Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 februari 2003, 13:56   #1
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

Column:

Zijn jullie al die Marokkaanse schrijvers ook zo zat? Die zogenaamde intellectuelen uit onze gemeenschap die ons denken te kunnen vertellen hoe we moeten leven, en in diverse kranten en tv-programma's pleiten voor zelfkritiek binnen de islamitische gemeenschap. Als ik deze ’elite’ moet geloven is er niets goeds aan onze cultuur, waarden en normen en religie. Onze ouders zien zij als achterlijke boeren, waar ze zich voor schamen.


Die analfabete oudjes zijn immers verantwoordelijk voor het ontstaan van moslimfundamentalisme onder islamitische jongeren, vindt Benali. En al die stomme Marokkanen die hun partner uit het land van herkomst halen, zijn verkeerd bezig, vindt Naima Bezzaz. Zo komt er nooit iets terecht van integratie, schreef ze onlangs in het NRC Handelsblad. En die Allah moeten we ook maar vergeten, vinden de heren Bouazza, Benali en Hadji. Die bestaat toch niet, hebben deze wijze geleerde mannen inmiddels geconcludeerd.


Hoeren zijn het. Een ander woord kan ik er niet voor bedenken. Nep-Marokkanen die hun ziel hebben verkocht aan uitgevers en de media om er zelf beter van te worden. Nou, gefelicteerd hoor. Jullie hebben het helemaal gemaakt in Nederland en horen er nu helemaal bij. Binnenkort krijgen jullie misschien zelfs nog een onderscheiding van die nieuwe minister van Segregatie. Maar pas op! Als je een keertje iets schrijft wat ze in Den Haag of Hilversum niet bevalt, kan je je koffers pakken. Want vrijheid van meningsuiting hebben we hier alleen als het hen uitkomt. Dat hebben we in de zaak El Moumni wel gezien.


Luister goed Bouazza, Benali, Hadji en Bezzaz: ik zit helemaal niet te wachten op jullie adviezen en kritiek. En ik denk de meeste 'soortgenoten' met mij. Hou dat gefilosofeer van jullie over hoe we hier moeten integreren maar lekker voor je. Wij hebben het hier al moeilijk zat met al die autochtonen en andere islamhaters die ons het leven zuur maken, en kunnen jullie ’intellectueel’ gezeik daar niet bij hebben.

En wat die integratie betreft: van mij hoeft het niet meer. Meer dan dertig jaar probeer ik in dit land te integreren. Tevergeefs, het merendeel van de Hollanders wil gewoon niets met ons te maken hebben. Het is erg frustrerend om het elke keer weer te proberen en er uiteindelijk achter te komen, dat de buurman waar jij zo goed mee kon omgaan diep in zijn hart een afkeer heeft van alles waar jij voor staat. En dat die collega jouw imam een ’achterlijke barbaar in een jurk’ vindt.

Dus mijn advies is: ophouden met praten over integratie en een multiculturele samenleving, want dat is toch niet haalbaar. De minister van ’Integratie’ heeft het onlangs toch duidelijk genoeg gemaakt: Nederlanders van Marokkaanse afkomst zijn tweederangs burgers. Onze kinderen, zelfs tot in de derde generatie, blijven altijd Marokkaan. Hun Nederlandse nationaliteit is niets waard, blijkt nu. En het maakt niet uit of ze bloemkool eten, een navelpiercing hebben, geen maagd meer zijn voor het huwelijk of het Wilhelmus uit hun hoofd kennen. Zodra ze een fiets stelen, mogen ze oprotten naar het land waar hun grootouders vandaan komen.

Als iedereen hier zo graag apart wil leven, dan moet dat maar. Ik ga niet meer bedelen om geaccepteerd te worden. Gelukkig heb ik mijn trots nog. Ik ben niet vergeten wat voor mannen en vrouwen onze voorouders waren. Hoe ze als leeuwen vochten tegen de Spanjaarden en Fransen, en hoe ze in de Tweede Wereldoorlog in Italië het voortouw namen in de strijd tegen de nazi’s. Het zijn ook onze voorouders geweest die in Andalusië het indrukwekkende Alhambra hebben gebouwd en de wetenschap op dit continent hebben teruggebracht.

