Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 juni 2021, 22:09   #21
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Demir is de eerste minister in Belgische en Vlaamse geschiedenis die haar botten durfde te vagen aan de participatie en de achtekamertjes- en doofpotpolitiek die he beleid in dit land decennia lang verziekt heeft.
Daarom alleen al verdient ze alle lof die haar door de manvrouw/X in de straat toebedeeld wordt. Een vrouw met ballen was iets wat de verziekte politiek in deze contreien nodig had. Dat haar concullega's die in woelige wateren dreigen terecht te komen haar dat niet in dank afnemen, zegt meer over die concullega's dan over mevrouw Demir. De boter op het hoofd begint op vele uiteenlopende politieke hoofden te smelten. Vooral Cd&V zit in een woelige storm.
Volledig akkoord !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 22:12   #22
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat ik geleerd heb uit deze heibel is dat een minister in feite geenn hol te zeggen heeft als ze de meerderheid tegen heeft. En Zuhal HAD de tsjeven en de VLD tegen.
Je hoeft niet te vragen wat de N-VA te piepen had in de regering Michel. Met 10"liberalen" waaronder de premier tegen 5 N-VA-ers.

Demir heeft haar slag thuisgehaald omdat anders TE duidelijk zou zijn dat er een doofpotoperatie op stapel werd gezet.
Ovam krijgt vandaag de zwarte piet toegespeeld. Dit steekspel begint nog maar pas.
Dat hoeft geen verdere uitleg !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 22:17   #23
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
De dading is enkel afgesloten voor het saneren van gronden van Oosterweel. Het was dat of mogelijk 30 jaar stilstand. Voor de rest van de vervuiling blijft 3M verantwoordelijk.
Thomas Goorden, natuurkundige: "Als ik niet vecht tegen onrecht, dan word ik diep ongelukkig".
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 22:19   #24
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat hoeft geen verdere uitleg !
Behalve dat de regering Michel er niks mee te maken heeft.

Leefmilieu is al decenia een Vlaamse bevoegdheid en Ben Weyts was bevoegd voor Lantis ten tijde van de dading.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 22:45   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Behalve dat de regering Michel er niks mee te maken heeft.

Leefmilieu is al decenia een Vlaamse bevoegdheid en Ben Weyts was bevoegd voor Lantis ten tijde van de dading.
Niemand beweert dat Michel hier iets mee te maken heeft. Ik wilde enkel aantonen dat een minister machteloos staat als ze niet de steun van de hele regering krijgt. Dat was aanvankelijk het geval met Zuhal Demir. Dat geldt ZEKER voor de regering Michel waarin de "liberalen" VER in de meerderheid waren. Het riedeltje dat de Zweedse regering (10 liberalen/5 N-VA-ers) een N-VA-regering was en De Wever de Grote Leider mag dus de vuilbak in.


Wat de dading betreft, dat gaat over het saneren van de gronden van Oosterweel. Je weet toch wat "saneren" is?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 22:53   #26
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Wie, wanneer, hoe, wat, wel of niet nagelaten heeft, zal later blijken uit de commisierapporten die uit het onderzoek zullen voortkomen.
Ondertussen heb ik veel leut en schadenfreude, door het feit dat na 20 jaar doofpotterij en het acute minachten van de volksgezondheid, dat opeens een paar dozijn politici, cabinettards, opportunisten en louche ritselaars van allerlei pluimage en die op allerlei koepelstructuren aka partijvehikels het mooie weer maken, het de laatste dagen én de komende maanden heel dunnetjes door de broek zal spetteren.
Het kokhalzende geurtje dat daarbij zal vrijkomen is uiteraard het iets lichtvoeterige equivalent van l'odeur des oeufs pourris, dat de opstijgende walmen van de ranzige fundamenten van dit particratische Belgolandje zo typisch kenmerkt.

Respect voor de aanval vooruit van mevrouw Demir in deze, alleen spijtig dat ze tot een foute partij behoort.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 23:03   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Wie, wanneer, hoe, wat, wel of niet nagelaten heeft, zal later blijken uit de commisierapporten die uit het onderzoek zullen voortkomen.
Ondertussen heb ik veel leut en schadenfreude, door het feit dat na 20 jaar doofpotterij en het acute minachten van de volksgezondheid, dat opeens een paar dozijn politici, cabinettards, opportunisten en louche ritselaars van allerlei pluimage en die op allerlei koepelstructuren aka partijvehikels het mooie weer maken, het de laatste dagen én de komende maanden heel dunnetjes door de broek zal spetteren.
Het kokhalzende geurtje dat daarbij zal vrijkomen is uiteraard het iets lichtvoeterige equivalent van l'odeur des oeufs pourris, dat de opstijgende walmen van de ranzige fundamenten van dit particratische Belgolandje zo typisch kenmerkt.

