Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 december 2020, 18:10   #1
Glennos1
Burgemeester
 
Geregistreerd: 4 april 2020
Berichten: 550
Standaard Hoe mijn geld naar NL ging ipv BE dankzij corona

Enkele weken geleden wou ik naar dreamland voor sinterklaaskadoos. Bijna vertrokken en dan ojaa winkels gesloten.

Uiteindelijk dan maar op bol.com gekocht.
Wat een beetje onhandig is met al die verschillende formaten soms,
visueel winkelen was me toch aangenamer geweest.
Achja een extra retourtje kan toch geen kwaad, bpost euh postnl zal het wel niet zo druk hebben en de onnodige co2 valt best wel mee.

Mijn haar werd een ramp... ik ben geen hond waar ik effe met de tondeuse overga... Gelukkig ligt Nederland op 20 minuutjes. Belgische kappers blijf ik ook nog wel betalen met mijn belastingen ondertussen voor hun gesubsidieerde sluitingen. In Nederland zijn die gewoon open dus dat zijn geen begrotingskosten vanwege subsidies en technische werkloosheid aldaar.

Ongerelateerd aan dit topic. ben ik deze week ook nog wel naar de Belgische mediamarkt geweest, ik twijfelde over het formaat had hem anders in november al gekocht. Blijkbaar mocht het volk niet gespreid komen winkelen in 2 maanden maar moesten de novembershoppers het ook maar extra druk maken in december in de winkels, verspreiding is onozel. achja zullen er ook wel een heel deel over de grens geglipt zijn voor die zaken. Het begrotingsstekort was immers nog niet de grootste van de EU. De subsidies, technische werkloosheid en gemiste btw inkomsten, misschien steken we nu eindelijk Spanje, Italië en Griekenland voorbij als het op slechtse begroting ooit afkomt. De frauduleuze mondmaskersaga in het begin van het jaar zal hier zelfs nog maar een peulschil in zijn.

Laatst gewijzigd door Glennos1 : 6 december 2020 om 18:11.
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 18:16   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
Enkele weken geleden wou ik naar dreamland voor sinterklaaskadoos. Bijna vertrokken en dan ojaa winkels gesloten.

Uiteindelijk dan maar op bol.com gekocht.
Wat een beetje onhandig is met al die verschillende formaten soms,
visueel winkelen was me toch aangenamer geweest.
Achja een extra retourtje kan toch geen kwaad, bpost euh postnl zal het wel niet zo druk hebben en de onnodige co2 valt best wel mee.

Mijn haar werd een ramp... ik ben geen hond waar ik effe met de tondeuse overga... Gelukkig ligt Nederland op 20 minuutjes. Belgische kappers blijf ik ook nog wel betalen met mijn belastingen ondertussen voor hun gesubsidieerde sluitingen. In Nederland zijn die gewoon open dus dat zijn geen begrotingskosten vanwege subsidies en technische werkloosheid aldaar.

Ongerelateerd aan dit topic. ben ik deze week ook nog wel naar de Belgische mediamarkt geweest, ik twijfelde over het formaat had hem anders in november al gekocht. Blijkbaar mocht het volk niet gespreid komen winkelen in 2 maanden maar moesten de novembershoppers het ook maar extra druk maken in december in de winkels, verspreiding is onozel. achja zullen er ook wel een heel deel over de grens geglipt zijn voor die zaken. Het begrotingsstekort was immers nog niet de grootste van de EU. De subsidies, technische werkloosheid en gemiste btw inkomsten, misschien steken we nu eindelijk Spanje, Italië en Griekenland voorbij als het op slechtse begroting ooit afkomt. De frauduleuze mondmaskersaga in het begin van het jaar zal hier zelfs nog maar een peulschil in zijn.
Ik heb toch online bij Dreamland gekocht.
Je moest niet op voorhand betalen en je kon het bestelde gewoon bij de Colruyt afhalen en betalen.
Wij kregen zelfs de (vervallen) korting die je normaal bij Dreamland kreeg.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 18:19   #3
Glennos1
Burgemeester
 
Geregistreerd: 4 april 2020
Berichten: 550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik heb toch online bij Dreamland gekocht.
Je moest niet op voorhand betalen en je kon het bestelde gewoon bij de Colruyt afhalen en betalen.
Wij kregen zelfs de (vervallen) korting die je normaal bij Dreamland kreeg.
Heb daar nog nooit online gekocht. Bij bol.com ben ik het nu eenmaal gewoon. Mens is een gewoontedier zeker... Plus het feit dat bol.com id delhaize levert en ik amper thuis ben alsook tussen de uren van het postkantoor . Maar offline aankoop had ik wel fijner gevonden...
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 18:24   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
Heb daar nog nooit online gekocht. Bij bol.com ben ik het nu eenmaal gewoon. Mens is een gewoontedier zeker... Plus het feit dat bol.com id delhaize levert en ik amper thuis ben alsook tussen de uren van het postkantoor . Maar offline aankoop had ik wel fijner gevonden...
Bol.com is van plan de grootste speler te worden.
Momenteel werken ze nog met externe winkels die 10% moeten afstaan aan bol.com.

