Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 november 2019, 19:29   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
En spreken die ouders thuis Nederlands tegen hun kinderen? Nee, dus. Dat is voor kinderen ook niet nodig, die leren heel snel een taal bij.
Er moet dus iets anders aan de basis van de achterstand liggen van de moslimkinderen bedoel je?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 19:30   #22
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Achteraf niet komen zagen als Vlaanderen echt naar een derdewereld land begint af te zakken.
Dat is helemaal niet erg. Dat is eigenlijk de enige manier om die migratie-instroom af te dijken.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 19:33   #23
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.972
Standaard

Oh jee, er wordt eens een inspanning gevraagd
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 19:35   #24
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Achteraf niet komen zagen als Vlaanderen echt naar een derdewereld land begint af te zakken.
Wat is er nu dan aan het gebeuren?!
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 19:40   #25
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Wat is er nu dan aan het gebeuren?!
Amerikaanse toestanden.



Zal hier niet anders zijn. Een onderklasse.

En ze hebben het aan hun eigen te danken, want itt Amerika hebben ze hier wel alle kansen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 19:58   #26
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Kinderen leren de Nederlandse taal sowieso op school. Vanwaar die haast?
Misschien omdat het vandaag overduidelijk is voor iedereen die zijn/haar ogen open trekt dat kinderen die met een taalachterstand aan school beginnen, moeilijkheden hebben in ALLE lessen, achterop geraken, blijven zitten, gaandeweg schoolmoe worden, ... - en hun taalachterstand NIET inlopen.

Uit ervaring kan ik zeggen dat voor kleine kinderen met een normale intelligentie een taalbad van enkele maanden volstaat - en daarna kunnen ze een normaal schooltraject volgen.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 20:36   #27
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
De leraar moet er voor zorgen dat hij/zij vlotjes Berbers, Turks, Roemeens, Lingala, Swahili, Mandarijns, Tsjetsjeens, Perzisch, Koerdisch, Hindi, Klingon ...... kent
En Zuid-Afrikaans ,

dat is nog de minst moeilijke van alle Afrikaanse talen voor ons.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 20:40   #28
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Misschien omdat het vandaag overduidelijk is voor iedereen die zijn/haar ogen open trekt dat kinderen die met een taalachterstand aan school beginnen, moeilijkheden hebben in ALLE lessen, achterop geraken, blijven zitten, gaandeweg schoolmoe worden, ... - en hun taalachterstand NIET inlopen.

Uit ervaring kan ik zeggen dat voor kleine kinderen met een normale intelligentie een taalbad van enkele maanden volstaat - en daarna kunnen ze een normaal schooltraject volgen.
Et voila.

Als ze vlot Nederlands kunnen, is de kans zeer groot dat ze later op school ook slagen en bijgevolg in het leven.

Als ze tot hun 6 thuis worden gehouden en op de lagere school de ene ramp na de andere meemaken omdat ze totaal Nederlandsonkundig zijn, zijn het vogels voor de kat en zullen ze waarschijnlijk wel eens de binnenkant van Leuven centraal te zien krijgen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 20:48   #29
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dat was vroeger de naam voor het kleuteronderwijs, de bewaarschool.
Ik dacht dat het de kakschool was.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 20:50   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik dacht dat het de kakschool was.
De papschool.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 20:56   #31
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik dacht dat het de kakschool was.
Ik ben nogal leergierig. Wat is het verschil tussen de Parijse kakschool, die u met onderscheiding gevolgd hebt en de Vlaamse kakschool waar uw kind(eren) de zin van het kakken geleerd heeft? Een zakelijk, niet te kleurig en geurig antwoord volstaat!
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 21:13   #32
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
https://m.standaard.be/cnt/dmf201911...=3402437416340



Dhr Marx heeft toch wel grotendeels gelijk.

Ook de kleuters moeten snel-snel op hun 5de al heel het Nederlands kennen of anders worden ze ironisch genoeg nog meer achteruit gesteld... Een pesterijtje van de Vlaams-nationalist naar de migranten.

