Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 juni 2020, 08:39   #1621
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Zelfs een grijswaarden schaal is te prefereren indien we dan toch perse de huidpigmentatie dienen te beschrijven.
Grijswaarden is idioot aangezien er geen wit en zwart bestaat in huidskleur. Dat is enkel beeldspraak. Dan is het beter om van bruinwaarden te spreken.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 08:46   #1622
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Grijswaarden is idioot aangezien er geen wit en zwart bestaat in huidskleur. Dat is enkel beeldspraak. Dan is het beter om van bruinwaarden te spreken.
Grijswaarden zou kunnen aangezien de "hue" en "saturation" feite niet substantieel variëren tussen mensen maar wel de "value" van de kleur. Grijswaarden is een bekend begrip. Bruinwaarden is wat origineler. Zelfde principe.

Straks komt er iemand zeggen dat Aziaten geel zijn en indianen rood.

Laatst gewijzigd door Bach : 25 juni 2020 om 08:49.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 08:49   #1623
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Grijswaarden zou kunnen aangezien de "hue" en "saturation" feite niet substantieel variëren tussen mensen maar wel de "value" van de kleur. Grijswaarden is een bekend begrip. Bruinwaarden is wat origineler. Zelfde principe.
Nogmaals, wit en zwart bestaan niet in de huidskleur van mensen. Geel en rood evenmin.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 08:50   #1624
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Nogmaals, wit en zwart bestaan niet in de huidskleur van mensen. Geel en rood evenmin.
Men kan ook over de grijswaarden (levels) spreken van een kleurenfoto. Maar dit zijn maar details.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 08:52   #1625
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat men het nu helemaal naar racisme wil opentrekken vind ik wat ongelukkig.
Het gaat hier vooral over de onvoorstelbaar brutale eigenwijze mentaliteit van vele politiemensen. Ook van zwarte trouwens.
Hier komt er ene, na slechts een maandje te zijn 'weg' geweest, terug bij zijn zinnen ... zie dat aan.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 25 juni 2020 om 08:53.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 08:54   #1626
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Wit en zwart zijn de uiteinden van een grijswaarden schaal. Geen mens die zich daarin bevindt denk ik. Dat is dus nog idioter zo te spreken zou je kunnen zeggen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 09:09   #1627
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Nogmaals, wit en zwart bestaan niet in de huidskleur van mensen. Geel en rood evenmin.
Gisteren gelezen... kleuren bestaan gewoon niet in de buitenwereld, het zijn gewoon energieën die onze hersenen op een bepaalde plaats raken en door die hersenen, dus de innerlijke wereld als kleuren aan ons worden doorgegeven...
En heel die kleurenrijkdom hangt af van de innerlijke evolutie van het individu en de groep waaruit hij is voorgekomen...
Wist je zo dat in de oude Griekse taal er geen woord was voor blauw of dat de oude grieken ofwel blauw niet zagen, ofwel het enkel zagen als een schakering van groen en niet als een aparte kleur...

En zoals kleuren, geuren... niet zouden bestaan in de buitenwereld maar enkel in onze binnenwereld worden gevormd, zou hetzelfde gelden voor de vormen...

En die binnenwereld is enkel afhankelijk van onze ontwikkeling, van de groep, de kultuur waaruit we voorkomen en is dus alles behalve een objectief algemeen geldend gegeven, maar heel verschillend, afhankelijk van de plaats, de tijd, van het ogenblik en zoveel meer van alles behalve objectieve criteria...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 25 juni 2020 om 09:13.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 11:30   #1628
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Nogmaals, wit en zwart bestaan niet in de huidskleur van mensen. Geel en rood evenmin.
Om het onderscheid te maken kan men gewoon neger zeggen en bleekscheet en spleetoog voor de Aziaten.

Op Fifth Avenue hebben 3 negers een bleekscheet afgeranseld en een tiental spleetogen stonden er op te kijken. Is dat beter?

Laatst gewijzigd door Gipsy : 25 juni 2020 om 11:30.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 15:19   #1629
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Om het onderscheid te maken kan men gewoon neger zeggen en bleekscheet en spleetoog voor de Aziaten.

Op Fifth Avenue hebben 3 negers een bleekscheet afgeranseld en een tiental spleetogen stonden er op te kijken. Is dat beter?
Wat vind jij?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 15:43   #1630
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Wat vind jij?
Overdreven natuurlijk (en niet eens bij velen) maar ik vind er niets verkeerd aan om blank, zwart, Aziaat, moslim of Arabier etc te zeggen te zeggen. Als dat al verkeerd is hoever gaat men gaan? Het is gewoon een beschrijving van de persoon zonder racistische ondergrond.

Ik vind het ook raar dat als een zwarte flik in de US een blanke neerknalt dat amper het lokaal nieuws haalt maar als een blanke flik een zwarte neerschiet het wereldnieuws is.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 25 juni 2020 om 16:00.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 17:00   #1631
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Overdreven natuurlijk (en niet eens bij velen) maar ik vind er niets verkeerd aan om blank, zwart, Aziaat, moslim of Arabier etc te zeggen te zeggen. Als dat al verkeerd is hoever gaat men gaan? Het is gewoon een beschrijving van de persoon zonder racistische ondergrond.
Ik geef er geen moreel oordeel over. Enkel dat mensen die daadwerkelijk zwart, wit, geel of rood zijn enkel in stripverhaaltjes voorkomen. Zoals in De Witte Uil in de Suske & Wiske reeks.

