Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 november 2020, 21:39   #141
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Het collateral damage zal zijn dat jonge mensen niet meer zelfstandige willen worden en liever een 9 to 5 job kiezen zonder problemen of gewoon op de dop gaan staan, dat bied meer zekerheid.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 22:10   #142
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Of Van Ranst ?
Of Erica Vlieghe ?
Of dien De Gucht ?
Als betrokken overheid zou ik me zelfs niet "durven" laten zien.
Voor alle schooiers in dit land is er geld, voor mensen die durven en risico nemen is er geen medelijden.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 22:15   #143
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Over Den Dweil gesproken:

De Croo kent acht ministers van Volksgezondheid niet

https://www.standaard.be/cnt/dmf20201119_95635282

Een premier die z'n medewerkers niet kent...
Het zoveelste bewijs dat er veel te veel zijn.
Met het geld van de onkostennota van zo één van die te vele ministers was dat meisje nu nog in leven.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 22:22   #144
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Die zit maar om 2 redenen op die stoel: hij is de zoon van Herman en hij heeft beloofd braaf te doen wat de PS van hem wil. Voor zijn bekwaamheid zal het zeker niet zijn.
Vrienden van het koningshuis, die zullen ook wel een handje toegestoken hebben.
Ze kunnen terug een paar jaar teren op de dotaties die nu terug wel zullen verhogen, den albert is al aan het plannen.
Met die opstandige Vlamingen was dat twijfelachtig.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 23:26   #145
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het collateral damage zal zijn dat jonge mensen niet meer zelfstandige willen worden en liever een 9 to 5 job kiezen zonder problemen of gewoon op de dop gaan staan, dat bied meer zekerheid.
Als zelf zelfstandige te zijn hoop ik daar wel op dat anderen dat niet meer doen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 00:10   #146
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, deze zelfmoord is al 6 of 7 dode 70-jarigen "waard", he, in levensjaren.

Maar we merken altijd hetzelfde schema: blijkbaar is een niet-covid dode van geen enkel belang, maar moet alles opgeofferd worden om covid-doden te vermijden, covid-doden die het voornamelijk zelf in handen hadden dan nog. Deze persoon had niet in handen wat haar overkomen is (jaja, de zelfmoord zelf wel, maar het op de fles gaan van haar levenswerk is puur enkel en alleen de schuld van de kwakzalverij, he). Elke gepensioneerde die thuis veilig had kunnen zitten, maar een "actieve senior" wilde uithangen, en nadien in de problemen komt, heeft een keuze gemaakt. Aan de andere kant, kan ik die actieve senior ook begrijpen, exact omdat de kwakzalvers deze mop laten duren in de tijd he. Het was simpeler geweest voor de actieve senior om zich 2 maanden op te sluiten terwijl de epidemie vrij woedt, dan een jaar, om nog nergens te staan, natuurlijk. Maar ja, dat was het kwakzalversplan.
Deze zelfdoding is een autonome beslissing.
Het heeft geen zin haar kwaliteit levensjaren te vergelijken met die van een bejaarde.
Ze (24 jaar) heeft (nogmaals) er zelf voor gekozen om uit het leven te stappen, en de kans is reëel, zoals ik eerder hier heb gelezen, dat ze last had van een bipolaire stoornis. Niet zo zeldzaam tegenwoordig.
Neen, het is geen corona-slachtoffer.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 01:31   #147
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Voor alle schooiers in dit land is er geld, voor mensen die durven en risico nemen is er geen medelijden.
Ondernemers zitten dan ook niet te wachten op medelijden maar wel op mogelijkheden hun werkzaamheden te verrichten.

Dat wordt ze nu, met absurdistische redenen, onmogelijk gemaakt.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 01:34   #148
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ze (24 jaar) heeft (nogmaals) er zelf voor gekozen om uit het leven te stappen, ...
Ja.
Ze werd door wanhoop gedreven.

