Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

 
 
Discussietools
Oud 18 oktober 2006, 19:56   #41
schaduwrijk
Burgemeester
 
schaduwrijk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Berichten: 595
Standaard

Waarom is het VB niet racistisch?
schaduwrijk is offline  
Oud 18 oktober 2006, 20:08   #42
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
Waarom is het VB niet racistisch?
Omdat ik in de verste verte in haar programma geen racisme kan bespeuren.
Evenwel: de connotatie van "racisme" is de laatste jaren in dergelijke mate aan opportunistisch politiek en electoraal gemanipuleer ten prooi gevallen dat je telkenmale opnieuw, en dit met de meest nuchtere vaststellingen, in het maatschappelijk debat dreigt deze "thin thin line" te overschrijden.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 18 oktober 2006, 20:14   #43
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote]
[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane Bekijk bericht
Dat wilden ze ook zo, aangezien polarisatie normaal gezien in hun voordeel zou moeten werken.
Hiermee ben ik helemaal akkoord.

Je moet me vergeven als ik de rest van jouw posting de moeite niet waard vind om op te reageren.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 18 oktober 2006, 20:18   #44
Kaffer
Banneling
 
 
Kaffer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: Assenede
Berichten: 2.998
Standaard

Gezien er geen winnaars en verliezers blijken te zijn in Antwerpen , herkiezen ?
Kaffer is offline  
Oud 18 oktober 2006, 20:19   #45
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Dank zij FDW heeft Janssens zijn score zelfs kunnen verdubbelen dus ...
Maw u zegt hiermee dat Janssens een echte mestkever is: hij leeft immers door het bestaan van drek.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 18 oktober 2006, 20:21   #46
TC
Provinciaal Gedeputeerde
 
TC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
hoe die VB'ertjes toch opfleuren na een zoveelste rondje peptalk van hun leiders he.
Ja dat steekt , hé Mitgard.. nagels met koppen !!!
__________________
In tijden van universeel bedrog is het vertellen van de waarheid een revolutionaire daad.
TC is offline  
Oud 18 oktober 2006, 20:36   #47
predator
Parlementslid
 
predator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Omgeving Antwerpen
Berichten: 1.788
Standaard

Schaduwrijk vroeg :

Citaat:
Waarom is het VB niet racistisch?
Omdat dat onmogelijk is ! "Racistisch" is een onbestaand begrip, buiten ... medialand ... én de ... euh ... magistratuur ...

Voor meer uitleg, gelieve je te wenden tot ericferemans. Onze bekende en gekende spiritist die je met veel "warmte" zal uitleggen dat er slechts één mensenras bestaat (volgens de wetenschap). Maar ... de laatste jaren begint de amerikaanse wetenschap (antropologie, genetica) daar méér en méér aan te twijfelen ... zélfs genetisch !

Dus : .... een vogel is géén ... euh ... euh ... ... dju ... ik weet het niet meer ... ja toch ... wél : ... MUS ! Maar de mussenSOORT (RAS ?) is praktisch vernietgd door zuiderse types van vogels, de parkietenSOORT (RAS?).

Is dat dan misschien dat racisme en racistisch ?

Beste Groeten.
__________________
Pour les flamands la même chose ...
predator is offline  
Oud 18 oktober 2006, 20:45   #48
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
Voor meer uitleg, gelieve je te wenden tot ericferemans. Onze bekende en gekende spiritist die je met veel "warmte" zal uitleggen dat er slechts één mensenras bestaat (volgens de wetenschap). Maar ... de laatste jaren begint de amerikaanse wetenschap (antropologie, genetica) daar méér en méér aan te twijfelen ... zélfs genetisch !

Dus : .... een vogel is géén ... euh ... euh ... ... dju ... ik weet het niet meer ... ja toch ... wél : ... MUS ! Maar de mussenSOORT (RAS ?) is praktisch vernietgd door zuiderse types van vogels, de parkietenSOORT (RAS?).
Twee opmerkingen:

1. Het bestaan van rassen heeft in feite niets te maken met racisme. Racisme is immers een term die men hanteert wanneer men te maken heeft met het overdragen van negatieve eigenschappen van een groep naar elk individu die tot die groep behoort. Zeggen dat "negers zwart zijn" is geen racisme, zeggen dat "negers lui zijn" is dat wel. Voor de volledigheid moet ik er wel bij vermelden dat onze uiterst geweldige wetgever er ook van uitgaat dat er überhaupt geen rassen bestaan. De racismewet spreekt immers van "zogenaamd ras".

