Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 augustus 2018, 10:07   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard Hoe kijkt een jonge kiezer naar het communautaire?

Als we weten hoe hij er naar kijkt, dan weten we beter hoe we hem kunnen overtuigen.

Ik roep het Belang en de Belangers op om dit eens goed te lezen, en er eens diep over na te denken.

Citaat:
‘Politiek interesseert me. Al was ik nog niet actief. De N-VA kon me niet bekoren, ik ben eens naar een bijeenkomst geweest. De nadruk ligt te veel op de splitsing van België. Dat is mijn focus niet, ik zie andere prioriteiten: kinderopvang bijvoorbeeld.’
De juffrouw in kwestie is dus al eens naar een bijeenkomst van de nva geweest.

Maar ja, de (Joodse) juffrouw is van opleiding "bachelor in de pedagogie van het jonge kind". Ik veronderstel dat dat een mooie benaming is voor kleuteronderwijzeres.
Haar focus ligt in kinderwelzijn. Een volledig Vlaamse bevoegdheid.

Hoe dan ook: met azijn vang je geen vliegen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 10:34   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

wat wil je nu zeggen? Dat de N-VA niet al teveel nadruk meer moet leggen op de splitsing van België omdat de jeugd (hier vertegenwoordigd door iemand die op een CD&V-lijst gaat staan) er tegen is?
of dat het 1e artikel van de statuten maar volledig veranderd moet worden?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 10:52   #3
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Of misschien moeten we gewoon in herinnering brengen dat anekdotisch bewijs geen echt bewijs is.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 14:15   #4
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als we weten hoe hij er naar kijkt, dan weten we beter hoe we hem kunnen overtuigen.

Ik roep het Belang en de Belangers op om dit eens goed te lezen, en er eens diep over na te denken.



De juffrouw in kwestie is dus al eens naar een bijeenkomst van de nva geweest.

Maar ja, de (Joodse) juffrouw is van opleiding "bachelor in de pedagogie van het jonge kind". Ik veronderstel dat dat een mooie benaming is voor kleuteronderwijzeres.
Haar focus ligt in kinderwelzijn. Een volledig Vlaamse bevoegdheid.

Hoe dan ook: met azijn vang je geen vliegen.
2 seconden googelen en ge hoeft niks te veronderstellen, maar kent de feiten. Maar dat is voor ex-ambtenaren te veel moeite vrees ik.

https://www.kdg.be/pedagogie-van-het-jonge-kind

Wat betreft de jonge kiezer en het communautaire. Dat kan hen geen reet schelen, op uitzondering ven een paar zwarte-tong-en-nagels-leeuwenvlag-aanbidders-kinderen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 14:17   #5
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
2 seconden googelen en ge hoeft niks te veronderstellen, maar kent de feiten. Maar dat is voor ex-ambtenaren te veel moeite vrees ik.

https://www.kdg.be/pedagogie-van-het-jonge-kind

Wat betreft de jonge kiezer en het communautaire. Dat kan hen geen reet schelen, op uitzondering ven een paar zwarte-tong-en-nagels-leeuwenvlag-aanbidders-kinderen.
Mij kan het schelen. Ik ben nochtans geen zwarte-tong-en-nagels-leeuwenvlag-aanbidders-kind.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 16:16   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wat wil je nu zeggen? Dat de N-VA niet al teveel nadruk meer moet leggen op de splitsing van België omdat de jeugd (hier vertegenwoordigd door iemand die op een CD&V-lijst gaat staan) er tegen is?
of dat het 1e artikel van de statuten maar volledig veranderd moet worden?
Ik riep op om er eens goed over na te denken.
Dat heb je dus niet gedaan.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 16:19   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
2 seconden googelen en ge hoeft niks te veronderstellen, maar kent de feiten. Maar dat is voor ex-ambtenaren te veel moeite vrees ik.

https://www.kdg.be/pedagogie-van-het-jonge-kind
...
Ik veronderstelde dus juist. Ik kan nogal veronderstellen hé zeg. Intuïtieve intelligentie.
U zult moeten toegeven dat de precieze opleiding van dat meisje eigenlijk van weinig belang is. Hoogstens wat achtergrond.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 16:21   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
...
Wat betreft de jonge kiezer en het communautaire. Dat kan hen geen reet schelen, op uitzondering ven een paar zwarte-tong-en-nagels-leeuwenvlag-aanbidders-kinderen.
Goed zo man! Dat is exact de reden waarom ik oproep om daar eens goed over na te denken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 03:27   #9
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Goed zo man! Dat is exact de reden waarom ik oproep om daar eens goed over na te denken.
Schoofzak? Uw oproep kinkt ietwat pijnlijk.
Zijde gij met uw klotenomhulsel ook op de simili blijven plakken, ofwa?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 08:21   #10
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als we weten hoe hij er naar kijkt, dan weten we beter hoe we hem kunnen overtuigen.

