Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 januari 2023, 15:11   #61
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Meer dan 50.000 km per jaar voor de job, en dan koos deze Waalse mijnheer een van de traagstladende BEVs (50 kW) van de markt.

Die heeft alvast geen schrik van gevaarlijke laadslangen.

Ik schat dat 2% van de beroepsbevolking +50.000 km/jaar aflegt. Kan ook minder zijn.
ik had ne collega die er iets van een 90 bij elkaar fietste elk jaar.

Die had juist zijn nieuwe voituur, en moest hem 3 maand later al ne nieuwen bestellen, van de lease maatschapij. Dat zijn mannen die elke dag heel belgie afrijden, ja dat bestaat, of bestond, toen mocht je nog rijden he, ik denk niet dat hij nu nog aan die km's per dag kan komen.

Ik zat zelf toen op een kleine 1000 a 1200 per week. dus ja dat was een kleine 60 per jaar.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2023, 15:17   #62
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
https://www.autogids.be/model-type-j...d-od-2023.html

Deze auto vergelijken:

1.
BMW X3 M40i 75.050 € + BIV + wegentaks 1e jaar = 80.779 €
Automatisch met manuele modus: 360 pk
Verbruik gemengd: 8.8 l/100 km
CO2-uitstoot (WLTP) 199 - 217 g/km
Jaarlijkse verkeersbelasting : 772,20 €
BIV : 4.957,00 €

•• Ik neem aan dat men 15% kan afpingelen op die X3, dan is het pakweg € 64k + 5k BIV maakt € 69-70k. Voor de opties gelijk te brengen aan de Tesla reken ik op nog een 5k, soit zeggen we nog € 74k.

2. Tesla Model y Long Range Dual Motor AWD: 53.990 €

Automatisch: 347 pk

Jaarlijkse verkeersbelasting : 0,00 €
BIV : 0,00 €

QED, de Tesla is € 20k goedkoper in aankoop.

Afmetingen en kofferruimte(s)

1.
L x B x H: 4708 x 1891 x 1676 mm
Kofferruimte: 450 - 550 dm3

2.
L x B x H: 4750 x 1920 x 1624 mm
Tot 7 zitplaatsen. Met 5 zitter: 971 dm3

Of 3. de Skoda Kodiaq 245 PK?


L x B x H: 4697 x 1882 x 1681 mm
Tot 7 zitplaatsen. Met 5 zitter: 560 - 650 dm3


Ook met 10% korting en dezelfde opties schat ik die €10k duurder dan de Tesla model Y.
Als ik dat geld had liggen voor een BMW te kopen , dan kocht ik er mij ook geen Tesla mee. (en die BMW ook niet trouwens)
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2023, 17:59   #63
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als ik dat geld had liggen voor een BMW te kopen , dan kocht ik er mij ook geen Tesla mee. (en die BMW ook niet trouwens)
Verandert uw persoonlijk gedacht iets aan die 3 voorbeelden?

Uw antwoord is niet meer als logisch (maar dat is de bedoeling niet van die vb-berekeningen)

"Als ik dat geld had liggen" zou ik ook nog wat wachten op een compactere wagen, wat ik al schreef. (onze 2 wagens zijn bijlange niet aan vervanging toe)

Bovendien heeft niet iedereen überhaupt een eigen auto nodig (geen eigendom)

Bovendien is er keus genoeg een heel andere auto en totaal andere prijsklasse te kopen.

Febiac maakte een analyse welke wagenmerken en modellen en type in 2022 als nieuw ingeschreven werden: https://www.febiac.be/public/pressre...D=1448&lang=NL
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2023, 20:00   #64
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.868
Standaard

In de zonet aangehaalde voorbeelden in dit draadje heeft men het juist over het MODEL van mensen die WEL nog baat hebben bij dieselwagens,namelijk de zeer mobiele handelsvertegenwoordiger....De huidige generatie EV's KAN hen eigenlijk niet nog zo goed bedienen als een dieselmachine waar zowat 100 jaar perfectionering in zit.

