Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 november 2013, 15:40   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Thumbs down regen, sneeuw, wind, donker, mist en toch ...

Gisteren omstreeks 19u �* 20u en later vanaf de kust richting Antwerpen.

Citaat:
regen, sneeuw, wind, donker, mist en toch ...
En toch bleven die vrachtwagens elkaar vlotjes inhalen????

Ik denk dat men dat inhaalverbod best eens gaat vertalen in het PL taaltje want daar begrijpen ze dat niet echt goed denk ik.

Was er eentje die er zelfs in slaagde om het uiterst linkse rijvak te gebruiken

Ik schreef het al eerder tot vervelens toe 'brug der zuchten' (Gent) 90km/u jaja dada voorbijvliegen doen ze daar ondanks de traject controle als daar ook maar iets van waar is.

De baan naast het nieuwe voetbalstadion op de autostrade ligt er enorm slecht bij als men met zo van die weersomstandigheden te doen heeft, verschrikkelijke aquaplaning daar.

Ik ben er gelukkig doorgeraakt ondanks de sneeuw en de regen de mist en andere weggebruikers die dit alles niet zo nauw wisten te nemen en vol op het gas bleven staan met alle gevolgen van dien ...

Wordt vervolgd ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 november 2013 om 15:41.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 15:47   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Gisteren omstreeks 19u �* 20u en later vanaf de kust richting Antwerpen.

En toch bleven die vrachtwagens elkaar vlotjes inhalen????

Ik denk dat men dat inhaalverbod best eens gaat vertalen in het PL taaltje want daar begrijpen ze dat niet echt goed denk ik.

Was er eentje die er zelfs in slaagde om het uiterst linkse rijvak te gebruiken

Ik schreef het al eerder tot vervelens toe 'brug der zuchten' (Gent) 90km/u jaja dada voorbijvliegen doen ze daar ondanks de traject controle als daar ook maar iets van waar is.

De baan naast het nieuwe voetbalstadion op de autostrade ligt er enorm slecht bij als men met zo van die weersomstandigheden te doen heeft, verschrikkelijke aquaplaning daar.

Ik ben er gelukkig doorgeraakt ondanks de sneeuw en de regen de mist en andere weggebruikers die dit alles niet zo nauw wisten te nemen en vol op het gas bleven staan met alle gevolgen van dien ...

Wordt vervolgd ...
Deze post even lenen voor een ander topic, vooral over die trajectcontrole en inhalende camions.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 15:56   #3
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Maar zoiets flitsen ze natuurlijk niet he. Dat vraagt immers en investering van centjes en moeite.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 16:10   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Maar zoiets flitsen ze natuurlijk niet he. Dat vraagt immers en investering van centjes en moeite.
In Vlaanderen kan men gemakkelijk binnen de 5 m van iemands bumper plakken en dat over vele tientallen kms als men maar niet snelller als de limiet rijdt, dit tijdens de drukke uren, en het mag zelfs ook natte weg zijn who cares ?

Maar als men 2 uur later aan 140 kmh op 200 m van iemands bumper rijdt op droge rustige snelweg en op zijn gemak aan ´t kruisen is dan is men een snelheidsduivel, rijdt men nog enkele uurtjes later aan 180 kmh en pakweg 400 m afstand van iemands bumper tja dan riskeert men rijverbod en wie weet steken ze je nog in den bak. Verkeerscrimineel-racer-kindermoordenaar !!!
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 18:13   #5
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Gisteren omstreeks 19u �* 20u en later vanaf de kust richting Antwerpen.



En toch bleven die vrachtwagens elkaar vlotjes inhalen????

Ik denk dat men dat inhaalverbod best eens gaat vertalen in het PL taaltje want daar begrijpen ze dat niet echt goed denk ik.

