Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Bekijk resultaten enquête: Sociaal krediet systeem
Laat maar komen 1 12,50%
Liever niet 5 62,50%
Geen idee of iets anders. 2 25,00%
Aantal stemmers: 8. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 december 2022, 08:44   #1
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard Sociaal krediet systeem

Het wordt stilaan ingevoerd. En uiteindelijk gekoppeld aan een digitale munt. Bedenk de consequenties....



Voorbeeld Australië:

"Australië voert sociaal kredietsysteem in voor toegang tot sociale media.

Volgens de voorgestelde wetgeving hebben burgers 100 identificatiepunten nodig om sociale media te gebruiken en krijgt de politie toegang tot accounts, inclusief privéberichten." (Klokkenluiders)

Geen democratisch draagvlak hiervoor mijns inziens.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 09:18   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Het is de eerste keer dat ik ervan hoor.
Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Het klinkt nogal creapy.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 09:31   #3
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.433
Standaard

als ge nen brief schrijft, dan hebben de flikken daar toch ook geen zaken mee, want briefgeheim dus hebben ze ook geen zaken met prive berichten he, die zijn prive he.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 09:38   #4
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het is de eerste keer dat ik ervan hoor.
Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Het klinkt nogal creapy.
Het is vergelijkbaar met wat men graag China verwijt te doen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 09:41   #5
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het is vergelijkbaar met wat men graag China verwijt te doen.
Ik heb ondertussen een link gevonden
https://www.chinasquare.be/sociaal-k...t-het-ervaren/
Inderdaad, een Chinese aangelegenheid. Onderzoek door Australië.
Niet zo echt ons probleem zou ik zeggen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 09:44   #6
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.450
Standaard

Goe zot. Hoe minder de (r)overheid weet van u als individu, des te beter.

Te gek voor woorden eigenlijk.
Eerst verkiezen we iemand om ons te vertegenwoordigen en vervolgens gaan die ons, tot in de bilnaad, controleren.

De anarchist in mij is nu aan 't braken.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 13 december 2022 om 09:44.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 09:47   #7
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik heb ondertussen een link gevonden
https://www.chinasquare.be/sociaal-k...t-het-ervaren/
Inderdaad, een Chinese aangelegenheid. Onderzoek door Australië.
Niet zo echt ons probleem zou ik zeggen.
Dit gaat over wat er nu in Australië zelf op tafel ligt.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 09:54   #8
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Ik vond volgende terug op een crypto site. De consequenties gaan verder dan Bitcoin.

"BREAKING: Australian citizens can only access Bitcoin if they have enough social credits – Report
By Paul Ade 12. December 2022

According to a new law, Australian citizens need at least a 100 score of social credits before performing any digital transaction. This including crypto trading or accessing the web.
The decision to implement a social credit points system for its citizens has generated an uproar, especially on social media.

The Australian government has devised a new policy to checkmate citizens’ access to cryptocurrency, especially Bitcoin. It has introduced a social credit system based on unique digital identifications before its citizens can access the web or perform any digital-related transactions.

In a shock move, Australian regulators recently launched what many economic analysts consider a communist-based policy. According to the new law, citizens must have 100 points of ID before using social media. Additionally, the Authorities will have access to residents’ accounts, including their private messages."

Dit is nog maar het begin mijns inziens. Een opstap naar een totalitaire staat. Indien de bevolking laat gebeuren gaat men steeds verder gaan. Het gebeurt ook allemaal een beetje onder de radar precies. Publiek debat pogen te vermeiden duidt op besef dat de bevolking dit niet wil. Een van de gevolgen...doet ge uw mond wat te veel open geraak je niet meer aan je geld. Totale controle want cash geld wordt nergens nog aanvaardt. Daar wil men naar toe. STIEKEM.

Laatst gewijzigd door Bach : 13 december 2022 om 09:58.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 11:12   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik vond volgende terug op een crypto site. De consequenties gaan verder dan Bitcoin.

"BREAKING: Australian citizens can only access Bitcoin if they have enough social credits – Report
By Paul Ade 12. December 2022

According to a new law, Australian citizens need at least a 100 score of social credits before performing any digital transaction. This including crypto trading or accessing the web.
The decision to implement a social credit points system for its citizens has generated an uproar, especially on social media.

The Australian government has devised a new policy to checkmate citizens’ access to cryptocurrency, especially Bitcoin. It has introduced a social credit system based on unique digital identifications before its citizens can access the web or perform any digital-related transactions.

In a shock move, Australian regulators recently launched what many economic analysts consider a communist-based policy. According to the new law, citizens must have 100 points of ID before using social media. Additionally, the Authorities will have access to residents’ accounts, including their private messages."

