Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > De Jürgen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

De Jürgen Topics over Jürgen Conings worden gegroepeerd in dit subforum

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juni 2021, 14:03   #41
Victor Magnus
Schepen
 
Geregistreerd: 5 februari 2021
Berichten: 448
Standaard

Wat als Jürgen een Gladio rekruut was die van hogerhand de opdracht had gekregen om een criticus van MVR en de vaccinstrategie te vermoorden in een undercover operatie?

Wat als DAT de reden was dat hij zo gemakkelijk wapens uit kazernes kon meenemen naar huis?

En wat als Conings vooraf de opinie van zijn doelwit bestudeerde en inzag dat hij de verkeerde "vijand" zou gaan uitschakelen en zijn opdracht teruggaf?

Toen hebben de geheime diensten die hem de oorspronkelijke opdracht (om een tegenstander van de vaccin campagne te vermoorden) hadden toevertrouwd het scenario zodanig herschreven door de bevolking wijs te maken dat het andersom was: dat hij het plan had om MVR te vermoorden (om hun hele operatie toe te dekken en iedereen een rad voor ogen te draaien).

Jürgen Conings wist te veel (het staatsgeheim dat er bevelen waren gegeven om tegenstanders van het vaccin programma uit te schakelen) en daarom werd er door het halve leger (inclusief buitenlandse speciale eenheden) driftig jacht op hem gemaakt, met het doel om hem onmiddellijk te doden van zodra hij werd aangetroffen.

Om te vermijden dat via de pers of via een procesgang gevoelige informatie naar buiten zou komen over de opdrachten die hij kreeg als speciaal getrainde rekruut.

Zijn vriendin verklaarde nog dat ze het heel vreemd vond toen ze opeens door de politie werd ingelicht dat Jürgen van de aardbodem was verdwenen, na achterlating van een waarschuwing dat hij MVR zou gaan vermoorden: een dag (of twee?) tevoren waren ze samen nog ontspannen een terrasje gaan doen en leek er volgens haar geen vuiltje aan de lucht...

Waarom in 's hemelsnaam zou een niet on-intelligente militair zoals Conings die "het vaste voornemen had om een viroloog om te brengen" dit op voorhand aankondigen en zo zijn hele plan in de war sturen? In plaats van gewoon tot de actie over te gaan en dan op de plaats van de moord een brief achter te laten met zijn motieven.

Dat hat hetzelfde effect gehad (zijn zogenaamde kritiek op "de vaccin dictatuur" wereldkundig maken) maar dan was het tenminste gelukt!

Dus nee: het verhaal rammelt aan alle kanten!

Laatst gewijzigd door Victor Magnus : 24 juni 2021 om 14:09.
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2021, 14:09   #42
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.804
Standaard

Citaat:
Waarom in 's hemelsnaam zou een niet on-intelligente militair zoals Conings
Bron? Zo intelligent leek die me niet.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2021, 14:10   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Waarom in 's hemelsnaam zou een niet on-intelligente militair zoals Conings die "het vaste voornemen had om een viroloog om te brengen" dit op voorhand aankondigen en zo zijn hele plan in de war sturen? In plaats van gewoon tot de actie over te gaan en dan op de plaats van de moord een brief achter te laten met zijn motieven.
Inderdaad, waarom ?

1) omdat hij dat eigenlijk niet gedaan heeft, dat aankondigen.

2) omdat hij dat eigenlijk niet van plan was, dat neerleggen

3) omdat hij nog dommer was dan het achterste van een varken

Ik heb eigenlijk nog nergens een "bewijs" gezien dat hij Van Ranst wilde omleggen. Ik heb dat niet in zijn brieven gezien, of toch niet in de fragmenten die daarvoor zogezegd getoond werden. Ik heb wel gehoord dat men beweerde dat hij dat wilde doen.

Ik heb ook geen enkel materieel element gezien dat aangaf dat hij daar plannen voor had. Behalve het nogal vage "hij zou in de buurt van Van Ranst zijn woning gekomen zijn, maar aangezien Van Ranst toevallig thuis zat want een halve dag verlof genomen, kon hij hem niet neerleggen" of zo waar ook geen echte elementen voor zijn, is daar ook niet veel van te zien.

