Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 november 2020, 11:06   #21
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ze noemen dat een zakmes.

Zo eigenaardig is dat dus niet.
Om een appeltje voor de dorst met te schillen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 12:40   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik heb ooit een jogster een hondje dat wou spelen, met haar estafettestok zien bedreigen. Onderschat het ego van sommige amateursporters niet: haal hen vooral niet uit hun ritme.
Buiten de piste heb ik maar zeer weinig estafettestokken gezien.
En aangezien het hier over een jogster gaat, zal het toch geen dubbelzinnige praat zijn.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 12:45   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

In een andere krant las ik dat de hond inderdaad niet aan de lijn was.
De eigenares vertelde dat ze de hond gedurende gans de wandeling aan de lijn houdt, behalve in haar eigen straat waar geen doorlopend verkeer was.
Het zou een braaf hondje geweest zijn.

Dus : fout van het baasje.
Maar rondlopen met een mes in je heuptasje, en de hondjes doodsteken, is wel een veel grotere fout. Fout in het strafrecht, en fout in zijn hersenen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 12:49   #24
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

je weet niet wat er gebeurd is.
meer als speculeren kun je niet maar een hond is geen mens hé.

dus oppassen met termen als moord
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 13:04   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Om een appeltje voor de dorst met te schillen?
Maakt het wat uit? Een zakmes is net dat, een mes dat je in uw zak hebt zitten.

Niets verkeerd mee, niet verboden.
En zelfs dan nog.

Seffens komen ze ons nog vertellen dat je jezelf moet laten bijten door een loslopende hond nota bene en je mag je niet verdedigen...

Want dat is moord...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 13:05   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In een andere krant las ik dat de hond inderdaad niet aan de lijn was.
De eigenares vertelde dat ze de hond gedurende gans de wandeling aan de lijn houdt, behalve in haar eigen straat waar geen doorlopend verkeer was.
Het zou een braaf hondje geweest zijn.

Dus : fout van het baasje.
Maar rondlopen met een mes in je heuptasje, en de hondjes doodsteken, is wel een veel grotere fout. Fout in het strafrecht, en fout in zijn hersenen.
Nee hoor, u verdedigen tegen een hond die u aanvalt is niet verboden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 20:32   #27
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Jazeker, dat is noodzakelijk om u te kunnen verdedigen wanneer je wordt aangevallen door een loslopende hond. Of wat gaat u doen als een pitbull of Duitse scheper u aanvalt?

Ook in dit verhaal lees ik nergens of de hond al dan niet aan de leiband was, wat mogelijk de verklaring is waarom de jogger de hond met een mes stak.

Ik weet niet of dit daadwerkelijk het geval is dan wel dat het hier om een geesteszieke gaat, maar dit is wel doorgaans de aanleiding tot zo'n zaken.

1/ Eigenaar van de hond leeft de wet niet na en laat zijn hond vrij loslopen.

2/ De hond kan daardoor een wandelaar of jogger aanvallen.

3/ Deze verweert zich en steekt de hond met een mes.

4/ De hond sterft.

Kortom een string van events, waarbij de aanleiding of oorzaak ligt bij het feit dat de eigenaar de hond niet aan de leiband had.

Ook de overheid is hier mede-oorzaak van doordat zij hoegenaamd geen controles doen of boetes uitschrijven. De sjoemelende Belg voelt zich dan hoegenaamd niet geroepen om zijn hond aan de leiband te houden, met alle gevolgen van dien.
Ook controle op wapendracht zou opvallende resultaten aan het licht brengen. Tegenwoordig worden steeds vaker ruzies met een mes beslecht.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 21:25   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Mensen. Hebben jullie het fotootje van de "hond" in kwestie eens bekeken?
Ik noem zo iets een "blafrat".

Om dat beestje dood te steken heb je niet veel mes nodig.
Om dat beestje een bedreiging te vinden , prima, als je een kleuter of doodzieke volwassene bent, mogelijk.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 22:23   #29
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Jack Russel zijn heel energieke hondjes die rare bokke sprongen kunnen maken. Ik heb er eens een plotseling zien uitbreken en voor een fietser zien springen. Had slecht kunnen aflopen voor de fietser, maar gelukkig viel deze niet.

De loper hier had mogelijk in het verleden al problemen met loslopende honden die hem bedreigd of gebeten hebben. Hij ging dan voortaan lopen met een mes op zak teneinde niet op opnieuw gebeten te worden en zich ten minste te kunnen verdedigen. Toen hij de hond op zich zag afstormen nam zijn instinct het over en stak hij in een reflex de hond met een mes. Toevallig was dat recht in he hart en kwam de hond te overlijden.