Dit is nog maar het begin mijns inziens. Een opstap naar een totalitaire staat. Indien de bevolking laat gebeuren gaat men steeds verder gaan. Het gebeurt ook allemaal een beetje onder de radar precies. Publiek debat pogen te vermeiden duidt op besef dat de bevolking dit niet wil. Een van de gevolgen...doet ge uw mond wat te veel open geraak je niet meer aan je geld. Totale controle want cash geld wordt nergens nog aanvaardt. Daar wil men naar toe. STIEKEM.
Kijk, oftewel komt dat erdoor, en dan moeten de Australiers maar weten wat ze aanvaarden als totalitair gelul ; oftewel is uw bericht gewoon totaal fake.

Wat mij laat vermoeden dat het fake is, is dat men sociale kredietpunten zou nodig hebben om aan bitcoin transacties te doen. Dat is namelijk onmogelijk.

Het volstaat van gelijk welke bitcoin node te contacteren op poort 8333 en je doet je transactie. Of het volstaat zelfs van via een papieren brief uw transactie naar iemand te sturen die buiten Australie dat bericht naar een bitcoin node kan sturen.

Kortom, dat is voor mij een aanwijzing dat uw bericht fake news is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 12:57   #10
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Wat SKS en bitcoins betreft is het volgens mij blabla. Ongeloofwaardig.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 15:11   #11
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, oftewel komt dat erdoor, en dan moeten de Australiers maar weten wat ze aanvaarden als totalitair gelul ; oftewel is uw bericht gewoon totaal fake.

Wat mij laat vermoeden dat het fake is, is dat men sociale kredietpunten zou nodig hebben om aan bitcoin transacties te doen. Dat is namelijk onmogelijk.

Het volstaat van gelijk welke bitcoin node te contacteren op poort 8333 en je doet je transactie. Of het volstaat zelfs van via een papieren brief uw transactie naar iemand te sturen die buiten Australie dat bericht naar een bitcoin node kan sturen.

Kortom, dat is voor mij een aanwijzing dat uw bericht fake news is.
Dan wat die crypto site zegt ivm Bitcoin kan ik niet bevestigen.

Ik vermoed dat het ruimer probleem om de Trusted Digital Identity Bill gaat.

Geef het een jaar of 10 en we kunnen niet meer terug als we niet tijdig alarm slaan.

Mijn opinie.

Laatst gewijzigd door Bach : 13 december 2022 om 15:13.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 15:28   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik vermoed dat het ruimer probleem om de Trusted Digital Identity Bill gaat.
Wel, dat is iets helemaal anders he. Een digitaal paspoort is dat eigenlijk ook al. Dat is helemaal niet het sociale kredietsysteem waar dat bericht zogezegd over praatte.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 15:34   #13
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.635
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Goe zot. Hoe minder de (r)overheid weet van u als individu, des te beter.

Te gek voor woorden eigenlijk.
Eerst verkiezen we iemand om ons te vertegenwoordigen en vervolgens gaan die ons, tot in de bilnaad, controleren.

De anarchist in mij is nu aan 't braken.
2

Privacy = vrijheid.
Hoe meer de overheid weet, hoe meer ze tegen ons kunnen gebruiken.
Het draait om machtscontrole en daarom moet de privacy van elk individu op de schop.
Citaat:
China staat bekend om haar onmenselijke ‘sociale krediet-systeem’.
Dit houdt in dat burgers punten krijgen voor goed gedrag en punten kwijtraken als zij bijvoorbeeld kritiek hebben op de regering of zich niet houden aan maatregelen.

In de praktijk betekent dit dat de Chinezen geen toegang meer krijgen tot openbaar vervoer, onderwijs, werk, medische zorg, en zelfs hun bankrekening als ze zich niet zo gedragen als de regering dat van hen eist.


Overal in China staan facial recognition camera’s, en demonstreren staat min of meer gelijk aan maatschappelijke zelfmoord.
De ‘Corona-crisis’ heeft geleid tot extremen in China. Xi Jinping, president van de Volksrepubliek China, houdt vast aan het zero-covid beleid, waarbij elke vastgestelde corona-besmetting leidt tot massale Lockdowns.
De filmpjes over eindeloze rijen Chinezen die zich elke dag moeten laten testen circuleerden op sociale media, evenals de huizen die werden verzegeld bij een “uitbraak”, en de drones die controleren of er niemand op straat is.
Toch zijn er door het hele land protesten uitgebroken.

Het sociale en economische leven is dermate verstoord dat vele mensen geen toekomst meer zien en zelfmoord plegen of van de honger omkomen.
Dat er verzet tegen het covid-beleid plaatsvindt in China is ongekend....

