Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 oktober 2005, 11:41   #41
Djiezes
Europees Commissaris
 
Djiezes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Locatie: Kapellen
Berichten: 7.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
Het zal er niet aan mankeren.

Man, U hebt toch wel een bijzonder kort geheugen als u dat al niet meer weet.
Anders zal uw intelligentie blijkbaar niet zo ver reiken...
Doet het dan zo'n pijn om het nog eens te herhalen? Maak me dan maar uit voor dommerik, lekker gemakkelijk. Zegt ook zeer veel over uw niveau en arrogantie.

Dus graag even uitleggen wie ik discrimineer, hoe en waarom. Dank u!

Laatst gewijzigd door Djiezes : 27 oktober 2005 om 11:43.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 12:38   #42
phoebe
Parlementsvoorzitter
 
phoebe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 2.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes
Doet het dan zo'n pijn om het nog eens te herhalen? Maak me dan maar uit voor dommerik, lekker gemakkelijk. Zegt ook zeer veel over uw niveau en arrogantie.
Dommerik...niet echt.... eerder luierik.

Citaat:
Dus graag even uitleggen wie ik discrimineer, hoe en waarom. Dank u!
lees uw antwoord terug in post 30.
U bent van mening dat er enkel een kleine minderheid van de holebi's dom zijn, voornamelijk deze die voor het Vlaams Belang werken of stemmen.
U bent wel heel arrogant, om mensen die voor het Vlaams Belang stemmen of werken dom te noemen, U discrimineert hierbij ruim 1 miljoen mensen..en of deze nu homo of lesbo zijn maakt niks uit.
Is het zo duidelijk, of bent u nog altijd niet mee?

Dus even voor de duidelijkheid:
Wie: blijkbaar de homo/lesbo die voor het Vlaams Belang werken/stemmen
Hoe: door ervan uit te gaan dat deze mensen dom zijn, en daarbij 1 miljoen mensen dom vindt.
Waarom: tja...wellicht omdat u blijkbaar niet beter weet...

Graag gedaan
__________________
cogitationis poenam nemo patitur men straft geen gedachten daar het enkel gedachten zijn

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 12:55   #43
Djiezes
Europees Commissaris
 
Djiezes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Locatie: Kapellen
Berichten: 7.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
lees uw antwoord terug in post 30.
U bent van mening dat er enkel een kleine minderheid van de holebi's dom zijn, voornamelijk deze die voor het Vlaams Belang werken of stemmen.
U bent wel heel arrogant, om mensen die voor het Vlaams Belang stemmen of werken dom te noemen, U discrimineert hierbij ruim 1 miljoen mensen..en of deze nu homo of lesbo zijn maakt niks uit.
Is het zo duidelijk, of bent u nog altijd niet mee?

Dus even voor de duidelijkheid:
Wie: blijkbaar de homo/lesbo die voor het Vlaams Belang werken/stemmen
Hoe: door ervan uit te gaan dat deze mensen dom zijn, en daarbij 1 miljoen mensen dom vindt.
Waarom: tja...wellicht omdat u blijkbaar niet beter weet...

Graag gedaan
Nu slaat u de bal mis, vrees ik.

Discriminatie houdt namelijk in dat een bepaalde groep mensen omwille van een bepaalde reden een bepaald recht ontzegd wordt. Welke rechten heb ik deze mensen dan ontzegd?

Ik heb trouwens niet alle VB-stemmers dom genoemd, enkel de holebi's die voor het VB werken, omdat deze partij de rechten van de holebi's niet respecteert en deze zelfs verder wil beknotten.

Als ik iemand dom noem, uit ik alleen maar een mening, en bij het VB vinden ze dat toch zo belangrijk, of niet soms?

Voor alle duidelijkheid: iemand dom noemen is dus niet hetzelfde als iemand discrimineren. Beschuldig mij dus gerust van arrogantie, dat is uw volste recht, maar discriminatie is erover!

dank u

Laatst gewijzigd door Djiezes : 27 oktober 2005 om 12:59.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 13:07   #44
Djiezes
Europees Commissaris
 
Djiezes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Locatie: Kapellen
Berichten: 7.380
Standaard

Trouwens, mijn beste Phoebe,

Als iemand dom noemen gelijk staat met discrimineren, dan worden er hier toch heel wat forumleden door u gediscrimineerd als ik uw berichten zo bekijk!
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 13:08   #45
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
Waar een mens zich al niet druk over maakt, moet men natuurlijk zich weeral profileren als lesbische uitbaters van een roos frietkot...
Gewone reclame voor uw onderneming is blijkbaar niet goed genoeg.
Het sex fritkot waar het de klant aanbelangt te weten wat nu juist de sexsuele voorkeur is van de zaakvoerders.
Ik stel me wel de volgende vragen als toevallige voorbijganger die het artikel niet heeft gelezen en die vrouwen noch hun situatie kent.

