Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > De Jürgen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

De Jürgen Topics over Jürgen Conings worden gegroepeerd in dit subforum

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 juni 2021, 05:52   #161
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Maar wanneer het iemand verboden wordt enkele maanden niet meer op café te gaan of op reis wegens redenen van openbare gezondheid, of de kleinkinderen niet kan zien gedurende een tijdje om dezelfde redenen, dan noem ik dit niet lijden.
Dat is niet heel hard lijden. Dat is een derde van de levenskwaliteit van zijn jaar verliezen. En zijn burgervrijheden. Dat is, met andere woorden, zoiets als een half jaar gevangenis he. Dat is ook niet erg lijden, niewaar.

Maar als je dat toepast op 11 miljoen mensen, dan is de totale hoeveelheid lijden wel ongeveer 4 miljoen levensjaren of zo.

Om 4 miljoen levensjaren te vernietigen met corona, moesten er 400 000 corona doden vallen. Dat kon gewoon niet.

Er zijn 25 000 doden gevallen, wat dus neerkomt op 250 000 verloren levensjaren. Die dus NIET gered werden. In extreme gevallen zou men kunnen schatten dat zonder maatregelen, daar misschien nog 20 000 doden bij zouden gekomen zijn. Wat dus nog eens 200 000 levensjaren extra was.

DIE zouden we eventueel gered hebben. 200 000 levensjaren van oude mensen zouden gered zijn, en 4 miljoen jaren werden daarvoor vernietigd.

Enkel kwakzalvers doen zoiets, en dan nog deze keer door dwingelandij.

Iemand een half jaar zijn normale levenswandel ontzeggen, is an sich geen enorme lijdensweg, maar is wel degelijk lijden. En dat opsolferen aan 11 miljoen mensen geeft U Holocaust achtige cijfers.

Want het is wel degelijk de hoeveelheid die telt he. Hadden de nazi's 1 jood vergast, dan zouden we daar niet veel over spreken niewaar. Het is omdat ze er officieel gezien 6 miljoen vergast hebben, dat men van een zware inbreuk op de mensenrechten spreekt.

Welnu, had men 1 burger belet om naar zijn cafe te gaan, dan was het ook niet zo een drama geweest. Maar aangezien men dat met 11 miljoen burgers gedaan heeft, is het stukken erger.

Ik weet trouwens niet waarom je zegt "een paar maanden". Dit is nu stilaan anderhalf jaar bezig, in variabele intensiteit. De burgervrijheden zelf zijn wel al bijna anderhalf jaar aan de kant gezet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 08:44   #162
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wanneer ik een kennis zou tegenkomen die ik lang niet heb gezien en ik zou vragen: hoe is het met u en zou hij zouantwoorden: och ik heb drie zware operaties achter de rug, 5 maanden in het hospitaal gelegen en erg veel pijn gehad, ja dan kan ik dit aanvaarden als een periode van tijdelijk lijden.[/i]

Wanneer iemand jarenlang in een depressie is gesukkeld waar hij of zij maar niet uitgeraakt , dan kan ik dat ook aanvaarden als psychisch lijden. Een lijden dat vaak onderschat wordt.

Maar wanneer het iemand verboden wordt enkele maanden niet meer op café te gaan of op reis wegens redenen van openbare gezondheid, of de kleinkinderen niet kan zien gedurende een tijdje om dezelfde redenen, dan noem ik dit niet lijden. Wel is het een onplezierige of emotionele tijdelijke, ja een gestresseerde moeilijke periode voor heel wat mensen. Ik wil gerust een uitzondering maken voor oude mensen in een bejaardentehuis die beseffen dat hun tijd nog maar kort is en zoveel mogelijk hun kleinkinderen willen zien. Die 'lijden' wellicht psychisch ook.
Uw kennis kan pijnstillers pakken om het lijden te verzachten.

Verder valt 'lijden' niet te meten en is het niet aan u om te beslissen wat voor een ander al dan niet 'lijden' is. Wat voor de ene heftig is, kan voor de andere een peulschil zijn.

Ingeval van JC kan ik me voorstellen dat de man al jaren onder een depressie gebukt ging en dat de covid-maatregelen de druppel waren.. dan kan je niet spreken over een 'tijdelijk ongemakkelijke situatie' he..? Dat moet je toch zelf wel inzien zeker?? Hoewel...

