Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 oktober 2022, 05:52   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard Ondertussen bij de politie in Sint-Truiden

Ik las in de fysieke krant dat er bij de politie in Sint-Truiden toch het één en ander misliep.
  • Vrienden en familie werden verwittigd indien er alcohol- of snelheidscontroles gehouden werden.
  • Indien er toch familie en / of vrienden tegen de lamp liepen, verdwenen de betreffende PV's.
  • ...

Jammer genoeg heb ik maar een beperkt online abonnement op het Belang van Limburg, waardoor ik het betreffende artikel in de weekendkrant niet kan lezen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 05:58   #2
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik las in de fysieke krant dat er bij de politie in Sint-Truiden toch het één en ander misliep.
  • Vrienden en familie werden verwittigd indien er alcohol- of snelheidscontroles gehouden werden.
  • Indien er toch familie en / of vrienden tegen de lamp liepen, verdwenen de betreffende PV's.
  • ...

Jammer genoeg heb ik maar een beperkt online abonnement op het Belang van Limburg, waardoor ik het betreffende artikel in de weekendkrant niet kan lezen.
Is dat de stad waar deze man waarnemend burgemeester is ?



https://www.sint-truiden.be/waarneme...ngelbosch-n-va

Laatst gewijzigd door Henri1 : 3 oktober 2022 om 05:58.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 06:01   #3
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

't is daar dik in orde in Sint-Truiden....Puur Belgisch ten top.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 06:11   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Is dat de stad waar deze man waarnemend burgemeester is ?



https://www.sint-truiden.be/waarneme...ngelbosch-n-va
Ja, hij moet daar met de grove borstel de boel opkuisen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 06:15   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Uit HBVL van zaterdag.
Met dank aan een medeforummer.

Hoe zwijgcultuur leidde tot ontoelaatbare uitspattingen bij Truiense politie
Sint-Truiden/Gingelom/Nieuwerkerken -

Flitsboetes die verdwijnen. Een uitbater van een tankstation die de politie gebruikt als incassobureau. Intern verspreide filmpjes en foto’s van naakte arrestanten of hardhandige interventies. Velen wisten er van, niemand ondernam actie. Een zwijgcultuur die leidde tot ontoelaatbare uitspattingen in de politiezone Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken. Het Belang van Limburg kon het auditrapport van het Comité P inkijken.


Flitsboetes verdwijnen

Bij verkeersacties in de zone worden mensen op voorhand verwittigd, zo blijkt. Collega’s worden op de hoogte gebracht, zodat niemand met een dienstvoertuig een overtreding zal begaan. Maar ook vrienden en familie worden op voorhand ingelicht over snelheidscontroles. Dat blijkt niet altijd te helpen. Wanneer een verwittigd persoon toch wordt geflitst, leidt dat tot hoongelach. Maar voor de overtreder zonder erg, de flitsboete verdwijnt. In het strafonderzoek zitten bewijzen van verdwenen boetes. Dat blijkt niet eens zo moeilijk. ‘Prioritair voertuig’ is een mogelijkheid. Of ‘nummerplaat onleesbaar’. Of gewoon het nieuwe digitale ‘rolletje’ even vervangen. Weg overtreding, vaarwel geldboete. Het oneigenlijke gebruik van de bemande snelheidscamera’s is door het Comité P en de procureur als potentieel probleem binnen het korps naar voren gehaald.


Het gaat nog verder hoor.


Ik denk eerlijk gezegd dat het niet alleen zo is in Sint-Truiden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 06:41   #6
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.679
Standaard

Als je al geen vriendendienst meer moogt doen, ge zijt er toch om de mensen te helpen. Voor wat ben je anders polies geworre. Tis crisis voor iedereen en de staat pikt al genoeg van de burger.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 07:21   #7
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.645
Standaard

Het wegmoffelen van verkeersboetes door politie diensten is een oud zeer dat altijd al en overal gebeurde, dat is toch publiek geheim...corruptie blijft niet beperkt tot politiek niveau, dat sijpelt ook door naar lagere niveau's...er gebeurt vast nog wel meer dat het daglicht niet verdraagt.

