Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Moet er een pakt worden gesloten met de migranten, zoals SP.a, agalev en spirit voorstellen?
NEEN 116 77,33%
ja 34 22,67%
Aantal stemmers: 150. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 december 2002, 23:30   #41
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
[
Geen enkele christen of jood loopt met een onderscheidend teken rond dat een vijandigheid uitdrukt tegenover de maatschappij waar hij of zij in leeft. Dat is bij de sluier weldegelijk het geval, vooral bij de jonge generatie die daar heel bewust heeft voor gekozen.
?
Inderdaad. Destijds(1920?)verbood Kemal Atatürk ook het dragen van de fez en de sluier en dat was dus in Turkije zelf. Het was zijn bedoeling om van Turkije een moderne staat te maken en symbolen die een nostalgie naar de ME uitdrukten pasten daar niet in.
Ik heb in de reactie van tv ook gelezen dat Moslimmeisjes met veel plezier de hoofddoek dragen"om hen te beschermen tegen de mannen".
Welke mannen? Vlaamse of Marokkaanse? Hoe meer ik er bij stilsta, hoe meer ik denk dat tv zich wat laat wijsmaken...en dat heeft allemaal niets met racisme te maken, van onze kant toch niet.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2002, 00:59   #42
tv
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 december 2002
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chr. Wouters
[
?
Inderdaad. Destijds(1920?)verbood Kemal Atatürk ook het dragen van de fez en de sluier en dat was dus in Turkije zelf. Het was zijn bedoeling om van Turkije een moderne staat te maken en symbolen die een nostalgie naar de ME uitdrukten pasten daar niet in.
Ik heb in de reactie van tv ook gelezen dat Moslimmeisjes met veel plezier de hoofddoek dragen"om hen te beschermen tegen de mannen".
Welke mannen? Vlaamse of Marokkaanse? Hoe meer ik er bij stilsta, hoe meer ik denk dat tv zich wat laat wijsmaken...en dat heeft allemaal niets met racisme te maken, van onze kant toch niet.[/quote]

Misschien denk je dat omdat je zelf nooit met allochtonen praat? Dan lijkt wat de tv daarover zegt al gauw fictie natuurlijk. Kijk ik hou mij niet bezig met wat ze in Turkije of Marokko vinden... Dat is hun maatschappij en hun bevolking. Maar voor zij die hier wonen geldt net zo goed godsdienstvrijheid als voor u en ik, akkoord? Verbieden van uitingen van religiositeit vind ik eerder dictatoriaal dan een blijk van onze moderne maatschappij. En hou nu eens op met over ALLES dat 'de ander' (iedereen met een ander kleurtje waarschijnlijk) doet te zeiken in termen van: 'de turken dit, de moslimmannen dat'. Snap je dan niet dat er onder hen en even grote verscheidenheid is als bij ons. En OK er is misschien een grotere groep macho-mannen bij zuiderlingen (Italianen net zo goed)en de man heeft vaak inderdaad meer te zeggen in een moslimgezin. Maar dat is dan toch hun eigen keuze. En als hun kinderen 18 zijn kiezen die kinderen ook weer. Ik vind dat als iemand zich niet gelukkig voelt met z'n geloof hij er moet kunnen uitstappen en ik geef toe dat nogal wat moslims het daar moeilijk mee hebben maar doe toch niet of ze allemaal hetzelfde denken.
Waarom wil je per sé alle uitingen van de islamitische godsdienst verbieden en niet die van de joodse of katholieke of voor mijn part boeddhistische? Dat ruikt in mijn neus toch wel naar racisme maar je moet het niet toegeven hoor.
tv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2002, 16:17   #43
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

[quote="tv
Waarom wil je per sé alle uitingen van de islamitische godsdienst verbieden en niet die van de joodse of katholieke of voor mijn part boeddhistische? Dat ruikt in mijn neus toch wel naar racisme maar je moet het niet toegeven hoor. [/quote]