Misschien spreken we binnen de 5 jaar anders....maar kijk....
Bedrijven die hun handelsvertegenwoordigers "kloten" om fiscale en propagandaredenen riskeren snel andere vertegenwoordigers te gaan moeten zoeken ,en VIND dat maar hé....(want "de baan" doen,daar moet je voor dienen,alleszins niet voor de glamour dat)
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2023, 21:59   #65
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
In de zonet aangehaalde voorbeelden in dit draadje heeft men het juist over het MODEL van mensen die WEL nog baat hebben bij dieselwagens,namelijk de zeer mobiele handelsvertegenwoordiger....De huidige generatie EV's KAN hen eigenlijk niet nog zo goed bedienen als een dieselmachine waar zowat 100 jaar perfectionering in zit.
Oei 100 jaar... Kelt, de dieselversies van de BMW X3 zijn nog duurder dan de benzineversies... en de dieselbrandstof is significant duurder dan benzine aan de pomp... onderhoud sowieso ook (+adblue).

Uiteraard is men vrij nog altijd voor de duurdere diesel te kiezen...

De Duitsers en de Fransen hebben de dieselpersonenwagen toen op de Europese markt geduwd (op andere grote markten altijd verwaarloosbaar)

Eens kijken naar nieuwe inschrijvingen dieselwagens december 2022 Duitsland... en het dieselverloop van 3 jaren...
En in Frankrijk is het ook niet veel anders: https://cleantechnica.com/2023/01/05...are-of-market/
wel ietsje langzamer dan in Duitsland, in beide landen is het marktaandeel onder 15% gedaald, tendens onder 10%...

De constructeurs gaan met de komende Euronorm 7 de diesel sowieso niet meer verder ontwikkelen, kan zijn dat de euronorm 6d van 2025 de allerlaatsten zijn, en vanaf 2026 mag dan enkel nog euronorm 7 ingeschreven worden.
Dieselfans zullen dan alvast in 2025 extreme kortingen kunnen vangen...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 januari 2023 om 22:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2023, 22:52   #66
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Gisteren het autosalon bezocht en om terug te keren tot de titel van de draad: er was inderdaad veel aandacht voor elektrische voertuigen.
De prijzen blijven natuurlijk zeer hoog.

Maar wat me vooral is bijgebleven dat zijn de wagens die Chinese fabrikanten aanbieden. Ik ben wat langer blijven hangen bij MG en bij BYD.

MG was er ook al op het vorige salon in 2019. Die hadden toen 1 model, de MG ZS. Was bedoeld als goedkoop instapmodel EV. Voldeed me helemaal niet. Qua constructie en afwerking en materialen en zo voelde die aan als een auto van tenminste 20 jaar geleden.

Maar nu stonden die daar met ik denk een 5-tal modellen, en naast die ZS, die er ook nog stond, voelden die andere goed aan, leken me goed gemaakt, aangename zachte materialen, goede zetels enz. Grote vooruitgang geboekt.

Dan BYD, of "Building Your Dreams", blijkbaar marktleider in China. 3 modellen (of 4, ben ik even kwijt). Die kwamen nog beter over. In de goedkoopste, die Atto 3, (toch nog altijd iets van 45000€) wel een ongewoon interieurdesign qua kleuren en rare dingen zoals de ventilatieroosters en de draaiende deuropeners, kwestie van smaak.
Maar leken me allemaal goed gemaakt en aangenaam aanvoelend spul.

Ik denk dat de Europese fabrikanten het moeilijk gaan krijgen met die gasten.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2023, 16:41   #67
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.679
Standaard

Op zoek naar de laatste diesel op het Autosalon

In de immense Hal 11, die volledig door D’Ieteren wordt ingenomen blijkt er toch nog ééntje te zijn: een Volkswagen Touareg. Dat is een grote grijze SUV met een V6-dieselmotor en een prijskaartje van meer dan 100.000 euro.

Ook bij Toyota staat er, in een achterafhoekje op de stand ook nog eentje: de pick-up truck Hi-Lux.

Diesel heeft volledig afgedaan.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2023, 17:59   #68
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Op zoek naar de laatste diesel op het Autosalon

In de immense Hal 11, die volledig door D’Ieteren wordt ingenomen blijkt er toch nog ééntje te zijn: een Volkswagen Touareg. Dat is een grote grijze SUV met een V6-dieselmotor en een prijskaartje van meer dan 100.000 euro.