Ik vind het zorgwekkender dat onschuldige, vlaamse burgers zonder een enkele wetsovertreding in eigen woning legaal kunnen worden afgeknald onder de dekmantel van een huiszoeking door een vermoeden, door onherkenbare gewapende franstalige politie/eenheden in bende-van-nijvel stijl vanuit federale hoek (franstalig)
Voor een gerechtvaardigde huiszoeking zijn geen bivakmutsen nodig waardoor getuigen de dienaren van het volk, de politie, niet zouden mogen herkennen.
Dat doet denken aan de met doodskoppen gemaskerde moordcommando's van de staat door dictators in zuid-amerika en de fillipijnen, waardoor onschuldige burgers willekeurig uitgemoord worden onder de dekmantel van de strijd tegen drugsdealers.
Politie, en zeker elite-eenheden tegen terreur, horen ten dienste te staan en de bevolking te beschermen en niet om burgers, die hun lonen betalen, af te knallen voor een vermoeden.

Daartegen is zelfbediening en gesjoemel met pv's, weliswaar onaanvaardbaar, toch maar klein bier.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 07:54   #8
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Het wegmoffelen van verkeersboetes door politie diensten is een oud zeer dat altijd al en overal gebeurde, dat is toch publiek geheim...corruptie blijft niet beperkt tot politiek niveau, dat sijpelt ook door naar lagere niveau's...er gebeurt vast nog wel meer dat het daglicht niet verdraagt.

Ik vind het zorgwekkender dat onschuldige, vlaamse burgers zonder een enkele wetsovertreding in eigen woning legaal kunnen worden afgeknald onder de dekmantel van een huiszoeking door een vermoeden, door onherkenbare gewapende franstalige politie/eenheden in bende-van-nijvel stijl vanuit federale hoek (franstalig)
Voor een gerechtvaardigde huiszoeking zijn geen bivakmutsen nodig waardoor getuigen de dienaren van het volk, de politie, niet zouden mogen herkennen.
Dat doet denken aan de met doodskoppen gemaskerde moordcommando's van de staat door dictators in zuid-amerika en de fillipijnen, waardoor onschuldige burgers willekeurig uitgemoord worden onder de dekmantel van de strijd tegen drugsdealers.
Politie, en zeker elite-eenheden tegen terreur, horen ten dienste te staan en de bevolking te beschermen en niet om burgers, die hun lonen betalen, af te knallen voor een vermoeden.

Daartegen is zelfbediening en gesjoemel met pv's, weliswaar onaanvaardbaar, toch maar klein bier.
Daar is het HEEL stil rond in de media hé? Zelfs van die man zijn vrienden en familie geen enkel teken van leven. Bizar, heel bizar.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 3 oktober 2022 om 07:55.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 08:42   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Daar is het HEEL stil rond in de media hé? Zelfs van die man zijn vrienden en familie geen enkel teken van leven. Bizar, heel bizar.
Als die gaan slapen hopen ze dat ze niet met "ta gueule" wakker gebruld worden.

Nu, op Twitter zag ik toch een wake en dergelijke passeren, van vrienden van de man.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 3 oktober 2022 om 08:43.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 08:48   #10
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als die gaan slapen hopen ze dat ze niet met "ta gueule" wakker gebruld worden.

Nu, op Twitter zag ik toch een wake en dergelijke passeren, van vrienden van de man.
Ha Twitter, ik volg dat niet, er zitten genoeg vogels in mijn tuin om gekwetter ten overvloed te horen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 08:54   #11
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.645
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Daar is het HEEL stil rond in de media hé? Zelfs van die man zijn vrienden en familie geen enkel teken van leven. Bizar, heel bizar.
Media omerta en elke commentaar van vrienden en familie wordt gecensureerd behalve de aankondigingen voor een wake, die normaal zijn bij elk overlijden.
Er zijn teveel mensen die de link leggen met het vergelijkbare voorval van Jürgen C. en het doel snappen om critici van overheidsbeleid als binnenlandse, extreem-rechtse terroristen legaal te kunnen elimineren.
Daardoor krijgen ze de publieke opinie niet mee voor goedkeuring van deze terreurdaden door de staat tegen onschuldige burgers.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 09:09   #12
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Ons kent ons. Niets nieuws onder de zon.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 09:11   #13
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ha Twitter, ik volg dat niet, er zitten genoeg vogels in mijn tuin om gekwetter ten overvloed te horen.
Luisteren naar het gekwetter van die vogeltjes is zelfs interessanter.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 09:45   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.453
Standaard