2. Over die vogels nog een grappige anecdote: toen de heer Rots van Vogelbescherming Vlaanderen in een populair programma zijn beklag deed over het feit dat vele vogeleigenaars hun "exoten" (species die niet verbonden zijn aan deze geografische locatie) zomaar lieten vliegen (letterlijk), en dat deze "exoten" op sommige plaatsen de inheemse vogelpopulatie in gevaar brachten, werd hij -echt waar- o.a. door Yves Desmet bijna neergesabeld omdat hij een "eigen vogels eerst" visie zou verdedigen, en dat mag toch echt niet hoor...
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 18 oktober 2006, 22:37   #49
Tina
Provinciaal Statenlid
 
Tina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Locatie: Antwerpen <3
Berichten: 612
Standaard

[quote=Fieseler;2092518][quote]
Citaat:


Hiermee ben ik helemaal akkoord.

Je moet me vergeven als ik de rest van jouw posting de moeite niet waard vind om op te reageren.
Ik vergeef het je.
__________________
How happy is the blameless vestal's lot! The world forgetting, by the world forgot.
Eternal sunshine of the spotless mind! Each pray'r accepted, and each wish resign'd

Tina is offline  
Oud 18 oktober 2006, 23:39   #50
Tina
Provinciaal Statenlid
 
Tina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Locatie: Antwerpen <3
Berichten: 612
Standaard

[quote=Naturtrane;2092966][quote=Fieseler;2092518]
Citaat:

Ik vergeef het je.
Het is trouwens niet mijn schuld dat Janssens de media achter zich heeft gekregen zoals Berlisconi het nooit gehad heeft. Dat hij op de voorpagina van Knach en Humo wat nog allemaal heeft gestaan. Nogmaals: het VB heeft dit uitgelokt.
__________________
How happy is the blameless vestal's lot! The world forgetting, by the world forgot.
Eternal sunshine of the spotless mind! Each pray'r accepted, and each wish resign'd

Tina is offline  
Oud 19 oktober 2006, 03:04   #51
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

en ze slapen er nog niet goed van
Bazilfunk is offline  
Oud 19 oktober 2006, 04:42   #52
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

Ik heb er ook een goed oog in.
Er zijn mensen geweest die voor de lokale verkiezingen anders hebben gestemd omdat er lokale belangen mee doen. Bovendien speelt bij de federale verkiezingen het migrantenstemrecht niet mee. Al zal het verschil wat betreft de nieuwe Belgen iets hoger zijn dan in 2004.
Dankzij de hoge score van het Vlaams Belang en die van de CD&V zal Paars gebroken kunnen worden.
Internaut is offline  
Oud 19 oktober 2006, 07:26   #53
lenca
Partijlid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Ik heb er ook een goed oog in.
Er zijn mensen geweest die voor de lokale verkiezingen anders hebben gestemd omdat er lokale belangen mee doen. Bovendien speelt bij de federale verkiezingen het migrantenstemrecht niet mee. Al zal het verschil wat betreft de nieuwe Belgen iets hoger zijn dan in 2004.
Dankzij de hoge score van het Vlaams Belang en die van de CD&V zal Paars gebroken kunnen worden.
Als ze hopelijk het tegen de volgende veriezingen het niet vlug veranderen, zodat ze wel kunnen mee stemmen.
In de Belgie weet men dat nooit .
__________________
[SIZE=5][/SIZE]
lenca is offline  
Oud 19 oktober 2006, 08:02   #54
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Twee opmerkingen:

Zeggen dat "negers zwart zijn" is geen racisme, zeggen dat "negers lui zijn" is dat wel.
Welnu: hiermee heb ik het dus enorm moeilijk hé.
ALS (hypothetisch) men nu vaststelt dat negers (of leden van welk ras dan ook) tot 2 �* 3 �* 4 �* 10 X hogere werkloosheidscijfers hebben....
Moet je dan die cijfers verbranden? Negeren (let op de alliteratie)? Vervalsen? Aanpassen?
Kan je voor een zulke cijfergaring/vaststelling voor racisme worden bestraft?

Hetzelfde voor "De Walen"....
Ikzelf vind de walen een heerlijk volkje...zeer bourgondisch, vriendelijk, acceuillante, warm enz...
Echter: de werkloosheidscijfers zijn wat ze zijn, de verkiezingsuitslagen zijn wat ze zijn, de economische cijfers zijn wat ze zijn...en de vaststelling is even lapidair als onwankelbaar: het waalse volk stemt voor luiheid, clièntelisme, dependentisme.

Is Van San strafbaar omdat haar doktoraatsstudie een duidend verband heeft aangetoond tussen afkomst en criminaliteit?