Ook bij Toyota staat er, in een achterafhoekje op de stand ook nog eentje: de pick-up truck Hi-Lux.

Diesel heeft volledig afgedaan.
Uit het archief 11 november 2014, thema Milieu:
Citaat:
https://forum.politics.be/showthread.php?t=209226

Waarvoor is een dieselpersonenwagen nog nodig?
En zijn alvast nog oudere draden contra-dieselpersonenwagen ik denk 2005 al...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 januari 2023 om 18:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2023, 07:45   #69
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Op zoek naar de laatste diesel op het Autosalon

In de immense Hal 11, die volledig door D’Ieteren wordt ingenomen blijkt er toch nog ééntje te zijn: een Volkswagen Touareg. Dat is een grote grijze SUV met een V6-dieselmotor en een prijskaartje van meer dan 100.000 euro.

Ook bij Toyota staat er, in een achterafhoekje op de stand ook nog eentje: de pick-up truck Hi-Lux.

Diesel heeft volledig afgedaan.
In Europa misschien maar of dat overal zo is denk het niet.

Als het plan van de Commissie goedgekeurd wordt, komt de elektromotor ook wettelijk gezien als grote winnaar uit de bus. In Europa althans. Op andere continenten zoals Azië en Zuid-Amerika, zal het nog wel even duren voor het zover is.

https://www.ad.nl/auto/dreigt-het-ei....google.com%2F
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2023, 08:53   #70
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In Europa misschien maar of dat overal zo is denk het niet.

Als het plan van de Commissie goedgekeurd wordt, komt de elektromotor ook wettelijk gezien als grote winnaar uit de bus. In Europa althans. Op andere continenten zoals Azië en Zuid-Amerika, zal het nog wel even duren voor het zover is.

https://www.ad.nl/auto/dreigt-het-ei....google.com%2F
Daar lachen ze met die domme Europeanen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2023, 14:13   #71
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Op zoek naar de laatste diesel op het Autosalon

In de immense Hal 11, die volledig door D’Ieteren wordt ingenomen blijkt er toch nog ééntje te zijn: een Volkswagen Touareg. Dat is een grote grijze SUV met een V6-dieselmotor en een prijskaartje van meer dan 100.000 euro.

Ook bij Toyota staat er, in een achterafhoekje op de stand ook nog eentje: de pick-up truck Hi-Lux.

Diesel heeft volledig afgedaan.
Hybride ook trouwens.

Laatste kans er nog eentje te kopen.
Vanaf 30 06 veranderingen in hun fiscale voordelen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2023, 14:32   #72
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Prognose batterijproductie 2027 versus 2022:

Citaat:


https://www.visualcapitalist.com/chi...manufacturing/

China’s Near-Monopoly Continues Through 2027

Global lithium-ion manufacturing capacity is projected to increase eightfold in the next five years. Here are the top 10 countries by projected battery production capacity in 2027:

Rank Country 2027P Battery Cell
Manufacturing Capacity, GWh % of Total
#1 China 6,197 69%
#2 U.S. 908 10%
#3 Germany 503 6%
#4 Hungary 194 2%
#5 Sweden 135 2%
#6 Poland 112 1%
#7 Canada 106 1%
#8 Spain 98 1%
#9 France 89 1%
#10 Mexico 80 1%
Other 523 6%

Total 8,945 100%

China’s well-established advantage is set to continue through 2027, with 69% of the world’s battery manufacturing capacity.

Meanwhile, the U.S. is projected to increase its capacity by more than 10-fold in the next five years. EV tax credits in the Inflation Reduction Act are likely to incentivize battery manufacturing by rewarding EVs made with domestic materials. Alongside Ford and General Motors, Asian companies including Toyota, SK Innovation, and LG Energy Solution have all announced investments in U.S. battery manufacturing in recent months.

Europe will host six of the projected top 10 countries for battery production in 2027. Europe’s current and future battery plants come from a mix of domestic and foreign firms, including Germany’s Volkswagen, China’s CATL, and South Korea’s SK Innovation.
Wat Tesla van plan is in Europa weet wslk geen enkele glazen bol, maar de productie in Europa (Duitsland) zou snel +10 % kunnen worden tov dat plaatje hierboven.