Om te beginnen zouden a° 2002 alle vormen en uitingen van irrationeel geloof allang in het museum moeten staan, of het nu Islamitische, Joodse of wat dan ook betreft. Dat wist Voltaire 200 jaar geleden al. Om dan nu nog eens extra het geloof in fabeltjes te gaan benadrukken door kleding of anderszins,getuigt niet van veel modern inzicht.
Wat u bezielt om mij toch maar racist te willen noemen weet ik niet.Zoek de betekenis daar eens van op. Ik sprak vroeger HEEL VAAK met jonge Marokkanen mocht het u interesseren en de racistische uitlatingen t.o.v.Vlamingen,vrouwen...die ik daarvan kon opvangen, wel, daar is het Pallieterke een parochieblad tegen.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2002, 16:36   #44
tv
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 december 2002
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters

Om te beginnen zouden a° 2002 alle vormen en uitingen van irrationeel geloof allang in het museum moeten staan, of het nu Islamitische, Joodse of wat dan ook betreft. Dat wist Voltaire 200 jaar geleden al. Om dan nu nog eens extra het geloof in fabeltjes te gaan benadrukken door kleding of anderszins,getuigt niet van veel modern inzicht.
Ik geef toe dat je misschien geen racist bent, als je tenminste even hard autochtonen op hun geloof aanvalt als allochtonen. Maar ik denk dat het idee dat de mens een puur rationeel wezen is even goed een fabeltje is. Kijk maar eens goed hoeveel beslissingen jij neemt op basis van gevoelens en hoeveel op basis van een weloverwogen afweging van de voor- en nadelen van je keuze. Religie of levensovertuigingen (want niet alle religies vereren een God cfr. Boeddhisme) zorgen voor een leidraad in het leven van mensen. Ze geven mensen een soort hoger bewustzijn mee dat, als het op de juiste manier geïnterpreteerd wordt niet eens strijdig hoeft te zijn met de wetenschap maar voor een gevoel van verbondenheid kan zorgen. En mocht u nu willen zeggen de Islam gewoon een slechte godsdienst is dan denk ik dat u het over één, nogal domme en fundamentalistische interpretatie van de Islam hebt. Er zijn genoeg andere interpretaties die de gelovigen wel degelijk aanzetten tot een goed leven, net zoals er tientallen interpretaties van het christendom bestaan.
tv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2002, 16:59   #45
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tv
[
. Religie of levensovertuigingen (want niet alle religies vereren een God cfr. Boeddhisme) zorgen voor een leidraad in het leven .
...maar zouden maatschappelijk en politiek van geen tel mogen zijn.

En reken er maar op dat het geleur met de Bijbel van bijv.Bush jr.mij even erg tegensteekt!
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2002, 17:03   #46
tv
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 december 2002
Berichten: 29
Standaard

Een staat die zelf geen duidelijke religieuze voorkeur heeft lijkt mij inderdaad het beste maar als religies een soort levensgids zijn voor mensen kan je er niet onderuit dat ze ook maatschappelijke invloed hebben.
tv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2002, 20:20   #47
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
En als hun kinderen 18 zijn kiezen die kinderen ook weer. Ik vind dat als iemand zich niet gelukkig voelt met z'n geloof hij er moet kunnen uitstappen en ik geef toe dat nogal wat moslims het daar moeilijk mee hebben maar doe toch niet of ze allemaal hetzelfde denken.
Kijk maar eens naar de doodsbedreigingen aan die Nederlandse vrouw van Somalische afkomst. Of ze allemaal hetzelfde denken? Uiteraard niet, maar de fundamentalisten beschouwen de Koran als het woord van God en dat is niet voor interpretatie vatbaar en zij vinden dat zij het recht hebben om andere mensen te doden indien die met een vrije interpretaite afkomt of zich afkeert van de Islam. Kijk maar naar die hervormer in Iran. Hij stelde voor om de Koran anders te gaan interpreteren en kijk wat er gebeurd is.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2002, 22:47   #48
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Citaat:
En als hun kinderen 18 zijn kiezen die kinderen ook weer. Ik vind dat als iemand zich niet gelukkig voelt met z'n geloof hij er moet kunnen uitstappen en ik geef toe dat nogal wat moslims het daar moeilijk mee hebben maar doe toch niet of ze allemaal hetzelfde denken.
Kijk maar eens naar de doodsbedreigingen aan die Nederlandse vrouw van Somalische afkomst.
Of de Marokkaanse actrice van Kassablanka die bespuwd en voor hoer werd uitgescholden door haar mannelijke landgenoten. Dat zijn toch scénes die wij hier al 300 jaar achter ons hebben gelaten. De politiek correcte denkers stellen zich voor dat het allemaal zo'n vaart niet loopt met de culturele achterstand van de Moslims maar we stellen die toch altijd maar weer vast.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2002, 00:44   #49
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

