Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 augustus 2019, 06:12   #141
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Tja, dan moeten ze het maar legaliseren EN stoppen met zagen over frisdrank, suiker, vlees, vet en de occasionele pint.
Inderdaad. Dat betuttelen van de overheid mag gaan stoppen.

Als anderen al moeten gaan beslissen wat ik wel en niet met mijn lijf mag doen zijn we flink door aan't draaien volgens mij.

Dat er wetten en regels moeten bestaan om de maatschappij draaiende te houden en om mensen tegen elkaar te beschermen kan ik best begrijpen maar wetten die bepalen wat ik al dan niet met mijn eigen lichaam mag doen, zelfs zonder dat ik er anderen schade mee berokken, kunnen er bij mij echt niet in.

Welke vrijheid hou je nog over als je niet eens meer over je eigen lichaam mag beslissen?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 08:10   #142
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, maar het is duidelijk dat u geen discussie wilt voeren, zo emotioneel reageren is onvolwassen.
Mijn redenering is juist heel rationeel, alcohol, sigaretten of een joint zijn niet het probleem, wel de gebruiker, wanneer die ergens overmatig gebruik van maakt.
Dat zegt de wapenlobby in de US ook! Wapens zijn niet het probleem, de mensen zijn het probleem! Legaliseer alle wapens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Blijkbaar wordt dit standpunt ook gedeeld door wetenschap, die nu berichtten over het verband tussen borstkanker en alcohol waarbij de grens al op 2 glazen ligt.
Nu begint gij over 'wetenschap'! Zonder bron! Ik heb hier niks anders dan bronnen gegeven. En die negeert ge allemaal!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

En door artsen, gisteren een vriendin gezien die nu borstkanker heeft en met chemo begint. Omdat haar algemene gezondheid slecht is en de kans bestaat dat ze die chemo niet zal kunnen verdragen, stelde de huisdokter voor bij te veel klachten ( pijn en gebrek aan eetlust) cannabisolie te gebruiken om de klachten te verminderen.

Die vriendin heeft nooit gerookt of alcohol gedronken, dus lijken roken en drinken wel belangrijke factoren maar daarom nog niet steeds de oorzaak van kanker. Dat roken ongezond is weten we allemaal, maar er is wel verschil tussen 5 of 20 sigaretten per dag. Het is behoorlijk irrationeel van u ieder argument op te blazen als onbestaande.
Ik ben niet geinteresseerd in uw persoonlijke anekdotes. Ik geloof er trouwens geen knijt van.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 09:11   #143
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Naar analogie met drugs, in België zijn automatische wapens en bazooka's legaal, maar krijgt ge een boete voor een pistool
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 09:12   #144
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik ben niet geinteresseerd in uw persoonlijke anekdotes. Ik geloof er trouwens geen knijt van.
Een beetje zoals uw 'goeie vriend' dus.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 20 augustus 2019 om 09:22.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 09:47   #145
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik heb hier niks anders dan bronnen gegeven. En die negeert ge allemaal!
hi pot, meet kettle
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 20 augustus 2019 om 09:48.
morte-vivante is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 10:13   #146
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Inderdaad. Dat betuttelen van de overheid mag gaan stoppen.

Als anderen al moeten gaan beslissen wat ik wel en niet met mijn lijf mag doen zijn we flink door aan't draaien volgens mij.

Dat er wetten en regels moeten bestaan om de maatschappij draaiende te houden en om mensen tegen elkaar te beschermen kan ik best begrijpen maar wetten die bepalen wat ik al dan niet met mijn eigen lichaam mag doen, zelfs zonder dat ik er anderen schade mee berokken, kunnen er bij mij echt niet in.

Welke vrijheid hou je nog over als je niet eens meer over je eigen lichaam mag beslissen?
Een gemeenschapspartij staat voor het principe dat we toch voor mekaar moeten zorgen, en mekaar behoeden voor gevaren die, als we ze negeren, direct doorslaan in asociaal gedrag.

Er zijn nu eenmaal mensen die in problemen geraken met legale drugs (alcohol, tabak, geneesmiddelen), illegale drugs (drugs en middelenmisbruik zoals lijm en lachgas, obesitas-1), psychologische kwesties (misbruik door sektes, gokverslaving, obesitas-2 ...)

Jij wil de balans een beetje meer naar rechts doen opschuiven. Dat is een visie.
Mijn visie is zeker niet geheel het omgekeerde, maar toch niet zo ver als jij.

Ik aanvaard slechts één scheidsrechter: het verkozen parlement. (onderverstaan: zeker niet gezondheidsgoeroes, evenmin hun tegenpolen de absolute vrijheidsaanbidders, en nog minst van al godsdienstfanatici ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 10:57   #147
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij wil de balans een beetje meer naar rechts doen opschuiven. Dat is een visie.
Mijn visie is zeker niet geheel het omgekeerde, maar toch niet zo ver als jij.
Toch grappig als een NVA'er een groene verwijt dat hij de balans naar rechts wil doen opschuiven.

schoof, laat u toch niets wijsmaken, BigF stemt groen, als het niet PvdA is. Hij is voor een strenge overheidscontrole op alles: wapens, milieu, etc
Er is echter 1 uitzondering: cannabis. daar is hij plots de super liberaal.
ra ra ra, waarom zou dat zijn? Is hij een wapen liefhebber? nee. Is hij een liefhebber van verboden exotische dieren? Nee. Is hij een blower?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 11:38   #148
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat zegt de wapenlobby in de US ook! Wapens zijn niet het probleem, de mensen zijn het probleem! Legaliseer alle wapens.

