Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 april 2013, 11:00   #1
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard Inflatie is te hoog, dus wordt de indexkorf aangepast

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...an-index.dhtml

Citaat:
De regering van premier Elio Di Rupo wil dit jaar de berekening van de index in de voedingssector en de telecomsector aanpassen. Dat schrijft 'De Standaard'. Samen met eerdere ingrepen zou de maatregel de inflatie met 0,4 procent moeten drukken.

In januari vorig jaar verrichtte de regering al twee aanpassingen aan de indexberekening. Toen werd onder meer beslist de koopjesperiode in rekening te brengen. Twee nieuwe stappen moeten vanaf volgend jaar de inflatie verder laten zakken. In de telecomsector en de supermarkten wil de regering de prijzen en het koopgedrag van de consument maandelijks en digitaal registreren. Zo moet de index sneller en nauwer aansluiten bij het echte koopgedrag van de gezinnen.

Hoewel het officieel niet de bedoeling is, verwacht de regering dat alle nieuwe berekeningen op korte termijn een gunstige impact van 0,3 tot 0,4 procent op de inflatie zullen hebben.
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 11:25   #2
Silverfields
Burgemeester
 
Silverfields's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2009
Berichten: 587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Voila, het bewijs dat we te maken hebben met een artificiële economie(met veel geld geprint) en een gekunstelde index die niets meer te maken heeft met de reële economie. De mensen weten dit en voelen het aan de lijve. Politici zijn dan verwonderd dat de mensen twijfelen om geld uit te geven en te investeren.
Goed nieuws berichten als:
Citaat:
Belg vorig jaar 5.900 euro rijker
worden met ongeloof onthaalt door de bevolking en werken net averechts.
Silverfields is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 21:08   #3
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverfields Bekijk bericht
Voila, het bewijs dat we te maken hebben met een artificiële economie(met veel geld geprint) en een gekunstelde index die niets meer te maken heeft met de reële economie. De mensen weten dit en voelen het aan de lijve. Politici zijn dan verwonderd dat de mensen twijfelen om geld uit te geven en te investeren.
Goed nieuws berichten als:
worden met ongeloof onthaalt door de bevolking en werken net averechts.
X2
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 21:18   #4
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Nu nog het woord inflatie afschaffen en 'Belgische Monetaire evolutie' als nieuwe term invoeren en alles is weer ok.
Lang leve Di Rupo...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 21:22   #5
Twigmuntus
Burgemeester
 
Twigmuntus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2007
Berichten: 504
Standaard

Mja, met inflatiecijfers wordt ook elders gefoefeld hoor.

Ik hoorde onlangs een interview met een econoom die drie truukjes uitlegde om dit cijfer te manipuleren. Z´n naam ontgaat me nu even maar ik zal het interview hier posten zodra ik ´t me herinner.
Twigmuntus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 21:28   #6
Twigmuntus
Burgemeester
 
Twigmuntus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2007
Berichten: 504
Standaard

Hier een goed artikel uit The Telegraph.

Citaat:
Whenever governments and/or their national statistical offices start fiddling around with the way inflation is measured or targeted it should send out the strongest possible message of alarm,...
Twigmuntus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 18:14   #7
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Ze foefelen al decennia.
Eerst producenten nopen tot maken van brol met kortere levensduur, zodat de prijs hetzelfde blijft in plaats van stijgt (terwijl moeten wegsmijten en een nieuwe kopen de prijs effectief verdubbelt).
Dan een bijkomende index maken, waar allehande dat sterk steeg in prijs eruit werd gesmeten.
Die bijkomende index dan toepassen naar waar het Roverheid en Parasietenclubs erachter het beste uitkomt.
Dan uit die bijkomende index nog meer lichten.
En almaar meer zaken incalculeren als 'groei'. Bvb in Belziekse wordt een stijging in de RVA uitgaven aanzien als economische groei. RVA, de uitkeringsmachine van de Roverheid, die nietproducerenden sponsort.
Dan de soldenperiode prijzen pakken als referentie.
En nu de klanten selecteren die gaan voor het goedkoopste, notabene net omdat de koopkracht van hun loon daalt, gaat de Roverheid hun lonen minder aanpassen. Iedereen een Fyra kopen. Eigenlijk kun je dit terugkaatsen naar de Roverheid, zij koopt goedkope broltreinen, dus laten we minder belastingen betalen.

Terzijde, hoe gaan ze dat koopgedrag registreren?
De kassa electronische logs bekijken van al diegenen die zo een klantenkaart hebben?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 20:16   #8
Gambassi
Parlementsvoorzitter
 
Gambassi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2012
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.360
Standaard

Ge smijt de thermometer toch niet weg as ge koorts hebt?

Nee, ge past hem aan zodat andere een temperatuur op het display komt...


Laatst gewijzigd door Gambassi : 22 april 2013 om 20:16.
Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 20:40   #9
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverfields Bekijk bericht
Voila, het bewijs dat we te maken hebben met een artificiële economie(met veel geld geprint) en een gekunstelde index die niets meer te maken heeft met de reële economie. De mensen weten dit en voelen het aan de lijve. Politici zijn dan verwonderd dat de mensen twijfelen om geld uit te geven en te investeren. Goed nieuws berichten als: worden met ongeloof onthaalt door de bevolking en werken net averechts.
Ja, daar zeg je wat, als het een beetje minder gaat voeren we terug de 'ongezondheidsindex' in. Dat is goed voor de werkgelegenheid, het geeft voeding om nog eens een klimaatconferentie te organiseren. Misschien moeten we nog eens een debatje houden over een sociaal duurzame economie, zolang er nog Regenwoud is, kunnen we nog wat zeveren, niet waar?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 20:43   #10
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twigmuntus Bekijk bericht
Mja, met inflatiecijfers wordt ook elders gefoefeld hoor. Ik hoorde onlangs een interview met een econoom die drie truukjes uitlegde om dit cijfer te manipuleren. Z´n naam ontgaat me nu even maar ik zal het interview hier posten zodra ik ´t me herinner.
Ik zou je die moeite besparen, we zijn er nu al van overtuigd, een mens kan er gewoon niet meer naastkijken natuurlijk. De economische crisis heeft al lang z'n spectakelwaarde verloren, zouden we niet beter terug normaal doen?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be