Een pact met de politieke wereld is zelfmoord.
Ik ben er ook TEGEN.
GEEN pact met de migrantenhaters!!!

Liever een pact ONDERLING met de migranten, enkel zo kunnen de migranten spreken met een ijzersterke stem, zoals Joodse gemeenschap.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2002, 01:19   #50
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Allez, vooruit. Daar gaan we weer. Alwéér diezelfde argumenten.

Ten eerste: De werkloze allochtonen in België krijgen allemaal een uitkering. Zelfs als ze geen cursus Nederlands willen volgen, krijgen ze naar 't schijnt nog een werkloosheidsuitkering. Ga jij nu beweren dat Oncelinx vreemdelingen haat??? Mieke Vogels zat daar met een hoofddoek op haar hoofd. Dat ze maar eens in Marroko in minirok en met décolté gaat rondlopen. Bescherming tegen de mannen, zeg je? Sinds wanneer heeft een man het recht om een vrouw iets te doen? Haar kledij doet niets ter zake. Ze mag erbij lopen zoals ze wilt, hij mag haar niks doen. Hoofddoek of halfnaakt, dat is totaal naast de kwestie. Maar toch zat Mieke daar met die hoofddoek op. En dan beweren dat Belgen toch zo racistisch zijn.

Ten tweede: de allochtonen hier in ons land hebben toegang tot één van het beste onderwijs ter wereld en dat aan een zeer voordelige prijs. In Amerika zijn er genoeg ouders die stukken van mensen betalen om hun kind naar een goeie school te sturen. Die privéscholen zijn daar peperduur. En toch zijn die ouders bereid om dat te betalen voor hun kind. Hier is het zo dat als die Marrokaanse ouders het niet kunnen betalen, hun kind wel een studiebeurs krijgt.

Ten derde: Toen België gastarbeiders naar hier haalde, hebben ze om de één of andere reden onderandere Marrokanen naar hier gehaald. Hadden ze nu een ander land gekozen (Congo bv.), dan zaten die Marrokaanse jongeren nu in hun eigen land. Dan hadden ze onze democratie en ons onderwijs dat van hoge kwaliteit is nooit gehad. Zijn die gastarbeiders soms naar hier gekomen omdat het ginder in Marroko beter was dan hier? Is de uitkering die ze van de Vlamingen krijgen slechter dan de armoede die ze in Marroko ontvluchtten? Ik bedoel maar: die daklozen in de V.S. krijgen helemaal niks, geen uitkering, 0,0 cent van de overheid.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2002, 01:23   #51
Welvaart&Veiligheid
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Berichten: 679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Allez, vooruit. Daar gaan we weer. Alwéér diezelfde argumenten.

Ten eerste: De werkloze allochtonen in België krijgen allemaal een uitkering. Zelfs als ze geen cursus Nederlands willen volgen, krijgen ze naar 't schijnt nog een werkloosheidsuitkering. Ga jij nu beweren dat Oncelinx vreemdelingen haat??? Mieke Vogels zat daar met een hoofddoek op haar hoofd. Dat ze maar eens in Marroko in minirok en met décolté gaat rondlopen. Bescherming tegen de mannen, zeg je? Sinds wanneer heeft een man het recht om een vrouw iets te doen? Haar kledij doet niets ter zake. Ze mag erbij lopen zoals ze wilt, hij mag haar niks doen. Hoofddoek of halfnaakt, dat is totaal naast de kwestie. Maar toch zat Mieke daar met die hoofddoek op. En dan beweren dat Belgen toch zo racistisch zijn.