Maar Bol.com drijft steeds meer ook zelf handel, handel in producten die de externen ook aanbieden.
Het groot gevaar bestaat er in dat al die kleintjes uitgeperst worden en dat we dan nog de keuze hebben tussen Bol.com en Bol.com.

En ik koos bewust voor Dreamland, hun prijzen waren op sommige dingen zelfs beter dan bij Bol.com.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 18:31   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Bol.com verbood de aanbieders, die zij vertegenwoordigen, om dingen te verkopen waar een zwarte piet op stond.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 18:33   #6
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
Enkele weken geleden wou ik naar dreamland voor sinterklaaskadoos. Bijna vertrokken en dan ojaa winkels gesloten.

Uiteindelijk dan maar op bol.com gekocht.
Wat een beetje onhandig is met al die verschillende formaten soms,
visueel winkelen was me toch aangenamer geweest.
Achja een extra retourtje kan toch geen kwaad, bpost euh postnl zal het wel niet zo druk hebben en de onnodige co2 valt best wel mee.

Mijn haar werd een ramp... ik ben geen hond waar ik effe met de tondeuse overga... Gelukkig ligt Nederland op 20 minuutjes. Belgische kappers blijf ik ook nog wel betalen met mijn belastingen ondertussen voor hun gesubsidieerde sluitingen. In Nederland zijn die gewoon open dus dat zijn geen begrotingskosten vanwege subsidies en technische werkloosheid aldaar.

Ongerelateerd aan dit topic. ben ik deze week ook nog wel naar de Belgische mediamarkt geweest, ik twijfelde over het formaat had hem anders in november al gekocht. Blijkbaar mocht het volk niet gespreid komen winkelen in 2 maanden maar moesten de novembershoppers het ook maar extra druk maken in december in de winkels, verspreiding is onozel. achja zullen er ook wel een heel deel over de grens geglipt zijn voor die zaken. Het begrotingsstekort was immers nog niet de grootste van de EU. De subsidies, technische werkloosheid en gemiste btw inkomsten, misschien steken we nu eindelijk Spanje, Italië en Griekenland voorbij als het op slechtse begroting ooit afkomt. De frauduleuze mondmaskersaga in het begin van het jaar zal hier zelfs nog maar een peulschil in zijn.
Veel ongemakken op een hoopje.
Wat is uiteindelijk je probleem.

Je bent klant waar je betaalt. Deze zomer liet ik mijn haar knippen in Spanje.
In Nederland komen we sowieso regelmatig. We consumeren, gaan op hotel en eten op restaurant.
Wat is het probleem ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 18:34   #7
elsina
Provinciaal Gedeputeerde
 
elsina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2010
Locatie: vlaanderen
Berichten: 941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
B

Maar Bol.com drijft steeds meer ook zelf handel, handel in producten die de externen ook aanbieden.
Het groot gevaar bestaat er in dat al die kleintjes uitgeperst worden en dat we dan nog de keuze hebben tussen Bol.com en Bol.com.

En ik koos bewust voor Dreamland, hun prijzen waren op sommige dingen zelfs beter dan bij Bol.com.

Dat de kleintjes eruit gaan hoef je je als consument toch niets van aan te trekken. Wat belangrijk is als consument is de prijs, kwaliteit, tijd van leveren enzovoort.

En dat het nu .BE of .NL is, who cares.
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 18:34   #8
Glennos1
Burgemeester
 
Geregistreerd: 4 april 2020
Berichten: 550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Bol.com is van plan de grootste speler te worden.
Momenteel werken ze nog met externe winkels die 10% moeten afstaan aan bol.com.

Maar Bol.com drijft steeds meer ook zelf handel, handel in producten die de externen ook aanbieden.
Het groot gevaar bestaat er in dat al die kleintjes uitgeperst worden en dat we dan nog de keuze hebben tussen Bol.com en Bol.com.

