Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Rechts
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Rechts Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond rechtse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Bekijk resultaten enquête: 32-uren week voor mensen met gezinnen?
Ja, ik ben voorstander voor deze eis 16 66,67%
Neen, ik wil dat mensen met gezinnen toch langer moeten werken 8 33,33%
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 november 2007, 23:37   #1
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard 32-uren week voor mensen met gezinnen

Ik vraag mij af hoe rechtgeaarde volksnationalisten staan tegenover de 32-uren werkweek voor mensen met gezinnen. De huidige economische situatie is van een totalitaire aard, alle relevante zaken des levens moeten wijken voor een afschuwelijk liberaal reductionisme. Een samenleving kan maar mensenlijk worden genoemd indien er ruimte is om zorgeloos de kinderen te kunnen opvoeden. Nu moet men uit pure noodzaak de nakomelingen droppen in allerlei opvang-instellingen, wat nefast is voor gezonde familiale structuren.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 23:45   #2
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Ik ben eerder voorstander van de invoering van een ouderschapsloon en andere gezinsvriendelijke maatregelen, zodat er écht tijd kan vrijgemaakt worden voor de opvoeding van de kinderen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 23:47   #3
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik ben eerder voorstander van de invoering van een ouderschapsloon en andere gezinsvriendelijke maatregelen, zodat er écht tijd kan vrijgemaakt worden voor de opvoeding van de kinderen.
Over concrete modaliteiten kan er worden onderhandeld, het komt erop neer dat mensen meer tijd voor hun gezinnen moeten krijgen. 32-uur voorstel was gewoon een standaard als voorbeeld.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 08:42   #4
Pavolini
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 september 2007
Berichten: 1.046
Standaard

Volledig akkoord met de 32-urenweek zonder loonsverlies.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 12:49   #5
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Men creert meer werk en activiteit als dat gezin gaat werken, en het kind opgevoed wordt door een opvoedster, dan dat dat gezin thuis blijft en zorgt voor dat kind, en die opvoedster werkloos is.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 13:20   #6
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Men creert meer werk en activiteit als dat gezin gaat werken, en het kind opgevoed wordt door een opvoedster, dan dat dat gezin thuis blijft en zorgt voor dat kind, en die opvoedster werkloos is.
Het is mijn inziens véél gezonder dat een kind wordt opgevoed door de ouders en niet door een surrogaat-ouder zoals een opvoeder/opvoedster. De warmte van het eigen gezin gaat boven alles op dat vlak.
__________________



Laatst gewijzigd door Metternich : 4 november 2007 om 13:20.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 13:23   #7
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik vraag mij af hoe rechtgeaarde volksnationalisten staan tegenover de 32-uren werkweek voor mensen met gezinnen. De huidige economische situatie is van een totalitaire aard, alle relevante zaken des levens moeten wijken voor een afschuwelijk liberaal reductionisme. Een samenleving kan maar mensenlijk worden genoemd indien er ruimte is om zorgeloos de kinderen te kunnen opvoeden. Nu moet men uit pure noodzaak de nakomelingen droppen in allerlei opvang-instellingen, wat nefast is voor gezonde familiale structuren.
Iedereen moet zelf maar uitmaken hoeveel of hoe weinig uren men wil werken. Wie er voor kiest minder uren te werken, moet dan maar tevreden zijn met minder loon.

Gezien de lamentabele toestand van onze openbare financiën, zijn premies aan deeltijdswerkers om deeltijds werk aan te moedigen totaal uit den boze.

Wel kan er gedacht worden aan een verlaging van de belastingtarieven voor onder meer ook de lagere inkomensschijven en een verhoging van de belastingvrije som, zodanig dat het niet langer strikt noodzakelijk is dat in een gezin de beide partners voltijds gaan werken. Heden is het omzeggens bijna noodzakelijk dat beide partners gaan werken omdat ze heden zowat fiscaal bestolen worden.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 4 november 2007 om 13:26.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 13:25   #8
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik ben eerder voorstander van de invoering van een ouderschapsloon en andere gezinsvriendelijke maatregelen, zodat er écht tijd kan vrijgemaakt worden voor de opvoeding van de kinderen.
Gezien de lamentabele toestand van onze openbare financiën is daar eenvoudigweg geen geld voor.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 13:28   #9
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Gezien de lamentabele toestand van onze openbare financiën is daar eenvoudigweg geen geld voor.
Belasting op grote kapitalen ( bv. kapitalen > € 10.000.000)
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 13:31   #10
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Iets dat veel dingen kan oplossen, en dat zal wel het meeste pijn doen en vereist een zekere schakelaar om te draaien in het hoofd, is een verandering in levensstijl. Dat gezinnen zich de vraag eens stellen: "Hebben wij werkelijk 2 auto's nodig voor alles? Moeten die twee plasma-televisietoestellen nu echt?" De laatste 40-50 jaren is West-Europa gekenmerkt door een materiële vooruitgang die ongezien is in de geschiedenis van de wereld. Anderzijds is er nooit zo'n moreel verval geweest als in de laatste 40-50 jaren. En dan heb ik het nog niet over dingen als homosexualiteit, etc... Ik heb het daarmee eerder over het verlies van een vast waardenpatroon en identiteitsvervaging.

