Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 24 oktober 2011, 16:05   #21
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Diegenen die nu verontwaardigd zijn om de grote schade die in Libië werd aangebracht... waren die dat ook tijdens de niets ontziende oorlog van de Russen in Tsjetsjenië?

Ja, natuurlijk... dat was iets anders..
freelancer is offline  
Oud 24 oktober 2011, 17:07   #22
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

De schade in Lbië is beperkt.De grote centra zijn intact gebleven
eno2 is offline  
Oud 24 oktober 2011, 17:28   #23
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Diegenen die nu verontwaardigd zijn om de grote schade die in Libië werd aangebracht... waren die dat ook tijdens de niets ontziende oorlog van de Russen in Tsjetsjenië?

Ja, natuurlijk... dat was iets anders..
Jij was daar toch ook voor, met je aversie voor alles wat naar islamitisch ruikt...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 24 oktober 2011, 18:37   #24
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Jij was daar toch ook voor, met je aversie voor alles wat naar islamitisch ruikt...


Wat lezen mijn ogen hier! Zoek eens een paar postings van mij op die uw gelijk bewijzen...
freelancer is offline  
Oud 24 oktober 2011, 19:48   #25
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Mijn reactie toen ik dit las:

"WoeHAAAAAhahahahahahahaha hehehehe... snif... hehehe, damn, die slappe lach is nog voor de rest van de dag... zalig gewoon"

Kortom, de gewone libier is eraan voor de moeite en mag zich al klaarmaken voor de arabische ijstijd. En als Europeaan zou ik me ook zo achterlijk als het gat van een koe voelen.. dat planneke om er een democratie te lanceren is er ook aan .

Iran 2, here we come
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline  
Oud 24 oktober 2011, 19:50   #26
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht


Wat lezen mijn ogen hier! Zoek eens een paar postings van mij op die uw gelijk bewijzen...
Gaat moeilijk aangezien ik middels de zoekfunctie van het forum slechts je laatste 500 posts kan terug vinden van de 1000en die je er op 8 maand hebt doorgedraaid, en die zijn allemaal van de laatste 2, 3 weken.
Daaruit valt vooralsnog vooral je aversie op voor alles wat links is.
Maar ik zal er vanaf nu op letten...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 24 oktober 2011, 19:53   #27
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Mijn reactie toen ik dit las:

"WoeHAAAAAhahahahahahahaha hehehehe... snif... hehehe, damn, die slappe lach is nog voor de rest van de dag... zalig gewoon"

Kortom, de gewone libier is eraan voor de moeite en mag zich al klaarmaken voor de arabische ijstijd. En als Europeaan zou ik me ook zo achterlijk als het gat van een koe voelen.. dat planneke om er een democratie te lanceren is er ook aan .

Iran 2, here we come
Iran?
Hoh, ik dacht eerder aan een kruising tussen Afghanistan en Irak. Dit gezien het hoge aantal Afghaanse toeristen in Libië en de vele tribale twisten zoals in Irak.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 24 oktober 2011, 19:55   #28
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Natuurlijk niet, wanneer het leeuwedeel van hun commandanten rechtstreeks werd opgeleid in Afghanistan, vrees ik zelfs dat ze nog nooit gehoord hebben van de 10 amendments.

Enfin, wat de Navo zaaide, zullen ze oogsten, dat wordt steeds duidelijker.

Afspraak binnen 4, 5 jaar.
Dan zal al wel duidelijk zijn hoe rampzalig de situatie al dan niet zal worden.
Ik vrees in ieder geval het ergste.
Waarom zou de Navo ook maar iets oogsten? Ze zijn net de grootste bondgenoten van het nieuwe libische kalifaat naar Iraans model .

Oké, vrouwen gaan in hun full-gear chador mogen kruipen en hun bek dichtnaaien tenzij voor in bed met de 2 andere concubines voor 1 man; andersgelovigen zijn nu tweederangs-burgers en het zal niet lang meer duren voor die nationale raad zich zal omvormen tot een raad van hoeders; en met een beetje geluk zelfs is hier een samensmelting in de maak tussen tunesie & libie tot een nieuwe islamitische republiek .