Dat zielig gehuil op tv of op de radio dat we hier zo slecht worden behandeld en dat mijn broeders en zusters worden gediscrimineerd wil ik niet meer horen. En ik wil ook gewoon weer kunnen zeggen dat ik een hekel heb aan de Amerikaanse regering, Bush een oorlogsmisdadiger vind en dat de Israëlische regering onschuldige Palestijnse kinderen vermoordt. Wat een opluchting. Lekker weer mezelf kunnen zijn, en niet meer elke keer maar weer die ’geïntegreerde, succesvolle allochtoon’ hoeven spelen. He Bouzza en co, dat zouden jullie ook eens moeten proberen. Echt heerlijk.

Hakim.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2003, 20:15   #2
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

Weer typisch voorbeeld van hoe kritiek op islam en aanverwanten door de moslims verklaard wordt als zijnde racisme, fascisme, noem maar op.

Ex-moslims, moslims die een ruimere kijk willen hebben op de samenleving, allochtonen die zich écht willen integreren worden door mensen zoals hierboven dan beschouwd als moushriks (verraders) omdat zij volgens hen kritiek hebben op islam en ummah (moslim gemeenschap). Treurig is dat, maar wèl voorspelbaar als men er de Koran op naleest...

Persoonlijk lees en apprecieer ik zeker boeken door bovenvermelde geschreven. In de moslimlanden worden de eigen arabische schrijvers die ook maar één enkel woord kritiek op islam of moslimsamenleving (zelfs een vermoeden van kritiek volstaat!) schrijven nooit uitgegeven en hun boeken zeker nooit openlijk verkocht of gelezen. Weet het uit ondervinding.
Is dit wat je bedoelt Mustapha? Wil jij het zo? Pech gehad, hier hebben we, gelukkig maar, een heleboel vrijheden waar men in moslimlanden nog in geen 100 jaar van zou kunnen dromen.


Dutch

http://dutch.faithfreedom.org/forum
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2003, 21:33   #3
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

Democratie is de meerderheid volgen.
Welnu, de meerderheid is tegen kritiek op de Islam! Rest mij nog te zeggen dat dat gerespecteerd moet worden.

Wat is het probleem?
De mens die de column schreef geeft ook kritiek, mag dat niet soms? Hypocritie ten top.

Als ze op de Islam kritiek geven vinden ze het leuk, als er tegenaanval komt -eveneens in een tekstvorm- zeggen ze "ze aanvaarden geen kritiek".
Wat is het nu?
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2003, 21:46   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.374
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Je klinkt als de advocaat van de Duivel Mustapha.

Geluk dat ik agnost ben en bestaan noch niet bestaan van god/Allah./Jaweh, of welk ander pantheon ontken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2003, 22:29   #5
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Als we het zo zien zijn die verfoeide "intellectuelen" en hun aanhang een heel kleine minderheid in de moslimgemeenschap. Hooguit 1 of 2 percent van die hele troep.

Dat betekent dat zo'n 98% �* 99% van de moslims die hier zitten een bloedhekel heeft aan onze westerse cultuur. die ziiten hier dus enkel om te parasiteren (materiële motieven) of om de islam te verspreiden (politieke motieven).


Voor die 1 �* 2 percent moeten we alles doen om hen hier goed te onthalen en op te nemen in onze samenleving.

Voor die 98 �* 99 percent profiteurs en opstokers moeten we alles doen om hen hier terug buiten te krijgen.