Respect voor de aanval vooruit van mevrouw Demir in deze, alleen spijtig dat ze tot een foute partij behoort.
Prachtig geschreven!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 17:25   #28
Confucius
Gouverneur
 
Geregistreerd: 1 april 2003
Berichten: 1.020
Standaard

Ik snap ze wel ergens. Het Oosterweelplan ligt nu al decennia onder vuur door allerhande belangengroepen. Alles werd hierbij ingeroepen om de start van de werken te verbieden, uit te stellen, te vertragen. Ze hadden het over de luchtvervuiling, het milieu, het innemen van landbouwgronden, noem het maar op. Ondertussen groeide het verkeersinfarct op de Antwerpse ring, waarvoor een oplossing van essentieel belang is voor de haven en de stad. Ben Weyts had hier blijkbaar een compromis gevonden om de werken op te starten, maar werd daarmee ook opgezadeld met de wetenschap dat de gronden vervuild waren en een risico voor de volksgezondheid konden zijn. Waarschijnlijk ging hij daarom akkoord met de doofpot. Demir was niet van plan om de bonen te vreten voor de andere partijen en brengt het probleem in de openheid. Ik heb er wel respect voor, ze gaan nu moeten saneren en het gaat van de politici afhangen of de werken doorgaan. Een grote verantwoordelijkheid waarbij het zal mogelijk zijn om de schuldigen voor vertraging aan te wijzen. Daar houden de partijen niet van. Ik ben benieuwd.
__________________
Laten we de kerk in het midden van het dorp houden !!!
Confucius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 17:42   #29
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Behalve dat de regering Michel er niks mee te maken heeft.

Leefmilieu is al decenia een Vlaamse bevoegdheid en Ben Weyts was bevoegd voor Lantis ten tijde van de dading.
en Lantis hun raad van bestuur telt nogal wat N-VA'ers...

En alle betrokken overheden werden er van ingelicht. De N-VA gaat hier ook slecht uitkomen wegens niet of te laat gereageerd
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 18:00   #30
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
en Lantis hun raad van bestuur telt nogal wat N-VA'ers...

En alle betrokken overheden werden er van ingelicht. De N-VA gaat hier ook slecht uitkomen wegens niet of te laat gereageerd
Fout. De dading voor de sanering van de Oosterweel-site was absoluut nodig anders dreigde Oosterweel nog 30 jaar stil te liggen met een massa economische schade die tig groter zou zijn dan de sanering tot gevolg. Zulke dading van bouwsites is bovendien gangbare praktijk om dezelfde economische redenen.
De N-VA lag niet aan de oorzaak van de vervuiling, zij boden pragmatische oplossingen voor miserie die onder groene en tjeefse ministers van Leefmilieu in tijden toen N-VA nauwelijks bestond zijn gecreëerd.
De N-VA in deze de zwarte Piet toeschrijven, is dan ook belachelijk voor woorden.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 16 juni 2021 om 18:01.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 18:06   #31
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Fout. De dading voor de sanering van de Oosterweel-site was absoluut nodig anders dreigde Oosterweel nog 30 jaar stil te liggen met een massa economische schade die tig groter zou zijn dan de sanering tot gevolg. Zulke dading van bouwsites is bovendien gangbare praktijk om dezelfde economische redenen.
De N-VA lag niet aan de oorzaak van de vervuiling, zij boden pragmatische oplossingen voor miserie die onder groene en tjeefse ministers van Leefmilieu in tijden toen N-VA nauwelijks bestond zijn gecreëerd.
De N-VA in deze de zwarte Piet toeschrijven, is dan ook belachelijk voor woorden.
De verantwoordlijke voor de vervuiling is 3M. Zij moeten dokken. Geen exploitatievergunning meer als ze niet met een saneringsplan voor de boeg komen die zij van de eerste tot de laatste cent zullen moeten betalen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 18:13   #32
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
De verantwoordlijke voor de vervuiling is 3M. Zij moeten dokken. Geen exploitatievergunning meer als ze niet met een saneringsplan voor de boeg komen die zij van de eerste tot de laatste cent zullen moeten betalen.
Akkoord. Maar de politieke verantwoordelijkheid ligt bij Groen en de traditionele partijtjes die open ogenblik van de vervuiling de dienst uitmaakten in de Vlaamse regering. Daar ’unnen ze echt niet onderuit. N-VA stond toen nog in de kinderschoenen en zat niet in de Vlaamse regering.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 16 juni 2021 om 18:15.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 18:14   #33
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Fout. De dading voor de sanering van de Oosterweel-site was absoluut nodig anders dreigde Oosterweel nog 30 jaar stil te liggen met een massa economische schade die tig groter zou zijn dan de sanering tot gevolg. Zulke dading van bouwsites is bovendien gangbare praktijk om dezelfde economische redenen.
De N-VA lag niet aan de oorzaak van de vervuiling, zij boden pragmatische oplossingen voor miserie die onder groene en tjeefse ministers van Leefmilieu in tijden toen N-VA nauwelijks bestond zijn gecreëerd.
De N-VA in deze de zwarte Piet toeschrijven, is dan ook belachelijk voor woorden.
Enkel een randdebiel gaat zeggen dat N-VA (of gelijk welke andere partij)aan de oorzaak ligt van de vervuiling. Dat is 3M


