Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 augustus 2018, 07:22   #1461
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Trump heeft het afgeknald.

Ole

Trade wars ahoi
Oei.
En buiten de importkosten zijn er ook de BTW-tarieven die in Europa minstens het dubbele bedragen in vergelijking met de VS.

Dus op een verkoopprijs van €70000 zouden ze bruto inkomsten pakken van ca €54000. Op een verkoopprijs van €60000 zakt dat al naar €46500.
Bij een verkoopprijs van €50000 (-> €38000) is de marge al verdampt of maken ze verlies.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 08:29   #1462
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Oei.
En buiten de importkosten zijn er ook de BTW-tarieven die in Europa minstens het dubbele bedragen in vergelijking met de VS.

Dus op een verkoopprijs van €70000 zouden ze bruto inkomsten pakken van ca €54000. Op een verkoopprijs van €60000 zakt dat al naar €46500.
Bij een verkoopprijs van €50000 (-> €38000) is de marge al verdampt of maken ze verlies.
Oeps, my bad. Het is erger. De BTW wordt uiteraard geheven op de verkoopsprijs + importkosten.

Dus hun brutoinkomsten op een wagen van €70000 is dan (70000/1,21/1,1) €52500 en op eentje van €60000 is dat dan ca €45000.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 31 augustus 2018 om 08:29.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 08:43   #1463
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Oeps, my bad. Het is erger. De BTW wordt uiteraard geheven op de verkoopsprijs + importkosten.

Dus hun brutoinkomsten op een wagen van €70000 is dan (70000/1,21/1,1) €52500 en op eentje van €60000 is dat dan ca €45000.
Correct.

Teslas zijn peperduur voor particulieren hierdoor in de EU.

De Long Range Premium versie van 51k (49k + shipping + kleurke) dollar zal dan snel 60k euro kosten.

Ze zullen dat ding in de EU moeten produceren of proberne te teren op de leasemarkt. Door de fiscaliteit kunnen de meeste mensen met reeds een schappelijke leasebudget dit soort wagens leasen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 08:45   #1464
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Trump heeft het afgeknald.

Ole

Trade wars ahoi
Trump vindt het "niet goed genoeg":

Citaat:
https://www.infranken.de/ueberregion...art184,3653286

Trump nennt EU-Vorschläge zu Autozöllen «nicht gut genug»
De EU zal de USA veel meer moeten bieden in de plaats (zie de stats)
Toch nog afwachten...

Laatst gewijzigd door Micele : 31 augustus 2018 om 08:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 08:57   #1465
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

We kunnen ook gewoon wachten tot de man niet meer in office is...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 09:12   #1466
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ze zullen dat ding in de EU moeten produceren of proberne te teren op de leasemarkt. Door de fiscaliteit kunnen de meeste mensen met reeds een schappelijke leasebudget dit soort wagens leasen.
Leasing maatschappijen zullen een teen in het water steken, maar je zal niet moeten verwachten dat ze ineens in het koude water zullen springen.

Het is voor hen koffiedik kijken wat de restwaarden gaan zijn na de lease. En die is grotendeels afhankelijk van de vraag.
Ze zullen ook wel de problemen in Noorwegen kennen.

Verder kunnen leasemaatschappijen bij de andere merken aan twee armen wringen indien nodig. Zowel bij de constructeur als bij de verdelers.
Bij Tesla is dat één en dezelfde partij.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 09:16   #1467
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
We kunnen ook gewoon wachten tot de man niet meer in office is...
Of een fabriek in de EU...
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 09:31   #1468
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Leasing maatschappijen zullen een teen in het water steken, maar je zal niet moeten verwachten dat ze ineens in het koude water zullen springen.

Het is voor hen koffiedik kijken wat de restwaarden gaan zijn na de lease. En die is grotendeels afhankelijk van de vraag.
Ze zullen ook wel de problemen in Noorwegen kennen.

Verder kunnen leasemaatschappijen bij de andere merken aan twee armen wringen indien nodig. Zowel bij de constructeur als bij de verdelers.
Bij Tesla is dat één en dezelfde partij.
Zo goed als alle Teslas in Belgie zijn leasewagens.