Was er eentje die er zelfs in slaagde om het uiterst linkse rijvak te gebruiken

Ik schreef het al eerder tot vervelens toe 'brug der zuchten' (Gent) 90km/u jaja dada voorbijvliegen doen ze daar ondanks de traject controle als daar ook maar iets van waar is.
Als dan de auto's en andere voertuigen ook 90km/u rijden is er toch geen probleem? Of maakt het niet zo uit als die in de door u beschreven weersomstandigheden gas geven?

Citaat:
De baan naast het nieuwe voetbalstadion op de autostrade ligt er enorm slecht bij als men met zo van die weersomstandigheden te doen heeft, verschrikkelijke aquaplaning daar.

Ik ben er gelukkig doorgeraakt ondanks de sneeuw en de regen de mist en andere weggebruikers die dit alles niet zo nauw wisten te nemen en vol op het gas bleven staan met alle gevolgen van dien ...

Wordt vervolgd ...
Tja, een deftig wegdek leggen kunnen ze hier idd niet.
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 22:32   #6
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Voorbijstekende camions zijn een pest. Ze hinderen de verkeersdoorstroming en veroorzaken zelfs files.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 09:55   #7
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2013
Berichten: 642
Standaard

Wat ik en veel mensen die ik ken al doen is daar langs links voorbij gaan en toeteren. Sommigen gaan er dan voor rijden en duwen enkele keren lichtjes op hun rem (om de remlichten te laten flashen) en zetten dan even hun rechter richtingaanwijzer aan. Ik heb dat ook een keer gedaan maar duwde te hard op de rem Vrachtwagen ging ook op zijn rem en in een schaar staan

Nu waar wij al veel voor gelobbyd hebben :

- Totaal inhaalverbod voor vrachtwagens (droog of regenweer).
- Strengere controles en torenhoge boetes voor Buitenlandse nummerplaten.
- Veel meer controles op de afstanden tussen vrachtwagens en zwaardere boetes.
- Vrachtwagens moeten voorrang geven aan wagens die van een oprit komen.
- Geen LV (camionetten en SUV onder LV) meer op rechtse baanvakken.
- Snelheidsbegrenzer op 90, 110 of 120 km/uur in alle LV (camionetten en SUV).

En in uitbreiding maar niets met dit topic te maken :

- Volledige afschaffing van het begrip LV voor particulieren en eenmanszaken.
- Volledige afschaffing van de oldtimerwetgeving en de fiscale voordelen.
- Veel strengere controle op aftermarket wijzigingen (bijvoorbeeld verbod op andere ophangingen, uitlaten, velgen niet conform fabrikant)

...
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 11:35   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Sommigen gaan er dan voor rijden en duwen enkele keren lichtjes op hun rem (om de remlichten te laten flashen) en zetten dan even hun rechter richtingaanwijzer aan.
Ik begrijp u wel hoor want soms denk ik ook al wel eens, nu is het genoeg geweest en zou ik ook overgaan naar zo van die 'daden' dewelke dan wel weer verschrikkelijk gevaarlijk zijn mocht dit mislopen zo een actie.

Op banen en als de situatie zich ertoe loont en ze mogen op de bewuste baan inhalen heb ik er geen enkel probleem mee als ze dat op een deftige manier doen en niet zomaar ineens zonder pinken de andere rijbaan nemen.

Ik zal ook de eerste zijn als een chauffeur die even wacht om in te halen en mij doorlaat hem/haar te bedanken met een 'knipoogje' met de pinkers als ik er voorbij ben.

Ik wilde met mijn tekst naar het forum toe dan ook niet alle vrachtwagenchauffeurs veroordelen want het is maar een beperkt groepje dat al eens weet te zondigen tegen de regels.

p.s. Met de meeste zinnen in post #7, van uw opsomming van wat er zou moeten veranderen indien mogelijk ga ik akkoord.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 november 2013 om 11:39.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 22:29   #9
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Wat ik en veel mensen die ik ken al doen is daar langs links voorbij gaan en toeteren. Sommigen gaan er dan voor rijden en duwen enkele keren lichtjes op hun rem (om de remlichten te laten flashen) en zetten dan even hun rechter richtingaanwijzer aan. Ik heb dat ook een keer gedaan maar duwde te hard op de rem Vrachtwagen ging ook op zijn rem en in een schaar staan
Zou ik toch niet proberen bij een voertuig dat tien tot twintig keer zoveel weegt als uw SUV. Als die nu eens niet op zijn rem duwt zijt gij plat en hij merkt het nog niet eens.


