diep dat ze niet doorhebben hetzelfde slachtoffer te worden, nml schuldig zijn aan nieuws als eerste naar buiten te brengen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 24 juli 2018 om 07:01.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 11:11   #16
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Kan ik best inkomen.
Soms geraken ze aan 'hot' news, en brengen dat dan naar buiten.
Tot daar toe, nog geen vuiltje aan de lucht.
Tot ze zo'n mensen tussen de soep en de patatten ook wat nep-nieuws verkopen.
Mensen of instanties die van de situatie misbruik gaan maken, en het spel is om zeep.
Ik kan me trouwens ook moeilijk inbeelden dat zo'n klokkeluider altijd alles kan nagaan. Maw, of het wel écht nieuws is of ... fake.
Meestal zal het eerste nieuws wat ze naar buiten brengen wel juist zijn, daar zullen ze wel voldoende over nagedacht hebben en hun tijd ingestoken hebben, maar wat er nadien nog komt, dient men toch met een korreltje zout te nemen.
Zo'n mensen kicken ook op hun werk, en dan kunnen ze soms gevaarlijk worden omdat ze zichzelf niet meer controleren.
Met als gevolg dat ze hun eigen graf graven.
Ik beweer nu niet dat dit met Assange gebeurd is, maar de kans bestaat.
Daar schuilt in de meeste gevallen inderdaad het addertje, al dan niet onder het gras gezeten zijnde.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 11:49   #17
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Juist dat is wat de journalisten in Amerika - demokraten (sic)- ook vinden. Hij - Assange -moet- boeten dat Trump president is geworden.

Dit ipv af te vragen of zij niet zelf schuldig zijn. Assange gaf de strategie van John Piper open via Wikileaks. De strategie was om Trump, Cruz en voormalig zwarte chirurg in het nieuws te zetten ipv Bush en Rubio. Rara wie de meeste free zendtijd kreeg -> Trump.

Alleen om via hacked DNC server oa deze info aan te geven ben je dus een landverrader. Nml. Trump heeft door Assange gewonnen; aldus 'hen'.

Mocht dit - boeten -werkelijk gebeuren dan zijn daarna alle journalisten vogelvrij; echter deze stommelingen, ik doel op journalisten tegen Trump, snappen dit nog niet.

djoebidoebidoe of ik heb uw tekst verkeerd begrepen of u bent een betreurenswaardige debiel..



Dictatuur !

Mijn opmerking was eerder cynisch, met de deep state sol je niet. Vroeg of laat hebben ze je te pakken, nu Snowden nog.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 12:16   #18
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Assange is niet zo maar iemand; hij is de top. Ben nu trouwens zijn ongeautoriseerde autobiografie aan het lezen. Hij is een hyperintelligent persoon die niet om geld geeft, noemt zichzelf 'cyberpunk', en vanaf kinderjaren altijd een letterlijk nomadenbestaan in Australië heeft gekend. Ongeautoriseerd; dit omdat toen zijn memoires uitkwamen Assange zijn ontvangen voorschotten besteedde om het boek - waar hij aan meegewerkt heeft - via zijn advocaten niet op markt te krijgen. Het rebelse en tegendraadse wordt ook enigszins thematisch beneden aangegeven..

Vele plaatsen en lagere en middelbare scholen in Australië heeft heeft Assange in zijn jeugd versleten omdat zijn moeder constant op de vlucht was voor zijn 2e stiefvader die bij een toen destijds gevaarlijke sekte behoorde. Via netwerk en lokaal computersysteem kwam zijn stiefvader het eenouder gezin van moeder Assange op het spoor; bedreiging; waardoor ze (telkens) weer naar een andere kant van het eiland moesten vluchten in een onbetekend gehucht.
Assange is vooral een zwaar gefrustreerde, uiterst grillige ego-tripper en een onverbeterlijke aandachtshoer. Een "wereldverbeteraar" die vindt dat iedereen de plicht heeft naar hem te luisteren. Wellicht te verklaren door zijn chaotische jeugdjaren waardoor hij nooit de kans had over een stabiele thuisbasis te beschikken. Maar is dat een verdienste??? Kun je op grond daarvan dan gaan verklaren dat zo iemand "de top" is? Komaan zeg...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 17:26   #19
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Assange is vooral een zwaar gefrustreerde, uiterst grillige ego-tripper en een onverbeterlijke aandachtshoer. Een "wereldverbeteraar" die vindt dat iedereen de plicht heeft naar hem te luisteren. Wellicht te verklaren door zijn chaotische jeugdjaren waardoor hij nooit de kans had over een stabiele thuisbasis te beschikken. Maar is dat een verdienste??? Kun je op grond daarvan dan gaan verklaren dat zo iemand "de top" is? Komaan zeg...
Explanation top:

