Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juni 2004, 09:43   #1
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

En dat spook heet blijkbaar 'Europa de pot op'.

Dat is toch mijn conclusie van de voorbije Europese verkiezingen:
Vooreerst: het interesseerde bijna niemand. Noch in het 'oude' noch in het 'nieuwe' Europa.
Wel een spijtige zaak, want de bureaucraten kunnen nu lustig verder doen met het ondermijnen van onze democratie aan de hand van opgelegde liberaliseringen, europese uitleveringsmandaten, overnemen van bevoegdheden zonder enige controle en zo verder.
Aan de andere kant, zij die er wél mee begaan waren, hebben zich vrij sterk tégen Europa uitgesproken. Tegen hun eigen regeringen, die momenteel het Eurocentrische beleid vrolijk achterna hollen. De mensen beginnen zich tegen dit Europa van staat, bureaucraat en kapitaal te keren, wat ik zeer hard toejuich. In Engeland heeft een partij die Brittanië weer uit de EU wil vanuit het niets even een vijfde van de stemmen gehaald! In Nederland wint een Euroscepticus ineens een paar zetels.

Ik kan alleen maar zeggen: right on, en hopelijk herhaalt dit 'succes' zich, want Europa is momenteel een veel groter gevaar voor onze democratie dan alle vlaams blokken en moslimterroristen samen.
(pas op, ik heb niets tegen het idee van een verenigd Europa op zich, maar niet d�*t Europa.)
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2004, 16:01   #2
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Spijtig dat het op het moment niet het originele spook is...

Maar dat zit voor het ogenblik in Zuid-Amerika!
__________________
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2004, 16:04   #3
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.135
Standaard

Het enige spook is Pelgrim.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2004, 16:06   #4
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
Het enige spook is Pelgrim.

boooooo zie dat ge straks kunt slapen he
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2004, 16:08   #5
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.135
Standaard

Pelgrim is een ultranationalist, dus irrationeel.
Op vele vlakken kan je er geen zinnig woord tegen zeggen.

<herhaling>
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2004, 19:53   #6
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
Pelgrim is een ultranationalist, dus irrationeel.
Op vele vlakken kan je er geen zinnig woord tegen zeggen.

<herhaling>

hoe lang zit gij al op dit forum, beste?

En leg mij dan anders maar eens de slechte reputatie van Europa maar eens uit.

En zoals ik al zei: ik ben niet tegen Europa. Wel tegen d�*t Europa. En dit Europa kan blijkbaar geen kritiek verdragen.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2004, 21:32   #7
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Ik ben een voorstander van de EU. En zelfs dit Europa heeft zijn merites. Ik ben het dan ook niet eens met Pelgrim, dat deze trend positief is. Maar ik heb er wel begrip voor.
Veel mensen hebben gewoon tegen hun regeringspartijen gestemd, slechts in enkele landen ging het over Europese thema's. En dan nog lag de interesse zeer laag. Ik vrees dat veel mensen niet beseffen, wat er op Europees vlak gebeurt. En dat zie je ook aan de media. Zelfs in Vlaanderen, waar we zo goed als aan de bron leven van Europese actualiteit, zijn er heel wat kranten, die geen, of slechts een halftijdse Europese verslaggever hebben. Heel wat meer media zijn wel voltijds in Washington vertegenwoordigd. Eigenlijk klopt dit toch niet?
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2004, 22:07   #8
dorus
Banneling
 
 
dorus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.829
Standaard

Als Europa zich niet verenigt zal het het lot van Amerika ondergaan. Stort de dollar ineen, dan stort Europa ineen. De USA zijn op een zelfvernietigingskoers. Als Europa niet oplet en de simpele geesten als Blair volgt, dan gaat het mee tenonder.

Is het dat wat de anti's willen?

Hier is een kans om een eigen binnenmarkt van 450 milj. consumenten te maken, met een eigen munt.
Voor een exporterend land, een exporterende regio als Vlaanderen, is dat een wissel op de toekomst. Niet meer afhankelijk zijn van onzekere externe factoren, waar men geen vat op heeft. Neen, een stabiele markt met een vrijwel verzekerde afzet. Dit is welvaart voor de komende generaties.

Wat kan iemand zich nog meer wensen.