Maar de politiek heeft tot nu wel niets gedaan. En nogal wat N-VA'ers beschikten ook over deze info maar hebben er niets mee gedaan. Net als de andere politieke kleurtjes. Feiten zijn feiten.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 18:15   #34
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Akkoord. Maar de politieke verantwoordelijkheid ligt bij Groen en de traditionele partijtjes die open ogenblik van de vervuiling de dienst uitmaakten in de Vlaamse regering.
iedereen die op gelijk welk politiek niveau hier ooit iets van op zijn bureau heeft gekregen, maar er niets mee heeft gedaan, is mede verantwoordelijkheid.
Dat is toch de logica zelve?

Waarom u zo weren als een duivel in een wijwatervat?
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 18:17   #35
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Enkel een randdebiel gaat zeggen dat N-VA (of gelijk welke andere partij)aan de oorzaak ligt van de vervuiling. Dat is 3M


Maar de politiek heeft tot nu wel niets gedaan. En nogal wat N-VA'ers beschikten ook over deze info maar hebben er niets mee gedaan. Net als de andere politieke kleurtjes. Feiten zijn feiten.
Probeer eens Oosterweel en de vervuiling in bewoonde gebieden uit elkaar te houden. Dus ook de dading en de verantwoordelijkheid voor eventueel andere vervuiling. Dat helpt.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 16 juni 2021 om 18:19.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 18:18   #36
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
iedereen die op gelijk welk politiek niveau hier ooit iets van op zijn bureau heeft gekregen, maar er niets mee heeft gedaan, is mede verantwoordelijkheid.
Dat is toch de logica zelve?

Waarom u zo weren als een duivel in een wijwatervat?
Ik hoef mij niet te weren. Ik stel vast.
Ik noteer bovendien dat Demir de kat de bel durfde aanbinden en dat de andere partijen in de rij stonden om haar demarche een na een af te schieten. Dat zegt meer over die andere partijtjes dan over Demir. Indra Dewitte liet dat laatste alvast noteren.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 16 juni 2021 om 18:23.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 18:21   #37
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Ik hoef mij niet te weren. Ik stel vast.
Ik stel ook vast. Dat je u aan het weren bent in een wijwatervat om te zeggen dat het allemaal de schuld is van de ander en de n-va zijn allemaal brave menskes.

Dat de raad van bestuur van BAM/Lantis vol zit met N-VA'ers, evenals de Vlaamse regering al sinds zeer lang gevuld wordt met N-VA'ers, die er net als cd&v, vld, spa of groen niéts publiek mee gedaan hebben, is ook een vaststelling.

Hier gaat geen enkele van die partijen ongeschonden uitkomen.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 18:21   #38
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Ik hoef mij niet te weren. Ik stel vast.
Ik stel gewoon vast dat u de schijnwerpers NIET op 3M wil houden terwijl zij de eerste verantwoordelijken zijn. 3M moet een class action aan hun rekker krijgen, elke dag moeten ze opgejaagd worden.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 18:25   #39
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik stel gewoon vast dat u de schijnwerpers NIET op 3M wil houden terwijl zij de eerste verantwoordelijken zijn. 3M moet een class action aan hun rekker krijgen, elke dag moeten ze opgejaagd worden.
Ik zeg toch dat 3M moet betalen voor alle schade, maar dat dading een normale zaak was om Oosterweel niet 30 jaar sti, te leggen.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2021, 18:28   #40
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Ik stel ook vast. Dat je u aan het weren bent in een wijwatervat om te zeggen dat het allemaal de schuld is van de ander en de n-va zijn allemaal brave menskes.

Dat de raad van bestuur van BAM/Lantis vol zit met N-VA'ers, evenals de Vlaamse regering al sinds zeer lang gevuld wordt met N-VA'ers, die er net als cd&v, vld, spa of groen niéts publiek mee gedaan hebben, is ook een vaststelling.

Hier gaat geen enkele van die partijen ongeschonden uitkomen.
Verantwoordelijkheid zal inderdaad afgewogen worden. Maar het onderzoek zal uitwijzen wie politiek het meeste boter op zijn hoofd heeft. Ik verdedig niet N-VA, zoals u verkeerdelijk denkt: ik verdedig de dading van Lantis ivm Oosterweel en de schitterende demarche van Demir.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be