Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 20 maart 2009, 18:56   #441
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Hij bedoelde ook Hama in syrie, wijsneus.
Neen, hij wist niet eens wat dit was en verwarde wel degelijk met Hamas.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 20 maart 2009, 22:08   #442
Valentinus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 1.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
U verkiest dat er duizenden raketten blijven neer regenen op Israel?
Neen, dat wil ik niet. Maar zelfs als je het leven van een Palestijn niet hoog inschat dan moet je nog aan het leven van eigen burgers te denken.

De zogenaamde raketten zouden zeer primitieve wapens zijn met een zeer geringe vuurkracht. Zij worden dikwijls vergelekn met zwaardere vuurpijlen. Na verschillende jaren beschietingen zouden er 8 israelische burgers gedood zijn. In het offensief werden alleen al door eigen vuur zeker een aantal israelische soldaten gedood.

Het is zo moeilijk te geloven dat het offensief met verwoesting van veel woningen en infrastructuur (plus de dood van zoveel mensen) alleen maar gebeurde om de zogenaamde raketten tegen te houden.
__________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline  
Oud 20 maart 2009, 22:33   #443
Valentinus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 1.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Gedurende de eerste twee dagen was het merendeel van de Palestijnse slachtoffers wel gewapend. Dit een bloedbad noemen betekent dat men niet weet wat een bloedbad is.

Het Israelische leger erkent helemaal niet wat u schrijft.

Hou op met liegen.
Weer schelden. En weer een zeer zwakke argumentatie. Waar haal je dat de Palestijnen de eerste dagen wel bewapend waren en daarna niet meer.
De klokkenluiders bij de Israelische rezervisten onderschrijven zeker jouw thesis van beheerste interventie niet.
Volgens van Daele:bloed·bad = het; o -en grote moordpartij

Ik blijf mij afvragen hoe en vooral waarom jij (en ook de dame Francientje) zo weinig inhoudelijk blijven argumenteren. Er lijkt een systheem in te zitten: op elk bericht moet een reactie komen hoe onzinnig of weinig gefundeerd die ook is.
__________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline  
Oud 20 maart 2009, 23:48   #444
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Weer schelden. En weer een zeer zwakke argumentatie.
Tja, dat wordt bij meneer Ostyn stilaan een kwalijke gewoonte....

De argumenten zijn blijkbaar opgebruikt....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Ik blijf mij afvragen hoe en vooral waarom jij (en ook de dame Francientje) zo weinig inhoudelijk blijven argumenteren. Er lijkt een systheem in te zitten: op elk bericht moet een reactie komen hoe onzinnig of weinig gefundeerd die ook is.
Het is de persoonlijke aanval die hun als enige verdediging nog rest...

Noem het maar een poging tot intimidatie,het laatste redmiddel dat zij zo graag aangrijpen....

Wat verwerpelijker is ,is dan het feit dat zij de ernst van de misdrijven door de zionisten begaan weigeren te erkennen...

Integendeel nog,zullen ze alles uit de kast halen om dit op een of andere manier nog pogen goed te praten...

Negationisme dus...

En mijn beste ,wat die quassamraketten betreft...de meeste versies hebben ongeveer 10 kg aan springstof aan boord....doch hun aandrijfsysteem is alles behalve betrouwbaar aangezien dit volledig handwerk is...

Daardoor wordt die raket een ongeleid projectiel met een beperkte actieradius en allesbehalve geschikt om een gerichte beschieting mee te houden aangezien twee quassamraketten vanop éénzelfde positie gelanceerd lang niet bij elkaar in de buurt zullen exploderen...

Mortiergranaten zijn véél nauwkeuriger én dodelijker dank zij hun uniformiteit wat granaten en lanceersysteem betreft,en daarmee ook veel dodelijker aangezien je daar een "gerichte" beschieting mee kan uitvoeren...
Svennies is offline  
Oud 23 maart 2009, 10:34   #445
Valentinus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 1.321
Standaard Israëlische artsen laken optreden leger

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Gedurende de eerste twee dagen was het merendeel van de Palestijnse slachtoffers wel gewapend. Dit een bloedbad noemen betekent dat men niet weet wat een bloedbad is.

Het Israelische leger erkent helemaal niet wat u schrijft.

Hou op met liegen.
Men kan waardering hebben voor het feit dat de feiten kenbaar kunnen gemaakt worden. Maar toch ook in Nazi-Duitsland waren er ongetwijfeld artsen die zich inzetten voor de gevagenen in de kampen. Dit neemt niet weg dat de Nazi-leiding een verpletterende veranwoordelijkheid hadden, juist zoals de Israëlische leiding nu.


Israëlische artsen laken optreden leger

Reuters, ANP
gepubliceerd op 23 maart 2009 09:12, bijgewerkt op 23 maart 2009 09:37

JERUZALEM - Israëlische militairen verhinderden bij aanvallen op de Gazastrook dat medische hulpverleners gewonden konden bereiken. Ze lieten ook na gewonde burgers te evacueren uit belegerde en bestookte plaatsen waar bovendien geen voedsel of water was. Dit heeft de Israëlische mensenrechtengroep PHR, Artsen voor Mensenrechten, maandag verklaard.

De PHR bevestigt daarmee rapporten van andere mensenrechtenorganisaties, de VN en van Palestijnse hulpverleners. De Israëli's bestookten de dichtbevolkte Gazastrook 22 dagen lang in december en januari. Volgens de PHR moet er een onderzoek komen naar oorlogsmisdaden die tijdens die aanvallen zouden zijn gepleegd.