Ik roep het Belang en de Belangers op om dit eens goed te lezen, en er eens diep over na te denken.

Citaat:
Citaat:

‘Politiek interesseert me. Al was ik nog niet actief. De N-VA kon me niet bekoren, ik ben eens naar een bijeenkomst geweest. De nadruk ligt te veel op de splitsing van België. Dat is mijn focus niet, ik zie andere prioriteiten: kinderopvang bijvoorbeeld
.’



De juffrouw in kwestie is dus al eens naar een bijeenkomst van de nva geweest.

Maar ja, de (Joodse) juffrouw is van opleiding "bachelor in de pedagogie van het jonge kind". Ik veronderstel dat dat een mooie benaming is voor kleuteronderwijzeres.
Haar focus ligt in kinderwelzijn. Een volledig Vlaamse bevoegdheid.

Hoe dan ook: met azijn vang je geen vliegen.
De turnster Nina Derwael (18 jaar) , goud op het EK, zong deftig het Belgisch volkslied mee toen ze op het podium stond. Tekst incluis. Een symbolisch teken van hoe de jeugd van tegenwoordig staat tegenover het communautaire.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 augustus 2018 om 08:23.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 09:00   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De turnster Nina Derwael (18 jaar) , goud op het EK, zong deftig het Belgisch volkslied mee toen ze op het podium stond. Tekst incluis. Een symbolisch teken van hoe de jeugd van tegenwoordig staat tegenover het communautaire.
Jaaa! Dat meisje heeft daarover nagedacht.
En jij ook, met jouw opmerking en conclusie.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 09:08   #12
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als we weten hoe hij er naar kijkt, dan weten we beter hoe we hem kunnen overtuigen.

Ik roep het Belang en de Belangers op om dit eens goed te lezen, en er eens diep over na te denken.



De juffrouw in kwestie is dus al eens naar een bijeenkomst van de nva geweest.

Maar ja, de (Joodse) juffrouw is van opleiding "bachelor in de pedagogie van het jonge kind". Ik veronderstel dat dat een mooie benaming is voor kleuteronderwijzeres.
Haar focus ligt in kinderwelzijn. Een volledig Vlaamse bevoegdheid.

Hoe dan ook: met azijn vang je geen vliegen.
Denk je dat die kinderjuffrouw nog hetzelfde zou denken als haar werd uitgelegd hoe la Belgique werkt of niet werkt en dat indien Vlaanderen zijn eigen huishouden zou kunnen beheren, (natuurlijk niet met de huidige sossen die zelfs de arbeidersbelangen verkopen aan de francofonie), er veel meer geld, middelen en gezond verstand voor het welzijn van haar kindjes zou kunnen aangewend worden terwijl nu Vlaanderen haar eens goed draaiend sociaal systeem systematisch moet afbouwen om de Belgische rekeningen onder controle te houden en dat dat allemaal inspanning voor niets blijkt te zijn want de schulden blijven en blijven stijgen.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 09:13   #13
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jaaa! Dat meisje heeft daarover nagedacht.
En jij ook, met jouw opmerking en conclusie.
Ik zeg maar wat is. Ik heb nooit de tekst van het Belgisch volkslied gekend. Maar de jeugd denkt anders. Heeft niets meer met Albrecht Rodenbach en Co. Die zijn veraf. Voor het ogenblik kiest de jeugd voor België en begrijpt ze heel dat communautair gedoe niet meer.

En terecht, want het zijn vooral de politici die dit telkens weer oprakelen. Maar de mensen en zeker de jeugd interesseert dit allemaal niet. Trouwens, de communautaire strijd is zo goed als gestreden. En de Vlamingen hebben het nu voor het zeggen in België. En zo hoort het ook want wij maken de meerderheid der Belgen uit.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 augustus 2018 om 09:18.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 09:20   #14
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zeg maar wat is. Ik heb nooit de tekst van het Belgisch volkslied gekend. Maar de jeugd denkt anders. Heeft niets meer met Albrecht Rodenbach en Co. Die zijn veraf. Voor het ogenblik kiest de jeugd voor België en begrijpt ze heel dat communautair gedoe niet meer.

