Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 21 februari 2005, 18:54   #61
Necrofilius Rectum
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Berichten: 94
Standaard

Ik voorspel een slechte tijd voor de gewone kans-rijken.

Er is een beweging op gang die dit hinderend fenomeen gaat wegvagen.
Zo kan het niet verder!
Die luitjes die alle dagen naar het werk gaan en de gebraden kippen zomaar in de mond krijgen zullen het geweten hebben.
Er moet eindelijk eens een gelijkschakeling komen.
Iedereen kansarm.

Eerlijker kan niet.

Laatst gewijzigd door Necrofilius Rectum : 21 februari 2005 om 18:55.
Necrofilius Rectum is offline  
Oud 21 februari 2005, 18:56   #62
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
U doet alsof het alleenstaande gevallen zijn.
Mijn ouders hebben hun huis gekocht in 1969 voor 750'000 bfr. Vandaag zouden ze makkelijk 10 �* 11 miljoen voor krijgen. Dat is factor 13 en meer.
Mijn buur heeft in 1975 zijn villa met veel grond laten bouwen alles inbegrepen (dus ook de grond) voor ook 750'000 bfr. Vandaag gaat dat niet onder de 10'000'000 bfr.
Iedere woning die je ziet op het net of in de krant is minimaal circa 90'000€. dat zijn woningen die 25 jaar geleden soms nog geen 250'000 bfr kosten. De mensen trokken er zelfs hun neus voor op.
De ligging zal er veel aan doen daar ben ik akkoord mee. Maar over het algemeen? x12. In de walen zal het meestal wat lager zijn maar ze zitten toch ook in de superlift.
Inderdaad de overheid moet iets doen. Moest al lang gedaan geweest zijn zelfs.
inderdaad

de private woonmarkt aan banden dus
om te beginnen huurprijzen quota
u heeft een huis dat u wil verhuren
een ambtenaar-schatter komt langs
en die bepaald de huurprijs

een marokkaanse vriend van mij kocht acht jaar geleden een huis voor ong 800 000 fr
nu verkoopt hij het aan 7 000 000
maar nee er is vooral niets mis met de huurmarkt
door te hoge huishuren kunnen armen hun uitkering niet aanwenden om uit de armoede te geraken
daardoor blijven ze afhankelijk
daardoor kunnen de lasten niet om laag
de economen en bedrijfsleiders mogen hun 7 percent lasten verlaging hebben
maar eerst poten af van mijn basisbehoeften
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 21 februari 2005, 18:59   #63
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

En inderdaad er moeten gronden vrijgemaakt worden met een quota voor de armen, de kans- armen. X zovelen in de stad die geen woning kunnen kopen? X evenveel gronden en huizen vrijmaken voor hun. Laat ze een heel bescheiden geldsommetje betalen via een subsidie van de rijke stinkers hun solidariteits bijdrage mee of tegen hun zin zodat de kans-armen buiten schot blijven. De gronden en huizen worden tegen kostprijs vergoed en de huisvesting is een gedane zaak. Ze konden het vroeger wel aanbieden, waarom nu niet meer?
Zijn er minder huizen nu of zijn er meer kans armen gekomen? Het ei of de kip.
Ze geven wel 280'000'000 milj bfr of zoiets om bussen te laten rijden. Het aanleggen van een tramlijn kost meer dan een halve wijk bij te bouwen. Voor de prijs van een klein bruggetje te schilderen zet je een redelijk flatje.
Het abx kerkhof kost 1 miljard of nog meer. Daar zet je een gans dorp mee.
Mambo is offline  
Oud 21 februari 2005, 19:09   #64
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
U doet alsof het alleenstaande gevallen zijn.
Mijn ouders hebben hun huis gekocht in 1969 voor 750'000 bfr. Vandaag zouden ze makkelijk 10 �* 11 miljoen voor krijgen. Dat is factor 13 en meer.
Mijn buur heeft in 1975 zijn villa met veel grond laten bouwen alles inbegrepen (dus ook de grond) voor ook 750'000 bfr. Vandaag gaat dat niet onder de 10'000'000 bfr.
Iedere woning die je ziet op het net of in de krant is minimaal circa 90'000€. dat zijn woningen die 25 jaar geleden soms nog geen 250'000 bfr kosten. De mensen trokken er zelfs hun neus voor op.
De ligging zal er veel aan doen daar ben ik akkoord mee. Maar over het algemeen? x12. In de walen zal het meestal wat lager zijn maar ze zitten toch ook in de superlift.
Inderdaad de overheid moet iets doen. Moest al lang gedaan geweest zijn zelfs.
Neenee, het is véél erger dan je denkt. Een kennis van me kocht anderhalf jaar geleden een huis van 2,5 miljoen bef. Hij heeft het onlangs verkocht voor 5,5 miljoen. De prijzen van de huizen zijn verdorie verdubbeld op een goed jaar tijd!