1. Als ik als hetero mijn frietkot knalroze schilder om op te vallen, betekent dit dan dat men daar conclusies mag uit trekken over mijn seksuele geaardheid?

2. Ik kom binnen in een knalroze frituur en zie twee vrouwen/mannen achter de toog staan, mag (of moet) ik dan de facto concluderen dat het holebi’s zijn?
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 13:20   #46
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Als ik als homoseksuele zaakvoerder door middel van reclame en binnen de grenzen van het wettelijk toegestane mijn specifieke doelgroep zoek binnen de holebiwereld, kan ik dat dan zonder te alluderen op de seksuele voorkeur?
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 13:30   #47
phoebe
Parlementsvoorzitter
 
phoebe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 2.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes
Ik heb trouwens niet alle VB-stemmers dom genoemd, enkel de holebi's die voor het VB werken, omdat deze partij de rechten van de holebi's niet respecteert en deze zelfs verder wil beknotten.
Uit u redenering vindt u deze holebi's dus ook minder belangrijk.

Citaat:
Als ik iemand dom noem, uit ik alleen maar een mening, en bij het VB vinden ze dat toch zo belangrijk, of niet soms?
Vrije meningsuiting geld voor iedereen, maar dat wil niet zeggen dat ik het met een bepaalde mening eens moet zijn.
Om deze mensen dan als dom af te doen vindt ik persoonlijk nogal laaghartig.
__________________
cogitationis poenam nemo patitur men straft geen gedachten daar het enkel gedachten zijn

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 13:35   #48
Djiezes
Europees Commissaris
 
Djiezes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Locatie: Kapellen
Berichten: 7.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
Uit u redenering vindt u deze holebi's dus ook minder belangrijk.
Beetje rare hersenkronkel van u... Neen deze holebi's zijn NIET minder belangrijk, alleen minder intelligent.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
Vrije meningsuiting geld voor iedereen, maar dat wil niet zeggen dat ik het met een bepaalde mening eens moet zijn.
Helemaal mee eens! Straf hé?!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
Om deze mensen dan als dom af te doen vindt ik persoonlijk nogal laaghartig.
so?
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 13:36   #49
phoebe
Parlementsvoorzitter
 
phoebe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 2.190
Standaard

[quote=Morduk]Ik stel me wel de volgende vragen als toevallige voorbijganger die het artikel niet heeft gelezen en die vrouwen noch hun situatie kent.

Citaat:
1. Als ik als hetero mijn frietkot knalroze schilder om op te vallen, betekent dit dan dat men daar conclusies mag uit trekken over mijn seksuele geaardheid?
Het gaat mij ook niet om de kleur van een fritkot, of een gazette winkel enz...
Het artikel vernoemt dat de twee dames lesbisch zijn.
En ik heb mijn bedenkingen of dat dit nu echt een noodzakelijk feit is om te weten, wat de geaardheid van een persoon is.

Citaat:
2. Ik kom binnen in een knalroze frituur en zie twee vrouwen/mannen achter de toog staan, mag (of moet) ik dan de facto concluderen dat het holebi’s zijn?
U mag van mij concluderen wat u wil.
Het intresseert me niet wat de seksuele voorkeur is van de verkoper.
Ik vindt het jammer dat men het niet beter heeft gevonden dan met zijn sexsualiteit te koop te lopen, om zijn zaak bekendheid te geven.
En of dat het nu om homo's lesbo's of hetro's gaat speelt voor mij geen enkele rol.
__________________
cogitationis poenam nemo patitur men straft geen gedachten daar het enkel gedachten zijn

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 13:50   #50
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
Het gaat mij ook niet om de kleur van een fritkot, of een gazette winkel enz...
Het artikel vernoemt dat de twee dames lesbisch zijn.
En ik heb mijn bedenkingen of dat dit nu echt een noodzakelijk feit is om te weten, wat de geaardheid van een persoon is.
Dus enkel door het artikel te lezen wist u dat.
Gelukkig maar, want als seksuele voorkeur kan afgeleid worden door te kijken in welke kleuren men zijn zaak schildert...

Citaat:
U mag van mij concluderen wat u wil.
Oef, ik was even ongerust.

Citaat:
Het intresseert me niet wat de seksuele voorkeur is van de verkoper.
Ik vindt het jammer dat men het niet beter heeft gevonden dan met zijn sexsualiteit te koop te lopen, om zijn zaak bekendheid te geven.

Als toevallige voorbijganger die het artikel niet had gelezen had u er dus zich niets van aangetrokken, misschien u enkel geërgerd aan de lelijke kleur.

Omdat u het wel gelezen hebt, bent u nu van mening dat door het frietkot roze te schilderen, de uitbaatsters met hun seksuele voorkeur te koop lopen.

