Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 december 2022, 06:50   #2361
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde
 
Philemon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2021
Berichten: 830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Deze DRB heeft de beslissing van de Finnen om het contract voor de constructie van de nieuwe Hanhikivi-1 kerncentrale eenzijdig op te zeggen als illegaal bestempeld. Een verdere procedure zal het bedrag van de schadevergoeding door de Finnen aan Rosatom te betalen bepalen.
Alsof de Finnen nog gaan bibberen over het uitbetalen van schadevergoeding.
Finland heeft zijn rug overduidelijk toegekeerd naar de russen met toetreding tot de NATO.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2022, 20:25   #2362
Dade
Parlementsvoorzitter
 
Dade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.451
Standaard

Altijd leuk , Tucker , https://www.youtube.com/watch?v=EtXlW5SgGKw&t=360s
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 05:10   #2363
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.528
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
De populairste TV host in de VS las ik. Ze hebben hem nog niet kunnen weg krijgen ondanks verschillende pogingen.

Laatst gewijzigd door Bach : 17 december 2022 om 05:11.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 05:31   #2364
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.528
Standaard

Terwijl Europa zich een belangrijke gas ader laat over snijden en het nu met duur overzees gas dient te doen groeit de export van goedkoop Russisch gas naar andere klanten.

Putin kondigde aan “Implementation of such projects as the Kovyktinskoe Field, the Power of Siberia 2 and the Far Eastern route will make it possible to increase gas supplies to the east to 48 billion cubic meters by as early as 2025 and to 88 billion by 2030,”
https://www.rt.com/business/568317-p...ssia-gas-asia/

Scholz zei dat eens de oorlog gedaan Rusland wel terug zou komen kruipen om gas te mogen leveren aan Europa. Ik vraag me af of hij hier niet de zaken wat te optimistisch aan het omdraaien is. Waarom zou Rusland nog willen leveren aan Europa?

Laatst gewijzigd door Bach : 17 december 2022 om 05:32.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 07:51   #2365
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.868
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Terwijl Europa zich een belangrijke gas ader laat over snijden en het nu met duur overzees gas dient te doen groeit de export van goedkoop Russisch gas naar andere klanten.

Putin kondigde aan “Implementation of such projects as the Kovyktinskoe Field, the Power of Siberia 2 and the Far Eastern route will make it possible to increase gas supplies to the east to 48 billion cubic meters by as early as 2025 and to 88 billion by 2030,”
https://www.rt.com/business/568317-p...ssia-gas-asia/

Scholz zei dat eens de oorlog gedaan Rusland wel terug zou komen kruipen om gas te mogen leveren aan Europa. Ik vraag me af of hij hier niet de zaken wat te optimistisch aan het omdraaien is. Waarom zou Rusland nog willen leveren aan Europa?
Waarom zou Rusland nog MOGEN leveren aan Europa?
Wel.
Niet meer rechtstreeks,nooit meer rechtstreeks....Intraveneuze Morfineleidingen regelrecht naar al onze vitale organen,dat waren speciaal doe Baltische pijpleidingen en de Amerikanen waarschuwden al meer dan een decennium hiervoor...terecht weten we nu....Ik sluit me aan bij enkele medeforummers in het standpunt dat gelijk wie die dingen opgeblazen heeft ons een DIENST heeft bewezen.....



Om de economische plannetjes van de veel te vette Duitse industriebonzen en dito politici mogelijk te maken is Europa inderdaad nu echt wel aan een klif gehangen
Gasprijs is eigenlijk bijna onbelangrijk daartegenover.....(en neen,ik kan er persoonlijk ook niet mee lachen hoor)


In Kelts donkere plannen zal het Russisch gas ooit mee gaan dienen om de schade in Oekraine te helpen betalen...dus gaan wij Russisch gas kopen via Oekraine.....Daar ligt zelfs nog een intakt pijpleidingennetwerk doorheen maar ik zou dat willen laten eindigen in terminals-opslag,een stap tussen steken dus,met mogelijkheden voor andere leveranciers om in te komen steken in de Europese gasmarkt.Dit is overigens wel wat Duistaldn op sneltempo aan het doen is met de opbouw van een LNG gasopslagcapaciteit...Nu kan "iedereen" beginnen leveren in de Duitse (en Europese) markt,zoals ook in Zeebrugge bij ons!