En ik koos bewust voor Dreamland, hun prijzen waren op sommige dingen zelfs beter dan bij Bol.com.
Erger zelfs bij topproducten uit het niche genre (selfiesticks ed) gaat bol.com.die producten soms zelf aankopen en verkopen en dan met alle winst aan de haal. De bedrijfjes die het eerst aanbieden zijn dan soms een proefprojectje voor hun om het grof te zeggen. Ze bieden bedrijven een grote klantenbasis aan maar ze kunnen ook met je product gaan lopen. Zo zijn er ook tal van regels dat je bv een product niet te fel mag customizen. Zo kunnen ze netjes de oorsprong uitzoeken.

Het is dan ook een bedrijf dat winst wil maken.
Een etische aankoop was het niet. maar het is wel gemakkelijk voor de luie shopper als ik met een goede online ondersteuning moest er iets mislopen ook. Hun advertenries vind ik soms ook hilarisch.
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 18:37   #9
Glennos1
Burgemeester
 
Geregistreerd: 4 april 2020
Berichten: 550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Veel ongemakken op een hoopje.
Wat is uiteindelijk je probleem.

Je bent klant waar je betaalt. Deze zomer liet ik mijn haar knippen in Spanje.
In Nederland komen we sowieso regelmatig. We consumeren, gaan op hotel en eten op restaurant.
Wat is het probleem ?
Probleem is dat we achteraf die onzin mogen betalen.
De maatregels weerhouden mensen niet om te shoppen, naar de kapper te gaan, het weerhoudt de mensen om hun geld id belgische economie te steken en die gesloten bedrijven te mogen betalen als kers op de taart.

Vroeg of laat valt de rekening.
En dan is Belgie weer een voorbeeld van hoe het niet moest.
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 18:39   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
Dat de kleintjes eruit gaan hoef je je als consument toch niets van aan te trekken. Wat belangrijk is als consument is de prijs, kwaliteit, tijd van leveren enzovoort.

En dat het nu .BE of .NL is, who cares.
Voor de belastingbetaler maakt het uiteindelijk wel uit hoor.
We hebben gezien bij de grootwarenhuizen wat effect het heeft als de kleintjes eruit moeten.

Je kan gaan winkelen waar je maar wil, overal hetzelfde aanbod.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 18:40   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
Probleem is dat we achteraf die onzin mogen betalen.
De maatregels weerhouden mensen niet om te shoppen, naar de kapper te gaan, het weerhoudt de mensen om hun geld id belgische economie te steken en die gesloten bedrijven te mogen betalen als kers op de taart.

Vroeg of laat valt de rekening.
En dan is Belgie weer een voorbeeld van hoe het niet moest.
Inderdaad.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 10:22   #12
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
Heb daar nog nooit online gekocht. Bij bol.com ben ik het nu eenmaal gewoon. Mens is een gewoontedier zeker... Plus het feit dat bol.com id delhaize levert en ik amper thuis ben alsook tussen de uren van het postkantoor . Maar offline aankoop had ik wel fijner gevonden...
Je kan op bol.com ook specifiek bij Belgische ‘winkels’ kopen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 11:06   #13
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je kan op bol.com ook specifiek bij Belgische ‘winkels’ kopen.
Waarom zou je?
Om het dubbele te betalen dan ergens anders ter wereld?

Een paar maand terug heb ik via Amazon in de US onderdelen besteld voor mijn zwembadrobot.
Aan de helft van de prijs hier en op minder dan 48 uur aan mijn deur geleverd.
Fuck you .be
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 07:37   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Waarom zou je?
Om het dubbele te betalen dan ergens anders ter wereld?

Een paar maand terug heb ik via Amazon in de US onderdelen besteld voor mijn zwembadrobot.
Aan de helft van de prijs hier en op minder dan 48 uur aan mijn deur geleverd.
Fuck you .be
En uiteindelijk betalen we voor zo'n koopgedrag.
De minder belastingopbrengsten moeten nu eenmaal gecompenseerd worden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 07:47   #15
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En uiteindelijk betalen we voor zo'n koopgedrag.
De minder belastingopbrengsten moeten nu eenmaal gecompenseerd worden.
Waarom zou je een van de enige idealisten zijn om hier de volle pot te betalen? Terwijl er hier bedrijven zijn die geen Euro belastingen betalen? Terwijl politiekers enkel zichzelf bedruipen? Een vorm van sociaal masochisme?
80% van mijn loon vloeit nu al naar de staat, met wat rest ga ik niet proberen om dat in stand te houden maar eerder om daar het maximum rendement nog uit te halen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be