Tesla twijfelt tussen Texas en Berlijn... (+ 50 GWh/jaar gepland)

Citaat:
Tesla Could Drop Plans For Giga Berlin Battery Cell Plant: Report

The Wall Street Journal says Tesla is reconsidering its strategy in order to qualify for US EV and battery manufacturing tax credits.

Sep 15, 2022
By: Dan Mihalascu

Tesla is reportedly pausing plans to make battery cells at Giga Berlin in Germany as it reconsiders its strategy in order to qualify for US EV and battery manufacturing tax credits.

According to the Wall Street Journal, which cites people familiar with the matter, Tesla is looking to benefit from tax credits that will be offered to carmakers who build EV components, including batteries, in the US.

Tesla had planned to build a battery plant next to the vehicle assembly plant in Grünheide with a capacity of more than 50 gigawatt-hours (GWh) a year. The aforementioned report notes that Tesla is now considering shipping the equipment destined for battery production in Germany to the United States instead.

The automaker is already aiming to ramp up in-house production of its batteries with pilot projects in California and a production facility in Texas.

The business paper also writes that the surging cost of energy prices in Europe following Russia's invasion of Ukraine could be an additional factor behind Tesla's decision.

While Tesla has yet to comment on Wall Street Journal's report, German Economy Minister Robert Habeck said earlier today he was not aware of any changes to Tesla's plans in Germany.

https://insideevs.com/news/610565/te...-plant-report/
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 januari 2023 om 14:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2023, 07:43   #73
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

HBVL 23-01-2023


Een BMW ging zondag rond 1.40 uur in vlammen op. De wagen stond achter het huis op de Dilserweg in Opoeteren geparkeerd. De bluswerken kostten de nodige moeite omdat het om een elektrische wagen ging en ze de batterijen moeilijk konden uitdoven. Vermoedelijk ontstond de brand door een technisch defect.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2023, 15:46   #74
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
HBVL 23-01-2023


Een BMW ging zondag rond 1.40 uur in vlammen op. De wagen stond achter het huis op de Dilserweg in Opoeteren geparkeerd. De bluswerken kostten de nodige moeite omdat het om een eektrilsche wagen ging en ze de batterijen moeilijk konden uitdoven. Vermoedelijk ontstond de brand door een technisch defect.
Niet de eerste en niet de laatste elektrische auto die zomaar spontaan in vlammen opgaat !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2023, 15:54   #75
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
HBVL 23-01-2023


Een BMW ging zondag rond 1.40 uur in vlammen op. De wagen stond achter het huis op de Dilserweg in Opoeteren geparkeerd. De bluswerken kostten de nodige moeite omdat het om een elektrische wagen ging en ze de batterijen moeilijk konden uitdoven. Vermoedelijk ontstond de brand door een technisch defect.
Eentje? Je zult veel beter moeten zoeken.

Vooral BMW diesels branden goed:

Citaat:
https://www.rtlnieuws.nl/economie/be...ea-automotoren
BMW krijgt miljoenenboete in Zuid-Korea om brand in automotoren

Problemen voor BMW in Zuid-Korea. Het ministerie van Transport in dat land zegt een aanklacht tegen BMW te gaan indienen. Het concern zou na branden in automotoren auto's te laat hebben teruggeroepen. Ook krijgt BMW een boete van omgerekend 9 miljoen euro.

De Duitse fabrikant van luxe auto's BMW krijgt de wind van voren van de autoriteiten in Zuid-Korea. Die hebben in een eigen onderzoek aangetoond dat een ontwerpfout zorgde voor branden in zeker 52 dieselmotoren van BMW.

Het ministerie van transport van Zuid-Korea verwijt BMW dat het een terugroepactie zou hebben vertraagd en defecten verborgen zou hebben gehouden.

BMW ontkent 'ontwerpfout'

BMW ontkent dat er sprake is van ontwerpfouten en zegt de terugroepactie op tijd te zijn gestart. Uiteindelijk riep het 172.000 auto's terug in Zuid-Korea, waarvan een deel in juli en een deel afgelopen oktober en bood het zijn excuses aan.

Volgens BMW erkende het in juli al dat er problemen waren in de automotoren, maar volgens de Zuid-Koreaanse autoriteiten was BMW al sinds 2015 op de hoogte van de problemen, toen het een afdeling opzette om die problemen aan te pakken.