Ik moet zelf eerlijk bekennen dat particulier deze dingen gewoon te duur zijn (want je weet dat je bijzonder veel btw en taxen neerlegt bij de aankoop van deze wagen)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 10:31   #1469
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zo goed als alle Teslas in Belgie zijn leasewagens.

Ik moet zelf eerlijk bekennen dat particulier deze dingen gewoon te duur zijn (want je weet dat je bijzonder veel btw en taxen neerlegt bij de aankoop van deze wagen)
Voor de modale particulier is er nog de 35k versie nog, die zal hier ca € 40-41k kosten, vanafprijs... (met wat geluk en premie nog enkele duizenden minder)

Naja een BMW 3 serie kost meer voor dezelfde prestaties.

Laatst gewijzigd door Micele : 31 augustus 2018 om 10:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 10:46   #1470
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Voor de modale particulier is er nog de 35k versie nog, die zal hier ca € 40-41k kosten, vanafprijs... (met wat geluk en premie nog enkele duizenden minder)

Naja een BMW 3 serie kost meer voor dezelfde prestaties.
Waar? Wanneer?

40000/1,21/1,1 = 30000 brutoinkomsten. Hoeveel verlies zouden ze daarop lijden?

Je bent gewoon blind voor de realiteit.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 10:49   #1471
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zo goed als alle Teslas in Belgie zijn leasewagens.
Hoeveel zijn het er?
Als het hen niet bekomt dan maakt het zelfs geen bluts in hun boekhouding.
Maar ik ben niet zeker of ze ineens tienduizenden in hun wagenpark willen hebben.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 11:01   #1472
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Waar? Wanneer?
2019 ergens.

Citaat:
40000/1,21/1,1 = 30000 brutoinkomsten. Hoeveel verlies zouden ze daarop lijden?
Zeg het eens.

Citaat:
Je bent gewoon blind voor de realiteit.
En jij zijt gewoon weer verkeerd.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 12:30   #1473
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Voor de modale particulier is er nog de 35k versie nog, die zal hier ca € 40-41k kosten, vanafprijs... (met wat geluk en premie nog enkele duizenden minder)

Naja een BMW 3 serie kost meer voor dezelfde prestaties.
De LR Premium versie zal u en ik 60k euro kosten.

Watch my words. De basisversie zal u minstens 43k terugzetten. En die wilt ge eigenlijk standaard met premium interieur hebben. Dus reken op 48-49k.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 12:54   #1474
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De LR Premium versie zal u en ik 60k euro kosten.

Watch my words. De basisversie zal u minstens 43k terugzetten. En die wilt ge eigenlijk standaard met premium interieur hebben. Dus reken op 48-49k.
Afwachten, ik denk dat €57-58k LR standaard premium pack mogelijk is, met autopilot € 62-63k.
Nog besteld in 2019(-2k premie) is dat idd minimum 60k.

De standard range zal mogelijk ook zonder premium pack aangeboden worden.
Maar die gaat amper gekozen worden, imho. Scheelt 150 km rijbereik...
Naja, mijn glazen bol weet het eigenlijk niet...

Laatst gewijzigd door Micele : 31 augustus 2018 om 13:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 13:18   #1475
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik denk dat de basisversie zonder glazen dak niks gaat zijn.

Als je eenmaal de premium hebt gezien, wil je die andere niet meer. Dat is bijna gegarandeerde 5k per wagen voor Tesla.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 16:34   #1476
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik denk dat de basisversie zonder glazen dak niks gaat zijn.