Nee... Ik denk net dat er velen de Navo honden erg dankbaar zijn.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline  
Oud 24 oktober 2011, 19:55   #29
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

scheidnig staaat & geloof = ABSOLUUT nodig !!!!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline  
Oud 24 oktober 2011, 19:57   #30
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Sirte, Grozny, Beiroet, het ziet er zo hetzelfde uit:



Dit was Beiroet tijdens de burgeroorlog.

En aangezien Sirte de thuisbasis was van de Khadaffi en zijn laatste bolwerk, zullen ze geen hulp of wat dan ook krijgen voor de opbouw. In tegendeel, zou ik haast denken gezien de grote haat die er blijkbaar is.

Laatst gewijzigd door Mahalingam : 24 oktober 2011 om 20:00.
Mahalingam is offline  
Oud 24 oktober 2011, 22:29   #31
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat soort van foto's uit Libië wordt dan ook zorgvuldig uit de westerse pers gehouden. Vandaar uw verwarring waarschijnlijk.
En jij bent natuurlijk zeker dat al die huizen door westerse f16s platgebombardeert zijn en niet zijn kapotgeschoten door de vechtende partijen in Libie zelf met al het wapentuig dat ze daar voorhanden hadden. Wel , ik niet !
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline  
Oud 24 oktober 2011, 22:31   #32
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/9556/Opstan...we-Libie.dhtml

Ik vermoed dat hier een lekker politiek correct foutje wordt medegedeeld: volgens de sharia is polygamie met vier vrouwen tegelijk TOEGESTAAN.(inwisselbaar: het simpel uitspreken van "taleq taleq taleq" (ik verstoot je, ik verstoot je, ik verstoot je)is voldoende om een nieuwe vrouw te kunnen huwen).
Ik veronderstel dat Gaddafi polygamie had verboden en nu is het dus terug ingevoerd (ze gaan geen sharia invoeren, maar polygamie verbieden als Mo gezegd heeft dat ze er vier mochten hebben!)
handjekap en voetjekap zijn natuurlijk ook straffen die volgens de sharia worden uitgesproken.
Bij overspel moeten de vrouwen worden opgesloten tot de dood er op volgt (of ze eten krijgen of niet weet ik niet).

Enfin, toch wel goed dat "onze Nato jongens" de brave rebellen zijn gaan helpen hé?
Democratie in een islamitisch land ? Is duidelijk onmogelijk ! Sharia here we come. De middeleeuwers !

Egypte: Drie jaar cel om belediging islam op Facebook
http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...Facebook.dhtml
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 24 oktober 2011 om 22:54.
smiley is offline  
Oud 24 oktober 2011, 22:57   #33
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/9556/Opstan...we-Libie.dhtml

Ik vermoed dat hier een lekker politiek correct foutje wordt medegedeeld: volgens de sharia is polygamie met vier vrouwen tegelijk TOEGESTAAN.(inwisselbaar: het simpel uitspreken van "taleq taleq taleq" (ik verstoot je, ik verstoot je, ik verstoot je)is voldoende om een nieuwe vrouw te kunnen huwen).
Ik veronderstel dat Gaddafi polygamie had verboden en nu is het dus terug ingevoerd (ze gaan geen sharia invoeren, maar polygamie verbieden als Mo gezegd heeft dat ze er vier mochten hebben!)
handjekap en voetjekap zijn natuurlijk ook straffen die volgens de sharia worden uitgesproken.
Bij overspel moeten de vrouwen worden opgesloten tot de dood er op volgt (of ze eten krijgen of niet weet ik niet).

Enfin, toch wel goed dat "onze Nato jongens" de brave rebellen zijn gaan helpen hé?
Onder Kadhafi werd de Sharia ook ingevoerd, maar dat was een eigen versie die eigenlijk niet veel verschilt van de Christelijke rechtspraak in onze contreien. Alcohol werd bijvoorbeeld verboden, maar vrouwen kregen daarentegen gelijke rechten. Dat was in Arabische landen echt zeer revolutionair en progressief. (Nu nog steeds).