En ik ga het niet te luid roepen, maar het voortdurend met de vinger wijzen naar anderen en willen beslissen voor anderen, zijn toch wel kenmerkend voor dictatoriaal/fascistisch gedrag. Een patroon dat helaas herkenbaar is voor een aantal mensen op deze fora.. niet toevallig dat je bericht handjeklap kreeg van zo nen tiep.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 09:09   #163
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik weet trouwens niet waarom je zegt "een paar maanden". Dit is nu stilaan anderhalf jaar bezig, in variabele intensiteit. De burgervrijheden zelf zijn wel al bijna anderhalf jaar aan de kant gezet.
Inderdaad. 2019 was echt veel vrijer dan alles na maart 2020. Dat men dat nooit vergeet, die vrijheid die echt bestaan heeft.

Laatst gewijzigd door Weyland : 22 juni 2021 om 09:10.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 09:18   #164
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

Maar wanneer het iemand verboden wordt enkele maanden niet meer op café te gaan of op reis wegens redenen van openbare gezondheid, of de kleinkinderen niet kan zien gedurende een tijdje om dezelfde redenen, dan noem ik dit niet lijden. Wel is het een onplezierige of emotionele tijdelijke, ja een gestresseerde moeilijke periode voor heel wat mensen. Ik wil gerust een uitzondering maken voor oude mensen in een bejaardentehuis die beseffen dat hun tijd nog maar kort is en zoveel mogelijk hun kleinkinderen willen zien. Die 'lijden' wellicht psychisch ook.
Hier kan ik inkomen, en die opmerking geldt zeker voor iemand die er vrijwillig voor gekozen heeft een beroep uit te oefenen waar totale gehoorzaamheid aan zogenaam hoger geplaatsten een noodzaak zelfs een conditio sine qua non is. Als we de missies lezen waaraan die man heeft deelgenomen, dan zal een verbodje om om café te gaan wel niet de oorzaak zijn.

Tristesse is het, met bakken en emmers dat die man geen verdere hulp zocht. Of dat de omgeving daar niet actief op aandrong. Had die man echt niemand die hem goed genoeg kende om de problemen te zien ?

Eigenlijk is dit het zielige verhaal van een mens die hulp nodig had en dat zelf onderkende (psychose pillen) maar die nooit is geholpen...een eenzaam man ook al zou hij eventueel omringt geweest zijn door vele vrienden en kennissen.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 22 juni 2021 om 09:24.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 10:04   #165
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Hier kan ik inkomen, en die opmerking geldt zeker voor iemand die er vrijwillig voor gekozen heeft een beroep uit te oefenen waar totale gehoorzaamheid aan zogenaam hoger geplaatsten een noodzaak zelfs een conditio sine qua non is. Als we de missies lezen waaraan die man heeft deelgenomen, dan zal een verbodje om om café te gaan wel niet de oorzaak zijn.
Jij begrijpt misschien de motieven niet waarom iemand vrijwillig een militair wordt. Dat is meestal NIET omdat die graag zotte bevelen opvolgt, maar wel omdat die "zich wil inzetten voor een ideaal".

Misschien hoorde bij dat ideaal, het feit dat die man dacht dat er in Belgie, in tegenstelling tot in andere landen, en in tegenstelling tot in sommige perioden, BURGERVRIJHEDEN waren en hij DAARVOOR zelf bevelen en dergelijke wilde opvolgen, omdat hij ergens vertrouwen had dat dat was om die burgervrijheden ergens te verdedigen.

Als hij dan vaststelt dat hij in een leger zit dat onder het bevel gekomen is van een fascistische bende die exact die idealen kapot maken, dan is dat iets anders dan zelf kijken welke zijn eigen beperkingen zijn: dat is het opblazen van de reden waarom hij dat allemaal gedaan heeft.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 10:27   #166
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Uw kennis kan pijnstillers pakken om het lijden te verzachten.

Verder valt 'lijden' niet te meten en is het niet aan u om te beslissen wat voor een ander al dan niet 'lijden' is. Wat voor de ene heftig is, kan voor de andere een peulschil zijn.

Ingeval van JC kan ik me voorstellen dat de man al jaren onder een depressie gebukt ging en dat de covid-maatregelen de druppel waren.. dan kan je niet spreken over een 'tijdelijk ongemakkelijke situatie' he..? Dat moet je toch zelf wel inzien zeker?? Hoewel...

