Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

 
 
Discussietools
Oud 8 februari 2006, 15:47   #41
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter
 
Dave Brocatus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 2.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
Blijkbaar snapt u niet dat Jezus NIET de "stichter" is van het christendom.
Wie is volgens u dan wel de "stichter" van het christendom? Volgens het evangelie, zei Jezus tot zijn apostel Simon: "Jij bent Petrus, de rots waarop ik mijn kerk zal bouwen, en de poorten van het dodenrijk zullen haar niet kunnen overweldigen. ( Mt 16,18 )


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
't Is die "bepaalde" waar ik een beetje mee zit.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
Hoeveel bedoel je daar juist mee?
Want ik zie dat zowat 90% een "loopje neemt met Jezus' boodschap".
De leiders voorop.
Of wat denk je dat Jezus zou te vertellen als hij vandaag vanop een heuvel naar de rijkdom (en de macht) van het Vaticaan kijkt?
Zou hij er ook de boel aan diggelen gaan slaan?
Of zou hij zwichten voor een postje als kardinaal, of zoiets?
Hoeveel christenen een loopje nemen met Jezus' boodschap weet ik niet. Maar uw opmerking "de leiders voorop", is mij niet geheel duidelijk. Op welke manier nemen de huidige kerkleiders een loopje met diens boodschap? En als u het heeft over de christenen, bedoelt u dan alle christelijke kerken of enkel de rooms-katholieke?

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 8 februari 2006 om 15:49.
Dave Brocatus is offline  
Oud 8 februari 2006, 15:59   #42
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
En hoeveel christenen betogen er als de christelijke extremist Bush
weer eens een moslimland overhoop loopt ?
Arm Pelgrimmeke. De honderdduizenden betogers vergeten in de Europese en Amerikaanse steden tegen de oorlog in Irak?
longhorn is offline  
Oud 8 februari 2006, 16:00   #43
puud
Parlementslid
 
Geregistreerd: 2 april 2005
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dus zit ge rond pot te draaien.
Het gaat niet om wat hun volgelingen doen maar om wat ze zelf deden.
Welk voorbeeld de profeten zelf gaven.
Waaromp zit ik rond de pot te draaien? Om het kort te stellen. VDB zegt dat mohamet een bandiet en oorlogsstoker is en christus heilig en vredelievend. Tot hiertoe in principe akkoord. Hieruit trekt VDB het besluit dat de moslims gewelddadig zijn gezien hun voorbeeld. Ook in principe akkoord. De redenering van VDB verder volgend zouden de volgelingen van christus dus ook vredelievend moeten zijn. Dat laatste betwist ik. Ik herhaal dat in de loop van de geschiedenis door christenen, volgelingen van je 'jezuken', miljoenen mensen vermoord zijn.
puud is offline  
Oud 8 februari 2006, 16:26   #44
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

De feiten op een rij :

1) Mohammed hanteerde het zwaard, had slaven, preekte geweld. Jezus niet.

2) In het Oude Testament gebiedt God Israël om bepaalde volkeren uit te roeien. In het NT wordt geweld op geen enkele manier goedgepraat, integendeel. De Koran werd 1000+ jaar na het OT, en 500+ jaar na het NT geschreven. In de Koran wordt tot geweld opgeroepen.

3) Tot 312 na Chr. heeft het christendom zich op een vreedzame manier verspreidt. Niet zo in de Islam : de kromzwaard werd immers door Mohammed zelf gebruikt.

4) Vanaf 312, toen het christendom de godsdienst van de Romeinse keizer werd, wordt er geleidelijk aan ook oorlog gevoerd in naam van Christus.

5) De kruistochten waren een reactie op de veroveringsdrang van de Islam.

6) In de moslimwereld bestaan er nog steeds slaven (nl in Soedan). In het Westen al meer dan 150 jaar niet meer.

7) Europa is niet christen meer. Europa doet niets meer in naam van Christus. Europa keert zich grotendeels *af* van het christendom en vele Europese landen zijn zelfs druk bezig om de laatste christelijke invloeden weg te werken.