Achteraf niet komen zagen als Vlaanderen echt naar een derdewereld land begint af te zakken.
Dhr Marx heeft het wel over nieuwkomers. Dat is iets anders dan kinderen die hier geboren zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Kinderen leren de Nederlandse taal sowieso op school. Vanwaar die haast? En wie achter staat in het eerste leerjaar wordt al begeleid met extra taallessen of ondersteuning. De pesterij van Weyts en z'n voorgestelde maatregel om anderstaligen te doen dubbelen zijn nergens voor nodig.
Dus wij moeten meer belasting betalen (loon van die extra leerkrachten) omdat gij te lui zijt om uw kinderen Nederlands te leren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Het is trouwens helemaal niet logisch uw kind enkel in het Nederlands op te voeden als één of beide ouders anderstalig is.
Dat vraagt ook niemand. Het is beter ze tweetalig op te voeden. Maar zorg ervoor dat ze voldoende Nederlands kennen om de lessen te kunnen volgen op het eerste leerjaar. Dat hoeft helemaal biet perfect te zijn. Wij hadden op het eerste leerjaar ook nog weinig of niks Nederlands geleerd. Tot dat moment was bijna de ganse klas Limburgs-talig. Van een niet-germaanse-taal overschakelen naar Nederlands is dan weel veel moeilijker dan van een regiotaal die verbonden is met Duits en Nederlands naar standaardnederlands.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 21:17   #33
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De papschool.

Als je nu verdomd allemaal eens nadacht dan stel je vast dat deze vrouw beter de Nederlandse schrijftaal beheerst dan velen op dit forum.
Dus is het voor haar geen probleem om haar kinderen op de voeden met als basis de Nederlandse taal. Al de smurrie die ze hier dus komt verkondigen zijn waarschijnlijk gewoon leugens. De feiten bewijzen het. En als het gewoon leugens zijn dan heb ik voor haar één advies. Je bent hier goed ontvangen en je kreeg dus alle kansen. Ik zal ze niet opsommen. Maar als je hier wilt deelnemen aan het sociale leven als Belg kan ik alleen nog adviseren van uw vlooien in de grote zandbak achter te laten. Waar je trouwens bent gaan lopen dan van uw goede broeders en zusters. Dat gij niet nadenkt is een feit. Ofwel bedien je u van een smerige Belg of Vlaming om uw vertaalde ellende hier te deponeren de Nederlandse taal. Ofwel ben je geen vluchteling of ben je er eentje van de vierde generatie.
Maar wat ik nog veel erger vind is het feit dat halve zolen hier nog met U in debat gaan over door U verzonnen leugens en dit zonder zich maar enige vraag te stellen over de waarheid van de waanzin die je hier komt verbeelden.
Maar zulke leugenaars hebben sommigen graag op dit forum.
Ze wachten op andere hooligans waar ze verzonnen conflicten kunnen mee uitvechten. Dat hooliganisme moet een zeer plezante hobby zijn.
Een hobby die het verstand benevelt. Want ofwel gij ofwel anderen hier aanwezig horen thuis in de papschool. Alle betrokken partijen mogen zich die vraag stellen.
Wat mij betreft? Foert mevrouw! Zaag dus tegen uw wormen.