Anders gaan ze,de Russen, de schade in dollars,of andere niet-Broebel munten,of goud .... mogen betalen,maar betalen gaan ze!


Het staat anders de Chinezen daar in het verre Oosten vrij om dezelfde fout te maken.....

Laatst gewijzigd door kelt : 17 december 2022 om 08:00.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 10:31   #2366
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.528
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Waarom zou Rusland nog MOGEN leveren aan Europa?
Wel.
Hervatten Russisch gas is wat Scholz hoopte volgens eigen woorden eens de oorlog gedaan. Het antwoord van Rusland (bij monde van de oficiële woordvoerder) was zo goed als dat hij dat mag vergeten. Vindt u dan dat Rusland hiermee een dienst bewijst aan Europa door de export naar Europa niet terug te willen opstarten?

Ik zou ook oppassen te spreken vanuit een positie van macht. Realistisch Duitsland dat haar industrie niet verloren wil doen gaan is hier vragende partij voor goedkoop gas. De Duitse industrie is een van de laatste bolwerken van Europese macht in Europese handen. Ideologen die een oorlog tegen Rusland op een Ukrainians slagveld willen 'winnen' door een nieuw ijzeren gordijn brengen Europa schade toe. Die forummer vergist zich in grote mate hieromtrent. De schade zal niet zomaar terug in te halen zijn.

Ik zie het somber in voor Europa. Trieste tijden voor Europeanen die geen imperiale tweederangsburger willen zijn in het vooruitzicht.

Laatst gewijzigd door Bach : 17 december 2022 om 10:44.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 11:16   #2367
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Terwijl Europa zich een belangrijke gas ader laat over snijden en het nu met duur overzees gas dient te doen groeit de export van goedkoop Russisch gas naar andere klanten.

Putin kondigde aan “Implementation of such projects as the Kovyktinskoe Field, the Power of Siberia 2 and the Far Eastern route will make it possible to increase gas supplies to the east to 48 billion cubic meters by as early as 2025 and to 88 billion by 2030,”
https://www.rt.com/business/568317-p...ssia-gas-asia/

Scholz zei dat eens de oorlog gedaan Rusland wel terug zou komen kruipen om gas te mogen leveren aan Europa. Ik vraag me af of hij hier niet de zaken wat te optimistisch aan het omdraaien is. Waarom zou Rusland nog willen leveren aan Europa?
Ook Poetin is te optimistisch.

citaat NHD:
De overige alternatieve kopers voor het gas dat normaal naar Europa vloeide, wil Poetin zoeken in de rest van Azië, het Midden-Oosten en Afrika, zonder daarbij namen te noemen. En daar wringt het schoentje. Wie goed naar Poetin luistert, merkt al snel dat de Russische leider een groter gasprobleem heeft dan hij officieel wil toegeven.

Neem nu de nieuwe pijpleiding naar China, die Russisch gas vanuit de Yamal-reserves uit West-Siberië moet transporteren. De bouw van dit gigantische project begint pas in 2024 en zal officieel zes jaar duren. Maar volgens experts is dat een grove onderschatting. Waarom? De Russische ingenieurs zullen het zonder hoogtechnologische onderdelen uit het Westen moeten doen. Hoe belangrijk die zijn, bleek dit jaar nog toen een Duitse Nord Stream-gasturbine van Siemens vast zat in Canada na een reparatie.

De realiteit is dat Rusland nog vele jaren alleen de bestaande gaspijplijn naar China zal kunnen gebruiken, die een beperkte capaciteit heeft. Op de ’Power of Siberia 2’ moet het Kremlin nog niet meteen rekenen. En zelfs als Poetin toch slaagt in zijn opzet, is het de vraag of het dan al niet te laat is. Het wegvallen van de miljardenstroom aan gasinkomsten uit Europa zal tegen 2030 een enorm gat in de Russische begroting slaan. Een gat dat China en andere landen (India, Turkije) nooit zullen willen of kunnen opvullen en dat almaar groter zal worden naarmate de torenhoge gasprijzen normaliseren.

