Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 13 oktober 2015, 01:32   #101
Stannis
Burger
 
Geregistreerd: 8 oktober 2014
Berichten: 128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hoe kan je begrip hebben voor iemand die moeite heeft met begrijpend lezen maar hem in één moeite uitschelden voor het verdraaien van woorden, wilde veronderstellingen maken en verzonnen zaken in de mond leggen. Hem van trollen beschuldigen en zielig noemen omdat hij geen deftige argumenten zou hebben. Ik heb daar maar één woord voor: dikke, vette hypocrisie.
Als er iets is waar ik een bloedhekel aan heb, dan is het hypocrisie en achterbaksheid.

En neen. Noch over Erdogan. Noch over de Turkse genocide op de Armeniërs. Noch over de vijandelijke houding van jouw geliefde Turken wat betreft het onafhankelijkheidsstreven van de Koerden ben jij duidelijk geweest. De ingehouden valsheid en duidelijke voorliefde voor de Turken druipt van je postings af.

De link die ik hogerop postte bevat méér dan genoeg FEITENMATERIAAL om jouw hypocriete gezeik te ontkrachten.
Jij snapt het gewoon niet hé. Lees mijn posts maar nog eens na. Ik leg echter meer nadruk op wat de PKK allemaal uitvreet omdat dat sterk onderbelicht is. Ik vind namelijk criteria als objectiviteit, nuance en een kritische ingesteldheid belangrijk. Daarin valt beide kanten van het verhaal belichten ook onder.

Exact hetzelfde kan trouwens gezegd worden over jou. De ingehouden valsheid en duidelijke voorliefde voor de PKK druipt van je postings af.

Enfin, het niveau van het speelveld is hier drastisch gedaald. Ik weiger nog langer deel te nemen aan dit debacle van een onevenwichtig en onbeleefd debat.

Nu weet ik weer waarom ik hier niet veel post.
Stannis is offline  
Oud 13 oktober 2015, 01:35   #102
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stannis Bekijk bericht
En weer zo'n compleet ongegronde assumptie en op de man spelen. Ja ik heb me ook vuil gemaakt aan een paar ad hominem argumenten, maar ik pas me dan ook aan aan het niveau hier.

Ik zou zeggen, wees eens wat kritischer, neutraler en objectiever en belicht beide kanten van het verhaal. Maar op een politiek forum is dat ver gezocht en te veel gevraagd natuurlijk.
Lees liever nog eens je overduidelijk ontwijkend antwoord op de vraag van Johan Bollen alvorens over mijn ongegronde assumptie te spreken. Het volstaat trouwens om jouw 118 postst na te lezen om te weten dat je voluit de Turkse kaart trekt.
Mij strooi je geen zand in de ogen door te doen alsof je één en al begrip bent.
Voor de Koerden vertoon je alles behalve begrip.
En je lauwe kritiek op Erdogan is pure comedie.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 13 oktober 2015, 01:41   #103
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stannis Bekijk bericht
Jij snapt het gewoon niet hé. Lees mijn posts maar nog eens na. Ik leg echter meer nadruk op wat de PKK allemaal uitvreet omdat dat sterk onderbelicht is.
Juist "Stannis!

Daarom legt de "objectieve" Stannis even de nadruk op wat de PKK allemaal uitvreet, en onderbelicht hij wat de Turken allemaal hebben uitgevreten. En nog steeds uitvreten.

Niemand houdt jou tegen om je gelijk op een "beleefd" Turks forum te halen.
Of bestaan die niet dat je het hier probeert?