Dit is wellicht het meest plausibele scenario. De kranten maken daar meteen iets heel anders van teneinde het publieke slachtoffer rol hier uit te vergroten.

Hier ook een voorbeeld van een lieve, loslopende hond welke boosaardige mensen slaan met allerhande voorwerpen;

https://www.youtube.com/watch?v=4vuJnfsMQiw
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 18 november 2020 om 22:26.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 22:46   #30
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Gewoon iemand die een afkeer heeft van (loslopende) honden die de straat en voetpaden volkakken.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 07:21   #31
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Jack Russel zijn heel energieke hondjes die rare bokke sprongen kunnen maken. Ik heb er eens een plotseling zien uitbreken en voor een fietser zien springen. Had slecht kunnen aflopen voor de fietser, maar gelukkig viel deze niet.

De loper hier had mogelijk in het verleden al problemen met loslopende honden die hem bedreigd of gebeten hebben. Hij ging dan voortaan lopen met een mes op zak teneinde niet op opnieuw gebeten te worden en zich ten minste te kunnen verdedigen. Toen hij de hond op zich zag afstormen nam zijn instinct het over en stak hij in een reflex de hond met een mes. Toevallig was dat recht in he hart en kwam de hond te overlijden.

Dit is wellicht het meest plausibele scenario. De kranten maken daar meteen iets heel anders van teneinde het publieke slachtoffer rol hier uit te vergroten.

Hier ook een voorbeeld van een lieve, loslopende hond welke boosaardige mensen slaan met allerhande voorwerpen;

https://www.youtube.com/watch?v=4vuJnfsMQiw
We kennen uw mening mbt huisdieren....
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 22:39   #32
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
We kennen uw mening mbt huisdieren....
Alle respect voor huisdieren. Ik ben tegen dierenmishandeling.
Dit hondje is het slachtoffer van een sporter die het beu is dat hondjes blaffen of keffen als je aan het sporten bent.
Ik kan het mij voorstellen. Een mes op zak en het is vlug gebeurd.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 07:37   #33
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard

Het zijn steeds de baasjes die in de fout gaan. Men zou die beter neersteken. Hier in de buurt zijn er zo velen die niet beter verdienen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 19:12   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nee hoor, u verdedigen tegen een hond die u aanvalt is niet verboden.
Zelfs je verdediging tegen een "aanvallende" en "hond" moet proportioneel zijn. Het ging hier gvd meer over een preutenlekker dan over een hond.

Ik wacht met ongeduld het verdere nieuws over deze feiten af.
We gaan dan zien wie gelijk heeft: jij of ik.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 20 november 2020 om 19:14.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 20:25   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Zelfs de meest energetische Parsons Jack Russel op speed is niet veel meer dan een kortharige pantoffel als een volwassen persoons voet in dat aarsje gaat.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 20:39   #36
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zelfs de meest energetische Parsons Jack Russel op speed is niet veel meer dan een kortharige pantoffel als een volwassen persoons voet in dat aarsje gaat.
Ja maar niet iedereen kent zomaar alle hondenrassen.

Pitbulls en Staffordshire bull terriërs zijn ook ‘kleine’ honden, maar moest er zo ene op mij afkomen dan heb ik een mes meer dan nodig.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 20:59   #37
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja maar niet iedereen kent zomaar alle hondenrassen.
Onwetendheid is te verhelpen, domheid niet.

Citaat:
Pitbulls en Staffordshire bull terriërs zijn ook ‘kleine’ honden, maar moest er zo ene op mij afkomen dan heb ik een mes meer dan nodig.
Verschil van 300%+ in massa.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 21:02   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja maar niet iedereen kent zomaar alle hondenrassen.

Pitbulls en Staffordshire bull terriërs zijn ook ‘kleine’ honden, maar moest er zo ene op mij afkomen dan heb ik een mes meer dan nodig.
Dit is het hondje, en dat is zelfs geen Jack Russel, maar echt een schoothondje.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 21:09   #39
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dit is het hondje, en dat is zelfs geen Jack Russel, maar echt een schoothondje.
Ik praat die jogger ook niet goed. Hij zou zich best zelf melden en het uitleggen.

Wat ik wou zeggen: hou uw hond aan de lijn. Als een Jack Russel in uw been bijt gaat ge evengoed een beet hebben en antibiotica nodig hebben. En een beet van een Jack Russel doet ook pijn.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 23:22   #40
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.225
Standaard

ik hoop dat die jogger wordt platgereden door nen dikke camion
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be