Met al je voorbeelden... vraag jezelf ook eens af wat er in die tijd gebeurd is met die huizen en of ze wel in dezelfde staat gebleven zijn.
Mijn ouders kochten 22 jaar geleden ook een huis van 800.000 bef. Nu zouden ze er ook 6 �* 6,5 miljoen voor krijgen. Ze hebben in die 22 jaar wel een paar miljoen in dat huis geïnvesteerd. Zet het huis terug in de stand van toen (een dak dat lekt als een zeef, slechte elektriciteit die maar één apparaat per keer kan dragen, 1 verwarming voor het hele huis, geen badkamer, muren die zo vochtig staan dat je behang er na 5 minuten weer af ligt, geen stadswater, rudimentaire keuken met kookvuur op gasflessen & enkelvoudig wasbekken, breek die achterbouw af die ze gezet hebben, maak de mooi aangelegde tuin opnieuw tot afvalstort...) en dat gaat voor een pak minder als 6 miljoen verkocht worden.
__________________

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 21 februari 2005 om 19:11.
Nynorsk is offline  
Oud 21 februari 2005, 19:16   #65
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
En inderdaad er moeten gronden vrijgemaakt worden met een quota voor de armen, de kans- armen. X zovelen in de stad die geen woning kunnen kopen? X evenveel gronden en huizen vrijmaken voor hun. Laat ze een heel bescheiden geldsommetje betalen via een subsidie van de rijke stinkers hun solidariteits bijdrage mee of tegen hun zin zodat de kans-armen buiten schot blijven. De gronden en huizen worden tegen kostprijs vergoed en de huisvesting is een gedane zaak. Ze konden het vroeger wel aanbieden, waarom nu niet meer?
Zijn er minder huizen nu of zijn er meer kans armen gekomen? Het ei of de kip.
Ze geven wel 280'000'000 milj bfr of zoiets om bussen te laten rijden. Het aanleggen van een tramlijn kost meer dan een halve wijk bij te bouwen. Voor de prijs van een klein bruggetje te schilderen zet je een redelijk flatje.
Het abx kerkhof kost 1 miljard of nog meer. Daar zet je een gans dorp mee.
Dan wordt iedereen kansarm . Geef mij dan toch liever een gesubsidieerd huisje. Je zou wel gek moeten zijn om te gaan werken, als je huis dan meer kost.
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 21 februari 2005, 19:18   #66
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas

een marokkaanse vriend van mij kocht acht jaar geleden een huis voor ong 800 000 fr
nu verkoopt hij het aan 7 000 000
en hij heeft niets geïnvesteerd in dat huis zeker?
Hij heeft het laten verkommeren en toch heeft hij het kunnen verkopen aan 7 miljoen?

onnozelaars.
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 21 februari 2005, 19:19   #67
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Neenee, het is véél erger dan je denkt. Een kennis van me kocht anderhalf jaar geleden een huis van 2,5 miljoen bef. Hij heeft het onlangs verkocht voor 5,5 miljoen. De prijzen van de huizen zijn verdorie verdubbeld op een goed jaar tijd!

Met al je voorbeelden... vraag jezelf ook eens af wat er in die tijd gebeurd is met die huizen en of ze wel in dezelfde staat gebleven zijn.
Mijn ouders kochten 22 jaar geleden ook een huis van 800.000 bef. Nu zouden ze er ook 6 �* 6,5 miljoen voor krijgen. Ze hebben in die 22 jaar wel een paar miljoen in dat huis geïnvesteerd. Zet het huis terug in de stand van toen (een dak dat lekt als een zeef, slechte elektriciteit die maar één apparaat per keer kan dragen, 1 verwarming voor het hele huis, geen badkamer, muren die zo vochtig staan dat je behang er na 5 minuten weer af ligt, geen stadswater, rudimentaire keuken met kookvuur op gasflessen & enkelvoudig wasbekken, breek die achterbouw af die ze gezet hebben, maak de mooi aangelegde tuin opnieuw tot afvalstort...) en dat gaat voor een pak minder als 6 miljoen verkocht worden.
Ik neig u gelijk te geven maar als je rondkijkt op immo website's vind je dergelijke renovatie panden niet onder 90.000€. En als je ouders 22 jaar geleden al 800'000 bfr betaalden zal het heus wel nog wat meer zijn dan dat. En ja iedereen renoveert en wie het nu zou kopen zal ook opnieuw renoveren zelfs daar waar het niet moet.
Mambo is offline  
Oud 21 februari 2005, 19:22   #68
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
en hij heeft niets geïnvesteerd in dat huis zeker?
Hij heeft het laten verkommeren en toch heeft hij het kunnen verkopen aan 7 miljoen?