Doei!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 13 oktober 2015, 01:52   #104
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stannis Bekijk bericht
Ik zeg net dat ik zowel Erdogan's idioterij en geweld voor zijn eigen macht en die van de PKK voor exact dezelfde doelen aankaart en afwijs. Kan ik niet van u zeggen over de PKK die besluit om het conflict te herstarten juist wanneer de HDP als een volwaardige partij aan de democratie in Turkije participeert. Waarom doet de PKK dit? Vechten ze echt voor Koerdische zelfbeschikking als ze andersdenken de mond snoeren en de Koerden ironisch genoeg zelf onderdrukken? Dan denk ik aan verplicht betalen van 'belastingen' aan de PKK, ontvoeren van minderjarigen naar kampen in de bergen, vernietigen van infrastructuur in Koerdische gebieden,...

Anti-Erdogan zijn (en ik zal zelfs een stap verder gaan, anti-Turkije zijn, want ja er lopen hier heel wat van die types rond) rechtvaardigt NIET om voor een terroristische organisatie te zijn noch deze organisatie op welke manier dan ook goed te praten.

Ik herhaal, absoluut walgelijk.
Het is simpel. Iedereen wie tegen ISIS strijdt kan op mijn sympathie rekenen. Wie aan de zijde van ISIS en AQ staat, niet.

Bent U moslim? Houdt U van ISIS?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 13 oktober 2015, 01:56   #105
Stannis
Burger
 
Geregistreerd: 8 oktober 2014
Berichten: 128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Het is simpel. Iedereen wie tegen ISIS strijdt kan op mijn sympathie rekenen. Wie aan de zijde van ISIS en AQ staat, niet.

Bent U moslim? Houdt U van ISIS?
Neen en neen.
Stannis is offline  
Oud 13 oktober 2015, 02:09   #106
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stannis Bekijk bericht
Jij snapt het gewoon niet hé. Lees mijn posts maar nog eens na. Ik leg echter meer nadruk op wat de PKK allemaal uitvreet omdat dat sterk onderbelicht is. Ik vind namelijk criteria als objectiviteit, nuance en een kritische ingesteldheid belangrijk. Daarin valt beide kanten van het verhaal belichten ook onder.

Exact hetzelfde kan trouwens gezegd worden over jou. De ingehouden valsheid en duidelijke voorliefde voor de PKK druipt van je postings af.

Enfin, het niveau van het speelveld is hier drastisch gedaald. Ik weiger nog langer deel te nemen aan dit debacle van een onevenwichtig en onbeleefd debat.

Nu weet ik weer waarom ik hier niet veel post.
Zoals je ziet had ik jouw raad niet nodig om al jouw 118 postings na te lezen. Dat doe ik wel vaker om een forumdeelnemer die dubbelhartige signalen geeft te doorgronden.

Zoals dat veelal het geval is bij Vlaams-nationalisten geef ik mijn sympathie voor de underdog grif toe. En dat is dus niet de Turkse overheerser maar de naar onafhankelijkheid strevende Koerden.

Jij wrijft mij onbeleefdheid aan, maar zelf doe je weinig meer dan iedereen die het niet met je eens is onbegrip en moeite met met begrijpend lezen te verwijten. Je beschuldigde mij van het verdraaien van je woorden en van je wilde verzonnen zaken in de mond te leggen. Van het maken van wilde veronderstellingen. Van een gebrek aan argumenten en zelfs trollen.

Is dat wat Turken onder "beleefdheid" verstaan?

Jij meet met twee maten en gewichten. Eén voor de Turken en een ander voor de Koerden. Eén voor jezelf, en een ander voor een wie je discours doorziet.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 13 oktober 2015, 02:21   #107
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Anti-Erdogan zijn (en ik zal zelfs een stap verder gaan, anti-Turkije zijn, want ja er lopen hier heel wat van die types rond) rechtvaardigt NIET om voor een terroristische organisatie te zijn noch deze organisatie op welke manier dan ook goed te praten.
En opnieuw is het duidelijk uit welke hoek de wind waait.

Anti de Koerden zijn (en ja zo lopen er her en der ook rond) rechtvaardigt niet dat een volk dat naar een onafhankelijkheid streeft, en dat recht heeft op een eigen staat, geterroriseerd wordt. De geschiedenis heeft ruimschoots bewezen dat de Turken véél meer ervaring hebben met terrorisme en het uitmoorden van volkeren dan de Koerden.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 13 oktober 2015, 05:41   #108
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Stel dat het waar is: waarom zou dat dan goed nieuws zijn?