Citaat:
En of dat het nu om homo's lesbo's of hetro's gaat speelt voor mij geen enkele rol.
O jawel, anders had u uw kritiek enkel beperkt tot de kleur, wat het enige feit is dat u objectief kon vaststellen, zonder het artikel te hebben gelezen.
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 14:04   #51
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Een vrouw die kinderopvang doet in onze straat, heeft de speelruimte voor de kinderen ook knalroze geverfd.

Ik zeg het u, een vuil lesbisch complot.

Een complot zeg ik u!

O tempora
O mores



Lang geleden trouwens dat ik nog eens naar de frituur ben geweest.
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 14:05   #52
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk
Een vrouw die kinderopvang doet in onze straat, heeft de speelruimte voor de kinderen ook knalroze geverfd.

Ik zeg het u, een vuil lesbisch complot.
standrechtelijke executie !!!
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 17:53   #53
phoebe
Parlementsvoorzitter
 
phoebe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 2.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk
Dus enkel door het artikel te lezen wist u dat.
Gelukkig maar, want als seksuele voorkeur kan afgeleid worden door te kijken in welke kleuren men zijn zaak schildert...
Zoals ik al zei het kan mij geen barst schelen in welke kleur men zijn zaak schildert, of dat men homo is.




Citaat:
Oef, ik was even ongerust.
Is dat dan nodig???




Citaat:
Als toevallige voorbijganger die het artikel niet had gelezen had u er dus zich niets van aangetrokken,
Inderdaad.

Citaat:
misschien u enkel geërgerd aan de lelijke kleur.
de gustibus et coloribus non disputandum.

Citaat:
Omdat u het wel gelezen hebt, bent u nu van mening dat door het frietkot roze te schilderen, de uitbaatsters met hun seksuele voorkeur te koop lopen.
Neen. U kan beter ook eens het artikel lezen.
Beider zeggen zelf lesbisch te zijn.
En of ze hun fritkot nu roos of geel schilderen heeft er niets mee te maken.
Voor mij heeft het te maken dat men expliciet moet vermelden dat men lesbische is, en dat heeft bij mijn inziens niets te maken met de kwaliteit van de frieten die men verkoopt.
Ik stel me alleen de vraag wat het nut ervan is, om met je voorkeur te koop te lopen om reclame te maken voor een of andere zaak.
Ik zie niet goed de dringende relevantie.



Citaat:
O jawel, anders had u uw kritiek enkel beperkt tot de kleur, wat het enige feit is dat u objectief kon vaststellen, zonder het artikel te hebben gelezen.
*zuch* U kan beter eens het artikel lezen.
Alsook al men posts aangaande dit topic.
Ik zal het voor u nog eens speciaal herhalen..
Het kan me worst wezen of je al dan niet homo/hetro/lesbo bent.
Ik vind persoonlijk niet dat je, je seksualiteit moet prijsgeven om wat aan reclame te doen voor een of andere zaak.
En of ge uwe gevel nu roos, geel, oranje, groen, wit met rode stippen schildert kan me weinig deren.
__________________
cogitationis poenam nemo patitur men straft geen gedachten daar het enkel gedachten zijn

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 18:00   #54
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
Ik stel me alleen de vraag wat het nut ervan is, om met je voorkeur te koop te lopen om reclame te maken voor een of andere zaak.
Ik zie niet goed de dringende relevantie.
Moet die er dan zijn? Is het niet hun goede recht om hun seksuele geaardheid bekend te maken als zij dat willen? Wat maakt u dat uit?
__________________

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 18:28   #55
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

als ik om 3 uur snachts een frietkot nodig heb, kan het mij geen 'kloten' schelen of de uitbater zijn frituur rose of geel of paars geschilderd heeft.
Nog veel minder of het iemand is van de holibi gemeenschap.
Als de frieten maar goed zijn
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 19:32   #56
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
*zuch* U kan beter eens het artikel lezen.
Alsook al men posts aangaande dit topic.
Ik zal het voor u nog eens speciaal herhalen..
Het kan me worst wezen of je al dan niet homo/hetro/lesbo bent.
Ik vind persoonlijk niet dat je, je seksualiteit moet prijsgeven om wat aan reclame te doen voor een of andere zaak.
En of ge uwe gevel nu roos, geel, oranje, groen, wit met rode stippen schildert kan me weinig deren.
Stel dat ik als man gehuwd zou zijn met een vrouw en ik heb een frietkot (of andere commerciële activiteit) en ik adverteer met een foto van ons beide voor ons frietkot in het lokaal reclameblaadje, dan geef ik toch ook mijn seksualiteit weer?

Nu ja, het is algemeen bekend dat het VB liever zouden hebben dat holebi's zich angstvallig zouden verbergen in de kast (wat ze niet zien of weten bestaat niet, wat impliceert dat het VB liever zou hebben dat holebi's niet zouden bestaan).
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be