Ten tweede: de allochtonen hier in ons land hebben toegang tot één van het beste onderwijs ter wereld en dat aan een zeer voordelige prijs. In Amerika zijn er genoeg ouders die stukken van mensen betalen om hun kind naar een goeie school te sturen. Die privéscholen zijn daar peperduur. En toch zijn die ouders bereid om dat te betalen voor hun kind. Hier is het zo dat als die Marrokaanse ouders het niet kunnen betalen, hun kind wel een studiebeurs krijgt.

Ten derde: Toen België gastarbeiders naar hier haalden, hebben ze om de één of andere reden Marrokanen naar hier gehaald. Hadden ze nu een ander land gekozen (Congolezen bv.), dan zaten die Marrokaanse jongeren nu in hun eigen land. Dan hadden ze onze democratie en ons onderwijs dat van hoge kwaliteit is nooit gehad. Zijn die gastarbeiders soms naar hier gekomen omdat het ginder in Marroko beter was dan hier? Is de uitkering die ze van de Vlamingen krijgen slechter dan de armoede die ze in Marroko ontvluchtten?
Volledig akkoord met Stefanie.
Welvaart&Veiligheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2002, 10:12   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tv
Trouwens waar haal je het idee vandaan dat een hoofddoek een teken van vijandigheid is? Ik heb al heel wat moslimmeisjes horen zeggen dat het een teken van respect is en tegelijk een teken voor de mannen dat ze die meisjes moeten gerust laten. En als die jonge generatie echt zo vijandig staat tegenover onze maatschappij hoe verklaar je dan dat ik ze, alsze van thuis mogen tenminste, krak hetzelfde zie doen als 'Vlaamse' jongeren. Als het hebben van een geloof al een teken is van vijandigheid tegenover de maatschappij in wat voor maatschappij leven we dan?
Nogmaals een inwendige tegenspraak. U zegt immers enerzijds dat meisjes met veel plezier de sluier dragen en anderzijds dat ze alles navolgen wat er onder Vlaamse jongeren gebeurt. Dragen onze jonge meisjes dan een sluier?

Sommige meisjes en jonge vrouwen uit Maghrebijnse en Turkse gezinnen doen inderdaad gretig na wat hier in het westen gebeurt... als hun ouders zelf liberaal ingesteld zijn of a- en zelfs anti-religieus. Die meisjes zullen trouwens geen hoofddoek dragen. In de praktijk hebben zij de islam de rug toegekeerd en gaat het om een louter vage culturele achtergrond (zo een beetje zoals sommige katholieken die ook alleen maar een kerk binnengaan voor doop, plechtige communie, huwelijk en begravenis). Of er zelfs volledig mee gebroken hebben.

Wie echter wel een hoofddoek draagt, doet dat tegenwoordig heel bewust en is een duidelijk teken van het zich afzetten tegenover de westerse maatschappij met haar denkbeelden en waarden. Ik zie dat genoeg in Brussel, waar er mooi geklede moslimdames rondlopen (mantelpakjes met broek), maar rond het hoofd de shador dragen. De traditionele "tent" ziet men nog slechts bij de oudere vrouwen die dat eerder uit culturele redenen droegen dan religieuze. Een aantal vrouwen uit de derde generatie kiest echter terug te keren naar de bronnen van de islam en daar past de hoofddoek bij.

Niet "het hebben van een geloof" is een teken van vijandigheid, wel het openlijk beleden van de islam is, rekening houdend met de achterliggende redenen die u blijkbaar niet wil zien, een teken van vijandigheid tegenover ons bestel, onze maatschappij, onze manier van samenleven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2002, 11:42   #53
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Stefanie heeft gelijk. Wat de meerderheid der allochtonen echt wil is op tijd hun uitkeringen trekken, en voor de rest thuis en op straat hun goesting doen.
Noteer: dit heeft niets met raciale, maar alles met culturele achterstand te maken.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2002, 11:59   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Noteer: dit heeft niets met raciale, maar alles met culturele achterstand te maken.
En nog steeds blijven de politiek correcten de hamvraag uit de weg gaan: wat zorgt ervoor dat deze vreemdelingen zich tot op heden nauwelijks hebben geïntegreerd terwijl mensen van andere culturen maar met een christelijke achtergrond dat wel hebben gedaan?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2002, 13:56   #55
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Een pact met de politieke wereld is zelfmoord.
Ik ben er ook TEGEN.
GEEN pact met de migrantenhaters!!!