Daaar zijn trouwens mensen in het verleden voor veroordeeld door een rechter voor het "tot wanhoop drijven" van een ander persoon dusdanig dat deze zijn of haar leven beeindigt;

Kennelijk mag je niet zomaar anderen tot wanhoop drijven.
Zeker niet nadat er al maanden is gewaarschuwd voor de potentieel zeer ernstige gevolgen daarvan.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 06:12   #149
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Deze zelfdoding is een autonome beslissing.
U laten besmetten als gepensioneerde ook.

Citaat:
Het heeft geen zin haar kwaliteit levensjaren te vergelijken met die van een bejaarde.
? Haar levensverwachting was statistisch gewoon 6 keer langer dan die van een gemiddelde covid-dode. Dus was haar dood 6 keer erger in verlies van levensjaren.

Kwakzalvers passen een maatschappelijke remedie toe die mensen van 24 doodt, om trachten mensen van 70 te redden Dat eerste is redelijk zeker, dat laatste is nog totaal onbewezen (ttz, dat we niet aan groepsimmuniteit zullen geraken voor iedereen een zaligmakend vaccin krijgt dat 70+ redt).

Dat zou enkel maar een positieve kosten-baten analyse hebben als die werkwijze 6 keer minder mensen van 24 extra doodt, dan er 70+ gegarandeerd gered worden.

Bijvoorbeeld, als er hierdoor 6000 70+ gered worden, mag men met die methode niet meer dan 1000 24-jarigen doden (en geen extra kosten maken).

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 november 2020 om 06:17.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 06:12   #150
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Deze zelfdoding is een autonome beslissing.
Het heeft geen zin haar kwaliteit levensjaren te vergelijken met die van een bejaarde.
Ze (24 jaar) heeft (nogmaals) er zelf voor gekozen om uit het leven te stappen, en de kans is reëel, zoals ik eerder hier heb gelezen, dat ze last had van een bipolaire stoornis. Niet zo zeldzaam tegenwoordig.
Neen, het is geen corona-slachtoffer.
Zowaar vetgedrukt, hoeveel keer heb je haar al ontmoet om zulke vermoedens te formuleren? (Overigens is de 'normaliteit' vandaag zelf in hoge mate 'bipolair'. Het verschil tussen veel 'normalen' en 'bipolairen' is in toenemende mate slechts het wel of niet moeten innemen van medicatie. Maar dat geheel terzijde, als oproep om de wijsheid te bevorderen. Over deze vrouw kunnen we niets anders met zekerheid zeggen dan dat haar doel werd afgenomen.)

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 20 november 2020 om 06:19.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 06:20   #151
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Neen, het is geen corona-slachtoffer.
Het is uiteraard geen corona slachtoffer

Het is een corona MAATREGELEN slachtoffer. Die 60 miljard zijn ook geen corona verlies he, dat is ook een corona MAATREGELEN verlies.

Als ik een ontstoken LINKER grote teen heb, en mijn dokter zegt dat daarvoor mijn RECHTER been moet geamputeerd worden, dan is het verlies van mijn rechter been ook geen "effect van een ontstoken teen" he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 07:00   #152
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.366
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Zowaar vetgedrukt, hoeveel keer heb je haar al ontmoet om zulke vermoedens te formuleren? (Overigens is de 'normaliteit' vandaag zelf in hoge mate 'bipolair'. Het verschil tussen veel 'normalen' en 'bipolairen' is in toenemende mate slechts het wel of niet moeten innemen van medicatie. Maar dat geheel terzijde, als oproep om de wijsheid te bevorderen. Over deze vrouw kunnen we niets anders met zekerheid zeggen dan dat haar doel werd afgenomen.)
Ik was diegene die hier als eerste het vermoeden uitdrukte, en dat deed ik omdat de gedachte in mij opkwam bij het lezen van die woorden 'zonnetje in huis' in een tekst over die jongedame. Ik kén mensen die als 'bipolair' werden gediagnosticeerd, hoewel die alom bekend staan/stonden als 'zonnetje in huis'.
Sommigen stapten reeds uit het leven, tot grote verbijstering van hun omgeving.


