Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 augustus 2020, 06:28   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard Ondertussen bij de SP.A

SP.A gaat de grote problemen aanpakken.
Hoe populistisch kan je zijn.
Hij wilt blijkbaar TVG overtreffen.


Op facebook!
Je (groot)ouders met hun huisdier naar het rusthuis. Moet kunnen, toch? Like ook m'n pagina als je het eens bent.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2020, 09:46   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
SP.A gaat de grote problemen aanpakken.
Hoe populistisch kan je zijn.
Hij wilt blijkbaar TVG overtreffen.


Op facebook!
Je (groot)ouders met hun huisdier naar het rusthuis. Moet kunnen, toch? Like ook m'n pagina als je het eens bent.
Ik heb géén smoelboek en ik weiger het binnen te halen, een keuze zeg maar.

Het onderwerp of je iemand naar een rusthuis moet sturen of niet is niet echt nieuw dacht ik.

Ik vind dat het een keuze is die mensen voor zichzelf moeten kunnen uitmaken als ze al hun gezond verstand nog hebben en nog in staat zijn om daar over te oordelen wat hij/zij gaat doen.

En dan heb je nog dit:

Wat als je ouder niet meer alleen kan wonen, maar dat zelf niet inziet?

Niet elke oudere kan rekenen op hulp uit de familie of familieleden die zich als mantelzorger(ster) willen inzetten.

Ik zorg zo al redelijk wat jaren voor mijn beide ouders die enorm groot (te groot) wonen.

Dat is zwaar en ik verschiet er soms echt van dat ik nog kan reageren op sommige draadjes op dit forum wegens tijdsgebrek?

Bij die hulp zet dan ook in sommige gevallen uw eigen leven opzij.

Ik geef een voorbeeld:

Ik heb géén lief/vrouw want die zouden dat soort van situaties niet pikken denk ik.

Ik heb weinig of géén vrienden meer

Ik ben in 2019 misschien 9 keer in mijn eigen thuis geweest.

Ik ben de enige die de boodschappen doet op risico van ...

Gelukkig hebben wij géén honden of katten (andere dieren), juist de bedbugs zijn alleen nog maar van de partij.

p.s.

Volgens sommige forumleden is de SP.A zelf juist het probleem.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 1 augustus 2020 om 09:52.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2020, 10:05   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
SP.A gaat de grote problemen aanpakken.
Hoe populistisch kan je zijn.
Hij wilt blijkbaar TVG overtreffen.


Op facebook!
Je (groot)ouders met hun huisdier naar het rusthuis. Moet kunnen, toch? Like ook m'n pagina als je het eens bent.
Er is al veel langer sprake van om mensen in het rusthuis één huisdier te gunnen.
Een wijze beslissing. Echte dierenvienden weten dat huisdieren, voor al honden, goud waard zijn. Niet alleen als hulp voor blinden, om vermisten te helpen zoeken, drugs op te sporen en zelfs Covid-19, maar VOORAL om vereenzaming van ouderen te voorkomen en hen dus gelukkiger te maken.

Dat heeft niets met populisme te maken maar wel met mede-menselijkheid.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2020, 10:11   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Echte dierenvrienden begrijpen hoe pijnlijk, en zelfs ziekmakend het is voor ouderen die naar het rusthuis moeten terwijl het huisdier waar ze hun levensgeluk aan dankten in een asiel belandt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2020, 10:28   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Echte dierenvrienden begrijpen hoe pijnlijk, en zelfs ziekmakend het is voor ouderen die naar het rusthuis moeten terwijl het huisdier waar ze hun levensgeluk aan dankten in een asiel belandt.
Ik ben dan weer van mening dat die mensen die naar een rusthuis gaan en een huisdier hebben, het rusthuis en zijn kamers daartoe aangepast moeten zijn zodat die mensen hun trouwe metgezel bij zich kunnen houden tot 'Magere Hein' voor de deur staat voor henzelf of voor het dier.

Er mag mocht de trouwe metgezel te overlijden komen (het dier in dit geval) mag men er géén ander meer binnenhalen.