Zoals Pim Fortuyn zei: we hebben een verweesde samenleving. Normaal worden de kinderen van de generatie A de ouders waartegen generatie B zal rebelleren, om dan vervolgens de ouders te worden waartegen generatie C zal rebelleren, etc... Maar de generatie van mei '68 zijn nooit ouders geworden, maar kinderen gebleven die naiëf en egoïstisch hun wereldbeeld wilden opleggen aan de rest. Het zal mijn generatie zijn die vele fouten van de vorige generatie, die grotendeels weigerde om echt/om op tijd volwassen te worden, recht te zetten.
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 14:50   #11
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Belasting op grote kapitalen ( bv. kapitalen > € 10.000.000)
Reeds bij de bespreking in het Parlement van het dergelijk wetsvoorstel, zouden dergelijke kapitalen reeds lang de grens zijn overgestoken.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 14:57   #12
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Iedereen moet zelf maar uitmaken hoeveel of hoe weinig uren men wil werken. Wie er voor kiest minder uren te werken, moet dan maar tevreden zijn met minder loon.
Het zijn wel de kinderen die later die openbare financiën spijzen. Ik zie niet in waarom mensen die de toekomst van onze maatschappij opvoeden, minder goed af moeten zijn.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 14:59   #13
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Het zijn wel de kinderen die later die openbare financiën spijzen. Ik zie niet in waarom mensen die de toekomst van onze maatschappij opvoeden, minder goed af moeten zijn.
Het toelaten van een kindermarkt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 17:24   #14
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Wat ik niet goed begrijp is hoe je mensen met een groot gezin gaat helpen door hen te verbieden om te werken?
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 17:24   #15
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik vraag mij af hoe rechtgeaarde volksnationalisten staan tegenover de 32-uren werkweek voor mensen met gezinnen. De huidige economische situatie is van een totalitaire aard, alle relevante zaken des levens moeten wijken voor een afschuwelijk liberaal reductionisme. Een samenleving kan maar mensenlijk worden genoemd indien er ruimte is om zorgeloos de kinderen te kunnen opvoeden. Nu moet men uit pure noodzaak de nakomelingen droppen in allerlei opvang-instellingen, wat nefast is voor gezonde familiale structuren.
Nu je 't over het breken van het gezin gaat, wat denk je over de rol van de sociale zekerheid en andere overheidsmechanismen bij het breken van de sociale functie van het gezin?
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 17:26   #16
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Wat ik niet goed begrijp is hoe je mensen met een groot gezin gaat helpen door hen te verbieden om te werken?
Oei?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 17:27   #17
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Oei?
Zelfs mét loonsbehoud ga je 'n hoop mensen onrechtstreeks verbieden om te werken. Werkweek verkorten met loonsbehoud komt neer op een verhoging van de minimumlonen, ergo verhoging van de werkloosheid voor de minst productieven in de samenleving. De kansarmen en zo.

Lijkt me dus 'n beetje een contraproductieve maatregel.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 17:41   #18
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Zelfs mét loonsbehoud ga je 'n hoop mensen onrechtstreeks verbieden om te werken. Werkweek verkorten met loonsbehoud komt neer op een verhoging van de minimumlonen, ergo verhoging van de werkloosheid voor de minst productieven in de samenleving. De kansarmen en zo.

Lijkt me dus 'n beetje een contraproductieve maatregel.
Werkelijk? Misschien in libertariërland.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 17:44   #19
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Nu je 't over het breken van het gezin gaat, wat denk je over de rol van de sociale zekerheid en andere overheidsmechanismen bij het breken van de sociale functie van het gezin?
Bwa, als die werkt bij mensen met langdurige ziektes, zal die ook wel werken met mensen met een gezin.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 17:46   #20
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Werkelijk? Misschien in libertariërland.
In elk land. We weten dat je nog steeds problemen hebt met de werkelijkheid. Maar probeer het eens.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be