Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Bart Staes (Groen!) (18 t.e.m. 24 mei)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bart Staes (Groen!) (18 t.e.m. 24 mei) Regent van opleiding, oorspronkelijk actief bij de Volksunie jongeren, later in het VU-partijbestuur, stapte in 2002 over naar Groen!. Sinds 1999 is hij Europees parlementslid, eerst voor de VU, later voor Groen!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 mei 2009, 08:55   #1
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard Ook Thorntonbank vervuilt de horizon.

Ik was woest toen mijn partij, Groen, voor windmolenpark stemden onmiddelijk in het zicht van de kust, met zware horizonvervuiling tot gevolg.

Door algemeen volksprotest kwamen ze nu op de Thornton-bank te staan.

Welnu, die zijn ook goed zichtbaar vanaf de kust.

Vanuit Wenduine heb je nu de keuze tussen zicht op de Thornton-windmolens, en die op de Zeebrugge-windmolens.

Hier windmolens, daar windmolens, overal windmolens.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 08:57   #2
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Wenduine is geen Knokke zeker?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 09:00   #3
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Cool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik was woest toen mijn partij, Groen, voor windmolenpark stemden onmiddelijk in het zicht van de kust, met zware horizonvervuiling tot gevolg.
Kijk, ge zult toch wel iets moeten opgeven om stroom te krijgen, he. En ik vind windmolens, net zoals hoogspanningsleidingen, heel mooi.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 09:17   #4
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Ik vind dat bijzaak, men kan er wel rekening mee houden, maar men moet prioriteiten stellen. Zo vind ik appartementsgebouwen, GSM masten, hoogspanningleidingen, tramleidingen, enz niet mooi. Heel Vlaanderen is al een rommel van jewelste met versippering van bebouwing, lintbebouwing, ... de kust is helemaal volgebouwd ... die windmolentjes gaan het verschil niet maken.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 09:19   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik vind dat bijzaak, men kan er wel rekening mee houden, maar men moet prioriteiten stellen. Zo vind ik appartementsgebouwen, GSM masten, hoogspanningleidingen, tramleidingen, enz niet mooi. Heel Vlaanderen is al een rommel van jewelste met versippering van bebouwing, lintbebouwing, ... de kust is helemaal volgebouwd ... die windmolentjes gaan het verschil niet maken.
ik zie dat zelfs graag een windmolen... ze zouden wel de wieken wat kleurkes mogen geven dat er zo van die patronen ontstaan... snap je ,d an wordt het kunst;..

noteer ook dat ik voorstander ben van kweekreactoren op te starten als CO2 vrije alternatief

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 mei 2009 om 09:20.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 09:20   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik vind dat bijzaak, men kan er wel rekening mee houden, maar men moet prioriteiten stellen.
Vind ik ook, eerlijk gezegd. Gaan zeuren over de lelijkheid van windmolens, gezien de energie problematiek, vind ik toch wel ongelooflijk.

Citaat:
Zo vind ik appartementsgebouwen, GSM masten, hoogspanningleidingen, tramleidingen, enz niet mooi. Heel Vlaanderen is al een rommel van jewelste met versippering van bebouwing, lintbebouwing, ...
GSM masten zijn niet mooi (te breed, te lomp, zouden veel spitser moeten zijn om mooi te zijn). Maar hoogspanningsleidingen, vooral die hele grote, vind ik een staaltje van architecturale brio.