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2003, 09:46   #6
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

Beste Mustapha,

Ik ben van mening dat jij toch wel nogal lef hebt (of is het onwetendheid) om binnen het kader van de islam van democratie te spreken.
Islam is NIET DEMOCRATISCH, waarom zou jij daar dan aanspraak op willen maken? Volgens mij zijn daarvoor 2 redenen :
1. jij weet niet juist wat islam inhoudt, bent dus onwetend, naïef, whatever
2. jij weet juist goed wat islam inhoudt en bent dus vastbesloten om van de democratische instelling van de westerse "kafiroun" misbruik te maken om islam in een goed (vervalst) daglicht te stellen en eventueel te verspreiden.

Wat deze laatste mogelijkheid betreft, lees meer over het onderwerp "AL Takeyya" (verzen in koran en hadith die moslims toelaten te liegen) op :
http://dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=27

Dutch
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2003, 11:48   #7
Nom@d
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Berichten: 341
Standaard

Citaat:
van den dutch
Wat deze laatste mogelijkheid betreft, lees meer over het onderwerp "AL Takeyya" (verzen in koran en hadith die moslims toelaten te liegen) op :
http://dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=27
je bedoeling om hier mensen te komen ronsellen voor je eigen forum is buitengewoon hopeloos.
je maakt jezelf belachelijk dutch ga terug naar je hoekje .
die Abdullah Al Araby waar je die zogenaamde verzen van de koran aanhaalde op je stomme forum is een katoliek die net zo fundamentalistisch als die andere gekken, die niets met de echte islam te maken hebben.
al araby probeert ook mensen te zoeken voor zijn geloof net zoals jij volk zoekt voor je forum.
Nom@d is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2003, 13:02   #8
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

Beste Nomad,

Ook aangename kennismaking.
Ik zoek helemaal geen mensen te ronselen, ik vind wèl dat het de hoogste tijd is dat Vlamingen en Nederlanders weten w�*t islam nu eigenlijk is en waar islam voor staat. Als ik hen daarbij kan helpen door interessante gegevens te vertalen, dan doe ik dat. Gelukkig kan ik dat doen hier in Europa, in moslimlanden is dat onmogelijk...
Net zoals een ex-moslim in een moslimland zich niet kan "outen", want op "afvalligheid" staat in islam de doodsstraf.
Ga jij het tegendeel beweren?
Ik sta voor geen enkele godsdienst, maar als ik moet kiezen tussen cholera of pest, dan kies ik cholera, want die ziekte is te overleven.

Natuurlijk oogst ik veel tegenstand als ik het heb over "Al Takeyya", daar kan ik best inkomen. Ga jij beweren dat dit principe niet bestaat in islam?

Nog een prettige dag verder.

Dutch
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2003, 20:00   #9
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

Dat gij de islam ondemocratisch vindt, is uw volste recht. Val mij daar dus niet meer lastig mee. Ik respecteer dat.

Hoe je tot de conclusie komt dat de islam ondemocratisch is noem ik in feite theorie van de toog. Om in politieke termen te blijven "intellectueel oneerlijk".
Hier mijn keuzelijst:
1. ofwel ben je totaal hersenloos en ben je niet eens kritisch tegenover je eigen.
2. je gelooft de eerste beste persoon die op i'net wat braaksel komt schrijven over de islam en die probeert het te ondersteunen met paar verzen.

Door hier en daar arabische termen te gebruiken, doet me enkel lachen.

Ik kan hier ook hopen tekst publiceren om de christendom en jodendom onderuit te schuppen. Maar wat ben ik ermee? Ik neem aan dat de mensen de nodige dosis verstand hebben om zelf op zoek te gaan naar kennis en naar betrouwbare bronnen zoeken (al begint dat groepje steeds zelfdzamer te worden, m'n gelooft liever de sites zoals de uwe).

Mijn mening is het volgende:
Het feit dat de koran zo flexibel is, zo interpreteerbaar is op verschillende manieren, is een democratie op zich.
Tussen de koran en de gelovige staat niemand, is een democratie die ik nergens zie bij de andere godsdiensten.
Het feit dat de moslims "allahoe 3alm" (allah weet het best) kennen is eveneens democratie die ik nergens zie, in andere godsdiensten is het telkens een opperwezen die op aarde rondhuppelt die het beter weet.