In een normaal land zou het executiepeleton werk hebben.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 10:09   #15
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
In een normaal land zou het executiepeleton werk hebben.
Ze zijn een paar dagen geleden nog bij Yannick langs geweest.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 10:30   #16
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ze zijn een paar dagen geleden nog bij Yannick langs geweest.
En bij Kjew waren ze het van plan maar 't is mislukt.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 11:03   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Daar is het HEEL stil rond in de media hé? Zelfs van die man zijn vrienden en familie geen enkel teken van leven. Bizar, heel bizar.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 11:23   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik las in de fysieke krant dat er bij de politie in Sint-Truiden toch het één en ander misliep.
  • Vrienden en familie werden verwittigd indien er alcohol- of snelheidscontroles gehouden werden.
  • Indien er toch familie en / of vrienden tegen de lamp liepen, verdwenen de betreffende PV's.
  • ...

Jammer genoeg heb ik maar een beperkt online abonnement op het Belang van Limburg, waardoor ik het betreffende artikel in de weekendkrant niet kan lezen.
Allee die flikken van Sint-Truiden hun gezag, is nu ook weggesmolten als sneeuw voor de zon.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 13:05   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Ik vind dat de politiek zou moeten voorzien dat in de wetgeving zelf al dingen gestopt moeten worden die maken dat die vriendjespolitiek een hogere graad van overbodigheid gaat krijgen.

Waarom wordt de eerste kleine overtreding na vb. 12 maanden boetevrij rondhuppelen niet vervangen door een notering in het Grote Overtredingsboek?
En na 5 jaar boetevrij rondhossen, zelfs een iets grotere overtreding.

De derde en volgende overtredingen mogen dat wel dubbel of driedubbel aangerekend worden.

Waar gebeurd: mijn (nog) oudere moto-maat werd in Duitsland tegen gehouden voor controle. En hij was toch wel heel zijn portefeuille vergeten thuis !!!
Ze hebben wel "getelefoneerd" en wij moesten toch wel 15 minuten wachten ( hebben ze gebeld of hij wel een rijbewijs had, of dat het niet ingetrokken was ..?)
Boete dan: 12 euro. Reden: administratieve vergetelheid.

Hoeveel moeten wij hier op tafel leggen voor zo'n kleinigheid?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 13:15   #20
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind dat de politiek zou moeten voorzien dat in de wetgeving zelf al dingen gestopt moeten worden die maken dat die vriendjespolitiek een hogere graad van overbodigheid gaat krijgen.

Waarom wordt de eerste kleine overtreding na vb. 12 maanden boetevrij rondhuppelen niet vervangen door een notering in het Grote Overtredingsboek?
En na 5 jaar boetevrij rondhossen, zelfs een iets grotere overtreding.

De derde en volgende overtredingen mogen dat wel dubbel of driedubbel aangerekend worden.

Waar gebeurd: mijn (nog) oudere moto-maat werd in Duitsland tegen gehouden voor controle. En hij was toch wel heel zijn portefeuille vergeten thuis !!!
Ze hebben wel "getelefoneerd" en wij moesten toch wel 15 minuten wachten ( hebben ze gebeld of hij wel een rijbewijs had, of dat het niet ingetrokken was ..?)
Boete dan: 12 euro. Reden: administratieve vergetelheid.

Hoeveel moeten wij hier op tafel leggen voor zo'n kleinigheid?
Ik weet nog goed, jaren geleden in Oostenrijk gepakt voor iets te vlot naar beneden rijden... ik dacht ja, nu gaan we het gaan krijgen he ,... 30 euro en ik kreeg er nog een bonneke van ook... Ik meende die flik nog wat drinkgeld te geven ook, maar heb dat dan toch niet gedaan.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be