Conclusie? Nu het ’gaswapen’ in zijn gezicht is ontploft, heeft Poetin een dubbel probleem. Bovenop een militaire uitputtingsslag, woedt nu ook economisch een loopgravenoorlog. Zolang het Kremlin vanuit Azië een reddingsboei toegeworpen krijgt, kan de gesloten Russische economie nog lang blijven voortstrompelen. Maar tegen welke prijs? Beijing zal niet alleen zijn financiële eisen opleggen, het zal Poetin ook politiek afhankelijk maken. Wat er ook gebeurt, Rusland wordt een vazalstaat van China.


https://digitalekrant.noordhollandsd....json#/pages/8

Laatst gewijzigd door cato : 17 december 2022 om 11:17.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 11:18   #2368
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.868
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Hervatten Russisch gas is wat Scholz hoopte volgens eigen woorden eens de oorlog gedaan. Het antwoord van Rusland (bij monde van de oficiële woordvoerder) was zo goed als dat hij dat mag vergeten. Vindt u dan dat Rusland hiermee een dienst bewijst aan Europa door de export naar Europa niet terug te willen opstarten?

Ik zou ook oppassen te spreken vanuit een positie van macht. Realistisch Duitsland dat haar industrie niet verloren wil doen gaan is hier vragende partij voor goedkoop gas. De Duitse industrie is een van de laatste bolwerken van Europese macht in Europese handen. Ideologen die een oorlog tegen Rusland op een Ukrainians slagveld willen 'winnen' door een nieuw ijzeren gordijn brengen Europa schade toe. Die forummer vergist zich in grote mate hieromtrent. De schade zal niet zomaar terug in te halen zijn.

Ik zie het somber in voor Europa. Trieste tijden voor Europeanen die geen imperiale tweederangsburger willen zijn in het vooruitzicht.

Ach.....Duitslands industrie.
Wat had ik daar tot niet zo lang geledne enige achting voor.
Ondertussen leerde ik,in hoofde van mijn werk zowel als mijn interessefeer (eerder technische dingen) dat "Duitse dingen,zelfs wagens,stampvol met Chinese componenten zitten....Eigenlijk gaf men dat in de Duitse industrie zelfs grif toe toen naar aanleiding van de lockdowns wereldwijd glashelder werd hoe "Duits" (of Frans of wathever) onze "Europese industrie" wel was....Het werd goddomme zelfs een huzarenstukje om aan monddoekjes te raken .Managers en planners genoeg maar niemand die nog een naaimachine (overigens typisch Japans ,zo een naaimachien) kon bedienen?


Neen,het is geen mooi verhaal,maar ja,de Russen zullen uiteindelijk wel verkopen hoor,Ze HEBBEN niks anders aan te bieden,niks anders uit hun boetiek dan grondstoffen en energiedragers ,zelfs de meeste van hun wapensystemen (niet allemaal hé)mogen ze,wereldwijd straks,steken waar het licht niet schijnt.

maar WIJ gaan de regie voeren en niet meer omgekeerd.
Die onfrisse konstruktie van Russische staatsmaatschappijen met vetbetaalde (ex-)politici uit de EU in de beheerraad KOSt ons te veel.

Overigens speelt Scholz ,de huidge Bundeskanzler dat vrij goed,als brandweerman die de gevolgen van de Schroder brandstichting en de Merckeliaanse waanzin moet opkuisen.

Bemerk dat Duitsland bepaalt wanneer Oekraine aan grote hoeveelheden Westers pantsermateriaal zal raken.De Moffen spelen ergens nog steeds een of ander diplomatiek spel met Moskou...net als de Turken overigens.

Wij,de zielige rest,mogen al lang doen wat anderen ons zeggen....