This ministry was established as a Christian organization. Our beliefs, methods and activities are based on and influenced by Christian ethics. Our members are Christians who belong to different Christian denominations. We do not interfere in each persons beliefs and practices. However, we all share the belief in a basic set of doctrines recognized and accepted by most mainstream Christian churches. These beliefs are incorporated in what is known as "the Nicene Creed."

Deze bovenstaande tekst zegt al genoeg, dit is de zogenaamde "grote intellectuelen" achter uw al takkya-tekst. Het is duidelijk een aanval op de concurrent en geen tekst tot het bijdrage van dialoog.

Hieruit kan ik weer wat puntjes concluderen, zie hier een keuzelijst:
1.Zijn dat stuiptrekkingen vanwege het stilletjes aan de pijnlijke einde van het bestaan van Christendom?
2. Beseffen ze toch dat islam de laatste nieuwe religie is en dat ze te koppig zijn om het toe te geven en dus maar over gaan tot de aanval?

Het valt mij op dat kritiek telkens van 1 richting komt. Dus er is dus duidelijk een probleem met de islam volgens de christenen. Maar wat?
Vinden ze het zoooooooo erg dat de Islamitische landen zo ondemocratisch zijn? Geloof ik niet....
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2003, 21:03   #10
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
. Als ik deze ’elite’ moet geloven is er niets goeds aan onze cultuur, waarden en normen en religie. Onze ouders zien zij als achterlijke boeren, waar ze zich voor schamen.

Hoeren zijn hethebben verkocht aan uitgevers en de media om er zelf beter van te worden.

En wat die integratie betreft: van mij hoeft het niet meer. Meer dan dertig jaar probeer ik in dit land te integreren. Tevergeefs, het merendeel van de Hollanders wil gewoon niets met ons te maken hebbenHakim.
Alle geopenbaarde godsdiensten zijn achterlijk. De ene al wat achterlijker dan de andere.

Een Marokkaanse werknemer van mij zei dat eens:"Vlaamse grieten die poepen we, want dat zijn toch maar hoeren. Een vrouw die haar plaats kent laten we uit Marokko komen.

Stap het dan af. Als het hier toch zo een hel is voor de rechtgeaarde Islamiet verlos ons dan van jullie aanwezigheid. Jullie komen hier gewoon potverteren van de sociale zekerheid die ze in jullie achterlijke thuisland niet hebben.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2003, 23:03   #11
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

Beste Mustapha,

Toch even uitleggen wat DEMOCRATIE betekent. Komt van Griekse DEMOS (volk) en CRATEIN (regeren). Het volk regeert dus.
Nu, beste Mustapha, Islam is een THEOCRATIE. Komt van Griekse THEOS (god) en CRATEIN (regeren). God regeert dus.
Het zijn dus 2 totaal verschillende principes...

Typisch aan jouw reactie is het "persoonlijk aanvallen". Zijn we wel al gewoon hoor.
Ook de denigrerende, neerbuigende houding bij gebrek aan échte argumenten, door bewijzen gestaafd, zijn we best gewoon.

Beste groeten,

Dutch

http://faithfreedom.org
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 01:04   #12
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

Graag had ik een deftige tegenreactie...

Eigenlijk is het discusisieonwaardig.
Nu we allemaal weten wie uw "bronnen" zijn.
Namelijk een extreem christelijke beweging met een diepe islamhaat. Komaan man dat zegt toch al genoeg.

Jouw opzet is ook niet komen tot een dialoog maar puur mensen ronselen naar uw site of van wie het ook mogen zijn.
Succes overigens, al denk ik dat dat succes snel zal zakken indien Omar Fathi daar blijft. Keer op keer catapulteert hij jullie verzinsels defintitief naar de prullenmand.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 11:51   #13
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard



Omar Fathi zal u dankbaar wezen beste Mustapha! Na uw boute uitspraken denk ik dat hij no way met jou gelinkt zal willen worden!