Liever een pact ONDERLING met de migranten, enkel zo kunnen de migranten spreken met een ijzersterke stem, zoals Joodse gemeenschap.
Vraagje aan Mustapha :

Elders heb ik twee polls geplaatst met de vraag of de mensen op dit forum geloven in een multiculturele samenleving met moslims. Ik had zelf gedacht dat de meerderheid van de autochtone bevolking en ook van de mensen op dit forum daar niet meer zouden in geloven.

De uitslag van de poll voor de rellen in Borgerhout leverde echter een voor mij onverwacht hoge uitslag van +- 75% of 3/4 "Nee" op.

Dan plaatste ik dezelfde poll n�* de rellen om te zien of die rellen de meningen zouden beïnvloed kunnen hebben. En inderdaad het aantal stemmen "Nee" komt uit op +- 80% of 4/5 van de mensen hier die niet meer geloven in een multiculturele samenleving met moslims.


Als we aannemen dat die 75% en 80% redelijk goed overeenstemmen met de globale realiteit in onze samenleving.

Wat bezielt er jullie dan om nog steeds in deze voor jullie cultuur en geloof zo vijandige omgeving te willen leven? Als we anderen als computeringenieur aan het woord horen is het in Turkije bijlange zo slecht nog niet.

Waarom bouwen jullie maw in jullie eigen land geen toekomst op? Waarom blijven jullie nog hier?
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2002, 23:09   #56
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

[quote="Darwin
Wat bezielt er jullie dan om nog steeds in deze voor jullie cultuur en geloof zo vijandige omgeving te willen leven? Als we anderen als computeringenieur aan het woord horen is het in Turkije bijlange zo slecht nog niet.
?[/quote]
Klopt. De politiek correcten stellen het voor alsof het verblijf van migranten in onze contreien een ware kwelling voor hen is. Ze zijn dus uit puur masochisme naar hier gekomen.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2002, 00:54   #57
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Tja ,de vraag blijft.
Is het beleiden van de Islam volgens de pure en enige manier door de Koran en alle volgende boeken te volgen een probleem om te integreren in onze maatschappij?

Ik zou zo zeggen, als je effe naar de huidige semi problematiek of migranten gaat kijken, ja eigenlijk.Alhoewel de toevloed van de Ex-Oostblokkers de situatie minder duidelijk religieus tint.

Maar in praktijk ,en dat zal ik steeds herhalen.
Chinezen , Indiërs, Kongolezen etc, maken niet zo hard van hun tak als een kleine groep personen die zichzelf moslim noemen.En doen alsof ze voor de hele Moslim gemeenschap spreken.

Uit ervaring weet ik dat er gewoon verschillende stromingen zijn binnen de Islam.De ene wat gematigder dan de andere.
Probleem is ,de gematigden zie je niet in het nieuws.
Hetgeen je wel ziet is JahJah en companen, of een stel jeugdige straatschoffies.Al dan niet de boel op stelten zettende.