En ik ga het niet te luid roepen, maar het voortdurend met de vinger wijzen naar anderen en willen beslissen voor anderen, zijn toch wel kenmerkend voor dictatoriaal/fascistisch gedrag. Een patroon dat helaas herkenbaar is voor een aantal mensen op deze fora.. niet toevallig dat je bericht handjeklap kreeg van zo nen tiep.
Conings was al 'ziek'. Zijn ziekte heeft maar weinig met Corona te maken, tenzij zoals u zegt het de druppel was die de emmer deed overlopen. Maar een normaal gezond en maatschappelijk functionerend mens zal Corona ervaren als zeer vervelend, emotioneel belastend, enz, maar zal niet zo drastisch gaan reageren als Conings. En daar ligt het initieel probleem ook: het ligt bij Conings (de man heeft hier maar weinig schuld aan natuurlijk), niet bij Corona of de maatregelen in dit verband .

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 juni 2021 om 10:37.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 10:29   #167
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is niet heel hard lijden. Dat is een derde van de levenskwaliteit van zijn jaar verliezen. En zijn burgervrijheden. Dat is, met andere woorden, zoiets als een half jaar gevangenis he. Dat is ook niet erg lijden, niewaar.

Maar als je dat toepast op 11 miljoen mensen, dan is de totale hoeveelheid lijden wel ongeveer 4 miljoen levensjaren of zo.

Om 4 miljoen levensjaren te vernietigen met corona, moesten er 400 000 corona doden vallen. Dat kon gewoon niet.

Er zijn 25 000 doden gevallen, wat dus neerkomt op 250 000 verloren levensjaren. Die dus NIET gered werden. In extreme gevallen zou men kunnen schatten dat zonder maatregelen, daar misschien nog 20 000 doden bij zouden gekomen zijn. Wat dus nog eens 200 000 levensjaren extra was.

DIE zouden we eventueel gered hebben. 200 000 levensjaren van oude mensen zouden gered zijn, en 4 miljoen jaren werden daarvoor vernietigd.

Enkel kwakzalvers doen zoiets, en dan nog deze keer door dwingelandij.

Iemand een half jaar zijn normale levenswandel ontzeggen, is an sich geen enorme lijdensweg, maar is wel degelijk lijden. En dat opsolferen aan 11 miljoen mensen geeft U Holocaust achtige cijfers.

Want het is wel degelijk de hoeveelheid die telt he. Hadden de nazi's 1 jood vergast, dan zouden we daar niet veel over spreken niewaar. Het is omdat ze er officieel gezien 6 miljoen vergast hebben, dat men van een zware inbreuk op de mensenrechten spreekt.

Welnu, had men 1 burger belet om naar zijn cafe te gaan, dan was het ook niet zo een drama geweest. Maar aangezien men dat met 11 miljoen burgers gedaan heeft, is het stukken erger.

Ik weet trouwens niet waarom je zegt "een paar maanden". Dit is nu stilaan anderhalf jaar bezig, in variabele intensiteit. De burgervrijheden zelf zijn wel al bijna anderhalf jaar aan de kant gezet.
Wat Vivaldi doet, goed doet. Zo simpel is dat voor de simpelen van geest.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 10:30   #168
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
(...)
Eigenlijk is dit het zielige verhaal van een mens die hulp nodig had en dat zelf onderkende (psychose pillen) maar die nooit is geholpen...een eenzaam man ook al zou hij eventueel omringt geweest zijn door vele vrienden en kennissen.
Er wordt veel te weinig aandacht besteed aan psychisch lijden.. bovendien lachen de meeste mensen het gewoon weg en zijn ze van mening dat de psychisch lijdende zich zo niet moet aanstellen. Dat kan je bvb tig keren lezen op deze fora. Ook ingeval van JC.. opmerkingen als: "hij heeft toch een audi, dus wat komt die tekort.." Het kenmerkt een bijzonder hoeveelheid empathie bij de burger.. Los daarvan is er ook te weinig hulp voorhanden.. de wachtlijsten zijn overvol.