Dat er veel onverschilligheid is komt omdat Europa meestal negatief in het nieuws komt, zoals het geklungel vandaag bv.
Europa zou eens een commissaris voor PR moeten aanstellen en zichzelf promoten.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2004, 14:56   #9
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Nogmaals, ik ben niet tegen een verenigd Europa, wel d�*t Europa.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2004, 15:46   #10
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

De beste die ik over anti-europa propaganda las was ivm een tv spot waarin een in lederhosen gekleed figuur een brit met een vis om de oren sloeg. Dat geeft ook meteen het perspektief van de problemen :
inderdaad : indien Europa niet zou ingrijpen in de zeevisserij zaten we binnen een aantal jaren zonder vis of met een echte visserij-oorlog.
Voor elke vissende natie komt de europese visserijpolitiek antipathiek over en je mag het zelfs een ondemocratische politiek vinden -
& toch werd hier gedaan wat moest gedaan worden.

Een lang artikel in "De Morgen" beschrijft de extreem rechtse stroming
in vlaanderen (maar eigenlijk bestaat die in gans europa) als een reaktie
van verongelijkte bedorven tieners niet in staat om zelf verantordelijkheid te nemen en dus maar op zoek naar een "sterke man" - wat we nodig hebben in Europa is een "Fortuynlijke soep met Strepen"
een "rechts-progressieve redder in nood". waar is de "nood" in dit deel van de wereld waar we gespaard van oorlog nog altijd in welvaart leven ?

Eenvoudig : "de mensen" zijn niet dom men weet verdraaid goed dat dit niet kan en zal blijven duren : deze aardbol verschrompelt snel :
een nieuw virus in Shanghai kan morgen voor wereldwijde miljoenen slachtoffers zorgen, een klein groepje "idealisten" kan behalve duizenden slachtoffers ook nog van een mondiale ontwrichting van de economie zorgen.

Wat "de mensen" blijkbaar willen is zich in kleinere landjes opsluiten liefst achter 4 meter hoge muren om diegenen die zich omgord door hoog-explosief materiaal naar onze shopping-centra begeven om de boel daar te doen ontploffen tijdig halt toe te roepen.

Straks vieren we weer het hoogtij van ons victorieus kapitalisme : de zomeruitverkoop - de financiële berichtgeving zal weer bol staan van bespiegelingen over het verbruikersvertrouwen en de toename van de kredieten - Europa en de noodzaak van hervormingen op wereldschaal
zullen - voor zover er nog iemand is die daar belang aan hecht - weer helemaal naar de achtergrond verdreven zijn.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2004, 18:17   #11
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Nogmaals, ik ben niet tegen een verenigd Europa, wel d�*t Europa.
Dat heb je gezegd, Pelgrim, maar we verschillen wel van mening, in hoe we het aanpakken om een Europa op onze manier te vormen. Jij wil blijkbaar beginnen van nul, ik eerder van de huidige Europese instellingen.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2004, 09:39   #12
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Nogmaals, ik ben niet tegen een verenigd Europa, wel d�*t Europa.
Dat heb je gezegd, Pelgrim, maar we verschillen wel van mening, in hoe we het aanpakken om een Europa op onze manier te vormen. Jij wil blijkbaar beginnen van nul, ik eerder van de huidige Europese instellingen.
Ik wil ook niet van nul af aan herbeginnen. De huidige opgebouwde instellingen zijn bruikbaar, maar die zullen toch zo snel mogelijk drastisch hervormd moeten worden. Zodat we in een democratisch Europa van 'de mensen' leven, niet in een particratisch europa van de regeringen (en hun acolieten).
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 21:23   #13
Borreling
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Berichten: 9
Standaard

Wat is dan zo verkeerd aan dit Europa ? Europa moet roeien met de riemen die het van de lidstaten toegeworpen krijgt. Stel je voor dat de Europese politiek uitstekend draait ! Dan zouden we misschien op het idee komen om die 25 aparte regerinkjes, die ons handenvol geld kosten, gewoon af te schaffen. Dat zou pas een belastingsvermindering zijn, want wat kosten al die politieke niveaus ? Maar welke politicus gaat de kip met de gouden eieren slachten ? Ze durven nog niet eens de provincies afschaffen, iemand die daar het nut van inziet ?
Borreling is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be