Citaat:
Nu waar wij al veel voor gelobbyd hebben :

- Totaal inhaalverbod voor vrachtwagens (droog of regenweer).
- Strengere controles en torenhoge boetes voor Buitenlandse nummerplaten.
- Veel meer controles op de afstanden tussen vrachtwagens en zwaardere boetes.
- Vrachtwagens moeten voorrang geven aan wagens die van een oprit komen.
- Geen LV (camionetten en SUV onder LV) meer op rechtse baanvakken.
- Snelheidsbegrenzer op 90, 110 of 120 km/uur in alle LV (camionetten en SUV).

En in uitbreiding maar niets met dit topic te maken :

- Volledige afschaffing van het begrip LV voor particulieren en eenmanszaken.
- Volledige afschaffing van de oldtimerwetgeving en de fiscale voordelen.
- Veel strengere controle op aftermarket wijzigingen (bijvoorbeeld verbod op andere ophangingen, uitlaten, velgen niet conform fabrikant)

...
Kan ik mee akkoord gaan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 23:17   #10
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Gisteren omstreeks 19u �* 20u en later vanaf de kust richting Antwerpen.



En toch bleven die vrachtwagens elkaar vlotjes inhalen????

Ik denk dat men dat inhaalverbod best eens gaat vertalen in het PL taaltje want daar begrijpen ze dat niet echt goed denk ik.

Was er eentje die er zelfs in slaagde om het uiterst linkse rijvak te gebruiken

Ik schreef het al eerder tot vervelens toe 'brug der zuchten' (Gent) 90km/u jaja dada voorbijvliegen doen ze daar ondanks de traject controle als daar ook maar iets van waar is.

De baan naast het nieuwe voetbalstadion op de autostrade ligt er enorm slecht bij als men met zo van die weersomstandigheden te doen heeft, verschrikkelijke aquaplaning daar.

Ik ben er gelukkig doorgeraakt ondanks de sneeuw en de regen de mist en andere weggebruikers die dit alles niet zo nauw wisten te nemen en vol op het gas bleven staan met alle gevolgen van dien ...

Wordt vervolgd ...
Als Gentenaar ken ik het viaduct van Gentbrugge zeer goed. Het probleem daar zijn niet de vrachtwagens, die rijden namelijk gewoon 90. Het probleem ligt wel degelijk bij de personenwagens, die uit schrik om een boete op te lopen, overdreven traag gaan rijden (ik schat tussen de 75 en 80).

En het allergrootste probleem is het slechte wegdek (namelijk de voegovergangen) op het viaduct. In plaats van een deftig wegdek aan te leggen, is het natuurlijk veel gemakkelijker om de automobilist te pesten met een veel te lage snelheidslimiet (90 km/u op een kaarsrechte en brede autosnelweg) en een trajectcontrole.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2013, 22:21   #11
pdm
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Locatie: Nederland
Berichten: 39
Standaard

Hoi pas nieuw.
Waarom leggen ze geen degelijk wegdek aan dan, is het te duur?
pdm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 12:05   #12
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Right. Zodra de transportsector met zijn vingers knipt, weet Kris Clooney dat het tijd is om zijn enkels vast te grijpen en ze hun gang te laten gaan...