Laatst gewijzigd door kelt : 17 december 2022 om 11:23.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 11:38   #2369
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.528
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ach.....Duitslands industrie.
Wat had ik daar tot niet zo lang geledne enige achting voor.
Ondertussen leerde ik,in hoofde van mijn werk zowel als mijn interessefeer (eerder technische dingen) dat "Duitse dingen,zelfs wagens,stampvol met Chinese componenten zitten....Eigenlijk gaf men dat in de Duitse industrie zelfs grif toe toen naar aanleiding van de lockdowns wereldwijd glashelder werd hoe "Duits" (of Frans of wathever) onze "Europese industrie" wel was....Het werd goddomme zelfs een huzarenstukje om aan monddoekjes te raken .Managers en planners genoeg maar niemand die nog een naaimachine (overigens typisch Japans ,zo een naaimachien) kon bedienen?


Neen,het is geen mooi verhaal,maar ja,de Russen zullen uiteindelijk wel verkopen hoor,Ze HEBBEN niks anders aan te bieden,niks anders uit hun boetiek dan grondstoffen en energiedragers ,zelfs de meeste van hun wapensystemen (niet allemaal hé)mogen ze,wereldwijd straks,steken waar het licht niet schijnt.

maar WIJ gaan de regie voeren en niet meer omgekeerd.
Die onfrisse konstruktie van Russische staatsmaatschappijen met vetbetaalde (ex-)politici uit de EU in de beheerraad KOSt ons te veel.

Overigens speelt Scholz ,de huidge Bundeskanzler dat vrij goed,als brandweerman die de gevolgen van de Schroder brandstichting en de Merckeliaanse waanzin moet opkuisen.

Bemerk dat Duitsland bepaalt wanneer Oekraine aan grote hoeveelheden Westers pantsermateriaal zal raken.De Moffen spelen ergens nog steeds een of ander diplomatiek spel met Moskou...net als de Turken overigens.

Wij,de zielige rest,mogen al lang doen wat anderen ons zeggen....
We zullen zien Kelt. Ik vind het allemaal nogal grootsprakerig. Voorlopig zijn de voorspellingen over Russische economische implosie schromelijk verkeerd geweest. En de effecten op onze eigen economie groter dan verwacht. Wat propaganda met voorspellingen van hoe slecht het Rusland ZAL vergaan zijn juist een zwaktebod. Er is niets noemenswaardigs nu vast te stellen. Na 10 maanden van de zwaarste sancties (en diefstal internationale reserves) ooit. Moest men zo iets ooit met Europa doen zou het hier nu een economische ravage zijn, zelfs zonder ook nog een oorlog erbij te moeten bekostigen.

We zijn in een verdeel en heers val getrapt. Rusland ook. Maar of de vallenzetter dit wel goed overwogen heeft betwijfel ik. Het is eerder een modus operandi die op automatische piloot staat. Tussen de soep en de patatten een staatsgreep in Pakistan en nu ook Peru er bij. Beide gestaatsgreepten verwijzen naar de VS bemoeienissen. Empire does as empire is. En wij in Europa zien niet in dat we ook veroverd zijn. Zelfs nu nog niet. De huisslaaf die denkt aan de tafel van de meester te kunnen zitten. Zo werkt het niet.

De Oekraïne oorlog was onvermijdelijk sinds de 2014 coup dienen we nu te erkennen. De woorden van Poroshenko en overlaatst ook Merkel dat Minsk er maar was om tijd te winnen maken dit nog meer duidelijk. Aan de reacties in Rusland te merken is dit hard aangekomen in Rusland.

Laatst gewijzigd door Bach : 17 december 2022 om 12:06.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 11:50   #2370
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde
 
Philemon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2021
Berichten: 830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
We zijn in een verdeel en heers val getrapt.
Dit zal de rus niet zinnen :

BOEKAREST, 17 december (Reuters) - De leiders van Azerbeidzjan, Georgië, Roemenië en Hongarije hebben zaterdag een overeenkomst getekend over een elektrische kabel onder water onder de Zwarte Zee om groene Azerbeidzjaanse energie naar Europa te vervoeren.

https://www.reuters.com/business/sus...pe-2022-12-17/
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 11:53   #2371
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.528
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
Dit zal de rus niet zinnen :

BOEKAREST, 17 december (Reuters) - De leiders van Azerbeidzjan, Georgië, Roemenië en Hongarije hebben zaterdag een overeenkomst getekend over een elektrische kabel onder water onder de Zwarte Zee om groene Azerbeidzjaanse energie naar Europa te vervoeren.

https://www.reuters.com/business/sus...pe-2022-12-17/
Is het een wedstrijdje elkaar pijn doen misschien?