Maar in dit geval is het bijzonder schrijnend dat het belgisch leger niet in staat is haar eigen soldaten beter op te vangen en beter te begeleiden. Te hopen dat de dood van JC een en ander in gang zet ter verbetering, maar anderzijds moeten we ons geen illusies maken. Er valt namelijk niets aan te verdienen. Mensen zijn gebruiksvoorwerpen, eenmaal gebroken zijn ze een last en worden ze vervangen zonder er verder al te veel naar om te kijken.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 10:33   #169
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Er wordt veel te weinig aandacht besteed aan psychisch lijden.. bovendien lachen de meeste mensen het gewoon weg en zijn ze van mening dat de psychisch lijdende zich zo niet moet aanstellen. Dat kan je bvb tig keren lezen op deze fora. Ook ingeval van JC.. opmerkingen als: "hij heeft toch een audi, dus wat komt die tekort.." Het kenmerkt een bijzonder hoeveelheid empathie bij de burger.. Los daarvan is er ook te weinig hulp voorhanden.. de wachtlijsten zijn overvol.

Maar in dit geval is het bijzonder schrijnend dat het belgisch leger niet in staat is haar eigen soldaten beter op te vangen en beter te begeleiden. Te hopen dat de dood van JC een en ander in gang zet ter verbetering, maar anderzijds moeten we ons geen illusies maken. Er valt namelijk niets aan te verdienen. Mensen zijn gebruiksvoorwerpen, eenmaal gebroken zijn ze een last en worden ze vervangen zonder er verder al te veel naar om te kijken.
De kersverse minister van defensie heeft nochtans grootste, en peperdure plannen: de uitbreiding van het leger én haar materiaal.

Over hulp en begeleiding van militairen in nood heb ik geen letter opgevangen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 10:42   #170
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
jurgens life does not matter
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 12:31   #171
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wanneer ik een kennis zou tegenkomen die ik lang niet heb gezien en ik zou vragen: hoe is het met u en zou hij zouantwoorden: och ik heb drie zware operaties achter de rug, 5 maanden in het hospitaal gelegen en erg veel pijn gehad, ja dan kan ik dit aanvaarden als een periode van tijdelijk lijden.[/i]

Wanneer iemand jarenlang in een depressie is gesukkeld waar hij of zij maar niet uitgeraakt , dan kan ik dat ook aanvaarden als psychisch lijden. Een lijden dat vaak onderschat wordt.

Maar wanneer het iemand verboden wordt enkele maanden niet meer op café te gaan of op reis wegens redenen van openbare gezondheid, of de kleinkinderen niet kan zien gedurende een tijdje om dezelfde redenen, dan noem ik dit niet lijden. Wel is het een onplezierige of emotionele tijdelijke, ja een gestresseerde moeilijke periode voor heel wat mensen. Ik wil gerust een uitzondering maken voor oude mensen in een bejaardentehuis die beseffen dat hun tijd nog maar kort is en zoveel mogelijk hun kleinkinderen willen zien. Die 'lijden' wellicht psychisch ook.
Die oude mensen in een bejaardentehuis werden ook opgesloten, herinner je nog?

Het is niet exclusief aan jou om te beslissen of iemands psychisch lijden aanvaardbaar is of niet, we zien dat er een sterke stijging is van het probleem en dat zou voldoende moeten zijn.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 12:54   #172
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Er wordt veel te weinig aandacht besteed aan psychisch lijden.. bovendien lachen de meeste mensen het gewoon weg en zijn ze van mening dat de psychisch lijdende zich zo niet moet aanstellen. Dat kan je bvb tig keren lezen op deze fora. Ook ingeval van JC.. opmerkingen als: "hij heeft toch een audi, dus wat komt die tekort.." Het kenmerkt een bijzonder hoeveelheid empathie bij de burger.. Los daarvan is er ook te weinig hulp voorhanden.. de wachtlijsten zijn overvol.

Maar in dit geval is het bijzonder schrijnend dat het belgisch leger niet in staat is haar eigen soldaten beter op te vangen en beter te begeleiden. Te hopen dat de dood van JC een en ander in gang zet ter verbetering, maar anderzijds moeten we ons geen illusies maken. Er valt namelijk niets aan te verdienen. Mensen zijn gebruiksvoorwerpen, eenmaal gebroken zijn ze een last en worden ze vervangen zonder er verder al te veel naar om te kijken.
Ook hier weer. Het Belgisch leger heeft maar weinig te maken met de psychose van Conings en is voor zover we weten zeker niet de oorzaak van. Vergeet ook niet: ”een psychotische stoornis kent soms een zogenaamd 'sluipend begin'.“ Men merkt het soms een tijdlang niet .