Ik denk dat de "bedreiging van Van Ranst" van A tot Z werd uitgevonden.

Dat Jurgen nog dommer zou zijn dan het achterste van een varken is geen eer voor zij die hem zochten, natuurlijk

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 juni 2021 om 14:11.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2021, 16:39   #44
Victor Magnus
Schepen
 
Geregistreerd: 5 februari 2021
Berichten: 448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, waarom ?

1) omdat hij dat eigenlijk niet gedaan heeft, dat aankondigen.

2) omdat hij dat eigenlijk niet van plan was, dat neerleggen

3) omdat hij nog dommer was dan het achterste van een varken

Ik heb eigenlijk nog nergens een "bewijs" gezien dat hij Van Ranst wilde omleggen. Ik heb dat niet in zijn brieven gezien, of toch niet in de fragmenten die daarvoor zogezegd getoond werden. Ik heb wel gehoord dat men beweerde dat hij dat wilde doen.

Ik heb ook geen enkel materieel element gezien dat aangaf dat hij daar plannen voor had. Behalve het nogal vage "hij zou in de buurt van Van Ranst zijn woning gekomen zijn, maar aangezien Van Ranst toevallig thuis zat want een halve dag verlof genomen, kon hij hem niet neerleggen" of zo waar ook geen echte elementen voor zijn, is daar ook niet veel van te zien.

Ik denk dat de "bedreiging van Van Ranst" van A tot Z werd uitgevonden.

Dat Jurgen nog dommer zou zijn dan het achterste van een varken is geen eer voor zij die hem zochten, natuurlijk
Waardeert u mijn theorie (in mijn vorige post geschetst) dan als een mogelijkheid? Er moet toch een zwaarwichtige reden zijn geweest om heel deze show op te voeren?
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2021, 17:10   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Waardeert u mijn theorie (in mijn vorige post geschetst) dan als een mogelijkheid? Er moet toch een zwaarwichtige reden zijn geweest om heel deze show op te voeren?
Alle pistes die overeenkomen met de elementen zijn mogelijk. De piste met de minst complexe aannames is dan de meest waarschijnlijke.

Met andere woorden, "geen complot" zou a priori de meest waarschijnlijke zijn, ttz, het verhaal zoals men het vertelt. Het probleem is dat het eigenlijk niet goed overeenkomt met de elementen die men heeft, zonder extra aannames die rariteiten moeten uitleggen.

Kijk, het complot dat de maanlanding niet gebeurd is, is niet de meest waarschijnlijke piste, gewoon omdat het vertelde verhaal goed overeenkomt met alle elementen waarover we beschikken. Maw, de echte maanlanding is veruit de meest waarschijnlijke piste, gewoon omdat er eigenlijk geen grote redenen zijn om daaraan te twijfelen: alles lijkt te kloppen in dat verhaal.

Het is helemaal anders met het opgehangen Jurgen verhaal. Normaal zou ik ook zeggen "ma foi, er is geen speciale reden om gaan te twijfelen". Maar er zijn juist wel VEEL redenen om telkens iets "eigenaardigs" te vinden. Niet dat dat onmogelijk is, maar men moet daar telkens weer "extra aannames" bij maken. Bijvoorbeeld, dat een dun bos toch dens is. Dat honden slechter ruiken dan burgemeesters. Dat Van Ranst nergens vermeld werd en toch het doelwit zou zijn. Dat Jurgen tegelijkertijd een scherpe Rambo is en dommer dan het achterste van een varken. Dat is allemaal niet onmogelijk. Maar op den duur zit je met zo een lange waslijst met nodige aannames, dat een ANDERE PISTE met slechts ENKELE aannames, plausibeler wordt.

Die van de framing.

Nu zit er in uw verhaal exact die framing in, maar nog heel wat extra aannames. Dat maakt het dan weer minder plausibel.

Men moet naar het minimum aantal aannames om de meest plausibele piste te vinden. De werkelijke piste kan natuurlijk complexer zijn, dat is altijd zo, maar dat kunnen we dan niet weten zonder extra elementen.

Sherlock zegt dat als alle pistes geelimineerd werden door elementen van werkelijkheid, behalve een, dan is dat de juiste. Maar we hebben hier gewoon niet genoeg zekere elementen van werkelijkheid om alles te elimineren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be