Assange was tiener toen hij (o.a.) had - cyber - ingebroken bij het Pentagon.

Ik ben toevallig even oud als meneer Assange maar hield mij met hele andere dingen bezig in die tijd..

Australië behoorde bij de top van hackers in die tijd. Assange is geen klein gefrustreerd persoon. Dit is iemand met hersens die destijds bij machte was om cyber bankoverallen op grote schaal te plegen; maar dat nooit heeft gedaan. To the point: Hij heeft het activisme van zijn ouders gefinetuned en opgeschaald.

Groten der aarde; Elon Musk is ook een leeftijdsgenoot ; hebben gemeen dat ze de klappen van de zweep hebben leren kennen in hun jeugd.

Dat je Assange misschien een idioot vindt kan wezen; maar geef na, het is een prestatie om de macht van MSM te breken bij de Amerikaanse verkiezingen door de DNC files vrij te geven. CNN cohorten zijn op hun muil gegaan; weigeren hun fout toe te geven en hebben Russian gate uit hun hoge hoed getoverd. Na 2 jaar begint het onderzoek met de dag ongeloofwaardiger te worden.

Geef na; dit is knap om als eenling gedaan te krijgen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 24 juli 2018 om 17:30.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 17:43   #20
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Explanation top:

Assange was tiener toen hij (o.a.) had - cyber - ingebroken bij het Pentagon.

Ik ben toevallig even oud als meneer Assange maar hield mij met hele andere dingen bezig in die tijd..

Australië behoorde bij de top van hackers in die tijd. Assange is geen klein gefrustreerd persoon. Dit is iemand met hersens die destijds bij machte was om cyber bankoverallen op grote schaal te plegen; maar dat nooit heeft gedaan. To the point: Hij heeft het activisme van zijn ouders gefinetuned en opgeschaald.

Groten der aarde; Elon Musk is ook een leeftijdsgenoot ; hebben gemeen dat ze de klappen van de zweep hebben leren kennen in hun jeugd.

Dat je Assange misschien een idioot vindt kan wezen; maar geef na, het is een prestatie om de macht van MSM te breken bij de Amerikaanse verkiezingen door de DNC files vrij te geven. CNN cohorten zijn op hun muil gegaan; weigeren hun fout toe te geven en hebben Russian gate uit hun hoge hoed getoverd. Na 2 jaar begint het onderzoek met de dag ongeloofwaardiger te worden.

Geef na; dit is knap om als eenling gedaan te krijgen.
Niet alle 'hackers' hebben slechte bedoelingen.

Een Ethical Hacker gaat zo bijvoorbeeld actief op zoek naar beveiligingslekken bij systemen, websites en/of webwinkels van bedrijven.

In een ver verleden had je BO (Back Orifice) Cult of the Dead Cow.

Daar is wat onvrede over geweest toen maar ik geloof dat die gasten op huidig ogenblik allemaal bij MicroSoft werken als ethical 'hackers' dan wel en op andere diensten aldaar.

Ik heb persoonlijk geen probleem met of Julian Assenge en ook niet met Snowden.

Beide heren hebben best wat kennis van zaken op bepaalde vlakken.

Natuurlijk zijn er anderen die dat niet graag hebben omdat hun eigen doen -en laten dan te doorzichtig zou kunnen worden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 juli 2018 om 17:44.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be