En terecht, want het zijn vooral de politici die dit telkens weer oprakelen. Maar de mensen en zeker de jeugd interesseert dit allemaal niet. Trouwens, de communautaire strijd is zo goed als gestreden. En de Vlamingen hebben het nu voor het zeggen in België. En zo hoort het ook want wij maken de meerderheid der Belgen uit.
Tuurlijk en Bruxelles en de hele verfransing van Vlaams Brabant dat raakt hun koude kleren niet...

Enfin het regelrecht anti-Vlaams karakter van heel die bedoening wordt wijselijk uit de mediabelangstelling gehouden...
Allemaal fier om 'rode duivel', oei, 'diable rouge' moet ik zeggen, te zijn...

De media die zijn bevolking in- en voorlicht noemen ze dat...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 11 augustus 2018 om 09:22.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 09:21   #15
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

Schoof, pedagogen en leraars zijn verschillende dingen.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 09:28   #16
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Tuurlijk en Bruxelles en de hele verfransing van Vlaams Brabant dat raakt hun koude kleren niet...

Enfin het regelrecht anti-Vlaams karakter van heel die bedoening wordt wijselijk uit de mediabelangstelling gehouden...
Allemaal fier om 'rode duivel', oei, 'diable rouge' moet ik zeggen, te zijn...

De media die zijn bevolking in- en voorlicht noemen ze dat...
De verfransing van Brussel is een feit. Vlamingen sterven stilletjes uit in Brussel. Dat zeg ik niet, maar de Vlaamse Brusselaars zeggen dit zelf. Het enige wat we kunnen doen is het Vlaams onderwijs in Brussel dubbel en dik steunen en hopen op een kentering (hetgeen niet helemaal onmogelijk is vermits het Nederlands in België nu sterker staat dan het Frans). En...én de Rand vrijwaren voor verdere verfransing. Hetgeen een uiterst moeilijke opdracht zal zijn want een stad (hic : Brussel) die zich uitbreidt is moeilijk tegen te houden. Toch maar voet bij stuk houden.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 09:33   #17
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De verfransing van Brussel is een feit. Vlamingen sterven stilletjes uit in Brussel. Dat zeg ik niet, maar de Vlaamse Brusselaars zeggen dit zelf. Het enige wat we kunnen doen is het Vlaams onderwijs in Brussel dubbel en dik steunen en hopen op een kentering (hetgeen niet helemaal onmogelijk is vermits het Nederlands in België nu sterker staat dan het Frans). En...én de Rand vrijwaren voor verdere verfransing. Hetgeen een uiterst moeilijke opdracht zal zijn want een stad (hic : Brussel) die zich uitbreidt is moeilijk tegen te houden. Toch maar voet bij stuk houden.
En hoe wil je dat doen met Vlaamse partijen die er vooral niet over spreken, de dagelijkse overtredingen tegen de wet zelfs niet aanklagen, en zo het probleem met de mantel der liefde toedekken???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 09:35   #18
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En hoe wil je dat doen met Vlaamse partijen die er vooral niet over spreken, de dagelijkse overtredingen tegen de wet zelfs niet aanklagen, en zo het probleem met de mantel der liefde toedekken???
Veeg maar eerst eens voor uw eigen deur. Hoe wilt ge nu Brussel vernederlandsen als het VB haar kiescampagne voert in ... het Frans. Maar mensen toch!
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 09:40   #19
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Veeg maar eerst eens voor uw eigen deur. Hoe wilt ge nu Brussel vernederlandsen als het VB haar kiescampagne voert in ... het Frans. Maar mensen toch!
Oké, blijf jij maar Hebreeuws praten in Brussel als niemand jou daar nog verstaat en als de overgrote massa een andere taal spreekt...
Over dwaasheid gesproken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 09:48   #20
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oké, blijf jij maar Hebreeuws praten in Brussel als niemand jou daar nog verstaat en als de overgrote massa een andere taal spreekt...
Over dwaasheid gesproken...
En u denkt dus Brussel te vernederlandsen door een Franstalige campagne te voeren. Veel geluk dan en wacht nog maar wat verder op Godot.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be