Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 december 2022, 16:39   #681
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Hebben Blinken en Truzz eigenlijk ooit de "I'm done" conversatie ontkent die nochtans door het Kremlin als echt gebeurd beschouwd wordt volgens hun uitlatingen? Moest google nu nog werken zou ik ze kunnen terug vinden. Fuck de censuur.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2022, 16:39   #682
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Rusland was meer gebaat gewoon de kraan dicht te draaien moeste ze dat echt willen. Dat heet leverage.

Wat zien we nu. Dat Rusland via Turkije probeert te exporteren. Weeral een reusachtige investering. Dat past allemaal niet in het plaatje dat Rusland haar eigen leiding zou opblazen.
Akkoord, het is raar. Edoch, het cui bono argument gaat zeker ook op voor Rusland, al lijkt het inderdaad meer op in eigen voet schieten.

Ze doen daar wel vaker strategische vreemde beslissingen. Daarom, een interne strijd met een meer radicale factie die het (semi) op eigen houtje deed, kan best.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
I'm done. Dit is te absurd. Het was al vanaf dag 1 vrij duidelijk.
Maar enfin man. Gaat ga het pleit hier nu beslechten enkel obv cui bono argumentatie?!
Onbegrijpelijk dat je in deze casus zelfs geen bewijs nodig hebt om een schuldige aan te duiden.

Opmerkelijk
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2022, 16:45   #683
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Hebben Blinken en Truzz eigenlijk ooit de "I'm done" conversatie ontkent die nochtans door het Kremlin als echt gebeurd beschouwd wordt volgens hun uitlatingen? Moest google nu nog werken zou ik ze kunnen terug vinden. Fuck de censuur.
How about, Truss zal wel een keer "it's done" naar Blinken hebben gestuurd. Hoe weet jij het onderwerp, de context van het gesprek? De timing?,...

Allez, het is toch al te gek om dat als bewijs voor weet ik veel wat te gebruiken.

Wie weet ging het wel over...
1, iets praktisch over een upcoming meeting
2, goedkeuring steunpakket oekraine
3, het laatste seizoen van Better Call Saul
4, ...

allez wtf...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains

Laatst gewijzigd door Voltian : 27 december 2022 om 16:46.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2022, 16:55   #684
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Akkoord, het is raar. Edoch, het cui bono argument gaat zeker ook op voor Rusland, al lijkt het inderdaad meer op in eigen voet schieten.

Ze doen daar wel vaker strategische vreemde beslissingen. Daarom, een interne strijd met een meer radicale factie die het (semi) op eigen houtje deed, kan best.
Leuke conspiracy theorie. Tot nader order hou ik het bij het meest voor de hand liggende. Er is NIETS dat dat tegen spreekt in ieder geval.

Citaat:
Maar enfin man. Gaat ga het pleit hier nu beslechten enkel obv cui bono argumentatie?!
Onbegrijpelijk dat je in deze casus zelfs geen bewijs nodig hebt om een schuldige aan te duiden.
Kwestie van probaliteiten toch? U acht het waarschijnlijker dat Rusland het gedaan heeft. Ik acht dat erg onwaarschijnlijk. Ik denk daarbij dat het niet zozeer voorzichtigheid is uwentwege dat u tot die conclusie komt. Want in andere omstandigheden toont u zich niet al te sceptisch wanneer het erom gaat Rusland de schuld te geven en 'bewijzen' daarvoor te aanvaarden.

Citaat:
Opmerkelijk
alleen... legt u me woorden in de mond. Niet zo opmerkelijk.

Laatst gewijzigd door Bach : 27 december 2022 om 16:56.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2022, 17:00   #685
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde
 
Philemon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2021
Berichten: 830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Persoonlijk denk ik dat deze geen verzinsel is.

https://i.redd.it/728vg8kx90x91.jpg
Bach, sorry maar een Twitter bericht van dit soort ongure personages aanhalen als bewijs? Je kan beter.
Trouwens loopt die vetzak nog steeds vrij rond?