Onze weg naar een permanente medische dictatuur naar Chinees model – met ‘facial recognition camera’s’, een Europese Digitale Identiteit en programmeerbaar geld (CBDC) – lijkt steeds korter te worden.
En ze zijn al goed op weg met oa hun loercamera's onder het valse voorwendsel van verkeersveiligheid, digitale meter spionnen om in onze huizen binnen te kunnen geraken en talloze andere bemoeienissen met ons privéleven.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 15:38   #14
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.635
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het wordt stilaan ingevoerd. En uiteindelijk gekoppeld aan een digitale munt. Bedenk de consequenties....



Voorbeeld Australië:

"Australië voert sociaal kredietsysteem in voor toegang tot sociale media.

Volgens de voorgestelde wetgeving hebben burgers 100 identificatiepunten nodig om sociale media te gebruiken en krijgt de politie toegang tot accounts, inclusief privéberichten." (Klokkenluiders)

Geen democratisch draagvlak hiervoor mijns inziens.
Mogelijk weer fake news, een ballonnetje dat in de leugenmedia wordt opgelaten om de publieke opinie te kunnen peilen voor ze er hier aan beginnen.
Als er teveel protest op komt, dan gaan ze hun strategie bijstellen om het er toch door te duwen.
We weten al lang dat het in de criminele eu pijpleiding zit.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 15:47   #15
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, oftewel komt dat erdoor, en dan moeten de Australiers maar weten wat ze aanvaarden als totalitair gelul ; oftewel is uw bericht gewoon totaal fake.

Wat mij laat vermoeden dat het fake is, is dat men sociale kredietpunten zou nodig hebben om aan bitcoin transacties te doen. Dat is namelijk onmogelijk.

Het volstaat van gelijk welke bitcoin node te contacteren op poort 8333 en je doet je transactie. Of het volstaat zelfs van via een papieren brief uw transactie naar iemand te sturen die buiten Australie dat bericht naar een bitcoin node kan sturen.

Kortom, dat is voor mij een aanwijzing dat uw bericht fake news is.
Zoals eerder de regel is dan de uitzondering bij sommige deelnemers, krijgen we géén verifieerbare bron voor het 'gerucht'.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 15:48   #16
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Mogelijk weer fake news, een ballonnetje dat in de leugenmedia wordt opgelaten om de publieke opinie te kunnen peilen voor ze er hier aan beginnen.
Als er teveel protest op komt, dan gaan ze hun strategie bijstellen om het er toch door te duwen.
We weten al lang dat het in de criminele eu pijpleiding zit.
Welke 'leugenmedia' ? Hij schrijft hier gewoon iets neer zonder bron...

Wat heeft dit veronderstelde verhaal over Australië te zien met de EU ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 16:12   #17
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zoals eerder de regel is dan de uitzondering bij sommige deelnemers, krijgen we géén verifieerbare bron voor het 'gerucht'.
Iets voor fact checking mij dunkt.
Tot nu toe heb ik nog geen correlatie gelezen tussen bitcoins en SKS.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 16:16   #18
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.635
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Welke 'leugenmedia' ? Hij schrijft hier gewoon iets neer zonder bron...

Wat heeft dit veronderstelde verhaal over Australië te zien met de EU ?
De mogelijkheid dat het fake news is, schijnt nog niet aan de orde te zijn want de msm leugenmedia zwijgt er nog over.

Bronnen?
https://www.youtube.com/watch?v=5A0f9voCv_I

https://twitter.com/PTibx/status/1602342031023607808

https://cafeweltschmerz.nl/tweede-ka...redietsysteem/

https://www.blckbx.tv/buitenland/bei...kredietsysteem


Misschien eens wat meer lezen dan alleen de dag allemaal om te kunnen mee discussiëren?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 16:48   #19
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zoals eerder de regel is dan de uitzondering bij sommige deelnemers, krijgen we géén verifieerbare bron voor het 'gerucht'.
Het gerucht is een al dan niet gebrekkig voorbeeld van een tendens.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 17:02   #20
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Tot nu toe heb ik nog geen correlatie gelezen tussen bitcoins en SKS.
Totaal onmogelijk.

Een digitale identiteit kan voordelig zijn, maar men moet er ook voorzichtig mee zijn. Maar het kunnen bewijzen op digitale wijze van uw identiteit is waarschijnlijk iets dat bijzonder veel praktische voordelen kan hebben.

Men moet enkel wel nog voldoende middelen hebben om anoniem kunnen te blijven in zekere gevallen.

Het gevaar bestaat erin dat men die digitale identiteit gaat gebruiken voor dingen waar men normaal geen absolute identiteit nodig heeft en een relatieve identiteit zou volstaan ("dezelfde persoon als de vorige keer"). Kortom, men zou een absolute digitale identiteit moeten hebben, en nadien zoveel relatieve digitale identiteiten als men wil, om onderdelen van zijn bestaan van elkaar kunnen te scheiden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be