onnozelaars.
Je moet daar niet mee lachen want het gaat zo. 7 �* 8 jaar betaalde je in Gent op de muide meestal 300'000 �* 500'000 bfr. Vandaag gaat daar niks meer buiten voor minder dan circa 5'000'000 bfr. (en geloof me, daar kennen ze meestal geen renovatie werk)
Mambo is offline  
Oud 21 februari 2005, 19:23   #69
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Dan wordt iedereen kansarm . Geef mij dan toch liever een gesubsidieerd huisje. Je zou wel gek moeten zijn om te gaan werken, als je huis dan meer kost.
Ik weet je financiele toestand niet maar 9/10 keer zou ook jij in aanmerking komen ja. Triest hé?
Mambo is offline  
Oud 21 februari 2005, 19:37   #70
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Necrofilius Rectum
Ik voorspel een slechte tijd voor de gewone kans-rijken.

Er is een beweging op gang die dit hinderend fenomeen gaat wegvagen.
Zo kan het niet verder!
Die luitjes die alle dagen naar het werk gaan en de gebraden kippen zomaar in de mond krijgen zullen het geweten hebben.
Er moet eindelijk eens een gelijkschakeling komen.
Iedereen kansarm.

Eerlijker kan niet.
en waaruit leidt je dan af dat we tegen de gewone kansrijken zouden zijn
of dat we tegen ook maar iemand zou zijn
de gewone kansrijken hebben er alle belang bij dat wij aan onze omstandigheden zelf iets kunnen doen. Zo bliven we niet ter hunner lasten.
in t slechtste geval gaan alleen een handjevol super kansrijken daar een beetje last van hebben.
je zou ons beter wat steunen ipv altijd maar op onze kap te zitten
ga op de werkgevers die teveel profiteren hun kap zitten
of ben je daar niet moedig genoeg voor
of vind je dat het niet hoort of zo
om eens iets tegen je baas te zeggen
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 21 februari 2005, 19:41   #71
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Neenee, het is véél erger dan je denkt. Een kennis van me kocht anderhalf jaar geleden een huis van 2,5 miljoen bef. Hij heeft het onlangs verkocht voor 5,5 miljoen. De prijzen van de huizen zijn verdorie verdubbeld op een goed jaar tijd!

Met al je voorbeelden... vraag jezelf ook eens af wat er in die tijd gebeurd is met die huizen en of ze wel in dezelfde staat gebleven zijn.
Mijn ouders kochten 22 jaar geleden ook een huis van 800.000 bef. Nu zouden ze er ook 6 �* 6,5 miljoen voor krijgen. Ze hebben in die 22 jaar wel een paar miljoen in dat huis geïnvesteerd. Zet het huis terug in de stand van toen (een dak dat lekt als een zeef, slechte elektriciteit die maar één apparaat per keer kan dragen, 1 verwarming voor het hele huis, geen badkamer, muren die zo vochtig staan dat je behang er na 5 minuten weer af ligt, geen stadswater, rudimentaire keuken met kookvuur op gasflessen & enkelvoudig wasbekken, breek die achterbouw af die ze gezet hebben, maak de mooi aangelegde tuin opnieuw tot afvalstort...) en dat gaat voor een pak minder als 6 miljoen verkocht worden.
maar toch nog voor een pak meer als de oorsronkelijke 800 000 en als je het verhuurt heb je al die jaren huurinkomsten gehad
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 21 februari 2005, 19:43   #72
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
en hij heeft niets geïnvesteerd in dat huis zeker?
Hij heeft het laten verkommeren en toch heeft hij het kunnen verkopen aan 7 miljoen?