Nu begint gij over 'wetenschap'! Zonder bron! Ik heb hier niks anders dan bronnen gegeven. En die negeert ge allemaal!

Ik ben niet geinteresseerd in uw persoonlijke anekdotes. Ik geloof er trouwens geen knijt van.
Gaat u nu in alle ernst wapens vergelijken met een joint, sigaret of een pint?
Really dude? Verwacht je van mij om uit te leggen hoe krankzinnig je mening dan is?
Over het verband tussen alcohol en kanker, waaronder borstkanker hebben de media uitvoerig bericht, kun je op je computertje zo terug vinden.

Wat u gelooft is natuurlijk uw zaak, maar wanneer alles wat ik zeg volgens u ziek, is, ongeloofwaardig, wat doet u hier dan behalve zelf onzin spuien?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 11:40   #149
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Een beetje zoals uw 'goeie vriend' dus.
ha, goed dat u wakker bent!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 11:41   #150
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
hi pot, meet kettle
Ook goed opgemerkt...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 11:43   #151
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Toch grappig als een NVA'er een groene verwijt dat hij de balans naar rechts wil doen opschuiven.

schoof, laat u toch niets wijsmaken, BigF stemt groen, als het niet PvdA is. Hij is voor een strenge overheidscontrole op alles: wapens, milieu, etc
Er is echter 1 uitzondering: cannabis. daar is hij plots de super liberaal.
ra ra ra, waarom zou dat zijn? Is hij een wapen liefhebber? nee. Is hij een liefhebber van verboden exotische dieren? Nee. Is hij een blower?
Omdat de man verstandig genoeg is om onderscheid tussen die onderwerpen te maken? Zou zomaar kunnen, toch?
Maar volgens uw bizarre redenering zou je dus, wanneer je er geen probleem mee hebt wanneer de buurman ene blowtje doet op de bank thuis, dan ook moeten vinden dat hij daar met een wapen kan zitten...rare jongen ben je wel, wanneer ik je mening zo lees...u moet zeker niet blowen, komt nooit goed!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 11:59   #152
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Gaat u nu in alle ernst wapens vergelijken met een joint, sigaret of een pint?
Behold, the lunacy you are dealing with!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Tuurlijk, we legaliseren wapens, en FN is in het groen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Huh? Mijn schoonvader heeft een wapen, en da is legaal.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Mijn schoonvader heeft een wapen... is dat een argument? nee, want ik bedoel natuurlijk illegale wapens.

heeft hij een bazooka? Nee hé.


Pas op, zelf stemt hij voor ver de enige partij die cannabis wil legaliseren
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 20 augustus 2019 om 12:03.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 12:14   #153
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
.

Ik aanvaard slechts één scheidsrechter: het verkozen parlement. (onderverstaan: zeker niet gezondheidsgoeroes, evenmin hun tegenpolen de absolute vrijheidsaanbidders, en nog minst van al godsdienstfanatici ...)
Ja zo hoort het. Maar niemand kan je verbieden de beslissing van een scheidsrechter in twijfel te trekken.
Als die scheidsrechter ons morgen verbiedt om nog langer rechtop te lopen wegens te gevaarlijk ( jaja veel valpartijen ) dan ga ik het toch lastig hebben om te aanvaarden dat ik voortaan op handen en voeten zou moeten lopen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 augustus 2019 om 12:20.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 12:39   #154
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

The 30 biggest weed smoking countries

Iceland - 18.3 per cent of population
United States - 16.3%
Nigeria - 14.3%
Canada - 12.7%
Chile - 11.83%
France - 11.1%
New Zealand - 11%
Bermuda - 10.9%
Australia - 10.2%
Zambia - 9.5%
Uruguay - 9.3%
Italy - 9.2%
Spain - 9.2%
Madagascar - 9.1%
Czech Republic - 8.9%
Israel - 8.88%
St Lucia - 8.87%
Belize - 8.45%
Barbados - 8.3%
Netherlands - 8%
Greenland - 7.6%
Jamaica - 7.21%
Denmark - 6.9%
Switzerland - 6.7%
Egypt - 6.24%
UK - 6.2%
Ireland - 6%
Estonia - 6%
Bahamas - 5.54%
Sierra Leone - 5.42%