Citaat:
de kust is helemaal volgebouwd ... die windmolentjes gaan het verschil niet maken.
Ja, je ziet dat heel goed als je op zee bent: je ziet de Frans-Belgische grens van kilometers in zee: het is waar de duinen eindigen en waar het "rotte gebit" begint
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 10:06   #7
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Maar hoogspanningsleidingen, vooral die hele grote, vind ik een staaltje van architecturale brio.
ge moet er wel niet onder gaan wonen. Zelf bij gewoon regenachtig weer moet je er vooral niet onder gaan WANDELEN ook, wegens rechtopstaande haartjes....
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 10:15   #8
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, ge zult toch wel iets moeten opgeven om stroom te krijgen, he. En ik vind windmolens, net zoals hoogspanningsleidingen, heel mooi.
Eis dan meer hoogspanningsleidingen op het strand.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 10:16   #9
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik vind dat bijzaak, men kan er wel rekening mee houden, maar men moet prioriteiten stellen. Zo vind ik appartementsgebouwen, GSM masten, hoogspanningleidingen, tramleidingen, enz niet mooi. Heel Vlaanderen is al een rommel van jewelste met versippering van bebouwing, lintbebouwing, ... de kust is helemaal volgebouwd ... die windmolentjes gaan het verschil niet maken.
Vlaanderen wordt te klein, nu moeten we de zee gaan volbouwen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 10:20   #10
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard Let wel dat Vandelanotte stellig beloofd had dat...

Let wel dat Vandelanotte stellig beloofd had, dat de Thorntonbank onzichtbaar zou zijn vanaf de kust.

Nu zit ik er de hele tijd tegenaan te kijken.

En als ik mijn hoofd draai, tegen De windmolens van Zeebrugge.

En Vandelanotte zelf, die zie ik elke dag in de reclamebladen, dag in dag uit.

Plus op de verkiezingspanelen, ook nog, nu.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 10:22   #11
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, ge zult toch wel iets moeten opgeven om stroom te krijgen, he. En ik vind windmolens, net zoals hoogspanningsleidingen, heel mooi.
Ik heb nauwelijks stroom nodig. Mijn electriciteitsrekening bedraagt geen 500kwh per jaar. Dat kan ik goed uit een huisbatterij halen (één spaarlampje).

Maar ik moet wel tegen iedereens windmolens aankijken overal op zee en op strekdammen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 mei 2009 om 10:22.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 11:18   #12
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Let wel dat Vandelanotte stellig beloofd had, dat de Thorntonbank onzichtbaar zou zijn vanaf de kust.

Nu zit ik er de hele tijd tegenaan te kijken.

En als ik mijn hoofd draai, tegen De windmolens van Zeebrugge.

En Vandelanotte zelf, die zie ik elke dag in de reclamebladen, dag in dag uit.

Plus op de verkiezingspanelen, ook nog, nu.
je gaat er dantoch niet meer voor stemmen zeker ?
en heb je al van die ledspotjes ? van 3 watt haal je hetzelfde als 20watt

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 mei 2009 om 11:19.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 11:25   #13
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Die esthetiek is bijzaak.

emo2, verlaat de bibliotheek en ga geld verdienen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 12:34   #14
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik was woest toen mijn partij, Groen, voor windmolenpark stemden onmiddelijk in het zicht van de kust, met zware horizonvervuiling tot gevolg.

Door algemeen volksprotest kwamen ze nu op de Thornton-bank te staan.

Welnu, die zijn ook goed zichtbaar vanaf de kust.

Vanuit Wenduine heb je nu de keuze tussen zicht op de Thornton-windmolens, en die op de Zeebrugge-windmolens.

Hier windmolens, daar windmolens, overal windmolens.
Och arme, je ziet enkele windmolens staan in de verte, mensen tegenwoordig kunnen echt tegen niks meer he?
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 14:51   #15
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Och arme, je ziet enkele windmolens staan in de verte, mensen tegenwoordig kunnen echt tegen niks meer he?
Volgens mij zullen de kadavers van de vogels die tegen de wieken zoeven, straks met ketels de biomassa verhogen in de zee, vanwaaruit dan een explosieve algengroei de zee zal vergiftigen, zodat zeldzame dolfijnen hun sonar systeem gestoord geraakt en in de schelde gaan zwemmen.

Het is zeker zo wetenschappelijk te verklaren ?? En dus daarom moeten die molens weg, VDL heeft een getekend contract, of anders bewijst hij dat alle politiekers liegen. En dat wil je toch niet op uw naam staan hebben.