Als je eenmaal de premium hebt gezien, wil je die andere niet meer. Dat is bijna gegarandeerde 5k per wagen voor Tesla.
Het glazen dak geeft ook ~2 cm meer hoofdruimte.

ook via:
Citaat:
Standaard interieur

Touchscreen-display van 15"
Klimaatbeheersingssysteem voor twee zones
FM-radio en Bluetooth® connectiviteit met mogelijkheden voor on-demand radio en internetradio
Textiel stoelen
Middenconsole met open opbergruimte en twee USB-poorten

Premium interieur

Premium stoelverwarming en materialen in de hele auto, waaronder een decor van openporig hout en twee USB-aansluitingen achterin
In 12 richtingen elektrisch verstelbare stoelen voorin, stuurkolom en zijspiegels, met aangepaste bestuurdersprofielen
Premium audiosysteem met meer kracht, tweeters, surroundspeakers en subwoofer
Dak van getint glas met bescherming tegen ultraviolet en infrarood
Automatisch dimmende, elektrisch inklapbare, verwarmde zijspiegels
LED-mistlampen
Middenconsole met afgedekte opbergruimte en houder voor twee smartphones


https://www.tesla.com/nl_BE/model3
De US website maakt ook nog altijd het verschil, dus het standaard interieur is nog niet afgeschreven:

Citaat:
https://www.tesla.com/model3?redirect=no

Interior

15" touchscreen
Dual zone climate controls
FM radio and Bluetooth® connectivity, with on-demand & internet radio capability
Textile seating
Console storage
2 USB ports
Premium Connectivity (3 months included):
Satellite maps with live traffic visualization
In-car streaming media
Over-the-air updates via Wi-Fi & cellular

Premium Interior

4 USB ports, docking for 2 smartphones
5 heated seats
Heated side mirrors
Power front seats
Custom driver profiles
Tinted glass roof
Premium audio system
LED fog lamps
Premium Connectivity (1 year included):
Satellite maps with live traffic visualization
In-car streaming media
Over-the-air updates via Wi-Fi & cellular
Door voorlopig enkel het Premium interieur aan te bieden spaart Tesla geld en dus tijd bij productiekost. Eens een zwart jaarcijfer kunnen ze nog eens nadenken over ander interieur.

Ik herinner me de Japanse wagens daar kon je ook maar een interieurversie van krijgen, zelfs maar een kleur.
Tesla biedt nu ook nog een wit interieur aan. Wslk redelijk populair bij model S/X.

Laatst gewijzigd door Micele : 31 augustus 2018 om 17:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 07:49   #1477
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Voor de modale particulier is er nog de 35k versie nog, die zal hier ca € 40-41k kosten, vanafprijs... (met wat geluk en premie nog enkele duizenden minder)

Naja een BMW 3 serie kost meer voor dezelfde prestaties.
Ik was gisteren nog op een seminarie over de automobielsector. Het ging over de ontwikkelingen, wat er de volgende jaren te verwachten is, maar ook over de accijnsverhoging van de diesel (het echte waarom) en het boerenbedrog door de invoering van LEZ zones. Kortom vele uren met verschillende sprekers en discussiegroepen. Ook het E-rijden kwam er ter sprake.Een heel interessante dag waardoor vele aanwezigen hun ogen echt zijn open gegaan.

Op de vraag van wie wou een Tesla model 3 of een BMW 3 als salariswagen was het antwoord duidelijk : iedereen koos voor de BMW 3. Niemand koos voor de Tesla. Opmerking : alles was wel door BMW georganiseerd en het ging vooral over de leasemarkt (daarom als voorbeeld ook de BMW 3-reeks).

En speciaal voor Tavek : op 1 oktober dus geen stempelaar maar de start van een nieuwe carrière. In de autosector en een functie waardoor ik vanaf dan niet tweemaal maar honderdmaal zal moeten nadenken alvorens iets te zeggen. Laat staat te posten. Niet mijn favoriet merk maar de centen, de extralegaal voordelen en de salariswagen waren zodanig dat iedereen mij zot verklaarde als ik het niet zou aanvaarden.

(PS : de salariswagen wisselt heel regelmatig en is steeds het nieuwste topmodel. Natuurlijk met tankkaart. De wagens zijn eigenlijk demovoertuigen of wagens met voorinschrijving, directiewagens. Het mooie voordeel is dat er dan ook geen VAA op betaald dient te worden)
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 08:02   #1478
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Ik was gisteren nog op een seminarie over de automobielsector. Het ging over de ontwikkelingen, wat er de volgende jaren te verwachten is, maar ook over de accijnsverhoging van de diesel (het echte waarom) en het boerenbedrog door de invoering van LEZ zones. Kortom vele uren met verschillende sprekers en discussiegroepen. Ook het E-rijden kwam er ter sprake.Een heel interessante dag waardoor vele aanwezigen hun ogen echt zijn open gegaan.