Dansen op andermans graf is stoer enzo, maar wat gaat er precies veranderen als deze man dood is?
Dan komt er een andere psychopaat in de plaats, maar hoe meer het leiderschap van deze zieke bende uitgedund wordt hoe beter.
tomm is offline  
Oud 13 oktober 2015, 05:43   #109
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
De PKK zijn terroristen omdat ze terroristische acties plegen , dat is toch allemaal niet zo moeilijk?

De wereld zit vol met terroristen. De westerse coalitie is al gehele tijd terroristisch bezig in Irak, Syrië en Rusland doet nu ook gezellig mee.
Grappig hoor.
Terroristen, volgens mij, zijn mensen die opzettelijk burgers willen doden door lukrake terreur. IS valt binnen die definitie, PKK, het Westen en Rusland niet.
tomm is offline  
Oud 13 oktober 2015, 05:47   #110
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik deed dat vooral om de PKK-fanboys wat te trollen.
Ik ben geen fanboy, maar ik vind wel dat de PKK een legitieme strategie voert om de rechten van de Koerden in het racistische en autoritaire Turkije op te eisen.
Bovendien is de PKK een democratische organisatie die de rechten van vrouwen, en zelfs homo's, serieus neemt. Zulke zijn dungezaaid in het Midden-Oosten. Zo'n organisatie op hetzelfde niveau plaatsen als IS, zoals Erdogan doet, zegt meer over Erdogan dan over de PKK.
tomm is offline  
Oud 13 oktober 2015, 09:11   #111
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik ben geen fanboy, maar ik vind wel dat de PKK een legitieme strategie voert om de rechten van de Koerden in het racistische en autoritaire Turkije op te eisen.
Bovendien is de PKK een democratische organisatie die de rechten van vrouwen, en zelfs homo's, serieus neemt. Zulke zijn dungezaaid in het Midden-Oosten. Zo'n organisatie op hetzelfde niveau plaatsen als IS, zoals Erdogan doet, zegt meer over Erdogan dan over de PKK.
Zeker Erdogan zal met de PKK en andere organisaties van de Koerden,
moeten gaan onderhandelen over een bestand en vredesregeling.
Ook Amerika en Europa zullen hier een rol in moeten spelen ,
omdat het gaat om een NAVO land en de veiligheid aan de grens van Turkije met Syrië en Irak.
Geen vrede met de Koerden ,is geen vrede in Turkije en
geen vrede aan de Turkse grens met de Arabische landen.

Laatst gewijzigd door cato : 13 oktober 2015 om 09:12.
cato is offline  
Oud 13 oktober 2015, 09:21   #112
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Vraag me steeds meer af of gematigde moslims wel bestaan.
Gisteravond op Canvas "de afspraak" daar zat er ene ......een ex IS verdediger ba ja eens lekker op tv komen zijn praatje maken in detail over levend mensen villen en mensen verbranden ect... dan vraagt een evenwichtige gezonde mens zicht toch af waar is de moraal gebleven in de samenleving hedendaags en waarom zijn die media makers zo'n zweverige moraal ridders ... dat ze het slechte en het goede niet meer helder kunnen uit elkaar halen maar ja elk zijn mening natuurlijk zoals eeuwig en altijd
de vuile muilekoek is offline  
Oud 13 oktober 2015, 09:36   #113
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stannis Bekijk bericht
De HDP had afgelopen verkiezingen 80 parlementsleden gewonnen. Toch besluit de PKK het wapenstilstand te verbreken, waarom? En voor de duidelijkheid, de Turkse luchtaanvallen zijn begonnen NA de moord op politieagenten door de PKK opgeeist teveneens.
De PKK heeft de wapenstilstand pas opgegeven na de aanslag in Suruç. Een aanslag die het gevolg was van het feit dat Erdogan de terroristen van ISIS gewoon hun gang liet gaan.
Bolleke Wol is offline  
Oud 13 oktober 2015, 09:40   #114
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Waar is die regering, waar de HDP, met zijn groot succes in de verkiezingen, in zit?
De HDP die momenteel langs alle kanten vervolgd en aangevallen wordt bedoel je?