Voor mij kan je die Kim Dotcom in een zelfde vakje plaatsen als onze gewezen fraudeur Jean-Pierre van Rossem.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2022, 17:19   #686
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Leuke conspiracy theorie. Tot nader order hou ik het bij het meest voor de hand liggende. Er is NIETS dat dat tegen spreekt in ieder geval.

Kwestie van probaliteiten toch? U acht het waarschijnlijker dat Rusland het gedaan heeft. Ik acht dat erg onwaarschijnlijk. Ik denk daarbij dat het niet zozeer voorzichtigheid is uwentwege dat u tot die conclusie komt. Want in andere omstandigheden toont u zich niet al te sceptisch wanneer het erom gaat Rusland de schuld te geven en 'bewijzen' daarvoor te aanvaarden.

alleen... legt u me woorden in de mond. Niet zo opmerkelijk.
Nietzsche, lees je even mee? Dan begrijp je wat ik bedoelde eerder…

Zucht…
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2022, 17:24   #687
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.621
Standaard

Bach, ok, cui bono wijst naar VS/UK. Ik ga niet per se akkoord maar ik begrijp uw redenering.

Welke feiten/bewijzen wijzen verder in die richting? Behalve “it’s done” dan.

Tx
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2022, 17:25   #688
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
Bach, sorry maar een Twitter bericht van dit soort ongure personages aanhalen als bewijs? Je kan beter.
Trouwens loopt die vetzak nog steeds vrij rond?

Voor mij kan je die Kim Dotcom in een zelfde vakje plaatsen als onze gewezen fraudeur Jean-Pierre van Rossem.
Het gaat om meer dan een twitterbericht als het nieuws in de diplomatieke wereld de ronde begint te doen en belangrijke personages ernaar beginnen verwijzen. Dat roept om een ontkenning/ Maar eigenaardig genoeg is de ophef weinig tot in de westerse media doorgedrongen. In plaats van ontkennen zien we negeren. Wat ook iets zegt.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2022, 17:26   #689
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Nietzsche, lees je even mee? Dan begrijp je wat ik bedoelde eerder…

Zucht…
Condescending
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2022, 17:30   #690
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Bach, ok, cui bono wijst naar VS/UK. Ik ga niet per se akkoord maar ik begrijp uw redenering.

Welke feiten/bewijzen wijzen verder in die richting? Behalve “it’s done” dan.

Tx
Na bijna 700 berichten in deze draad stelt u nu die vraag?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2022, 18:01   #691
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Condescending
nog eens op de tandjes bijten...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2022, 18:02   #692
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Kijk eens naar de bekende feiten
Welke feiten zijn dat?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2022, 18:11   #693
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Na bijna 700 berichten in deze draad stelt u nu die vraag?
Ik heb anders nooit het antwoord gekregen op de vraag waarom Rusland die aanval op haar infrastructuur niet als een oorlogsverklaring zag.

Welke infrastructuur mag het Westen dan nog schade toebrengen alvorens Rusland het als een oorlogsverklaring ziet?

En wat het antwoord op het laatste ook mag zijn, komen we terug bij de oorspronkelijke vraag.... waarom is het vernietigen van de Nordstream leidingen geen oorlogsverklaring?

Waarom werd het ook amper gebruikt in hun oorlogspropaganda tegen het Westen?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2022, 19:59   #694
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het gaat om meer dan een twitterbericht als het nieuws in de diplomatieke wereld de ronde begint te doen en belangrijke personages ernaar beginnen verwijzen. Dat roept om een ontkenning/ Maar eigenaardig genoeg is de ophef weinig tot in de westerse media doorgedrongen. In plaats van ontkennen zien we negeren. Wat ook iets zegt.
Je blijft rond dabben in een poel van fringe marginalen, alternativo's, ouwe gefrustreerde communisten op zoek naar wat fame omdat ze het in de echte journalistiek niet konden maken, conspirationisten en websites die grossieren in fake news dat ze gratis aangeleverd krijgen van de russische trollenfabriek...