Trouwens, Omar Fathi heeft er de brui aan gegeven bij ons blijkbaar, hij kon, net als jijzelf trouwens, geen enkel bruikbaar argument tegenover onze argumentatie plaatsen, ook hij was gedoemd tot neerbuigendheid en persoonlijke aanvallen.

Wat mijn "bronnen" betreft, die zijn, zonder uitzondering, de KORAN en de HADITH. Anders niks. Simpel hé?

Ter uwer informatie : ik ben geeneens christelijk! Ben een agnosticus die recentelijk naar atheïsme neigt. Zal je op de hoogte houden. Weet je waarom ik een ex-gelovige ben? IK HEB DE KORAN GRONDIG GELEZEN en toen was het uit met het geloof...
Je kan dus stellen dat de Koran mij de ogen heeft geopend.

Beste groeten,

Dutch
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 14:48   #14
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Ter uwer informatie : ik ben geeneens christelijk! Ben een agnosticus die recentelijk naar atheïsme neigt. Zal je op de hoogte houden. Weet je waarom ik een ex-gelovige ben? IK HEB DE KORAN GRONDIG GELEZEN en toen was het uit met het geloof...
Je kan dus stellen dat de Koran mij de ogen heeft geopend.
Om eerlijk te zijn, dit is exact wat mij ook is overkomen.

Dat is volgens mij ook waarom het christendom en het islamisme totaal niet naast elkaar kunnen bestaan in een maatschappij waar IEDEREEN KAN LEZEN, en dus niet is aangewezen op een aantal imams of pastoors die de teksten voor jou "wel eens zullen uitleggen".

Uiteraard is het al zo dat het christendom aan belang als leidraad in het maatschappelijke bestaan heeft ingeboet, ook net omdat de mensen meer ontwikkeld worden en dus zelf veel beter een aantal problemen kunnen aanpakken en vooral ZELF KUNNEN NADENKEN en oplossingen vinden.

Maar als je nu echt die koranische teksten leest - er zijn er dus best wel bij die getuigen van een bepaalde levenswijsheid en zo - maar als diezelfde GOD van het christendom (want het zouden toch dezelfden zijn nietwaar: jahweh, god en allah?) ineens zo'n totaal tegengestelde houding aanneemt ten opzichte van zijn eigen schepselen? dan kan je niet anders doen dan tot de conclusie komen dat heel het "monotheistische gedachtengoed" zuiver gebaseerd is op bepaalde leefwijzen, en uiteraard gewoon door een aantal "slimme" mensen werden uitgedacht, daar niet van.

Dit heeft waarschijnlijk prachtig gewerkt ten tijde van de joodse nomaden.

Het christendom plaats ik dan weer eerder in een poging om de Keltische en Germaanse gebruiken - die gewoon werden overgenomen in de geest van het toenmalige Romeinse Rijk, waar alle goden netjes naast mekaar een plaats vonden - zolang er maar één gemeenschappelijk bestuur werd aanvaard. (Waar denken ze anders dat ze al die heiligen vandaan hebben gehaald! tot in de 15de eeuw waren dat gewoon de oude goden in een proper net "christelijk" kleedje gestopt, net zoals de bedevaartplaatsen aan bronnen en bomen etc.)

En de islam is dan veeleer best te plaatsen in een soort van fysieke en psychologische oorlogsvoering tussen de verschillende arabische stammen. Fysiek omdat ze gewoon een kopje kleiner gemaakt werden en hun vrouwen als slaven meegevoerd, psychologisch omdat in een later stadium de druk op de niet-volgelingen zo hoog werd gelegd dat ze zich "automatisch" tot het nieuwe geloof wensten te bekeren. (en niet meer terugkonden, want dan werden/WORDEN ze nog steeds een kopje kleiner gemaakt.