In tegenstelling tot de beste Arabische vriendjes van de democratische wereld in Saudie-Arabië, waar een vrouw zweepslagen krijgt als ze met de auto rijdt.
Amerikaanse hypocrisie ten voeten uit.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 24 oktober 2011 om 22:58.
bgf324 is offline  
Oud 25 oktober 2011, 07:14   #34
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Gaat moeilijk aangezien ik middels de zoekfunctie van het forum slechts je laatste 500 posts kan terug vinden van de 1000en die je er op 8 maand hebt doorgedraaid, en die zijn allemaal van de laatste 2, 3 weken.
Daaruit valt vooralsnog vooral je aversie op voor alles wat links is.
Maar ik zal er vanaf nu op letten...


Ik hoop dat wat kritiek op de islam toegelaten is...

En ik heb geen aversie voor links... als links wat meer zou betekenen dan wat lullen...

(en ik ben er driehonderd percent zeker van dat ik socialer ben dan de doorsnee linkaard)

Laatst gewijzigd door freelancer : 25 oktober 2011 om 07:32.
freelancer is offline  
Oud 25 oktober 2011, 09:00   #35
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Misschien komt de Islamwereld wel werkelijk 600 jaar later? In dat geval is de Arabische Lente eerder te vergelijken met de Reformatie toen het religieuze juk niet verlicht werd, maar er juist strengere varianten van het christendom wortel schoten.

Nog 250 jaar wachten dus op een seculiere golf in die wereld. Wat een gemiste kans.
Vito is offline  
Oud 25 oktober 2011, 09:24   #36
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Onder Kadhafi werd de Sharia ook ingevoerd, maar dat was een eigen versie die eigenlijk niet veel verschilt van de Christelijke rechtspraak in onze contreien. Alcohol werd bijvoorbeeld verboden, maar vrouwen kregen daarentegen gelijke rechten. Dat was in Arabische landen echt zeer revolutionair en progressief. (Nu nog steeds).
Een "christelijke sharia"? dat is nieuw voor me. Tenzij U met "sharia" gewoon rechtsstelsel bedoelt.

Matthias Storme heeft ze (de verschillende rechtstradities en rechtsstelsels in de wereld) voor U allemaal eens op een rijtje gezet:

http://www.law.kuleuven.be/web/mstorme/rvglpub.html

en met name: Het door islam gevormde recht en het recht van de arabische en andere islamitische landen.
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 26 oktober 2011, 22:20   #37
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Niks nieuws hé!!

Ook onder Kaddafi was sharia de basis van het rechtssysteem.



Oranje: (Fiqh)Sharia law.
De rest is romeins, gemengd, common en consuetudinarius.
porpo is offline  
Oud 27 oktober 2011, 11:32   #38
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Misschien komt de Islamwereld wel werkelijk 600 jaar later? In dat geval is de Arabische Lente eerder te vergelijken met de Reformatie toen het religieuze juk niet verlicht werd, maar er juist strengere varianten van het christendom wortel schoten.

Nog 250 jaar wachten dus op een seculiere golf in die wereld. Wat een gemiste kans.
Het was de boekdrukkunst die in Europa de aanzet gaf tot een her-orientatie op de bronnen van het Christendom (reformatie) . En dat gaf veel fundamentalisme. En godsdienstoorlogen.

Pas na WO2 is de boekdrukkunst van belang geworden voor de massa van gelovigen in Allahstan. En ook hier een terugkeer naar de bronnen (Salafi) en veel fundamentalisme. De komst van internet draagt hier ook zijn steentje in bij. 20 jaar geleden was het zeer lastig om b.v. de haditha ergens te lezen.
Ik denk dat er in Allahstan nog heel wat afgevochten gaat worden vanwege theologische geschillen.
Mahalingam is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be