Waarom zou iemand die normaal is zich gaan bezig houden met het 'ontkennen' van bullshit die komt van een veroordeelde misdadiger die op zoek is naar aandacht ?

Denk je echt dat je met een rariteiten kabinet & een travelling freakshow zoals 'PePe' of Gonzalo Lira, of fucking Big Serge, of door rusland gesponsorde rotzooi zoals zerohedge, of al die russische youtube rommel uit st Petersburg een alternatief geeft op de realiteit ? Je zit ZO diep te graven in de beerput dat je zelfs verwijst naar een agitator zoals Tucker Carlson, die ze bij de conservatieve GOP zender tolereren omdat hij nu eenmaal veel gelovigen hun aandacht weet te capteren en dat goed is voor de inkomsten van Murdoch. RT meets FOX
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2022, 20:22   #695
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je blijft rond dabben in een poel van fringe marginalen, alternativo's, ouwe gefrustreerde communisten op zoek naar wat fame omdat ze het in de echte journalistiek niet konden maken, conspirationisten en websites die grossieren in fake news dat ze gratis aangeleverd krijgen van de russische trollenfabriek...

Waarom zou iemand die normaal is zich gaan bezig houden met het 'ontkennen' van bullshit die komt van een veroordeelde misdadiger die op zoek is naar aandacht ?

Denk je echt dat je met een rariteiten kabinet & een travelling freakshow zoals 'PePe' of Gonzalo Lira, of fucking Big Serge, of door rusland gesponsorde rotzooi zoals zerohedge, of al die russische youtube rommel uit st Petersburg een alternatief geeft op de realiteit ? Je zit ZO diep te graven in de beerput dat je zelfs verwijst naar een agitator zoals Tucker Carlson, die ze bij de conservatieve GOP zender tolereren omdat hij nu eenmaal veel gelovigen hun aandacht weet te capteren en dat goed is voor de inkomsten van Murdoch. RT meets FOX
Dat Rusland Zerohedge zou sponsoren, dat is een samenzweringstheorie.

Dat de FBI twitter opdroeg om te censureren, is intussen een bewezen feit.

Heb jij eigenlijk ooit over iets gelijk gehad?
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2022, 20:44   #696
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Dat Rusland Zerohedge zou sponsoren, dat is een samenzweringstheorie.

Dat de FBI twitter opdroeg om te censureren, is intussen een bewezen feit.

Heb jij eigenlijk ooit over iets gelijk gehad?
Jij weet het ongetwijfeld beter dan één van de originele 'Tyler Durdens' ?
Citaat:
The 29 April 2016 "Unmasking Zero Hedge" article by Bloomberg quoted former website staffer Colin Lokey as saying: "I can't be a 24-hour cheerleader for Hezbollah, Moscow, Tehran, Beijing, and Trump anymore. It's wrong. Period. I know it gets you views now, but it will kill your brand over the long run. This isn't a revolution. It's a joke." Lokey told Bloomberg that he was pressured to frame issues in a way he felt was "disingenuous," summarizing its political stances as "Russia=good. Obama=idiot. Bashar al-Assad=benevolent leader. John Kerry=dunce. Vladimir Putin=greatest leader in the history of statecraft."[27] Lokey provided chat transcripts in which Ivandjiiski refers to America's "silent majority" as "beastly", while Backshall acknowledges life in the U.S. is bad "outside of my bubble".[27] Wallace-Wells observed that the site demonstrated a pro-Russia bias, stating the site had a "pointed" Russophilia.[33]
https://en.wikipedia.org/wiki/Zero_Hedge
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2022, 23:46   #697
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde
 
Philemon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2021
Berichten: 830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je blijft rond dabben in een poel van fringe marginalen, alternativo's, ouwe gefrustreerde communisten op zoek naar wat fame omdat ze het in de echte journalistiek niet konden maken, conspirationisten en websites die grossieren in fake news dat ze gratis aangeleverd krijgen van de russische trollenfabriek...

Waarom zou iemand die normaal is zich gaan bezig houden met het 'ontkennen' van bullshit die komt van een veroordeelde misdadiger die op zoek is naar aandacht ?