Voil�*, dat zijn de feiten.
Kaal is offline  
Oud 8 februari 2006, 16:29   #45
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Besluit: wij hebben een moraal dat ons ZWAK maakt.
Bhairav is offline  
Oud 8 februari 2006, 16:32   #46
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Besluit: wij hebben een moraal dat ons ZWAK maakt.
Nee. Enkel zwakke politici.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 8 februari 2006, 16:33   #47
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht

Hoeveel christenen een loopje nemen met Jezus' boodschap weet ik niet. Maar uw opmerking "de leiders voorop", is mij niet geheel duidelijk. Op welke manier nemen de huidige kerkleiders een loopje met diens boodschap? En als u het heeft over de christenen, bedoelt u dan alle christelijke kerken of enkel de rooms-katholieke?
Selectief lezertje, zekers???
Waarom antwoordt u dan niet op:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Of wat denk je dat Jezus zou te vertellen als hij vandaag vanop een heuvel naar de rijkdom (en de macht) van het Vaticaan kijkt?
Zou hij er ook de boel aan diggelen gaan slaan?
Of zou hij zwichten voor een postje als kardinaal, of zoiets?
For the record: de Kerk is volledig geschoeid op het Romeinse Imperium en heeft NIETS vandoen met de "normen en waarden" die Jezus predikte.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline  
Oud 8 februari 2006, 16:35   #48
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Nee. Enkel zwakke politici.
Neen, jullie zijn zwak. Jullie hebben iets verwijfd zoals "politici" nodig. En de politsie, want het volk durft zelf ni op de vuist te gaan. Mietjes. Jullie zullen er zowiezo aan tenonder gaan. VB of geen VB.
Bhairav is offline  
Oud 8 februari 2006, 17:51   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud Bekijk bericht
En teksten uit het nieuwe testament
En concilies
En een synode
En kerkvaders
En pausen (juist gelezen, meervoud)
En nu even concreet in plaats van dergelijke nietszeggende algemeenheden.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 8 februari 2006, 18:36   #50
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud Bekijk bericht
Waaromp zit ik rond de pot te draaien? Om het kort te stellen. VDB zegt dat mohamet een bandiet en oorlogsstoker is en christus heilig en vredelievend. Tot hiertoe in principe akkoord. Hieruit trekt VDB het besluit dat de moslims gewelddadig zijn gezien hun voorbeeld. Ook in principe akkoord. De redenering van VDB verder volgend zouden de volgelingen van christus dus ook vredelievend moeten zijn. Dat laatste betwist ik. Ik herhaal dat in de loop van de geschiedenis door christenen, volgelingen van je 'jezuken', miljoenen mensen vermoord zijn.
Bobke is offline  
Oud 8 februari 2006, 18:53   #51
puud
Parlementslid
 
Geregistreerd: 2 april 2005
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En nu even concreet in plaats van dergelijke nietszeggende algemeenheden.
Teksten uit nieuw testament
Citaat:
Stel, iemand van jullie heeft een slaaf die ploegt of het vee hoedt. Zal hij hem, als hij thuiskomt van het land, zeggen: ‘Kom meteen aan tafel’?
Nee, hij zal hem veeleer zeggen: ‘Maak het eten voor mij klaar, omgord je en bedien me, en als ik klaar ben met eten en drinken, dan kun jij gaan eten en drinken.
Hij bedankt de slaaf toch niet omdat hij heeft gedaan wat hem werd opgedragen?
Zo moeten ook jullie zeggen, als je alles hebt gedaan wat je werd opgedragen: ‘Wij zijn maar slaven, we hebben gedaan wat we moesten doen.’
Lc 17,7-10; zie ook Mt 10,24-25; 13,27-28; 18,25; enz.
Citaat:
Slaven,wees in alles gehoorzaam aan je aardse heren, niet als ogendienaren om mensen te behagen, maar in eenvoud van hart, met ontzag voor de Heer.
Wat jullie ook doen, doe het van harte, alsof het voor de Heer was en niet voor mensen.
Kol 3,22-25; zie ook Ef 6,5-9; Tit 2,9-10; 1 Pe 2,18-20.
Kerkvaders en kerkgeleerden
Citaat:
354-430 AD St. Augustine teaches that the institution of slavery derives from God and is beneficial to slaves and masters. (Quoted by many later Popes as proof of "Tradition".

1224-1274 AD St.Thomas Aquinas defends slavery as instituted by God in punishment for sin, and justified as being part of the ‘right of nations’ and natural law. Children of a slave mother are rightly slaves even though they have not committed personal sin! (Quoted by many later Popes).
Concilies en synode
Citaat:
362 AD The local Council at Gangra in Asia Minor excommunicates anyone encouraging a slave to despise his master or withdraw from his service. (Became part of Church Law from the 13th century).

1089 AD The Synod of Melfi under Pope Urban II imposed slavery on the wives of priests. (Became part of Church Law from the 13th century).

