Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Eloi Glorieux (Groen!) - 3 tot 9 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Eloi Glorieux (Groen!) - 3 tot 9 mei "Ook deze man is een huidig lid van het Vlaamse Parlement. Hij werkte zich vooral in de kijker binnen de vredesbeweging. Hij voerde actieve oppositie tegen de doortocht van wapentuig over ons grondgebied. Anti-militarist, pacifist, actief binnen Gree

 
 
Discussietools
Oud 9 mei 2004, 17:55   #21
jorisjeroen
Burgemeester
 
jorisjeroen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 538
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kangoo
Zwak, zeer zwak, en diene rechter, politiek benoemd, frankofoon en geselecteerd na jaren zoeken door de pckes en hun Centum voor Autochtone Vervolging kan mij alleen maar doen besluiten dat Groen! zeker niet meer vandoen is. Geen Joske Stalin Gheysels, de hypocriete azijnpisser van dienst, die ons met zijn verzuurd smoel gaat dikteren hoe en waar we onze vuilnis gaan buitenzetten.
ik begrijp je haat niet erg goed, maar toch even dit:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisjeroen
Wat betreft het proces tegen de drie ondersteunende vzw's van het VB heb ik hier onlangs een leuk hersenspinsel op nagehouden: een kleine vergelijking:
reclamemakers die reclame maken maar waar een fout, een onwaarheid of een leugen zit, kunnen worden veroordeeld, meestal door middel van een boete en/of een rechtzetting.
Het Vlaams Blok heeft haat opgewekt jegens allochtonen, meer in het bijzonder islamieten door pertinente onwaarheden te verkondigen zoals daar zijn dat ze stinken, dat ze geen morele waarden hebben,... (er stonden nog enkele voorbeelden in het arrest)
daarom zou het VB alleen al hiervoor veroordeeld kunnen worden.

Er is een verschil met de pijnpunten en de problematiek aanduiden in het debat van integratie en samenleving en meteen mensen uitschelden.

Het is juist dat het VB deze pijnpunten aanduidt, maar het gaat er véééél te ver in en zoekt naar een zondebok voor alle problemen in plaats van constructieve oplossingen te bieden.

Daarom vind ik het geen slechte zaak dat de vzw's veroordeeld zijn, al vind ik ook dat andere organisaties die aanzetten tot haat, moeten veroordeeld worden, van welke overtuiging dan ook.

Racisme lost niets op, dat is de conclusie.
wat betreft religie: extremisme is nooit goed, een geloof op een verstandige manier uitoefenen (dwz kritisch, niet alles letterlijk nemen etc) kan volgens mij en kan een persoon steun geven wanneer hij die nodig heeft.
ikzelf ben agnost, laat gelovigen (welke dan ook) in hun waarde.
jorisjeroen is offline  
Oud 15 mei 2004, 09:44   #22
athena
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Berichten: 1.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eloi Glorieux
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut

Goe bezig!

Over het VB had je anders rap genoeg een oordeel klaar. Heb je dan alle VB-publicaties gelezen misschien?
Antwoord:
noch de Islam, noch het VB beoordeel ik louter op basis van één boek. En wat het VB betreft, daar hoef ik persoonlijk niet alle publicaties over te hebben gelezen. Dat heeft de rechter gedaan en die zijn oordeel is duidelijk.
Eloi Glorieux
Wij vragen u ook niet om de islam te veroordelen, wij vragen uw opinie over 2 citaten uit het boek de weg van de moslim, 2 zeer onverdraagzame citaten waar u ter eer en glorie van de multiculturele samenleving geen afstand kan of wil van nemen.
Een dergelijke houding duidt op een zeer vergaande vorm van hypocrisie.
athena is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be