Zelfs hele dorpen werden afgesloten omdat men daar op de verkeerde partij heeft gestemd.
Bolleke Wol is offline  
Oud 13 oktober 2015, 09:58   #115
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
De HDP die momenteel langs alle kanten vervolgd en aangevallen wordt bedoel je?

Zelfs hele dorpen werden afgesloten omdat men daar op de verkeerde partij heeft gestemd.
Me deze politiek graaft Erdogan niet alleen zijn eigen graf ,
maar ook die van Turkije.
De bevolking wil vrede en veiligheid en niet voortdurend met dreiging van aanslagen leven.
Als Erdogan dit niet kan brengen, dan zal toch weer het leger hiervoor moeten zorgen.
cato is offline  
Oud 13 oktober 2015, 12:34   #116
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik ben geen fanboy, maar ik vind wel dat de PKK een legitieme strategie voert om de rechten van de Koerden in het racistische en autoritaire Turkije op te eisen.
Bovendien is de PKK een democratische organisatie die de rechten van vrouwen, en zelfs homo's, serieus neemt. Zulke zijn dungezaaid in het Midden-Oosten. Zo'n organisatie op hetzelfde niveau plaatsen als IS, zoals Erdogan doet, zegt meer over Erdogan dan over de PKK.
PKK viseert bovendien vooral militaire doelen, zoals het repressieapparaat. Men kan daar eventueel nog bedenkingen bij hebben maar dan moet men consequent zijn en Obama ook als terrorist beschouwen.
Het is hoe dan ook niet van dezelfde orde als vredesbetogingen opblazen.
Bolleke Wol is offline  
Oud 13 oktober 2015, 12:44   #117
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dan komt er een andere psychopaat in de plaats, maar hoe meer het leiderschap van deze zieke bende uitgedund wordt hoe beter.
Want?

Ik snap best dat een goede IS terrorist een dode is, maar eigenlijk schieten wij hier helemaal niets mee op.
Nietzsche is offline  
Oud 13 oktober 2015, 12:46   #118
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Grappig hoor.
Terroristen, volgens mij, zijn mensen die opzettelijk burgers willen doden door lukrake terreur. IS valt binnen die definitie, PKK, het Westen en Rusland niet.
PKK, het westen en Rusland willen ook opzettelijk burgers doden.

Sterker nog, er is niets dat zoveel doden heeft veroorzaakt als onze liberale interventies. Is niet veel "grappig" aan in mijn optiek.
Nietzsche is offline  
Oud 13 oktober 2015, 12:46   #119
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik ben geen fanboy, maar ik vind wel dat de PKK een legitieme strategie voert om de rechten van de Koerden in het racistische en autoritaire Turkije op te eisen.
Bovendien is de PKK een democratische organisatie die de rechten van vrouwen, en zelfs homo's, serieus neemt. Zulke zijn dungezaaid in het Midden-Oosten. Zo'n organisatie op hetzelfde niveau plaatsen als IS, zoals Erdogan doet, zegt meer over Erdogan dan over de PKK.
ok
Nietzsche is offline  
Oud 13 oktober 2015, 13:12   #120
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
De HDP die momenteel langs alle kanten vervolgd en aangevallen wordt bedoel je?

Zelfs hele dorpen werden afgesloten omdat men daar op de verkeerde partij heeft gestemd.
Dat bedoelde ik ook. Stannis had het immers over het succes van de HDP.

Wel, ze zijn er weer vet mee gebleken...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be