De Chinese win win logica is te prefereren boven dat sadistisch masochistisch gedoe waar we nu mee bezig zijn.

Hoe meer energie aders er liggen hoe gunstiger voor Europa. Hetzelfde geldt voor Nord Stream.

Vergelijk de capaciteit eens trouwens.

Laatst gewijzigd door Bach : 17 december 2022 om 11:57.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 12:03   #2372
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde
 
Philemon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2021
Berichten: 830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Hoe meer energie aders er liggen hoe gunstiger voor Europa. Hetzelfde geldt voor Nord Stream.
Reken maar niet meer op dat Nord Stream gedoe.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 12:17   #2373
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.528
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
Reken maar niet meer op dat Nord Stream gedoe.
Zeg dat tegen Scholz. Ik zou zelfs niet meer op Russisch gas via Oekraïne rekenen zoals Kelt blijkbaar doet.

Ondertussen dat de oorlogspropagandisten er een goed nieuws show van pogen te maken voor Europa en een slecht nieuws show voor Rusland zegt Groemling van het Duits economisch instituut IW dat de nationale economie in zijn geheel een groot 'huge loss of wealth' te wachten staat.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 13:12   #2374
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Er zal wel terug handel komen tussen Rusland en West-Europa.
Maar nog niet onmiddellijk.

En hopelijk vanuit onze kant iets realistischer en voorzichtiger.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2022, 04:31   #2375
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.254
Standaard

De globale prijzen van natuurlijk gas, voor huishoudens, per kWh:

https://nl.globalpetrolprices.com/natural_gas_prices/

Nederland is op dit ogenblik veruit het duurste land ter wereld voor natuurlijk gas, Iran veruit het goedkoopste.

In Iran is de prijs 0,001 euro per kWh
In Rusland 0,008 euro per kWh
In Hongarije 0,025 euro per kWh
In België 0,149 euro per kWh
In Duitsland 0,213 euro per kWh
In Nederland 0,413 euro per kWh
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 19 december 2022 om 04:34.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2022, 05:12   #2376
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.528
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er zal wel terug handel komen tussen Rusland en West-Europa.
Maar nog niet onmiddellijk.

En hopelijk vanuit onze kant iets realistischer en voorzichtiger.
Hoe? Moest Rusland niet ten gronde gericht worden? Zelfs hardop dromend van desintegratie. Rusland heeft nooit iets dergelijks gezegd van Europa. Europa dient beter komaf te maken met ader doorknippers als het realistisch en voorzichtig wil zijn.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2022, 07:36   #2377
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde
 
Philemon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2021
Berichten: 830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Hoe? Moest Rusland niet ten gronde gericht worden? Zelfs hardop dromend van desintegratie. Rusland heeft nooit iets dergelijks gezegd van Europa. Europa dient beter komaf te maken met ader doorknippers als het realistisch en voorzichtig wil zijn.
Ik hoor niets anders dan elke dag desintegratie propageren door russische propagandisten via hun kanalen.
Ze willen zelfs tot in Lissabon doorgaan en raketten afschieten op Londen en Washington. Een heilige oorlog willen ze zelfs, want wij (het westen) aanbidden het satanisme en de kerk van satan.

Wel, laat ons het kremlin en zijn leiders dan maar beter extermineren. Er heerst daar tussen hen een kwade en te duistere gedachtegang niet passend in deze tijdsgeest.
Daarna kunnen we starten met de russische bevolking een westerse patriottische opvoeding te geven.

Uiteraard beginnen we eerst met de russofielen op dit forum te heropvoeden.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2022, 07:46   #2378
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Terwijl Europa zich een belangrijke gas ader laat over snijden en het nu met duur overzees gas dient te doen groeit de export van goedkoop Russisch gas naar andere klanten.

