Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 7 januari 2015, 13:37   #41
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De meeste moslims verwerpen zo'n aanslag maar natuurlijk voor mensen zoals u kan het niet zo zijn omdat u op een dag zomaar beslist alles in het zwart te bekijken.
Is dat zo ?
Ik betwijfel dat.
Pericles is offline  
Oud 7 januari 2015, 13:39   #42
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Wordt het dan eens niet dringend tijd dat ook de burgers zich wat beter gaan bewapenen? iedereen lacht met mij omdat ik als een paranoïde in een superbeveiligde woning leef. En met een collectie kleine, grote en zelfs oorlogswapens. Maar de tijd dat we die wapens ook gaan nodig hebben om ons te verdedigen komt dichterbij.
De meeste Europese overheden vonden dat ze het de terroristen niet te moeilijk mochten maken en hebben bijgevolg hun bevolking ontwapend.
Thuleander is offline  
Oud 7 januari 2015, 13:39   #43
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De meeste moslims verwerpen zo'n aanslag maar natuurlijk voor mensen zoals u kan het niet zo zijn omdat u op een dag zomaar beslist alles in het zwart te bekijken.
Denk het maar niet. De meeste moslims in de steden vieren nu feest. Kom eens verder dan uw voordeur en begeef u eens in de donkere smalle straten van grootsteden zoals Mechelen of Antwerpen. De straten waar de politie niet meer wil of durft komen. Daar zit elke moslim constant te bidden opdat er elke dag zo'n aanslagen zouden gebeuren.
PORSCHE is offline  
Oud 7 januari 2015, 13:39   #44
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Het in duidelijk dat sommigen hier heel blij zijn met deze aanslag... De slachtoffers zijn nog niet koud of ze proberen er al munt uit te slaan. Er wordt nog net niet opgeroepen tot geweld, al is het op het randje... Schaamteloos. En het maakt hen geen haar beter dan de daders.

(en dan zwijg ik nog van het feit dat de daders nog niet eens gekend zijn, ook al lijkt het idee voor de hand lkggend)
Edina is offline  
Oud 7 januari 2015, 13:40   #45
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Als Hollande nu opnieuw afkomt met het verhaaltje dat het maar een paar extremisten zijn en de islam vrede is , dan hangen ze hem deze keer gewoon op.
Het zijn inderdaad maar een paar extremisten. Wat gebeurde is natuurlijk afschuwelijk maar dat vertegenwoordigt niet de hele Islam en de hele Moslims. Vlamingen zoals u hebben gewoon een blinde haat tegenover wie "anders" is. U leeft van stereotypes en clichés tegenover de anderen.
Everytime is offline  
Oud 7 januari 2015, 13:40   #46
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.039
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De meeste moslims verwerpen zo'n aanslag maar natuurlijk voor mensen zoals u kan het niet zo zijn omdat u op een dag zomaar beslist alles in het zwart te bekijken.
Nee jong, er is echt niets aan de hand .
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 7 januari 2015, 13:40   #47
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Is dat zo ?
Ik betwijfel dat.
De moslims in West-Europa keuren dit goed, zonder uitzondering.. Ze hopen dat dit soort slachtpartijen het speelveld voor hen zal verruimen. Voor zover ze uiteraard geen nadeel ondervinden, dan zijn ze tegen. En publiekelijk zijn ze uiteraard tegen. Eén van de daders zal dat zelf nog komen verklaren.
Conscience is offline  
Oud 7 januari 2015, 13:41   #48
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het in duidelijk dat sommigen hier heel blij zijn met deze aanslag... De slachtoffers zijn nog niet koud of ze proberen er al munt uit te slaan. Er wordt nog net niet opgeroepen tot geweld, al is het op het randje... Schaamteloos. En het maakt hen geen haar beter dan de daders.

(en dan zwijg ik nog van het feit dat de daders nog niet eens gekend zijn, ook al lijkt het idee voor de hand lkggend)
Dat zie je verkeerd, ze zijn oprecht bezorgd over de Islam, of het terecht is of niet laat ik in het midden.

Laatst gewijzigd door Snerror : 7 januari 2015 om 13:41.
Snerror is offline  
Oud 7 januari 2015, 13:41   #49
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.039
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het zijn inderdaad maar een paar extremisten. Wat gebeurde is natuurlijk afschuwelijk maar dat vertegenwoordigt niet de hele Islam en de hele Moslims. Vlamingen zoals u hebben gewoon een blinde haat tegenover wie "anders" is. U leeft van stereotypes en clichés tegenover de anderen.
Ik haat het gewoon dat men mij het zwijgen gaat opleggen
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 7 januari 2015, 13:42   #50
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het in duidelijk dat sommigen hier heel blij zijn met deze aanslag... De slachtoffers zijn nog niet koud of ze proberen er al munt uit te slaan. Er wordt nog net niet opgeroepen tot geweld, al is het op het randje... Schaamteloos. En het maakt hen geen haar beter dan de daders.

(en dan zwijg ik nog van het feit dat de daders nog niet eens gekend zijn, ook al lijkt het idee voor de hand lkggend)
Aanzetten tot geweld wordt hier niet getolereerd

Laatst gewijzigd door Akira : 7 januari 2015 om 21:16.
PORSCHE is offline  
Oud 7 januari 2015, 13:42   #51
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het zijn inderdaad maar een paar extremisten. Wat gebeurde is natuurlijk afschuwelijk maar dat vertegenwoordigt niet de hele Islam en de hele Moslims. Vlamingen zoals u hebben gewoon een blinde haat tegenover wie "anders" is. U leeft van stereotypes en clichés tegenover de anderen.
Enkelingen ?
Vergeet dat maar.
Het gros van de moslims vindt dit geweldig.
Vraag het maar aan Vermeulen of Jansen.