No way dat ze vrachtwagens ooit degelijk gaan controlereren/beboeten in dit land.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 15:04   #13
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Ik ondervind er in feite weinig hinder van. Met een deugdelijke GPS + coyote kan je toch al snel op een autorit van 60 min, 10 minuten 'winst' maken.
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 14:05   #14
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2013
Berichten: 642
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Ik ondervind er in feite weinig hinder van. Met een deugdelijke GPS + coyote kan je toch al snel op een autorit van 60 min, 10 minuten 'winst' maken.
Dus van u mogen vrachtwagens dan altijd maar op de twee rechtse baanvakken hangen? En de camionetten op het linkse baanvak?

Deze middag terug van Gent gekomen. Het was grijs weer en het regende. Ik heb meer vrachtwagens op het middenvak gezien dan op het rechtse vak. Rij je tegen 120-130 km/uur op het linkse vak dan plakken de werfcamionetten tegen uw achterbumper. En maar met hun grootlichten flashen. Op zo'n momenten is mijn cruise control defect en krijg ik een kramp in mijn rechterbeen. Mooi afzwakken tot 100 km/uur tot ze zigzaggend en al toeterend beginnen te slalommen. Dan even plankgas naar +180 km/uur en ze zijn in uw achteruitkijkspiegel verdwenen. Triestige apen
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 14:16   #15
g_z
Parlementslid
 
g_z's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 1.964
Standaard

Heb je een wandelstok?

Het is ook wat met die vrachtwagens die een te zware lading dragen en als je op rechts rijd kan het zijn dat je uit balans geraakt, dat wil je niet hebben met een oplegger.
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 20:06   #16
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Dus van u mogen vrachtwagens dan altijd maar op de twee rechtse baanvakken hangen? En de camionetten op het linkse baanvak?

Deze middag terug van Gent gekomen. Het was grijs weer en het regende. Ik heb meer vrachtwagens op het middenvak gezien dan op het rechtse vak. Rij je tegen 120-130 km/uur op het linkse vak dan plakken de werfcamionetten tegen uw achterbumper. En maar met hun grootlichten flashen. Op zo'n momenten is mijn cruise control defect en krijg ik een kramp in mijn rechterbeen. Mooi afzwakken tot 100 km/uur tot ze zigzaggend en al toeterend beginnen te slalommen. Dan even plankgas naar +180 km/uur en ze zijn in uw achteruitkijkspiegel verdwenen. Triestige apen
Van mij mogen vrachtwagens altijd inhalen. Ik heb heel veel respect voor het vrachtvervoer.

En wat rij je ook tegen 120 links?
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 23:41   #17
g_z
Parlementslid
 
g_z's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 1.964
Standaard

En bij slingeren.

Voorzichtig en weten wanneer tegen te sturen en blijf vooral van het gaspedaal af tenzij..

Dus met andere woorden: keep ya head cool to stay cool.
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 09:26   #18
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2013
Berichten: 642
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Van mij mogen vrachtwagens altijd inhalen. Ik heb heel veel respect voor het vrachtvervoer.

En wat rij je ook tegen 120 links?
Wettelijke maximum snelheid in België misschien

En van mij mogen ze direct een nultolerantie op vrachtwagens invoeren. Inhaalverbod, veel strengere en meer controles. Bij een ongeval direct persoonlijk aansprakelijk stellen en werkgever verplichten deze chauffeur zijn C4 te geven. En veel zwaardere straffen geven zoals rijverbod of levenslange intrekking van hun rijbewijs. Nog straffer zelfs : elke dode vrachtwagenchauffeur is weer een cowboy op de baan minder
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 10:27   #19
g_z
Parlementslid
 
g_z's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 1.964
Standaard

In 2005 had ik wel een cabrio, had ik gekocht voor 35.000 Euro destijds.

Op cruisecontrol, maar reed maximaal 230 helaas.
Bij het intrappen van het gaspedaal gaat cruisecontrol af,
maar heb je weinig aan als het niet harder kan.

Door de bochten in het landschap van Spanje is wel leuk,
vooral met zonsondergang.

Wel zorgen dat je 1 of 2 schone extra t-shirts bij de hand hebt en voldoende drinkwater.
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be