onnozelaars.
hij heeft er alleen de ramen en de deuren vervangen de dakgoot en nieuwe loodgieterij
hij heeft dat betaald met de huur
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 21 februari 2005, 19:55   #73
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
U doet alsof het alleenstaande gevallen zijn.
Mijn ouders hebben hun huis gekocht in 1969 voor 750'000 bfr. Vandaag zouden ze makkelijk 10 �* 11 miljoen voor krijgen. Dat is factor 13 en meer.
Mijn buur heeft [size=5]in 1975[/size] zijn villa met veel grond [size=4]laten bouwen[/size] alles inbegrepen (dus ook de grond) voor ook [size=5]750'000 bfr[/size]. Vandaag gaat dat niet onder de 10'000'000 bfr.
Iedere woning die je ziet op het net of in de krant is minimaal circa 90'000€. dat zijn woningen die 25 jaar geleden soms nog geen 250'000 bfr kosten. De mensen trokken er zelfs hun neus voor op.
De ligging zal er veel aan doen daar ben ik akkoord mee. Maar over het algemeen? x12. In de walen zal het meestal wat lager zijn maar ze zitten toch ook in de superlift.
Inderdaad de overheid moet iets doen. Moest al lang gedaan geweest zijn zelfs.
In die periode heb ik ook grond gekocht en ZELF gebouwd... Het kostte mij 2000000 frank! Twintig jaar later was het net geen 8 miljoen waard! En 't was nog niet eens ne villa! Heb ik mij laten kloten zeg!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!

Laatst gewijzigd door Luddo : 21 februari 2005 om 19:59.
Luddo is offline  
Oud 21 februari 2005, 20:29   #74
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Je moet daar niet mee lachen want het gaat zo. 7 �* 8 jaar betaalde je in Gent op de muide meestal 300'000 �* 500'000 bfr. Vandaag gaat daar niks meer buiten voor minder dan circa 5'000'000 bfr. (en geloof me, daar kennen ze meestal geen renovatie werk)
Amai zeg. En vrienden van me hebben op de muide een huisje gekocht voor 3 miljoen. Ruim genoeg hoor: keuken, middeplaats, salon, berging, badkamer, 2 slaapkamers. Volledig afgewerkt, met alle hedendaagse luxe. 3 miljoen oude bef.

Het huurhuis waar ik nu in woon wordt binnenkort verkocht. Schatter is geweest. 't is nog geen 2 miljoen oude bef waard. Nochtans hebben we alle luxe die ook pakweg m'n ouders hebben. En ruimte genoeg. Okey, de zolder is onbewoonbaar nu wegens volstaande met potten en pannen, en als het keihard regent vallen er wat druppels in de keuken, maar voor de rest is alles okey. Water, nieuwe electriciteit, badkamer met héérlijke douche, klein tuintje achteraan + nog een koerke,... Okey, de buurt is wat marginaal, dat is een klein nadeelke. Aan de andere kant: iedere nacht spanning en actie in je buurt, het heeft z'n charmes
Maar je kunt er zo in hoor. Wij wonen er nu 2 jaar in, iedereen kan daarin wonen zonder ook maar één verandering te moeten doen. Mijn grootouders hebben met 7 man in dat huis geleefd, dus plaats genoeg voor een gezin.
En dat voor nog geen 2 miljoen? Je ziet, het is niet overal éven duur.

Verder vraag ik me af waarom armen opeens huizen zouden moeten BEZITTEN. Wat is dat toch mer iedereen? Waarom zou iedereen een huis moeten BEZITTEN? En waarom zouden ze huizen moeten bezitten op kosten van de mensen die voor hun huis gewerkt hebben???
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 21 februari 2005, 20:31   #75
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
In die periode heb ik ook grond gekocht en ZELF gebouwd... Het kostte mij 2000000 frank! Twintig jaar later was het net geen 8 miljoen waard! En 't was nog niet eens ne villa! Heb ik mij laten kloten zeg!
Mijn neef heeft ne villa gezet voor 5 miljoen op een toch wel redelijk groot stuk grond (ik schat een 1000m²).
Hij heeft weliswaar z'n eigen handjes uit de mouwen gestoken.

10 miljoen, man, als je zoveel betaald voor een doorsnee villa'ke van tegenwoordig, dan heb je volgens mij de verkeerde aannemer gekozen, of heb je twee linkerhanden.
__________________

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 21 februari 2005 om 20:38.
Nynorsk is offline  
Oud 21 februari 2005, 20:32   #76
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
hij heeft er alleen de ramen en de deuren vervangen de dakgoot en nieuwe loodgieterij
hij heeft dat betaald met de huur
ja, en dat geloof je zelf niet.