Citaat:
Ik vind het ook raar dat als een zwarte flik in de US een blanke neerknalt dat amper het lokaal nieuws haalt maar als een blanke flik een zwarte neerschiet het wereldnieuws is.
Racisme jegens blanken bestaat blijkbaar niet. Ik heb dat ooit eens al argument gehoord van een Mexicaanse.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 25 juni 2020 om 17:01.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2020, 06:07   #1632
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Lol. Starbucks doet aan 'Floydwashing'. Ze gaan niet meer adverteren op sociale netwerksites. Starbucks kwam reeds ettelijke keren in opspraak vanwege het gebruik van slaven en kinderarbeid op haar koffieplantages ....
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2020, 11:46   #1633
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Wat vind jij?
Hangt er vanaf met welke ingesteldheid je dat zegt. Als het met humor en cameraderie is doorweven vind ik dat allemaal van geen belang.
Toen ik jong was was een roodharige gewoon een rosse en een witharige gewoon de witte.....Een andere vriend was de mankepoot en een nog andere de zwette en de zwaarlijvige den dikke en de grote de lange.
We stonden daar niet bij stil dat had geen belang want we waren vooral vrienden.
Veel kleinzierigheid tegenwoordig.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2020, 13:01   #1634
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.501
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hangt er vanaf met welke ingesteldheid je dat zegt. Als het met humor en cameraderie is doorweven vind ik dat allemaal van geen belang.
Toen ik jong was was een roodharige gewoon een rosse en een witharige gewoon de witte.....Een andere vriend was de mankepoot en een nog andere de zwette en de zwaarlijvige den dikke en de grote de lange.
We stonden daar niet bij stil dat had geen belang want we waren vooral vrienden.
Veel kleinzierigheid tegenwoordig.
Zoals de stereotiepen in jaren '80 films, het groepje bestond altijd uit 1 neger, 1 meisje, 1 slimmen, 1 dikken en 1 verlegen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2020, 15:40   #1635
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Mijn voorouders verkochten Ghanezen uit het noorden aan de blanken maar ze wisten niet dat ze als goederen, als slaven zouden gebruikt worden.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2020, 17:44   #1636
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.856
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Mijn voorouders verkochten Ghanezen uit het noorden aan de blanken maar ze wisten niet dat ze als goederen, als slaven zouden gebruikt worden.
Die mag je in de debiliteitendraad posten.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2020, 19:45   #1637
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hangt er vanaf met welke ingesteldheid je dat zegt. Als het met humor en cameraderie is doorweven vind ik dat allemaal van geen belang.
Toen ik jong was was een roodharige gewoon een rosse en een witharige gewoon de witte.....Een andere vriend was de mankepoot en een nog andere de zwette en de zwaarlijvige den dikke en de grote de lange.
We stonden daar niet bij stil dat had geen belang want we waren vooral vrienden.
Veel kleinzierigheid tegenwoordig.
De azijnpissers en regelneven zien overal redenen om op de trein te springen. Niet de ze me hard interesseren maar als ik in het nieuws scrol is men nu aan het zeiken dat K3 een show voorbereid met als achtergrond het oude farao Egyptië. Het wordt ongelofelijk waar zijn de vrijheden van de jaren 60 gebleven.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2020, 20:00   #1638
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.501
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Mijn voorouders verkochten Ghanezen uit het noorden aan de blanken maar ze wisten niet dat ze als goederen, als slaven zouden gebruikt worden.
te grappig
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2020, 23:48   #1639
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Mijn voorouders verkochten Ghanezen uit het noorden aan de blanken maar ze wisten niet dat ze als goederen, als slaven zouden gebruikt worden.
Gezien de vele eeuwen dat Afrikaanse slaven verkocht/verhandeld werden aan de Arabieren destijds, moeten er vandaag tienduizenden als die kerel rondlopen, als nakomelingen van zwarte én mohammedaanse slavenhandelaars.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 03:45   #1640
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Amnesty projecteert beeltenis George Floyd op ambassade VS in Brussel

Ik blijf van mening dat de actie van de agent zwaar fout was bij de zaak Floyd maar wat er zich daarna allemaal is beginnen afspelen dat is er volgens mijn zwaar over ook het p)rojecteren van de beeltenis van de overleden man op de VS ambassade is er zwaar over.

Uit het artikel:

Citaat:
“We hebben hem hulde willen brengen opdat gerechtigheid zou geschieden en opdat er geen andere George Floyds meer slachtoffer worden van politiegeweld in de Verenigde Staten”, zegt Philippe Hensmans, directeur van de Franstalige sectie van Amnesty International in België.
Ik vind dat niet kunnen en de leden van Amnesty International die er zich met bezig gehouden hebben zouden zware boetes tot zelfs celstraffen moeten krijgen daar de geprojecteerde dode zijn verleden vrij zwaar crimineel was en dan misschien de vete (voorgeschiedenis) tussen de beide heren??

De zaak heeft een halve wereld op zijn kop gezet en het is nu welletjes geweest, rest in peace.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be