Dus in praktijk verknoeien enkele halve zolen het voor de grote hoop ,die stilzwijgend de hele boel zijn beloop laat.
Misschien omdat ze het goedkeuren, misschien omdat ze vinden dat het de taak is van de overheid is er iets aan te doen.Daar word ten slotte belasting voor betaald.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2002, 22:47   #58
tv
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 december 2002
Berichten: 29
Standaard

Stefanie (W&V) WAT DOET DAT ER NU TOE! Sommige mensen willen echt niet begrijpen waar het om gaat hé. Het zijn wij die die mensen naar hier gehaald hebben, het zijn wij die ze hebben laten werken voor ons profijt (en natuurlijk zijn ze er zelf, zeker in materieel opzicht op vooruitgegaan) en het zijn wij die het jarenlang niet nodig vonden om ze zelfs maaar taalcursussen aan te bieden. Nog steeds zijn er wachtlijsten van meer dan een jaar in Antwerpen! Ondertussen zijn de meeste van die mensen Belg en zul je er toch eens moeten mee leren samenleven. Of ben je nog altijd overtuigd van 'Hand in hand terug naar eigen land' (Ja W&V van jullie kan ik het al raden...) Waarom maakt het voor sommige mensen zoveel verschil of iemand een conservatieve moslim is of een conservatieve katholiek?
En als je wil vermijden dat er van die dingen gebeuren als met die Somalische schrijfster is de enige oplossing dat je met de gematigden binnen die gemeenschap gaat praten, hen steunt en zorgt dat zij in geen geval de fundamentalisten steunen. Ik begin hoe langer hoe meer in de boodschap van Kassablanka te geloven. Er zijn twee extremen aan het werk die mekaar alleen maar aanwakkeren. En aan beide kanten worden de gematigden niet meer gehoord. En zeg nu aub niet "zij zijn begonnen" want met kinderachtige spelletjes geraak je er niet uit.
tv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2002, 22:58   #59
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

tv, ik heb gewoon de feiten op een rijtje gezet. Ik ben helemaal geen extremist. En wat betreft die taalcursussen. Waarom is dat nodig misschien?? We praten hier over de derde en vierde generatie allochtonen. Waar jij over praat, zijn de allochtonen die met iemand uit hun land trouwen. Maar er zijn hier allochtonen genoeg om mee te trouwen. Jij ziet niet wat er aan de gang is. Spijtig. De AEL zegt dat ze burgers zijn. Dat geldt zeker voor de derde en vierde generatie. Al wat ik zeg is dat ze naar een Nederlandstalige school moeten en gelijke kansen moeten krijgen. Zie jij niet dat zij méér krijgen dan de Vlamingen op deze manier? Over een terugkeer heb ik niks gezegd. Maar het omgekeerde gebeurt: Er komen steeds Marrokanen bij die met een Belg(ische) trouwen. En dan moet de overheid hun cursus Nederlands betalen. O.K., ik stel dus voor dat de Vlamingen massaal met Nederlandsonkundige buitenlanders trouwen en eisen dat de overheid de taallessen betaalt. Eens zien wat voor belastingsverlaging er dan zal aankomen.

Conservatieve moslims willen de sharia. Dat wil ik niet. Zo eenvoudig is het. Voor mij betekent het woord vrijheid nog iets. Met gematigde moslims gaan praten zie ik wel zitten, ja. Dat is een heel goed idee.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2002, 23:12   #60
tv
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 december 2002
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
En wat betreft die taalcursussen. Waarom is dat nodig misschien?? We praten hier over de derde en vierde generatie allochtonen. Waar jij over praat, zijn de allochtonen die met iemand uit hun land trouwen.
Nee ik praat over de 1e generatie, die spreekt vaak geen nederlands en mag wat mij betreft gerust op 'verplichte' taalcursus. Zorg dan aub dat je er wel de middelen voor hebt. Het zijn zij die hun kinderen een taalachterstand bezorgen door onderling Arabisch te spreken. Dus: ook die kinderen hebben vaak nog een taalcursus nodig voor ze het op school kunnen maken. Dat we een beperking moeten stellen op het trouwen met iemand uit 'eigen' land lijkt mij ook dringend maar de mensen die hier al zijn en legaal zijn moet je helpen om goed te integreren, dus taalcursussen aanbieden-verplichten als dat nodig is. Als je dat een verspilling van belastinggeld vind bedenk dan eens hoe'n verspilling het is die mensen in de werkloosheid te laten. Je kan eventueel een systeem van terugbetaling bedenken voor migranten die dankzij zo'n cursus werk vinden trouwens.
tv is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be