Denk je echt dat je met een rariteiten kabinet & een travelling freakshow zoals 'PePe' of Gonzalo Lira, of fucking Big Serge, of door rusland gesponsorde rotzooi zoals zerohedge, of al die russische youtube rommel uit st Petersburg een alternatief geeft op de realiteit ? Je zit ZO diep te graven in de beerput dat je zelfs verwijst naar een agitator zoals Tucker Carlson, die ze bij de conservatieve GOP zender tolereren omdat hij nu eenmaal veel gelovigen hun aandacht weet te capteren en dat goed is voor de inkomsten van Murdoch. RT meets FOX
+2
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 00:52   #698
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
(...) Kim Dotcom (...)
Dotcom is woonachtig in Nieuw-Zeeland, dat deel uitmaakt van de 'Five Eyes' (wat dat is kan opgezocht worden op het internet), die hebben alle vijf achterdeur toegang tot alle Big Tech databases. Truss heeft nooit ontkend dat ze haar iPhone gebruikt heeft om dergelijk bericht te versturen. Dotcom tweet daarover het onderstaande. Truss is ook abnormaal kort eerste minister geweest: van 6 september tot 25 oktober 2022. Op 26 september vond de aanslag plaats. Onderstaande tweet van Kim Dotcom dateert van 30 oktober. Allemaal indicatoren die wijzen in een bepaalde richting. Neem daarbij dat Dotcom toch wel meer dan gemiddeld goed bekend is met veiligheid op het internet.

(fig.)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  2022-12-28_003905_twitter.png‎
Bekeken: 4
Grootte:  62,1 KB
ID: 117303  

__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 28 december 2022 om 00:55.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 01:04   #699
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Condescending
"it 's done" met recht & rede.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 05:17   #700
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

October 2022 RT.

Rusland beschuldigt specifiek de Royal Navy de aanslag gepleegd te hebben.

BRITISH NAVY INVOLVED IN NORD STREAM 2 'TERRORIST ATTACK' - RUSSIA

UK forces participated in an operation which damaged Europe's energy security, Moscow claims.

Britain’s Royal Navy played a part in orchestrating and staging the sabotage of the Nord Stream gas pipelines in the Baltic Sea, the Russian Defence Ministry said on Saturday. The accusation follows the Russian Foreign Ministry’s claim that NATO conducted a military exercise during the summer, close to the location where the undersea explosions occurred.

Writing on its official Telegram channel, the ministry alleged that Royal Navy operatives “took part in planning, supporting and implementing” a “terrorist attack” to blow up the gas pipelines on September 26.

According to the Defence Ministry, the same British operatives were involved in the training of Ukrainian military personnel who recently attacked ships of Russia’s Black Sea fleet, which were implementing a grain deal between Russia and Ukraine, brokered by the UN and Türkiye.

The pipelines, which were built to deliver Russian natural gas directly to Germany, abruptly lost pressure on September 26, following a series of underwater explosions off the Danish island of Bornholm.

Both Western countries and Russia sounded the alarm about the incident, with Moscow denouncing it as a terrorist attack and calling for an investigation into the matter.

In late September, Russian Foreign Ministry spokeswoman Maria Zakharova noted that this summer, NATO conducted military drills not far from Bornholm, which featured intensive use of “deep-sea equipment’’ .

Earlier this month the Wall Street Journal, citing German officials familiar with the investigation, reported that the blasts which damaged the pipelines were caused by sabotage. While the officials stopped short of naming the culprit, they were said to be “working under the assumption that Russia was behind the blasts.” Moscow has repeatedly denied that it had anything to do with the incident.

Meanwhile, Sky News has cited a UK defence official as saying Nord Stream 1 and 2 could have been damaged by a remotely detonated underwater explosive device. At the time, the broadcaster said the pipelines might have been breached by mines lowered to the seabed, or explosives dropped from a boat or planted by an undersea drone.

Laatst gewijzigd door Bach : 28 december 2022 om 05:35.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be