Op de vraag van wie wou een Tesla model 3 of een BMW 3 als salariswagen was het antwoord duidelijk : iedereen koos voor de BMW 3. Niemand koos voor de Tesla. Opmerking : alles was wel door BMW georganiseerd en het ging vooral over de leasemarkt (daarom als voorbeeld ook de BMW 3-reeks).

En speciaal voor Tavek : op 1 oktober dus geen stempelaar maar de start van een nieuwe carrière. In de autosector en een functie waardoor ik vanaf dan niet tweemaal maar honderdmaal zal moeten nadenken alvorens iets te zeggen. Laat staat te posten. Niet mijn favoriet merk maar de centen, de extralegaal voordelen en de salariswagen waren zodanig dat iedereen mij zot verklaarde als ik het niet zou aanvaarden.

(PS : de salariswagen wisselt heel regelmatig en is steeds het nieuwste topmodel. Natuurlijk met tankkaart. De wagens zijn eigenlijk demovoertuigen of wagens met voorinschrijving, directiewagens. Het mooie voordeel is dat er dan ook geen VAA op betaald dient te worden)
BMW autoverkoper

Proficiat !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 08:14   #1479
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Ik was gisteren nog op een seminarie over de automobielsector. Het ging over de ontwikkelingen, wat er de volgende jaren te verwachten is, maar ook over de accijnsverhoging van de diesel (het echte waarom) en het boerenbedrog door de invoering van LEZ zones. Kortom vele uren met verschillende sprekers en discussiegroepen. Ook het E-rijden kwam er ter sprake.Een heel interessante dag waardoor vele aanwezigen hun ogen echt zijn open gegaan.

Op de vraag van wie wou een Tesla model 3 of een BMW 3 als salariswagen was het antwoord duidelijk : iedereen koos voor de BMW 3. Niemand koos voor de Tesla. Opmerking : alles was wel door BMW georganiseerd en het ging vooral over de leasemarkt (daarom als voorbeeld ook de BMW 3-reeks).

En speciaal voor Tavek : op 1 oktober dus geen stempelaar maar de start van een nieuwe carrière. In de autosector en een functie waardoor ik vanaf dan niet tweemaal maar honderdmaal zal moeten nadenken alvorens iets te zeggen. Laat staat te posten. Niet mijn favoriet merk maar de centen, de extralegaal voordelen en de salariswagen waren zodanig dat iedereen mij zot verklaarde als ik het niet zou aanvaarden.

(PS : de salariswagen wisselt heel regelmatig en is steeds het nieuwste topmodel. Natuurlijk met tankkaart. De wagens zijn eigenlijk demovoertuigen of wagens met voorinschrijving, directiewagens. Het mooie voordeel is dat er dan ook geen VAA op betaald dient te worden)
Wanneer komt nu de langverwachte BMW i4 en i5?

Ze testen al sinds 2015. (na ff googelen)

Is het nu 2020 of 2021?

Laatst gewijzigd door Micele : 4 september 2018 om 08:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2018, 08:36   #1480
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wanneer komt nu de langverwachte BMW i4 en i5?

Ze testen al sinds 2015. (na ff googelen)

Is het nu 2020 of 2021?
ICE-wagens verkopen vandaag nog steeds meer dan goed Hoe en wat in de toekomst zal ik hopelijk mee binnen een goed jaar kunnen uitstippelen. Toch deels voor de Benelux markt Nu de ambities zijn er zeker en aan kapitaal hebben ze geen tekort

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
BMW autoverkoper

Proficiat !
Merk is correct, functie is net iets beter (eerste salariswagen zal nog een 6-reeks zijn, opvolger staat al vast en is de 8-reeks)
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be