Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 december 2013, 08:56   #1
Dower
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 april 2013
Berichten: 22
Standaard Juridisch advies bij kettingbotsing?

Is de schadevergoeding fysiek en materieel iets wat collectief beslist wordt of iets wat je individueel kan aanvechten? K lees dat er bij de vorige grote kettingbotsing een collectieve regeling getroffen is: http://www.intoverkeersrecht.be/news...ngbotsing.html

Maar wat als ik als slachtoffer niet akkoord ga? Moet ik mij dan schikken?
Dower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 09:04   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Je kan altijd je mening kenbaar maken aan je verzekeringsmaatschappij, aan de advocaat van je rechtshulp ...
Je kan altijd de zaak voor de rechtbank doen brengen.

Dat kan nuttig zijn als je denkt dat men uit de vaststellingen kan concluderen dat men jou niets kan verwijten, en een andere chauffeur wel.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 09:24   #3
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.778
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dower Bekijk bericht
Is de schadevergoeding fysiek en materieel iets wat collectief beslist wordt of iets wat je individueel kan aanvechten? K lees dat er bij de vorige grote kettingbotsing een collectieve regeling getroffen is: http://www.intoverkeersrecht.be/news...ngbotsing.html

Maar wat als ik als slachtoffer niet akkoord ga? Moet ik mij dan schikken?
Het staat nochtans letterlijk in de tekst van je link :
Citaat:
Wanneer men niet meer kan uitmaken wie op wie gebotst is, past men een uitzonderlijke regeling toe. Hierbij dekt de autoverzekeraar de lichamelijke letsels van de slachtoffers. De materiële schade wordt dan weer ofwel door de omniumverzekering vergoed of door een tegemoetkoming van de helft van de waarde van de wagen of de helft van de prijs van de herstellingen van de wagen.
Maw kan jij wel hard maken dat jou niks te verwijten valt, en dat je kan bewijzen dat die andere volledig aansprakelijk is, dan kan je nog steeds een volledige schadevergoeding (evt. voor de rechtbank) eisen.
In de praktijk gaat dit dan, als ik de tekst lees, over het feit dat je nog max. de helft van de materiele schade meer kan verwerven.
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)
job is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be