Laatst gewijzigd door Pericles : 7 januari 2015 om 13:44.
Pericles is offline  
Oud 7 januari 2015, 13:43   #52
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
*KNIP*

Wordt het dan eens niet dringend tijd dat ook de burgers zich wat beter gaan bewapenen? iedereen lacht met mij omdat ik als een paranoïde in een superbeveiligde woning leef. En met een collectie kleine, grote en zelfs oorlogswapens. Maar de tijd dat we die wapens ook gaan nodig hebben om ons te verdedigen komt dichterbij.
Stel u liever de vraag te weten waarom "iedereen met u lacht".................

Laatst gewijzigd door Akira : 7 januari 2015 om 21:17.
Everytime is offline  
Oud 7 januari 2015, 13:43   #53
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door babel Bekijk bericht
Het lijkt mij ook een vreemde logica. Moet ik mij, als blanke mannelijke atheïst, verontschuldigen voor alle misdaden gepleegd door blanken, mannen en/of atheïsten?
Waarom zou ik dat dan verwachten van moslims die geen enkel verband hebben met de daders van deze aanslagen?
Als er een beweging zou ontstaan van atheisten die dit soort aanslagen plegen zou ik me inderdaad zeer duidelijk afzetten daartegen, omdat ik met zulke onmensen niet geassocieerd zou willen worden.
JBM is offline  
Oud 7 januari 2015, 13:44   #54
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Denk het maar niet. De meeste moslims in de steden vieren nu feest. Kom eens verder dan uw voordeur en begeef u eens in de donkere smalle straten van grootsteden zoals Mechelen of Antwerpen. De straten waar de politie niet meer wil of durft komen. Daar zit elke moslim constant te bidden opdat er elke dag zo'n aanslagen zouden gebeuren.
Alle Moslims zijn slecht volgens u enkel en alleen omdat ze Moslims zijn. Dat is vooral wat ik zie als ik u lees.
Everytime is offline  
Oud 7 januari 2015, 13:45   #55
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het zijn inderdaad maar een paar extremisten. Wat gebeurde is natuurlijk afschuwelijk maar dat vertegenwoordigt niet de hele Islam en de hele Moslims. Vlamingen zoals u hebben gewoon een blinde haat tegenover wie "anders" is. U leeft van stereotypes en clichés tegenover de anderen.
Wordt het dan niet dringend tijd om de grenzen terug te gaan sluiten en zware controles uit te gaan oefenen? Om het immigratiebeleid op een nultolerantie te zetten? Om allochtonen terug naar hun landen van herkomst te sturen? Waarom zou ik als geboren Vlaming een stap moeten opzij gaan voor "wie anders is"? Waarom zou ik in mijn eigen land bang op straat moeten rondlopen omdat moslims met wapens beginnen schieten? Als u dat een blinde haat noemt wel dan heb ik een zeer grote blinde haat!
PORSCHE is offline  
Oud 7 januari 2015, 13:45   #56
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Als er een beweging zou ontstaan van atheisten die dit soort aanslagen plegen zou ik me inderdaad zeer duidelijk afzetten daartegen, omdat ik met zulke onmensen niet geassocieerd zou willen worden.
Inderdaad, voor mij hetzelfde met Vlaams-Nationalisme, als er een paar beginnen moorden te plegen is het voor mij ook gedaan.

Die paar gewelddadige marginalen onder de Vlaams-Nationalisten zijn nog net tolereerbaar.

Jammer genoeg denken Moslims niet op dezelfde manier.
Snerror is offline  
Oud 7 januari 2015, 13:45   #57
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De meeste moslims verwerpen zo'n aanslag maar natuurlijk voor mensen zoals u kan het niet zo zijn omdat u op een dag zomaar beslist alles in het zwart te bekijken.
Het is dankzij mensen zoals u dat dit soort aanslagen nu mogelijk zijn.
U zou zich dus beter onthouden van elke commentaar in deze draad, uit schaamte.
Thuleander is offline  
Oud 7 januari 2015, 13:46   #58
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
De tijd dat Europeanen oplossingen konden verwachten van hun overheden is voorbij.
Wanneer was die tijd juist?
Another Jack is offline  
Oud 7 januari 2015, 13:46   #59
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het in duidelijk dat sommigen hier heel blij zijn met deze aanslag... De slachtoffers zijn nog niet koud of ze proberen er al munt uit te slaan. Er wordt nog net niet opgeroepen tot geweld, al is het op het randje... Schaamteloos. En het maakt hen geen haar beter dan de daders.

(en dan zwijg ik nog van het feit dat de daders nog niet eens gekend zijn, ook al lijkt het idee voor de hand lkggend)
Werkelijk één van de meest degoutante en misselijkmakende reacties die een mens maar kan bedenken. Het is het bewijs zelf dat de limieten al heel lang geleden overschreden zijn, door deze vorm van schaamteloos cynisme. Het wordt tijd dat de term 'no pasaran' opnieuw weerklinkt om deze fascistische geweldpraters een definitieve halt toe te roepen.
Conscience is offline  
Oud 7 januari 2015, 13:46   #60
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Stel u liever de vraag te weten waarom "iedereen met u lacht".................
Nu lachen er minder en minder en beginnen er meer en meer te vragen hoe je aan wapens kan komen
PORSCHE is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be