Je zou dat alles nog kunnen verzetten naar de sociale woningen.

Ik ben van mening dat het houden van dieren in een sociale woning verboden zou moeten worden.

Te ver gezocht?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2020, 11:36   #6
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
SP.A gaat de grote problemen aanpakken.
Hoe populistisch kan je zijn.
Hij wilt blijkbaar TVG overtreffen.


Op facebook!
Je (groot)ouders met hun huisdier naar het rusthuis. Moet kunnen, toch? Like ook m'n pagina als je het eens bent.
Dit is weer zo een openingspost van een bepaald niveau.

Te moeilijk om een link te geven zodat iedereen een mening kan vormen over hetgene dat op
"facebook" te lezen staat. U weet wel "facebook" dat staat op het 'internet' , dat is groot hoor dat
"internet" !
Neen ik ga het niet zelf opzoeken !

On "topic"
Veel mensen ook ouderen hebben een huisdier.
Als huurder is het inderdaad soms verboden een huisdier te hebben, rusthuizen weigeren die ook.
Zou nogthans een gat in de markt zijn denk ik dan.

Telt niet het "gelukkig" zijn in het rusthuis voor onze ouderen ?
Niet iedere ouder krijgt een "wow" gevoel bij de zoveelste bingo namiddag , of
"Sturm der liebe".
Als het dat is mogen ze voor mij direct het licht uitdoen voor mij.

En ja blijkbaar staat dat ergens op het facebook van iets of wat of iemand die gelinkt is aan spa.
Tja iedere partij zal wel zijn thema's zoeken zeker, zie daar eigenlijk weinig populistisch aan.

Neen ben geen spa stemmer.

DUs wat onthouden ?
Een link plaatsen , dan kan er een discussie ontstaan, wat eigenlijk de bedoeling is op een
discussieforum
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2020, 12:34   #7
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Er is al veel langer sprake van om mensen in het rusthuis één huisdier te gunnen.
Een wijze beslissing. Echte dierenvienden weten dat huisdieren, voor al honden, goud waard zijn. Niet alleen als hulp voor blinden, om vermisten te helpen zoeken, drugs op te sporen en zelfs Covid-19, maar VOORAL om vereenzaming van ouderen te voorkomen en hen dus gelukkiger te maken.

Dat heeft niets met populisme te maken maar wel met mede-menselijkheid.
Jezus de dag dat ik twee keer met knuppel akkoord ga....

Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2020, 13:25   #8
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Jezus de dag dat ik twee keer met knuppel akkoord ga....

't Is naar de kloten van de Schoof in de Limburg.
Loon en zijn boon, of zoiets?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2020, 14:01   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik ben dan weer van mening dat die mensen die naar een rusthuis gaan en een huisdier hebben, het rusthuis en zijn kamers daartoe aangepast moeten zijn zodat die mensen hun trouwe metgezel bij zich kunnen houden tot 'Magere Hein' voor de deur staat voor henzelf of voor het dier.

Er mag mocht de trouwe metgezel te overlijden komen (het dier in dit geval) mag men er géén ander meer binnenhalen.

Je zou dat alles nog kunnen verzetten naar de sociale woningen.

Ik ben van mening dat het houden van dieren in een sociale woning verboden zou moeten worden.

Te ver gezocht?
ZEKER!

Verander het woord "sociale" in je betoog maar rap in A-sociale.

Jij hebt in de verste verte geen benul van het verdriet dat échte dierenliefhebbers hebben als ze hun trouwste vriend verliezen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2020, 14:03   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
't Is naar de kloten van de Schoof in de Limburg.
Loon en zijn boon, of zoiets?
Buitengewoon interessante opmerking....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2020, 14:08   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
ZEKER!

Verander het woord "sociale" in je betoog maar rap in A-sociale.