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 juni 2021 om 12:57.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 13:03   #173
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ook hier weer. Het Belgisch leger heeft maar weinig te maken met de psychose van Conings en is voor zover we weten zeker niet de oorzaak van. Vergeet ook niet: ”een psychotische stoornis kent soms een zogenaamd 'sluipend begin'.“ Men merkt het soms een tijdlang niet .
Bedankt voor die diagnose dokter.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 13:04   #174
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Jij begrijpt misschien de motieven niet waarom iemand vrijwillig een militair wordt. Dat is meestal NIET omdat die graag zotte bevelen opvolgt, maar wel omdat die "zich wil inzetten voor een ideaal".

Misschien hoorde bij dat ideaal, het feit dat die man dacht dat er in Belgie, in tegenstelling tot in andere landen, en in tegenstelling tot in sommige perioden, BURGERVRIJHEDEN waren en hij DAARVOOR zelf bevelen en dergelijke wilde opvolgen, omdat hij ergens vertrouwen had dat dat was om die burgervrijheden ergens te verdedigen.

Als hij dan vaststelt dat hij in een leger zit dat onder het bevel gekomen is van een fascistische bende die exact die idealen kapot maken, dan is dat iets anders dan zelf kijken welke zijn eigen beperkingen zijn: dat is het opblazen van de reden waarom hij dat allemaal gedaan heeft.
Men moet het dikwijls niet zover gaan zoeken. U vergeet een belangrijke reden: men wordt ook militair omdat men gewoon zijn kost wil verdienen. Punt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 juni 2021 om 13:04.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 13:18   #175
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ook hier weer. Het Belgisch leger heeft maar weinig te maken met de psychose van Conings en is voor zover we weten zeker niet de oorzaak van. Vergeet ook niet: ”een psychotische stoornis kent soms een zogenaamd 'sluipend begin'.“ Men merkt het soms een tijdlang niet .
Die stress opgelopen op buitenlandse missies moet zeker niet overdreven worden.

De uitstapjes van Jurgen naar enkele hotspots is op geen enkele manier vergelijkbaar met Amerikaanse soldaten tijdens de Vietnam of een Golfoorlog.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 13:22   #176
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Jij begrijpt misschien de motieven niet waarom iemand vrijwillig een militair wordt. Dat is meestal NIET omdat die graag zotte bevelen opvolgt, maar wel omdat die "zich wil inzetten voor een ideaal".

Misschien hoorde bij dat ideaal, het feit dat die man dacht dat er in Belgie, in tegenstelling tot in andere landen, en in tegenstelling tot in sommige perioden, BURGERVRIJHEDEN waren en hij DAARVOOR zelf bevelen en dergelijke wilde opvolgen, omdat hij ergens vertrouwen had dat dat was om die burgervrijheden ergens te verdedigen.

Als hij dan vaststelt dat hij in een leger zit dat onder het bevel gekomen is van een fascistische bende die exact die idealen kapot maken, dan is dat iets anders dan zelf kijken welke zijn eigen beperkingen zijn: dat is het opblazen van de reden waarom hij dat allemaal gedaan heeft.
Zo een naïviteit ben ik niet van je gewend.

Toen ik milicien was had ik de indruk dat het aandeel van dat soort idealisten onder de beroepsmilitairen daar hooguit 20% was. Dan had je nog de groep die het zag als een job zonder meer, een groep die er zo weinig mogelijk energie in stak en vooral bezig was met een andere lucratieve bijjob, een groep die gewoon lui was en een aantal halve en hele psychopaten.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 14:41   #177
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

We zitten hier, gelukkig alweer, met uitmuntende forum-psychologen, - psychiaters en -sociologen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 14:43   #178
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We zitten hier, gelukkig alweer, met uitmuntende forum-psychologen, - psychiaters en -sociologen.
Is dit forum nog wel voor u?
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 14:44   #179
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Bedankt voor die diagnose dokter.
Het is -betrekkelijk- graag gedaan. Zeker voor een geschiedschrijver zoals u. Merk op, ik reken u geen tarief aan.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 14:44   #180
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Is dit forum nog wel voor u?
Ik ben blij dat ik hier nog geduld word. Wat een eer.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be