1179 AD The Third Lateran Council imposed slavery on those helping the Saracens.
Pausen
Citaat:
650 AD Pope Martin I condemns people who teach slaves about freedom or who encourage them to escape.

1226 AD The legitimacy of slavery is incorporated in the Corpus Iuris Canonici, promulgated by Pope Gregory IX which remained official law of the Church until 1913. Canon lawyers worked out four just titles for holding slaves: slaves captured in war, persons condemned to slavery for a crime; persons selling themselves into slavery, including a father selling his child; children of a mother who is a slave.

1435 AD Pope Eugenius IV condemns the indiscriminate enslavement of natives in the Canary Islands, but does not condemn slavery as such.

1454 AD Through the bull Romanus Pontifex, Pope Nicholas V authorises the king of Portugal to enslave all the Saracen and pagan peoples his armies may conquer.

1493 AD Pope Alexander VI authorises the King of Spain to enslave non-Christians of the Americas who are at war with Christian powers.

1537 AD Pope Paul III condemns the indiscriminate enslavement of Indians in South America.
1548 AD The same Pope Paul III confirms the right of clergy and laity to own slaves.

1639 AD Pope Urban VIII denounces the indiscriminate enslavement of Indians in South America, without denying the four ‘just titles’ for owning slaves.

1741 AD Pope Benedict XIV condemns the indiscriminate enslavement of natives in Brazil, but does not denounce slavery as such, nor the importation of slaves from Africa.

1839 AD Pope Gregory XVI condemns the international negro slave trade, but does not question slavery as such, nor the domestic slave trade.

1866 AD The Holy Office in an instruction signed by Pope Pius IX declares: Slavery itself, considered as such in its essential nature, is not at all contary to the natural and divine law, and there can be several just titles of slavery, and these are referred to by approved theologians and commentators of the sacred canons … It is not contrary to the natural and divine law for a slave to be sold, bought, exchanged or given".
puud is offline  
Oud 8 februari 2006, 18:58   #52
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter
 
Dave Brocatus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 2.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
Selectief lezertje, zekers???
Waarom antwoordt u dan niet op:

Of wat denk je dat Jezus zou te vertellen als hij vandaag vanop een heuvel naar de rijkdom (en de macht) van het Vaticaan kijkt?
Zou hij er ook de boel aan diggelen gaan slaan?
Of zou hij zwichten voor een postje als kardinaal, of zoiets?

For the record: de Kerk is volledig geschoeid op het Romeinse Imperium en heeft NIETS vandoen met de "normen en waarden" die Jezus predikte.
Ik had uw vragen wel gelezen, en ik denk niet dat Jezus de kerken en paleizen van het Vaticaan aan diggelen zou slaan.

Op bepaalde vlakken zijn er, naar mijn bescheiden mening, wel teveel regels in de rooms-katholieke kerk (vooral op het vlak van de liturgie) die mensen kunnen afleiden van de essentie van Jezus' boodschap. Maar beweren dat de hedendaagse kerkleiders een loopje nemen met de boodschap van Jezus, klopt niet.

De organisatie van de kerk is inderdaad geschoeid op het Romeinse Rijk, maar de boodschap van de kerk, is weldegelijk de Blijde Boodschap van Jezus Christus.
Dave Brocatus is offline  
Oud 8 februari 2006, 19:09   #53
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Neen, jullie zijn zwak. Jullie hebben iets verwijfd zoals "politici" nodig. En de politsie, want het volk durft zelf ni op de vuist te gaan. Mietjes. Jullie zullen er zowiezo aan tenonder gaan. VB of geen VB.
Geen reactie.8)
Bhairav is offline  
Oud 8 februari 2006, 20:01   #54
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Geen reactie.8)
We weten wat jouw meningen waard zijn 8)
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 8 februari 2006, 20:05   #55
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

de meningen van jazeker zijn veel meer waard, want jazeker heeft een diploma.
Mitgard is offline  
Oud 8 februari 2006, 20:46   #56
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Correctie: Mohammed was voor terrorisme (al werd het in die tijd natuurlijk nog niet zo genoemd). In de koran staan er verzen die oproepen tot het "vrees werpen" bij de vijand opdat die zich uiteindelijk tot de islam bekere. Daarenboven is het leven van Mohammed een grote opeenstapeling van plunderingen, oorlogen, moorden, doodslag...
En heel veel bedrog, intimidatie en misbruik van vrouwen en kinderen.
__________________
Derk de Tweede is offline  
Oud 8 februari 2006, 21:58   #57
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
De feiten op een rij :

1) Mohammed hanteerde het zwaard, had slaven, preekte geweld. Jezus niet.