Kansarm en fantasierijk
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 21 februari 2005, 20:34   #77
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
En als je ouders 22 jaar geleden al 800'000 bfr betaalden zal het heus wel nog wat meer zijn dan dat.
Het is een redelijk groot huis. Wel een rijhuis. De huizen waren toen ook niet gratis, al wil je dat zo doen uitschijnen.
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 21 februari 2005, 20:36   #78
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

*dubbel*
__________________

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 21 februari 2005 om 20:37.
Nynorsk is offline  
Oud 21 februari 2005, 20:49   #79
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Amai zeg. En vrienden van me hebben op de muide een huisje gekocht voor 3 miljoen. Ruim genoeg hoor: keuken, middeplaats, salon, berging, badkamer, 2 slaapkamers. Volledig afgewerkt, met alle hedendaagse luxe. 3 miljoen oude bef.

Het huurhuis waar ik nu in woon wordt binnenkort verkocht. Schatter is geweest. 't is nog geen 2 miljoen oude bef waard. Nochtans hebben we alle luxe die ook pakweg m'n ouders hebben. En ruimte genoeg. Okey, de zolder is onbewoonbaar nu wegens volstaande met potten en pannen, en als het keihard regent vallen er wat druppels in de keuken, maar voor de rest is alles okey. Water, nieuwe electriciteit, badkamer met héérlijke douche, klein tuintje achteraan + nog een koerke,... Okey, de buurt is wat marginaal, dat is een klein nadeelke. Aan de andere kant: iedere nacht spanning en actie in je buurt, het heeft z'n charmes
Maar je kunt er zo in hoor. Wij wonen er nu 2 jaar in, iedereen kan daarin wonen zonder ook maar één verandering te moeten doen. Mijn grootouders hebben met 7 man in dat huis geleefd, dus plaats genoeg voor een gezin.
En dat voor nog geen 2 miljoen? Je ziet, het is niet overal éven duur.

Verder vraag ik me af waarom armen opeens huizen zouden moeten BEZITTEN. Wat is dat toch mer iedereen? Waarom zou iedereen een huis moeten BEZITTEN? En waarom zouden ze huizen moeten bezitten op kosten van de mensen die voor hun huis gewerkt hebben???
het huis dat je beshrijft is zo goedkoop omdat het in een streek ligt waar niet veel mensen willen wonen
slecht bereikbaar met het openbaar vervoer
weinig werkgelegenheid in de buurt
enz
af anders weet de schatter niet wat hij zegt

huisvesting is bij ons in het noorden een basisbehoefte
iedereen heeft het recht op de mogelijkheid om een menswaardig bestaan te leiden
zonder huiscvesting is dit onmogelijk

en waarom zouden armen in de winter op straat moetn KREPEREN en waarom zouden ze moeten DOODVRIEZEN terwijl er genoeg huizen LEEGSTAAN
die ook door de werkende mensen BETAALD zijn
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 21 februari 2005, 21:06   #80
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

[quote=Nynorsk]Amai zeg. En vrienden van me hebben op de muide een huisje gekocht voor 3 miljoen. Ruim genoeg hoor: keuken, middeplaats, salon, berging, badkamer, 2 slaapkamers. Volledig afgewerkt, met alle hedendaagse luxe. 3 miljoen oude bef.

Het huurhuis waar ik nu in woon wordt binnenkort verkocht. Schatter is geweest. 't is nog geen 2 miljoen oude bef waard. Nochtans hebben we alle luxe die ook pakweg m'n ouders hebben. En ruimte genoeg. Okey, de zolder is onbewoonbaar nu wegens volstaande met potten en pannen, en als het keihard regent vallen er wat druppels in de keuken, maar voor de rest is alles okey. Water, nieuwe electriciteit, badkamer met héérlijke douche, klein tuintje achteraan + nog een koerke,... Okey, de buurt is wat marginaal, dat is een klein nadeelke. Aan de andere kant: iedere nacht spanning en actie in je buurt, het heeft z'n charmes
Maar je kunt er zo in hoor. Wij wonen er nu 2 jaar in, iedereen kan daarin wonen zonder ook maar één verandering te moeten doen. Mijn grootouders hebben met 7 man in dat huis geleefd, dus plaats genoeg voor een gezin.
En dat voor nog geen 2 miljoen? Je ziet, het is niet overal éven duur.

Verder vraag ik me af waarom armen opeens huizen zouden moeten BEZITTEN. Wat is dat toch mer iedereen? Waarom zou iedereen een huis moeten BEZITTEN? En waarom zouden ze huizen moeten bezitten op kosten van de mensen die voor hun huis gewerkt hebben???[/QUOTE]

Ik denk dat dit een vraag is die in de contex van dit onderwerp... taboe is!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be