En wat hééft dat in godsnaam nu allemaal met die ENE grote schepper te maken? NIETS toch?

Waarom zouden de Joden juist zijn en de christenen niet? Of de Joden onjuist en de christenen juist en de muzelmannen onjuist? of de Muzelmannen juist en de christenen en joden onjuist?

Hoe GEK kan wel men wel wezen zeg?

Ik begrijp dat als on-ontwikkelde mensen in een beschermde en afgesloten maatschappij leven, waar ze niets anders horen en zien, dat DIE daar intrappen! ja!
Maar anno 2003 met de (zelfs beperkte) kennis en wetenschap die we ondertussen hebben, dan k�*n je daar toch geen geloof meer aan hechten?

Het énige belangrijke dat telt is dat men moet proberen in een maatschappij (die ondertussen heel globaal is geworden) een vreedzame manier van samenleven vindt, op een manier dat iedereen een bepaalde vorm van welzijn kan hebben tijdens DIT LEVEN!

Dit is iets heel anders dan de twaalf stammekes van israel! of de indo-germaanse bewoners die in Europa een heel nieuw continent vonden, of zelfs de paar kamelendrijvers die in Arabië niet anders konden overleven dan door karavanen te overvallen.

Ik beweer hierbij helemaal niet dat in die teksten geen grond van wijsheid zou zitten hoor. Alle boeken zijn gebaseerd op een poging om tot een vreedzame maatschappij te komen. (waarbij ik islam dan nog apart zet, vermits die religie op zich al zeer discriminerend is, net zoals het jodendom - de enige uitzondering hierop is het christendom dat over ALLE mensen spreekt (vandaar dat de christenen het racisme hebben uitgevonden waarschijnlijk: zijn bruingekleurde mensen weldegelijk MENS? de bewoners van het niet gevonden Amerika bleken dat volgens de toenmalige paus niet te zijn, nietwaar?).

Maar ik begrijp totaal niet hoe iemand nog in die éne almachtige persoon (of godheid kan blijven GELOVEN als men ziet wat die er dan toch allemaal maar van gebakken heeft!

Dat er eventueel andere krachten in het heelal aanwezig zijn, daar heb ik niet zoveel twijfel over, maar ik kan die gewoon niet plaatsen in een soort van "goedertierende almachtige persoon"! ik denk dat de mensen een beetje bescheidener moeten leren worden en weten dat ze ofwel zélf moeten proberen te overleven, of anders gewoon de weg van de dino's opgaan!

Met of zonder die "andere krachten" die er werkzaam zouden kunnen zijn.
En ik denk helemaal niet dat Jahweh, God en Allah zich daar mee bemoeien, laat staan dat ze erover zouden wakker liggen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 16:37   #15
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

Zielsverwanten Circe

Dutch
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 19:36   #16
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

De nagel op de kop circe
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2003, 20:34   #17
torvicx
Provinciaal Statenlid
 
torvicx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2002
Berichten: 651
Standaard

Ik vraag me echt af wat het probleeem is van mostapha en nomad .....
Er bestaan ex-moslims (waaronder ik) van allochtone afkomst en die zelfs anti-islam zijn, So ?
Ex-moslim allochtonen die een andere visie hebben op de integratie, So ?
Laat ons even kijken naar de democratische gehalte van pakweg marokko ..... berbers kunnen hun eigen kinderen geen berberse naam geven en dit in naam van de eenheid van het land !
Een van de eerste vertalingen van de koran in een vreemde taal was het berbers en dat meesterwerk werd vernietigd door fanatiekelingen.
Onderwijs in eigen moedertaal van de berbers werd eeuwenlang tegengehouden en de berberse cultuur onderdrukt door de "medegelovigen". Zoals in Turkije de Koerden.
Zoals men van de berbers verwacht dat ze zich assimileren aan de overheersende arabische cultuur zo kunnen berbers zelf kiezen om zich te assimileren aan de europese, eenmaal dat ze in europa zijn.......So ?
En in feite zelfs in marokko want wij vormen de originele bevolking en niet de arabieren.
Als ex-moslim ben ik jullie nachtmerrie, wij ex-medegelovigen zijn jullie achillesspies. Waarom zou ik nu de moord op mohamed achrak in de schapenstraat in borgerhout (antwerpen) erg vinden ? Hij was een koran leraar dus een voorstander van het vermoorden van mensen die simpelweg van gedachte, wereldbeschouwing willen veranderen...... 8)