Bovendien zit die zak in de raad van beheer, dus is hij mee verantwoordelijk, dat was een incest beslissing en cumul van postjes voor zijn pensioen.
En dan nog die swap van geld die hij gedaan heeft om zijn zakken te vullen en die van die electrawinds was ook over de limiet, zuiver liberalisme ala degucht, en dat voor een rooie.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 15:59   #16
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik was woest toen mijn partij, Groen, voor windmolenpark stemden onmiddelijk in het zicht van de kust, met zware horizonvervuiling tot gevolg.

Door algemeen volksprotest kwamen ze nu op de Thornton-bank te staan.

Welnu, die zijn ook goed zichtbaar vanaf de kust.

Vanuit Wenduine heb je nu de keuze tussen zicht op de Thornton-windmolens, en die op de Zeebrugge-windmolens.

Hier windmolens, daar windmolens, overal windmolens.
Jij loopt liever wat meer kans op ziektes misschien? Nu, zuiniger met energie omspringen daar zit zeker nog heel wat potentieel, gezien onze onhoudbare 'wegwerp'mentaliteit en consumisme.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 17:31   #17
Bart Staes
 
 
Bart Staes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2009
Berichten: 13
Standaard

Hier kan ik Blue Sky bijvallen. Ik kan me best voorstellen dat sommige mensen zich aan windmolens kunnen ergeren. Maar als je beseft wat er ons te wachten staat indien we nu niets doen aan de klimaatverandering: zeespiegel die stijgt, toename van klimatologische rampen,...dan valt het zicht op windmolens, lijkt me, in het niet. Volgens de Europese windindustrie (EWEA) kunnen er tot 2020 liefst 318.000 nieuwe jobs komen als er voldoende in de windenergiesector wordt geïnvesteerd. In het jaar 2007 stonden er in heel Duitsland al een kleine 20.000 windmolens, goed voor 70.000 jobs. Willen we energie onafhankelijkheid voor Europa en écht iets aan klimaatverandering doen, dan hebben we niets aan het pappen en nat houden van de huidige regeringspartijen. Dan moeten we groter durven denken. Niet voor niets is de verkiezingsslogan voor de Europese groenen: Think Big. Vote Green!
Bart Staes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 19:14   #18
fransV
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Berichten: 1.024
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Let wel dat Vandelanotte stellig beloofd had, dat de Thorntonbank onzichtbaar zou zijn vanaf de kust.

Nu zit ik er de hele tijd tegenaan te kijken.

En als ik mijn hoofd draai, tegen De windmolens van Zeebrugge.

En Vandelanotte zelf, die zie ik elke dag in de reclamebladen, dag in dag uit.

Plus op de verkiezingspanelen, ook nog, nu.
En gij geloofde die? Tja,....
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 19:20   #19
fransV
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Berichten: 1.024
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart Staes Bekijk bericht
Hier kan ik Blue Sky bijvallen. Ik kan me best voorstellen dat sommige mensen zich aan windmolens kunnen ergeren. Maar als je beseft wat er ons te wachten staat indien we nu niets doen aan de klimaatverandering: zeespiegel die stijgt, toename van klimatologische rampen,...dan valt het zicht op windmolens, lijkt me, in het niet. Volgens de Europese windindustrie (EWEA) kunnen er tot 2020 liefst 318.000 nieuwe jobs komen als er voldoende in de windenergiesector wordt geïnvesteerd. In het jaar 2007 stonden er in heel Duitsland al een kleine 20.000 windmolens, goed voor 70.000 jobs. Willen we energie onafhankelijkheid voor Europa en écht iets aan klimaatverandering doen, dan hebben we niets aan het pappen en nat houden van de huidige regeringspartijen. Dan moeten we groter durven denken. Niet voor niets is de verkiezingsslogan voor de Europese groenen: Think Big. Vote Green!
Ja aan die molens maar stop de onnodige immigratie !
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 19:22   #20
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Waarom is het zo erg dat de zeespiegel stijgt? Misschien zochten de mensen gewoon het risico te veel op (zoals de bankiers en moeten we gewoon wat verder van de kust wonen.
Is dat zo'n drama?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be