Jij hebt in de verste verte geen benul van het verdriet dat échte dierenliefhebbers hebben als ze hun trouwste vriend verliezen.
Dat lijkt mij sterk want zoals ik ergens ten forumvelde al wist te schrijven hadden wij vroeger een halve Zoo dieren in huis gaande van honden Bouvier /Golden retriever/Briard, katten, roodwangschildpadden, aquariums, terrariums, egels, parkieten zelfs een hazelworm en hamsters waren van de partij.

Op huidig ogenblik willen wij ons daar niet meer met bezighouden omdat de zorg voor de dieren te groot zou geworden zijn.

Dat was dan nog in een huis met grote tuin en sommige woningen van familieleden met nog een grotere tuin waar de honden al eens konden uitrazen.

Daarom ook ben ik géén voorstander van het houden van dieren in een klein appartement/woning of zo.

Ik denk niet dat een grote hond der een boodschap aan heeft om op 5m² rond te huppelen.

Extra:

Vergat ik de kikkers nog die tot in de eetkamer rondsprongen.

Kikkerdril nog gaan scheppen uit een beek toen dat nog kon.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 1 augustus 2020 om 14:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2020, 14:37   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Jezus de dag dat ik twee keer met knuppel akkoord ga....

Ik heb nochtans al meermaals laten vallen dat ik al heel mijn leven asielhonden adopteer.

Je hebt er geen idee van hoe tevreden, gerust en gelukkig die dieren zijn als ze een tijdje bij mij zijn, en hoe ze mij als een schaduw volgen.
Mijn huidige compañera is tien jaar oud en is nu anderhalf jaar bij mij.
Mijn vorige asielhond was op sterven na dood toen hij, op zevenjarige leeftijd, bij mij kwam. Hij werd 18 jaar oud.
Mijn hart breekt telkens ik een hond moet afgeven, maar ik troost me met de gedachte dat ze zonder mij het leven niet hadden gehad dat ze van mij kregen.

Ik heb ook altijd katten gehad. In Limburg had ik vier honden en vier katten, maar daar had ik een grote afgesloten tuin en een "petdoor" in de achterdeur, waardoor ze naar buiten konden als het hen beliefde. Daardoor hoefde ik geen kattenbak in huis te halen.

Ik wilde geen kat meer in huis nemen toen ik naar een appartement verhuisde, maar toch had ik zo'n medelijden met een gedropte huiskat die al maanden rond mijn benen kwam draaien als ik ze voederde dat ik ze mee nam toen ze op een dag kletsnat van onder een haag kwam uit gekropen. Ik ben er rechtstreeks mee naar de dierenarts gereden en heb ze laten vaccineren. Een jaar later, toen nog steeds niemand de kat zocht, liet ik ze chippen.
"Jos" komt vanaf de eerste dag goed overeen met mijn hond. Als ik tegen hem praat geeft hij mij kusjes. Hij blinkt gelijk een spiegel, en is duidelijk even gelukkig en tevreden als ik.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2020, 14:40   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat lijkt mij sterk want zoals ik ergens ten forumvelde al wist te schrijven hadden wij vroeger een halve Zoo dieren in huis gaande van honden Bouvier /Golden retriever/Briard, katten, roodwangschildpadden, aquariums, terrariums, egels, parkieten zelfs een hazelworm en hamsters waren van de partij.
Een dierentuin hebben betekent niet dat je er een emotionele band mee hebt zoals ik die heb met mijn kat en hond.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2020, 14:42   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
ZEKER!

Verander het woord "sociale" in je betoog maar rap in A-sociale.

Jij hebt in de verste verte geen benul van het verdriet dat échte dierenliefhebbers hebben als ze hun trouwste vriend verliezen.
Ja maar de bedoeling is misschien wel dat de bewoners van sociale woningen juist heel veel miserie hebben ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2020, 14:49   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja maar de bedoeling is misschien wel dat de bewoners van sociale woningen juist heel veel miserie hebben ?
Wiens bedoeling dat ook zou kunnen zijn, ook mensen die eensociale woning huren hoeven niet voor miserie te kiezen. De handen uit de mouwen steken, niet roken en drinken, niet alle dagen naar de frituur lopen maar zélf koken, en niet verder springen dan je budget het toelaat is de sleutel.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be