Maar ik geef toe: méér dan een 'vermoeden' is het niet.


Voor de rest ben ik van mening dat de "PlanetaireArbeidsMachinerie" en haar 'Leitkultur' van het obsessief-dynamisme niet bepaald bevorderlijk zijn voor de geestelijke gezondheid. Meer nog: wie zich daaraan weet aan te passen en succesvol wordt, is mogelijk gevaarlijk gek.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 07:24   #153
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als zelf zelfstandige te zijn hoop ik daar wel op dat anderen dat niet meer doen.
Ik begrijp je volledig, zelfstandigen worden stiefmoederlijk behandeld, zelfs al zijn we de motor, het kweekveld van de economie.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 10:12   #154
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Deze zelfdoding is een autonome beslissing.
Het heeft geen zin haar kwaliteit levensjaren te vergelijken met die van een bejaarde.
Ze (24 jaar) heeft (nogmaals) er zelf voor gekozen om uit het leven te stappen, en de kans is reëel, zoals ik eerder hier heb gelezen, dat ze last had van een bipolaire stoornis. Niet zo zeldzaam tegenwoordig.
Neen, het is geen corona-slachtoffer.

Ik ben blij dat u dat ook beseft!

Uiteraard is het geen slachtoffer van corona. Het is een slachtoffer van het wanbeleid van onze overheid.

Net zoals de financiële miserie de volgende jaren geen resultaat zal zijn van corona, maar van de corona-maatregelen.

De overheid is schuldig, niet de ziekte.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 10:21   #155
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ondernemers zitten dan ook niet te wachten op medelijden maar wel op mogelijkheden hun werkzaamheden te verrichten.

Dat wordt ze nu, met absurdistische redenen, onmogelijk gemaakt.
Moesten ze op medelijden of begrip wachten/rekenen, er zouden veel zelfmoorden zijn.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 18:27   #156
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Tja ... je kan iedere dag van het jaar wel zo'n draad starten en een oorzaak aanhalen die in uw kraam past.

Je kiest zelf om al dan niet uit het leven te stappen. Labiele mensen zullen daartoe geneigd zijn en er kunnen duizend en één reden zijn waarom ze tot de daad overgaan.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 18:46   #157
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ondernemers zitten dan ook niet te wachten op medelijden maar wel op mogelijkheden hun werkzaamheden te verrichten.

Dat wordt ze nu, met absurdistische redenen, onmogelijk gemaakt.
En ondertussen draait de e-commerce op volle toeren, Bpost kan het zelfs niet meer aan. En wordt onze welvaart aan sneltempo compleet vernietigd met dank aan de Francofonen en hun Vlaamse meelopers.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 18:49   #158
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Tja ... je kan iedere dag van het jaar wel zo'n draad starten en een oorzaak aanhalen die in uw kraam past.

Je kiest zelf om al dan niet uit het leven te stappen. Labiele mensen zullen daartoe geneigd zijn en er kunnen duizend en één reden zijn waarom ze tot de daad overgaan.
Toch zie je telkens grote stijgingen bij een economische crisis en grote doem-scenario-momenten zoals tijdens de kernbom betogingen en corona.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 18:51   #159
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Het virus heeft daar geen bal mee te maken.
Het is de resem aan onzinnige maatregelen van zogenaamde "experts" die ons die basisrechten afnemen.
Om dan uiteindelijk nog bij de slechtst scorende landen ter wereld te horen.
Ja ja, we kennen onderhand jouw gedacht daarover. We waarderen wel je virologische expertise, maar vermoeden toch iets anders.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 18:51   #160
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
En ondertussen draait de e-commerce op volle toeren, Bpost kan het zelfs niet meer aan. En wordt onze welvaart aan sneltempo compleet vernietigd met dank aan de Francofonen en hun Vlaamse meelopers.
Dikke 2
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be