Ik vind dit alles GEEN racisme...
Omdat werkloosheid, criminaliteit, kultuur enz veranderbare dingen zijn.
Als je zegt dat negers lui zijn OMDAT ze zwart zijn vind ik dat wél racisme.

Wat de Walen betreft: geef ze hun onafhankelijkheid en binnen de 20 jaar steken ze ons economisch voorbij...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me

Laatst gewijzigd door Fieseler : 19 oktober 2006 om 08:03.
Fieseler is offline  
Oud 19 oktober 2006, 11:40   #55
schaduwrijk
Burgemeester
 
schaduwrijk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Berichten: 595
Standaard

maar hebben al die feiten (diefstallen, werkloosheid) werkelijk met huidskleur te maken...?
schaduwrijk is offline  
Oud 19 oktober 2006, 11:45   #56
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Walen;ik ga ze niet allemaal over één en dezelfde kam scheren maar vele walen zijn een bendeke dikke egoisten en vooral arrogante mensen.Justine henin is daar ook een mooi voorbeeldje van net zoals dirupo en onckelinx en ook de waalse inwoners kunnen er wat van.
Ga eens naar de decascoop in wallonie en je zal zien dat er geen nederlandse ondertiteling zal zijn.
Ga eens in een winkel binnen;je zal er niet in het nederlands terecht kunnen tenzij je zeer toevallig toch iemand hebt die een beetje nederlands kan.
Stel je voor dat je daar in het ziekenhuis beland?Ze kunnen geen nederlands en ook meestal geen engels?

Maar als ze naar hier kunnen dan moeten wij er wel voor zorgen dat we frans kunnen want anders is het kot te klein.
Marlboro is offline  
Oud 19 oktober 2006, 12:05   #57
LeMmOnN
Gouverneur
 
LeMmOnN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Locatie: Barcelona
Berichten: 1.246
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Wat de Walen betreft: geef ze hun onafhankelijkheid en binnen de 20 jaar steken ze ons economisch voorbij...
100% mee eens!

Maar als we ze zo verder laten "krijgen voor niets" dan gaat het in de Walen van kwaad tot erger, en het zal eender zijn hoeveel miljarden we erin stoppen, het zal nooit genoeg zijn.

Beter breken en na een paar jaar valt de Euro in de Walen ook wel dat ze beter af zijn zonder onze gulle bijdragen jaar na jaar. Het is zoals een kind dat moet je ook loslaten en zijn eigen wereld laten verkennen. Zolang het leeft van de portefeuille van papa en mama heeft het geen besef van geld noch van waarde.
__________________
Politics is the art of preventing people from taking part in affairs which properly concern them
(Paul Valery)
LeMmOnN is offline  
Oud 19 oktober 2006, 19:27   #58
Linkse Vogel
Parlementslid
 
Linkse Vogel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2006
Locatie: Gent
Berichten: 1.845
Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynical Ice Bekijk bericht
Gaan ze daar nu blijven over zagen? Ja, VB heeft gewonnen. Punt.
Hallo?!? het VB is sinds zoveel jaar terug de grootste partij in Antwerpen, nu niet meer punt: . en dan spreken we nog niet over dat ze beweren dat er fraude gepleegd is! komaan he, een mens met een beetje verstand heeft dan wel door dat ze zelf ook niet echt blij zijn met hun ZOGEZEGDE """OVERWINNING."""

ik en nog vele anderen hebben nog vele verklaringen gegeven daarover, zie topic: VB'ERS BEWEREN DAT ER GEFRAUDEERD IS IN ANTWERPEN --> gemeenteraadsverkiezingen
__________________
Take sides. Neutrality helps the oppressor, never the victim. Silence encourages the tormentor, never the tormented. - Elie Wiesel.
Linkse Vogel is offline  
Oud 19 oktober 2006, 23:39   #59
schaduwrijk
Burgemeester
 
schaduwrijk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Berichten: 595
Standaard

VB wint in heel Vlaanderen, maar niet in Antwerpen: net hun favorietje...
schaduwrijk is offline  
Oud 20 oktober 2006, 00:04   #60
Tina
Provinciaal Statenlid
 
Tina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Locatie: Antwerpen <3
Berichten: 612
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
VB wint in heel Vlaanderen, maar niet in Antwerpen: net hun favorietje...
Het zal ze leren Antwerpen uit te kiezen.
__________________
How happy is the blameless vestal's lot! The world forgetting, by the world forgot.
Eternal sunshine of the spotless mind! Each pray'r accepted, and each wish resign'd


Laatst gewijzigd door Tina : 20 oktober 2006 om 00:04.
Tina is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be