Putin kondigde aan “Implementation of such projects as the Kovyktinskoe Field, the Power of Siberia 2 and the Far Eastern route will make it possible to increase gas supplies to the east to 48 billion cubic meters by as early as 2025 and to 88 billion by 2030,”
https://www.rt.com/business/568317-p...ssia-gas-asia/

Scholz zei dat eens de oorlog gedaan Rusland wel terug zou komen kruipen om gas te mogen leveren aan Europa. Ik vraag me af of hij hier niet de zaken wat te optimistisch aan het omdraaien is. Waarom zou Rusland nog willen leveren aan Europa?
Die Duitsers toch. Ze zijn nog niet helemaal ontwaakt uit hun Groene Zottigheid he. Kijk, gas is gedaan. Voorgoed. Europa zal geen gas meer gebruiken in grote hoeveelheden, nooit meer. Afgelopen. Dat hun Groene Smoes daarmee op zijn bakkes gaat hebben ze ginder nog niet goed verteerd bij de moffen, maar het is nu eenmaal zo. Europa zal van fossiel afstappen. Dat is wat de EU trouwens beslist heeft, he, vanaf 2030 gaat elk fossiel gebruik stilaan gebannen worden, en in 2050 is er geen fossiel meer in Europa. Tenzij wat niche toepassingen, zoals in de chemische industrie en zo.

DAT is de reden waarom het oversnijden van die gasleiding een goeie zaak was. Alle hypocrisie van "groen" te gaan met fossiel zijn daardoor aan diggelen geslagen, en dat moet zo blijven. Kijk, oftewel komt er echt hernieuwbaar zonder gas, oftewel komt er kernenergie, oftewel komt er niks. Maar er komt geen fossiel meer. Fossielboeren zoals de Russen kunnen dat misschien elders kwijt, en dat is hun goed recht, maar niet meer in Europa.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2022, 10:54   #2379
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde
 
Philemon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2021
Berichten: 830
Standaard

Intussen is Lavatory aangekomen in Minsk in een NATO auto en niet in een Lada. Poetin volgt dan later.

De meeting zal vooral betrekking hebben op de kwesties van handel en economische interactie en gezamenlijke samenwerkingsprojecten met de nadruk op importvervanging', aldus de verklaring van Tass.
https://tass.com/politics/1551401


Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2022, 11:15   #2380
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
We zullen zien Kelt. Ik vind het allemaal nogal grootsprakerig. Voorlopig zijn de voorspellingen over Russische economische implosie schromelijk verkeerd geweest. En de effecten op onze eigen economie groter dan verwacht. Wat propaganda met voorspellingen van hoe slecht het Rusland ZAL vergaan zijn juist een zwaktebod. Er is niets noemenswaardigs nu vast te stellen. Na 10 maanden van de zwaarste sancties (en diefstal internationale reserves) ooit. Moest men zo iets ooit met Europa doen zou het hier nu een economische ravage zijn, zelfs zonder ook nog een oorlog erbij te moeten bekostigen.

We zijn in een verdeel en heers val getrapt. Rusland ook. Maar of de vallenzetter dit wel goed overwogen heeft betwijfel ik. Het is eerder een modus operandi die op automatische piloot staat. Tussen de soep en de patatten een staatsgreep in Pakistan en nu ook Peru er bij. Beide gestaatsgreepten verwijzen naar de VS bemoeienissen. Empire does as empire is. En wij in Europa zien niet in dat we ook veroverd zijn. Zelfs nu nog niet. De huisslaaf die denkt aan de tafel van de meester te kunnen zitten. Zo werkt het niet.

De Oekraïne oorlog was onvermijdelijk sinds de 2014 coup dienen we nu te erkennen. De woorden van Poroshenko en overlaatst ook Merkel dat Minsk er maar was om tijd te winnen maken dit nog meer duidelijk. Aan de reacties in Rusland te merken is dit hard aangekomen in Rusland.
Twee kartalen op rij -4% groei.

Dat is wel degelijk significant.

Wij slagen er in een lichte groei te houden.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be