2) In het Oude Testament gebiedt God Israël om bepaalde volkeren uit te roeien. In het NT wordt geweld op geen enkele manier goedgepraat, integendeel. De Koran werd 1000+ jaar na het OT, en 500+ jaar na het NT geschreven. In de Koran wordt tot geweld opgeroepen.

3) Tot 312 na Chr. heeft het christendom zich op een vreedzame manier verspreidt. Niet zo in de Islam : de kromzwaard werd immers door Mohammed zelf gebruikt.

4) Vanaf 312, toen het christendom de godsdienst van de Romeinse keizer werd, wordt er geleidelijk aan ook oorlog gevoerd in naam van Christus.

5) De kruistochten waren een reactie op de veroveringsdrang van de Islam.

6) In de moslimwereld bestaan er nog steeds slaven (nl in Soedan). In het Westen al meer dan 150 jaar niet meer.

7) Europa is niet christen meer. Europa doet niets meer in naam van Christus. Europa keert zich grotendeels *af* van het christendom en vele Europese landen zijn zelfs druk bezig om de laatste christelijke invloeden weg te werken.

Voil�*, dat zijn de feiten.
de romeinse keizer constantijn de grote zag dat zijn rijk stillaan maar zeker uiteen aan het vallen was en wist dat 1 grote religie zijn rijk beter kon bijeen houden dan de toenmalige vele verschillende christelijke leren.
samen met eusebius speelde hij de leidende rol bij het concilie van nicea 325n.chr.
hier werd de huidige bijbel samengesteld en werd besloten wat wel tot de christelijke leer mocht en wat niet. en alles wat er niet in kwam werd ketterij en verboden en bestreden. maar dit waren in het begin voornamelijk andere christelijke leren en deze werden succesvol vernietigd doro de jaren heen. een mooi punt om te onthouden is dat constantijn de grote pas op zijn sterf bed werd gedoopt om zo zonder zonde naar de hemel te kunnen dus tot aan zijn dood kon hij gerust moorden en vernielen.

de latere kruistochten waren in mijn ogen domme pogingen om het heilige land te kunnen bezetten tegenover een veel sterkere moslim vijand.

slavernij bestaat nog in vele landen want sommige mensen kunnen onmogelijk hun schulden aflossen en moeten meer schuldaflossen dan ze verdienen en zo worden hun schulden steeds groter en dit is ook een vorm van slavernij.
en totale armoede is in mijn ogen ook gedwongen slavernij want zonder geld kun je nergens komen.
en vermits totale armoede nog groot aanwezig is in de wereld is ook slavernij en mensenhandel veelvuldig aanwezig.
slegie is offline  
Oud 8 februari 2006, 22:13   #58
sailer
Vreemdeling
 
sailer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2005
Berichten: 94
Standaard

Laat ze in die landen een voorbeeld nemen aan de moslims die op 5 februari in Brussel betoogd hebben. Spontaan en diep verontwaardigd, maar geweldloos en waardig.[/quote]
Spontaan,laat me niet lachen,en zou de politie ook afzijdig gebleven zijn als bv. het VB een "spontane betoging" had gehouden?Ik denk van niet.
sailer is offline  
Oud 8 februari 2006, 22:14   #59
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Ik had uw vragen wel gelezen, en ik denk niet dat Jezus de kerken en paleizen van het Vaticaan aan diggelen zou slaan.

Op bepaalde vlakken zijn er, naar mijn bescheiden mening, wel teveel regels in de rooms-katholieke kerk (vooral op het vlak van de liturgie) die mensen kunnen afleiden van de essentie van Jezus' boodschap. Maar beweren dat de hedendaagse kerkleiders een loopje nemen met de boodschap van Jezus, klopt niet.

De organisatie van de kerk is inderdaad geschoeid op het Romeinse Rijk, maar de boodschap van de kerk, is weldegelijk de Blijde Boodschap van Jezus Christus.
Nu klinkt u net als een moslim die de koran verdedigd.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline  
Oud 9 februari 2006, 09:19   #60
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle Bekijk bericht
Hier gaan we weer.
Dikke zeveraar.

"Zij zijn eerst begonnen, dus dan mag het !!"
Hmmm
wie veracht hier het westen ?

De koran, die blijk je wel te willen lezen en onderzoeken,
het oude testament daarentegen, grote dikke zever ?

Proficiat Calle ...
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be