Blijkbaar heeft het al dan niet legaal of gedoogd zijn geen invloed op het aantal gebruikers.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 augustus 2019 om 12:41.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 12:54   #155
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Gaat u nu in alle ernst wapens vergelijken met een joint, sigaret of een pint?
Dat doe ik niet. ik maak een vergelijking tussen uw argumentatie en die van de NRA.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Really dude? Verwacht je van mij om uit te leggen hoe krankzinnig je mening dan is?
Tja, ik ben het niet die redeneringen maakt zoals de grootste wapenlobby in de US. Ik ben zowel tegen legalisatie van wapens, als van drugs. ik ben consequent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Over het verband tussen alcohol en kanker, waaronder borstkanker hebben de media uitvoerig bericht, kun je op je computertje zo terug vinden.
Heel interessant, maar irrelevant voor de discussie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

Wat u gelooft is natuurlijk uw zaak, maar wanneer alles wat ik zeg volgens u ziek, is, ongeloofwaardig, wat doet u hier dan behalve zelf onzin spuien?
haa, alles wat ge zegt zijt ge zelf ...

Alleen, ik kom hier niet proberen anderen te bekeren. ik verkoop hier geen geloof. Ik geef enkel kritiek op uw geloof.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 12:55   #156
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
The 30 biggest weed smoking countries

Iceland - 18.3 per cent of population
United States - 16.3%
Nigeria - 14.3%
Canada - 12.7%
Chile - 11.83%
France - 11.1%
New Zealand - 11%
Bermuda - 10.9%
Australia - 10.2%
Zambia - 9.5%
Uruguay - 9.3%
Italy - 9.2%
Spain - 9.2%
Madagascar - 9.1%
Czech Republic - 8.9%
Israel - 8.88%
St Lucia - 8.87%
Belize - 8.45%
Barbados - 8.3%
Netherlands - 8%
Greenland - 7.6%
Jamaica - 7.21%
Denmark - 6.9%
Switzerland - 6.7%
Egypt - 6.24%
UK - 6.2%
Ireland - 6%
Estonia - 6%
Bahamas - 5.54%
Sierra Leone - 5.42%

Blijkbaar heeft het al dan niet legaal of gedoogd zijn geen invloed op het aantal gebruikers.
Toch wel, na legalisatie in canada is het gebruik gestegen van 14% naar 18%.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 13:03   #157
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Omdat de man verstandig genoeg is om onderscheid tussen die onderwerpen te maken? Zou zomaar kunnen, toch?
Maar volgens uw bizarre redenering zou je dus, wanneer je er geen probleem mee hebt wanneer de buurman ene blowtje doet op de bank thuis, dan ook moeten vinden dat hij daar met een wapen kan zitten...rare jongen ben je wel, wanneer ik je mening zo lees...u moet zeker niet blowen, komt nooit goed!
het gaat NIET over de buurman. BigF zit te klagen over zichzelf! wat de buurman mag of niet mag, dat interesseert hem geen knijt.
lees zelf zijn posten, het gaat altijd over 'ik ik ik mij mij mij.

Hij wil het recht om zelf te beslissen over zijn lichaam. en de overheid mag daar niet in tussenkomen wat cannabis betreft. Over al de andere gevaarlijke zaken, daar heeft hij geen problemen mee. daar mag de overheid wel in tussenkomen, dat interesseert hem niet.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 13:05   #158
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Behold, the lunacy you are dealing with!









Pas op, zelf stemt hij voor ver de enige partij die cannabis wil legaliseren
Ik heb niet voor de PS gestemd.

en dank u voor oude posts van mij op te rakelen. Sommige was ik vergeten. Ik was verrast door de genialiteit. Die van FN is spot on. die ga ik zeker opnieuw gebruiken.

Allez, rakelt er nog eens een paar ander op!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 13:14   #159
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Allez, rakelt er nog eens een paar ander op!
Ok,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik heb de laatste keer gestemd op de piratenpartij.
Die zijn voor legalisatie. Zelfs van xtc!
Tenzij ge een linksken hebt waar ze het tegendeel beweren natuurlijk.
Tot zolang dank ik u alvast om enkel op het forum tegen legalisatie te zijn, maar in het stemhokje, alwaar het telt, mee te werken aan de legalisatie.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 20 augustus 2019 om 13:21.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 13:22   #160
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ok,



Die zijn voor legalisatie. Zelfs van xtc!
Tenzij ge een linksken hebt waar ze het tegendeel beweren natuurlijk.
Tot zolang dank ik u alvast om enkel op het forum tegen legalisatie te zijn, maar in het stemhokje, alwaar het telt, mee te vechten voor de legalisatie.
Gij toont een knack artikel. daarin kunnen ze beweren wat ze willen. maar toon nu eens het partij programma van de piratenpartij waarin staat dat ze voor legalisatie zijn van cannabis en xtc.

vorige verkiezingen heb ik niet meer voor de piratenpartij gekozen, maar zoals ik hier beloofd had, voor de NVA. alhoewel ik gruwel van 90% van hun standpunten. Enkel en alleen omdat ze anti cannabis zijn.

En zelfs nu ik zie dat de NVA er alles aan doet om het land te destabiliseren, dan nog ga ik opnieuw voor de NVA stemmen volgende keer, gewoon omdat alice haar posts mij NOG meer degouteren.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be