Nederland: 20.000 diesels

Zuid-Korea is niet het enige land waar diesels van BMW zijn teruggeroepen naar de garage. Wereldwijd gaat het 1,6 miljoen wagens. In Nederland ging het om bijna 21.000 auto's.

Bij bepaalde modellen kan de koeler van de zogeheten uitlaatgasrecirculatie gaan lekken. Dat kan leiden tot smeltende onderdelen en in het uiterste geval brand, liet BMW weten.:

https://www.press.bmwgroup.com/globa...nical-campaign
Nog wat voor de EV-bashers in de ontkenningsfaze over hun ICE-rommel:

Citaat:
https://www.hln.be/mobiliteit/merced...elen~a1028228/

Mercedes moet honderdduizenden auto's terugroepen wegens mogelijk brandgevaar door technisch defect, maar wacht nog op onderdelen

Mercedes-Benz moet wereldwijd honderdduizenden auto's terugroepen naar de garage omdat een technisch defect brand zou kunnen veroorzaken bij een aantal modellen. Toch moeten eigenaren wachten, omdat de onderdelen die nodig zijn om het probleem op te lossen nog niet beschikbaar zijn. Dat bevestigt het Duitse autoconcern Daimler, eigenaar van Mercedes-Benz, na berichtgeving in de Duitse krant ‘Bild’.

HLA, ADN 05-01-22

Het brandgevaar wordt veroorzaakt door een mogelijke lekkage in de koelvloeistofpomp die componenten zou kunnen opwarmen. Bepaalde voertuigen van de modellen GLE/GLS, C-Class, E-Class, S-Class, GLC, CLS en G-Class met dieselmotoren lopen kans op een dergelijke lekkage.

Het nieuws werd als eerste gemeld door dagblad ‘Bild’, dat een kopie publiceerde van een brief die Daimler naar wereldwijd zo'n 800.000 Mercedes-Benz-eigenaren heeft gestuurd die door het defect worden getroffen. In de brief stond dat "het risico op brand niet kon worden uitgesloten".
En het stopt niet...

Citaat:
https://www.automotive-online.nl/man...e-brandgevaar/

Terugroepactie Audi, VW, Skoda en Seat vanwege brandgevaar

31 maart 2022

Doordat er brand- of smeulschade kan ontstaan als de motor-designafdekking in aanraking komt met het hete gedeelte van de uitlaatturbo, hebben de autofabrikanten Audi, VW, Skoda en Seat een terugroepactie opgezet, zo blijkt uit het RDW terugroepregister.

Wereldwijd zou het om 111.321 auto’s gaan van de betreffende merken. In Nederland gaat het om minder dan 200 voertuigen, meldt Luuk Hoogezand, woordvoerder van Pon, aan Automotive. De eigenaren van de betrokken auto’s zijn inmiddels allemaal schriftelijk benaderd voor een afspraak bij de dealer. De reparatie duurt minder dan 30 minuten, aldus Pon.

Smeulen
Het gaat om bij Volkswagen gaat om de T-Roc, Arteon, Golf, Passat en Tiguan uit de bouwjaren 2020-2022. Bij Audi betreft modellen uit de TT- en Q3-serie uit de bouwjaren 2020-2022, bij Seat om de Tarraco uit de productiejaren 2021-2022 en bij Skoda om Kodiaq-, Octavia- en Superb-modellen, eveneens met bouwjaar 2020-2022.

Bij de auto’s zou brand- of smeulgevaar onder de motorkap kunnen ontstaan, doordat de kunststof motor-designafdekking kan losraken en in contact kan komen met hete delen onder de motorkap, zoals de uitlaatgasturbo, aldus de RDW. De eigenaren van de auto’s kunnen de motorafdekking bij de dealer laten verwijderen.

Vanwege brandgevaar door een mogelijke lekkage in de vloeistofpomp waarschuwde Mercedes-Benz eerder dit jaar zijn klanten via een brief.
Allemaal delen die een BEV niet kan hebben.

Dus zoeken mannen, elke BEV die brandt staat zeker ergens in een gazet.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 januari 2023 om 16:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be