Zeker zestien Palestijnse medische hulpverleners zijn bij de laatste aanvallen door Israëlische militairen gedood terwijl ze poogden hulp te bieden. Daarnaast raakten er 25 hulpverleners gewond. De Israëlische strijdkrachten hebben volgens PHR 34 medische centra aangevallen, inclusief acht ziekenhuizen.
__________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline  
Oud 23 maart 2009, 14:55   #446
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Weer schelden. En weer een zeer zwakke argumentatie. Waar haal je dat de Palestijnen de eerste dagen wel bewapend waren en daarna niet meer.
De klokkenluiders bij de Israelische rezervisten onderschrijven zeker jouw thesis van beheerste interventie niet.
Volgens van Daele:bloed·bad = het; o -en grote moordpartij

Ik blijf mij afvragen hoe en vooral waarom jij (en ook de dame Francientje) zo weinig inhoudelijk blijven argumenteren. Er lijkt een systheem in te zitten: op elk bericht moet een reactie komen hoe onzinnig of weinig gefundeerd die ook is.
Probeer toch eens te lezen. Waar heb ik geschreven dat na de eerste dagen de Palestijnen niet meer bewapend waren? Ik heb gewoon de leugen tegengesproken dat alle Palestijnse slachtoffers de eerste dagen ongewapend waren.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 23 maart 2009, 15:55   #447
Valentinus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 1.321
Standaard

Je schreef: Gedurende de eerste twee dagen was het merendeel van de Palestijnse slachtoffers wel gewapend. Dit een bloedbad noemen betekent dat men niet weet wat een bloedbad is.

Het Israelische leger erkent helemaal niet wat u schrijft.

Hou op met liegen.


Hoe moet dat gelezen worden "gedurende de eerste twee dagen was het merendeel van de Palestijnse slachtoffers wel gewapend" en daarna dus ook ?

Vreemde formulering, zeker wanneer men het vergelijkt met de Israelische klokkenluiders die melding maken van het doden van vrouwen en kinderen (bewapend?).
__________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline  
Oud 29 maart 2009, 23:30   #448
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Heeft Kach ooit aanslagen gepleegd?
Is Kach ooit voorgekomen op de lijst van terroristische organisaties tussen 1984 en 1988?
Kach heeft (onder andere) een aanslag gepleegd op een moskee waarbij 29 Arbieren gedood en 150 gewond werden.
Kach staat op de lijst van terroristische organisaties van de EU, de VS en Canada.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 31 maart 2009, 22:18   #449
Bart Desmedt
Vreemdeling
 
Bart Desmedt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Pro-Palestijns?

Wat is Palestina?

Gaza is een stukje gebied dat voornamelijk door mohammedanen wordt bewoond en door Egypte werd afgestoten.

De Westelijke Jordaanoever is een stukje gebied dat voornamelijk door mohammedanen wordt bewoond en door Jordanië werd afgestoten.

En alle inwoners en hun afstammelingen worden waar dan ook in de mohammedaanse wereld verafschuwd.

Op enkele uitzonderingen na werden de christelijke inwoners vermoord, verplicht zich aan de mohammedaanse leer te onderwerpen, of zij of hun afstammelingen leven vredig in de vrije wereld. Met hen zijn er geen problemen.
Het wordt hoog tijd dat u met zijn allen de geschiedenis van dat conflict eens bestudeert.
Gratuite meningen debiteren op luchtige lichtkomische toon kan iedereen. Het onnoemlijke leed dat daar door mensen andre mensen aangedaan wordt vereist meer respect en aandacht, denkt u ook niet.
Er is zijn boeken op de markt die u er op een toegankelijke wijze een idee van kunnen geven waar het echt over gaat.
__________________
"Overigens ben ik van mening dat de NAVO moet afgeschaft worden!"
Bart Desmedt is offline  
Oud 1 april 2009, 14:50   #450
Valentinus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 1.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart Desmedt Bekijk bericht
Het wordt hoog tijd dat u met zijn allen de geschiedenis van dat conflict eens bestudeert.
Gratuite meningen debiteren op luchtige lichtkomische toon kan iedereen. Het onnoemlijke leed dat daar door mensen andre mensen aangedaan wordt vereist meer respect en aandacht, denkt u ook niet.
Er is zijn boeken op de markt die u er op een toegankelijke wijze een idee van kunnen geven waar het echt over gaat.
Enkel om te zeggen dat ik het volledig met je eens ben. Ik voel een plaatsvervangende schaamte wanneer ik lees:En alle inwoners en hun afstammelingen worden waar dan ook in de mohammedaanse wereld verafschuwd.

Op enkele uitzonderingen na werden de christelijke inwoners vermoord, verplicht zich aan de mohammedaanse leer te onderwerpen, of zij of hun afstammelingen leven vredig in de vrije wereld. Met hen zijn er geen problemen.


alle inwoners ? waar dan ook ? Kopten, Joodse kolonies in Iran ..... Gaat het hier enkel om domheid?
__________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline  
Oud 2 april 2009, 13:51   #451
Metal Tom
Parlementslid
 
Metal Tom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Locatie: Hellgië
Berichten: 1.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het Israelische leger erkent helemaal niet wat u schrijft.

.

Qua betrouwbaar en objectief argument kan dat tellen
__________________
Metal Tom is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be