Ik ben al 18 jaar geen moslim meer alhamdubanana......So ?
__________________
God is een coctail, ieder proeft wat die wil,
en atheisten zijn geheelonthouders....
http://www.stupidarab.com/index.html

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2003, 23:37   #18
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

torvicx, nu breng je de linksen wel in een existentiële crisis hoor!

Waren ze net erin geslaagd om links te herdefiniëren als de verzameling van alle krachten die opkomen voor de achtergestelde en gediscrimineerde islamitische allochtoon.

Beginnen die ondankbare allochtonen toch wel hun godsdienst af te vallen zeker!!!


Binnenkort moeten de linksen weer beginnen nadenken over wat links zijn nu weer juist betekent.


Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2003, 01:02   #19
torvicx
Provinciaal Statenlid
 
torvicx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2002
Berichten: 651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
torvicx, nu breng je de linksen wel in een existentiële crisis hoor!

Waren ze net erin geslaagd om links te herdefiniëren als de verzameling van alle krachten die opkomen voor de achtergestelde en gediscrimineerde islamitische allochtoon.

Beginnen die ondankbare allochtonen toch wel hun godsdienst af te vallen zeker!!!


Binnenkort moeten de linksen weer beginnen nadenken over wat links zijn nu weer juist betekent.


Links ? Zijn dat diegene die me willen beletten op het blok te stemmen ?
Welnu zoals ze monsterverbonden aangaan met islamieten zoek ik mijn eigen politieke strategie.
__________________
God is een coctail, ieder proeft wat die wil,
en atheisten zijn geheelonthouders....
http://www.stupidarab.com/index.html

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2003, 01:26   #20
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

Torvicx, het is algemeen geweten dat de berbers meer hun cultuur volgen dan de Islam. Dat is gewoon een feit:
vb1. alle berberse vrouwen die van de bergen komen hebben zo een soort tatoeage op hun kin, hoofd, of waar dan ook....zwaar tegen de regels van de Islam.
vb2. bepaalde periode van't jaar paar keer rond een hond wandelen en rechtstreeks bidden tot die hond....
vb3. bepaalde periode van't jaar de ezel aanbidden in de hoop dat het regent...
vb4. ergens in de buurt van hoceima mekka en medina nabootsen en de onwetende mensen wijsmaken dat ze daar hun bedevaart komen doen ipv in Saoedi-Arabie...
en ga zo maar door.

Anderzijds zijn de berbers vrij gevaarlijke mensen daar ze op elk moment kunnen exploderen.
Berbers zitten met een torenhoog wraakgevoelens jegens de Arabische volk in Marokko. Waarom? Omdat ze nooit een "danku" hebben gehad vanwege hun strijd tegen de kolonisten en anderen.

Mag ik u erop wijzen dat door een berberse stommiteit hun macht in der tijd van Al khatabi (Berberse leider die streed tegen de kolonisten).
Terwijl Al Khatabi alle stammen bijeen hield om zo een sterk front te vormen tegen derden konden bepaalde berberstammen niet weerstaan aan de hoge omkoopbedragen.
M.a.w. ze hebben hun eigen vel verkocht dankzij bepaalde figuren die plots "high" werden bij het zien van dollars.


Verder wens ik u veel geluk in het leven na moslim zijn.

Een moord zonder reden is altijd erg, ongeacht de achtergrond van die persoon. Dit terzijde...

Wat is uw oorsprong?
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be