Laatst gewijzigd door werkman : 5 november 2019 om 21:25.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 21:24   #34
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Als je nu verdomd allemaal eens nadacht dan stel je vast dat deze vrouw beter de Nederlandse schrijftaal beheerst dan velen op dit forum.
Dus is het voor haar geen probleem om haar kinderen op de voeden met als basis de Nederlandse taal. Al de smurrie die ze hier dus komt verkondigen zijn waarschijnlijk gewoon leugens. De feiten bewijzen het. En als het gewoon leugens zijn dan heb ik voor haar één advies. Je bent hier goed ontvangen en je kreeg dus alle kansen. Ik zal ze niet opsommen. Maar als je hier wilt deelnemen aan het sociale leven als Belg kan ik alleen nog adviseren van uw vlooien in de grote zandbak achter te laten. Waar je trouwens bent gaan lopen dan van uw goede broeders en zusters. Dat gij niet nadenkt is een feit. Ofwel bedien je u van een smerige Belg of Vlaming om uw vertaalde ellende hier te deponeren de Nederlandse taal.
Maar wat ik nog veel erger vind is het feit dat halve zolen hier nog met U in debat gaan over door U verzonnen leugens en dit zonder zich maar enige vraag te stellen over de waarheid van de waanzin die je hier komt verbeelden.
Maar zulke leugenaars hebben ze graag op dit forum.
Ze wachten op andere hooligans waar ze verzonnen conflicten kunnen mee uitvechten. Dat hooliganisme moet een zeer plezante hobby zijn.
Een hobby die het verstand benevelt. Want ofwel gij ofwel anderen hier aanwezig horen thuis in de papschool. Alle betrokken partijen mogen zich die vraag stellen.
Wat mij betreft? Foert mevrouw! Zaag dus tegen uw wormen.
Lol, Guinevere is nen even Vlaamse mijnheer als gij of ik hoor werkman.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 21:31   #35
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Lol, Guinevere is nen even Vlaamse mijnheer als gij of ik hoor werkman.

Mogelijk! Maar alleszins een groffe leugenaar met een straffe verbeelding.
Maar sommigen op dit forum weten het niet of willen het niet weten.
Met stenen over en weer over de afspanning gooien is plezanter.
En of het een man of vrouw is heeft geen belang voor mij.
Ik beoordeel het gedrag. Bij de Neanderthalers waren er ook zowel mannen als vrouwen.

Laatst gewijzigd door werkman : 5 november 2019 om 21:32.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 21:34   #36
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Mogelijk! Maar alleszins een groffe leugenaar met een straffe verbeelding.
Maar sommigen op dit forum weten het niet of willen het niet weten.
Met stenen over en weer over de afspanning gooien is plezanter.
En of het een man of vrouw is heeft geen belang voor mij.
Ik beoordeel het gedrag. Bij de Neanderthalers waren er ook zowel mannen als vrouwen.
Het is een perfect neergezet typetje in elk geval.
Ter appreciatie gooi ik af en toe een steen terug.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 22:09   #37
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Het is een perfect neergezet typetje in elk geval.
Ter appreciatie gooi ik af en toe een steen terug.

Dat mag natuurlijk. Zolang je ernaast gooit prijs ik mij gelukkig.
Qua karakter ben ik wel geen bonobo maar wel een chimpanzee.
Het achterste deel van mijn hersens ben ik kwijt. Dus!
Maar nu ga ik wijselijk zwijgen. Er is weer een andere topic waar ik best wegblijf. Mezelf kennende. Maar dat gebeuren zou wat gebeurt voorzag ik reeds lang. Dat sire die keus zou maken dus.
De hele politieke wereld staat op zijn kop. De traditionele partijen willen zich niet splitsen en de N-VA wil van de dreiging van het Belang af. Dus wel splitsen ditmaal om het gezicht te redden.
Een derde keer een knieval op korte tijd van het Vlaamse heir zal ditmaal niet klakkeloos aanvaard meer worden.
Over het verdere verloop spreek ik mij niet uit. Dieren in nood maken soms rare bokkesprongen. En het hele zootje kruipers allerhande probeert nu wel te springen. Dus van die nieuwe topic blijf is wijselijk weg.
Ik wil een aanval van een bende hooligans vermijden.
Voor de rest vermaak ik mij wel kostelijk. Wat er met dit land gebeurt kan mij niks meer schelen. Ik ben gebombardeerd tot een tweede keus sujet.
Zo zijn er misschien velen maar ik besef het. Anderen?????
Dat ze het dus maar oplossen. Den deze speelt niet meer mee.
De Panda's kunnen de zolder van hun broek nu zelf maar uitkuisen.
Er zit vuiligheid genoeg in.
Ondertussen speel ik wel met mijn slakken.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be